MB 200 cdi facelift 5 lovisen automaattilaatikon ongelma
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
MB 200 cdi facelift 5 lovisen automaattilaatikon ongelma
Käsittääkseni auton pitäisi lähteä liikkeelle 2 vaihteella kun käytössä c asento.
Tuossa testailin ja lähtee 1:llä molemmilla valinnoilla s ja c. Muutenkaan eroa ajossa ei käytännössä huomaa.
Onko vika mekaaninen vai sähköinen?
Auto menossa huoltoon jossa vaihdetaan KYB ja joku kytkentälevy, auttanevat asiaan?
Ei voi kun ihmetellä miten paljon vikoja tässä mesessä ollut....
Autoon laitettu niin paljon rahaa kiinni ettei viitsisi panna kiertoonkaan.
Tuossa testailin ja lähtee 1:llä molemmilla valinnoilla s ja c. Muutenkaan eroa ajossa ei käytännössä huomaa.
Onko vika mekaaninen vai sähköinen?
Auto menossa huoltoon jossa vaihdetaan KYB ja joku kytkentälevy, auttanevat asiaan?
Ei voi kun ihmetellä miten paljon vikoja tässä mesessä ollut....
Autoon laitettu niin paljon rahaa kiinni ettei viitsisi panna kiertoonkaan.
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: 13.9.2012 12:13
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: MB 200 cdi facelift 5 lovisen automaattilaatikon ongelma
Mulla on 200 cdi -09 ja lähtee ykkösellä molemmilla c:lä ja s:lä. En koe sitä millään lailla ongelmana ja vaihteisto toimii todella hyvin. En kyllä olekaan tietoinen että kyseinen loota pitäs tehdä niin. Mistä kyseinen tieto on peräisin, sanokaa tyhmälle. Auto on todella loistava muutenkin, mulla taas todella vähän vikoja. Parhainpia omistamistani meseistä ellei paras.mese is best kirjoitti:Käsittääkseni auton pitäisi lähteä liikkeelle 2 vaihteella kun käytössä c asento.
Tuossa testailin ja lähtee 1:llä molemmilla valinnoilla s ja c. Muutenkaan eroa ajossa ei käytännössä huomaa.
Onko vika mekaaninen vai sähköinen?
Auto menossa huoltoon jossa vaihdetaan KYB ja joku kytkentälevy, auttanevat asiaan?
Ei voi kun ihmetellä miten paljon vikoja tässä mesessä ollut....
Autoon laitettu niin paljon rahaa kiinni ettei viitsisi panna kiertoonkaan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mitäs vikakoodeja *:ri näytäämese is best kirjoitti:No nyt vaihdettu kyb ja johdinlevy...eipä korjaantunut. Ajellaan näin niin kauan kun kulkee ja sitten menee varmaan paaliin....
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Automaattilaatikko
Eipäole vikakoodeja,
Laatikkoon vaihdeltiin noita osia sen takia että kylmänä pamauttaa pienemälle välillä niin kovaa että niskat meinaa katketa .
Epäiltiin kