Laatikko sekoilee
Laatikko sekoilee
Aattelinpa tekasta uuden topicin kun ei löytynyt vastaavaa vanhaa.
Potilas w211 270cdi 2003vm
Laatikon toiminta vähän ihmeellyttää kylmänä jokseenkin myös lämpimänä.ns kylmiltään kun lähtee ajamaan ykkosellä lähtee ihan ok liikkeelle.sitten alkaa venyminen 1-2 venyy ja ei edes kytkeydy,sama jatkuu kaikilla vaihteilla.voi vaikka polkaista kesken kiihdytyksen koneen kierokset tappiin,vauti ei siitänsä nouse.kilometrin matkan kun on ajanut niin johan alkaa kytkee vaihteita paremmin,tosin saattaa kytkeä isompaa liian joutuin ettei kone jaksa vääntää vaa puottaa takas pienempää.öämpimänä toimii sitte riippuen vähä päivästä.joskus toimii moitteetta toisinaan taas luistaa reippaasti.
Autoon vaihdettu laatikkö öljyt,kűb venttiili,ja pistoke.öljynmäärä oikea.staari ei anna mitään vikakoodia.laatikkon adaptaatio tehty.seurattu ajon aikana toimintaa mutta ei mitään normaalista poikkeaavaa stari tunnistanut
Potilas w211 270cdi 2003vm
Laatikon toiminta vähän ihmeellyttää kylmänä jokseenkin myös lämpimänä.ns kylmiltään kun lähtee ajamaan ykkosellä lähtee ihan ok liikkeelle.sitten alkaa venyminen 1-2 venyy ja ei edes kytkeydy,sama jatkuu kaikilla vaihteilla.voi vaikka polkaista kesken kiihdytyksen koneen kierokset tappiin,vauti ei siitänsä nouse.kilometrin matkan kun on ajanut niin johan alkaa kytkee vaihteita paremmin,tosin saattaa kytkeä isompaa liian joutuin ettei kone jaksa vääntää vaa puottaa takas pienempää.öämpimänä toimii sitte riippuen vähä päivästä.joskus toimii moitteetta toisinaan taas luistaa reippaasti.
Autoon vaihdettu laatikkö öljyt,kűb venttiili,ja pistoke.öljynmäärä oikea.staari ei anna mitään vikakoodia.laatikkon adaptaatio tehty.seurattu ajon aikana toimintaa mutta ei mitään normaalista poikkeaavaa stari tunnistanut
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Re: Laatikko sekoilee
Paljonko potilaalla ajettu? Onko lootaöljyjä vaihdeltu miten tiheään?
Vaihdettiinko huuhtelemalla vai vain osa?
Vaihdettiinko huuhtelemalla vai vain osa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Oletko katsonut laatikon ohjainboksin repsikan jalkatilasta? Laatikon töpseli voi vuotaa öljyä ja se nousee sinne boksille. Boksista liitin auki ja katsoo ettei siellä ole öljyä. Ainakin yksi vikapaikka olisi sitten suljettu pois.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Laatikko sekoilee
Oliko muualla mitään vikakoodejapasik kirjoitti:Aattelinpa tekasta uuden topicin kun ei löytynyt vastaavaa vanhaa.
Potilas w211 270cdi 2003vm
Laatikon toiminta vähän ihmeellyttää kylmänä jokseenkin myös lämpimänä.ns kylmiltään kun lähtee ajamaan ykkosellä lähtee ihan ok liikkeelle.sitten alkaa venyminen 1-2 venyy ja ei edes kytkeydy,sama jatkuu kaikilla vaihteilla.voi vaikka polkaista kesken kiihdytyksen koneen kierokset tappiin,vauti ei siitänsä nouse.kilometrin matkan kun on ajanut niin johan alkaa kytkee vaihteita paremmin,tosin saattaa kytkeä isompaa liian joutuin ettei kone jaksa vääntää vaa puottaa takas pienempää.öämpimänä toimii sitte riippuen vähä päivästä.joskus toimii moitteetta toisinaan taas luistaa reippaasti.
Autoon vaihdettu laatikkö öljyt,kűb venttiili,ja pistoke.öljynmäärä oikea.staari ei anna mitään vikakoodia.laatikkon adaptaatio tehty.seurattu ajon aikana toimintaa mutta ei mitään normaalista poikkeaavaa stari tunnistanut
mitä vaihteentila, turbin lukituksen tila, kierrosluvut
näytti siis normalia ajossa tarkisteltuna
pakat tuskin luistaa siitä tulis laatikon vika tila
ellei niittä ohjata luistoon
onko autossa tuhoboxsia, can filteriä muita jälkeen päin lisätyjä laitetta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kyllä se staarin omistaja tuumas ettei mitään poikkeaava havainnut ajon aikanakaan. Turbiininkin lukitsi vaikka ite tunsin vielä samalla hetkellä luistoa,mutta se ei tee lämpimänä sitä kun 2-3 siirtyessä oikeastaan eniten.isommat menee sitten sievästi päälle.
Mitään ylimääräistä ei autossa ole kiini.sekin on kyllä aika jännä että jos pitää pakkasella roikssa niin laatikko pellaa heti kylmänä oikein.nytkin esim oli pakksta -6 ja oli pari tuntia roikassa niin ei mitään ongelmia laatikon kanssa
Mitään ylimääräistä ei autossa ole kiini.sekin on kyllä aika jännä että jos pitää pakkasella roikssa niin laatikko pellaa heti kylmänä oikein.nytkin esim oli pakksta -6 ja oli pari tuntia roikassa niin ei mitään ongelmia laatikon kanssa
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
jos lämmitys autaa niin kannattaa katsela mitä koneen puolella tapahtuupasik kirjoitti:Kyllä se staarin omistaja tuumas ettei mitään poikkeaava havainnut ajon aikanakaan. Turbiininkin lukitsi vaikka ite tunsin vielä samalla hetkellä luistoa,mutta se ei tee lämpimänä sitä kun 2-3 siirtyessä oikeastaan eniten.isommat menee sitten sievästi päälle.
Mitään ylimääräistä ei autossa ole kiini.sekin on kyllä aika jännä että jos pitää pakkasella roikssa niin laatikko pellaa heti kylmänä oikein.nytkin esim oli pakksta -6 ja oli pari tuntia roikassa niin ei mitään ongelmia laatikon kanssa
kun laatiko sekoilee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Nonii nyt tuli nippailtua staarilla.eipä oo tullu ite sitä paljo käytettyä mutta jotain kuitenkin löysin.vikakoodia ja herjaa oli jos mistä laitteesta.
Luiston eston lähettämää can väylä signaalia herjoja joka renkaalta.keppiyksikön herjaa ym.kaikki kyseiset herjat nollautui.kävin heittää pari tuntia lenkkiä autolla mutta mitään ihmeempää ei tullut takasi.kahtoin samalla suihkut moottori puolelta ja ilmanmassamittarin kunnon.se vaan että yhdessä suihkussa oli eri tämä ympyrän sisällä oleva numero,yritin sitä muuttaa vaa enpä löytänyt valikkoa sille.saa nyt nähä mitä tuleekoodeja tulee takasin.
Luiston eston lähettämää can väylä signaalia herjoja joka renkaalta.keppiyksikön herjaa ym.kaikki kyseiset herjat nollautui.kävin heittää pari tuntia lenkkiä autolla mutta mitään ihmeempää ei tullut takasi.kahtoin samalla suihkut moottori puolelta ja ilmanmassamittarin kunnon.se vaan että yhdessä suihkussa oli eri tämä ympyrän sisällä oleva numero,yritin sitä muuttaa vaa enpä löytänyt valikkoa sille.saa nyt nähä mitä tuleekoodeja tulee takasin.
Tuli nyt tarkistettua koodit mitä antaa nollaukden jälkeen.
Kattoyksiköstä ja ajovalojen korkeudensäädöstä herjas jotain.
Sitten oli sam-kulj.- signaalien muokkaus- ja ohjaus moduuli kuljettaja.siely herjas sbc ohjainlaitteen toiminta häikkää.
Yritin sitten katsoa kylmälllä koneella mitä moottori puolella rapahtuu.ainut oikiastaan mikä pisti silmään niin yjden suuttimen korjaus arvo isompi kuin muiden.
Laatikon katsoin myös ajossa kierosluvut testillä.silloin kun lähti liikkeelle niin molemmat sekä kytketty että kytkeytyvä vaihde oli 1 ja 1.mutta hetken kun ajeli nii kytketty vaihde oli yks mutta kytkeytyvä muuttui 2 niin kuin pitääki mutta muuttui jo myös 3 vaikka ykkönen oli vielä päällä.hetken päästä kytki taas 2 vaihteen ja heti perään nakkas kolmosen.luisti koko tämän ajan
Kattoyksiköstä ja ajovalojen korkeudensäädöstä herjas jotain.
Sitten oli sam-kulj.- signaalien muokkaus- ja ohjaus moduuli kuljettaja.siely herjas sbc ohjainlaitteen toiminta häikkää.
Yritin sitten katsoa kylmälllä koneella mitä moottori puolella rapahtuu.ainut oikiastaan mikä pisti silmään niin yjden suuttimen korjaus arvo isompi kuin muiden.
Laatikon katsoin myös ajossa kierosluvut testillä.silloin kun lähti liikkeelle niin molemmat sekä kytketty että kytkeytyvä vaihde oli 1 ja 1.mutta hetken kun ajeli nii kytketty vaihde oli yks mutta kytkeytyvä muuttui 2 niin kuin pitääki mutta muuttui jo myös 3 vaikka ykkönen oli vielä päällä.hetken päästä kytki taas 2 vaihteen ja heti perään nakkas kolmosen.luisti koko tämän ajan
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikäs hätä sillä sbc yksiköllä olipasik kirjoitti:Tuli nyt tarkistettua koodit mitä antaa nollaukden jälkeen.
Kattoyksiköstä ja ajovalojen korkeudensäädöstä herjas jotain.
Sitten oli sam-kulj.- signaalien muokkaus- ja ohjaus moduuli kuljettaja.siely herjas sbc ohjainlaitteen toiminta häikkää.
Yritin sitten katsoa kylmälllä koneella mitä moottori puolella rapahtuu.ainut oikiastaan mikä pisti silmään niin yjden suuttimen korjaus arvo isompi kuin muiden.
Laatikon katsoin myös ajossa kierosluvut testillä.silloin kun lähti liikkeelle niin molemmat sekä kytketty että kytkeytyvä vaihde oli 1 ja 1.mutta hetken kun ajeli nii kytketty vaihde oli yks mutta kytkeytyvä muuttui 2 niin kuin pitääki mutta muuttui jo myös 3 vaikka ykkönen oli vielä päällä.hetken päästä kytki taas 2 vaihteen ja heti perään nakkas kolmosen.luisti koko tämän ajan
jos se jotain sekoilee niin vaikkapa nopeus tietoa pätkii tms niin varmasti vaikuttaa vaihtamiseen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos tuo tulee uudellen niin riittää kyllä sotkemaan laatikon toiminnanpasik kirjoitti:Selitys oli näin
-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tänään huomasin että turvavyön piippaus ei sammu, vaikka auto pysähtyy pidemmäksikin aikaa...eli luulee kai että auto liikkuu. Pitääkin lukea taas koodit ja valmistautua lootan johdinlevyn vaihtoon. Toisaalta tekis mieli hommata kerralla koko venttiilipöytä niin ei tarttis osia vaihdella useampaan kertaaan
Moro, Onko laatikko-ongelmiin löytynyt syytä vielä ? täällä samansuuntaisia vikoja W211, E270, vm 2002. Kiihdytettäessä vaihdepois päältä samassa moottorin kierrokset menee tappiin. kone huutaa kunnes veto tulee takaisin. Tämän tehnyt pari kertaa viimeksi nyt maanantaina-aamuna. Erona edelliseen että nyt nopeusmittari alkasi yhtäkkiä näyttämään 0:llaa, todennäköisesti samassa abs valo syttyi ja sen jälkeen veto hävisi. Käytin huollossa ja lopullista syytä ei löytynyt. Vikakoodeja paljon. -Luistonestojärjestelmän pyörän nopeus, epäuskottava-> tämä kaikista pyöristäpasik kirjoitti:Selitys oli näin
-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
- vaihteistossa kielletty välityssuhde
- vaihde epäuskottava tai vaihteisto luistaa
-venttiilien jännitteensyöttö katkonainen
-liitin 87; alijännite katkonainen
- renkaan nopeusantureista molemmat takapyörät->kohtuuton
Huollossa pohtivat että todennäköisesti väylävika jossain? Laatikon öljyt vaihettu useampaan kertaan, johdinlevy vaihdettu pari vuotta sitten. Nyt tarkistivat että liitin ei vuoda, eli elektoniikkayksikkö kuiva. Vielä ei viitsisi laittaa ko.autoa paaliin (272tkm), joten jos hyviä vinkkejä löytyy mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jonnekin kunnoliseen koodien lukuunAlsu kirjoitti:Moro, Onko laatikko-ongelmiin löytynyt syytä vielä ? täällä samansuuntaisia vikoja W211, E270, vm 2002. Kiihdytettäessä vaihdepois päältä samassa moottorin kierrokset menee tappiin. kone huutaa kunnes veto tulee takaisin. Tämän tehnyt pari kertaa viimeksi nyt maanantaina-aamuna. Erona edelliseen että nyt nopeusmittari alkasi yhtäkkiä näyttämään 0:llaa, todennäköisesti samassa abs valo syttyi ja sen jälkeen veto hävisi. Käytin huollossa ja lopullista syytä ei löytynyt. Vikakoodeja paljon. -Luistonestojärjestelmän pyörän nopeus, epäuskottava-> tämä kaikista pyöristäpasik kirjoitti:Selitys oli näin
-rakenneosassa A7/3n1 (SBC-ohjailaite) on toimintahäiriö tai rakenneoosaan menevässä johdossa on oikosulku maadotukseen tai virtakatkos
- vaihteistossa kielletty välityssuhde
- vaihde epäuskottava tai vaihteisto luistaa
-venttiilien jännitteensyöttö katkonainen
-liitin 87; alijännite katkonainen
- renkaan nopeusantureista molemmat takapyörät->kohtuuton
Huollossa pohtivat että todennäköisesti väylävika jossain? Laatikon öljyt vaihettu useampaan kertaan, johdinlevy vaihdettu pari vuotta sitten. Nyt tarkistivat että liitin ei vuoda, eli elektoniikkayksikkö kuiva. Vielä ei viitsisi laittaa ko.autoa paaliin (272tkm), joten jos hyviä vinkkejä löytyy mistä vikaa voisi alkaa etsimään?
eli testeriksi *:ri ja käytäjäksi joku osaava
toiden näköisesti ainkain mainittu kehä rikki
*:rila näät onko se kummalta puolelta vai molemmat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
no se on erittäin yleinen vika, ja nyt kun ei tiennyt koska nuo muut koodit olivat tulleet jamonastiko. Mutta tää auto on sähköiltään niin kranttu että aina kannattaa tsekata esteetön jännitteensaantikin noilta helpoilta osin.Alsu kirjoitti:kiitoksia vinkeistä, kuulostaisi loogiselta noi nopeus/pyörintätieto-ongelmat juurisyynä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Maajohtoliitokset tuli tarkistettua ympäri autoa ja kunnossa olivat.Abs renkaat vaihdoin taakse melko lahot. Nyt pari päivää auto toiminut ihan ok, mutta asioikseni kävin motonetin testerissä ja näyttäisi olevat taka ja apukuskin puoleiset Sam :it osittain sökönä? Tarkoitus mennä veholle ensiviikolla (aika varattuna ellei vaasan alueelta muita *-paikkoja ole?) voiko takaSam aiheuttaa ao.väyläviat?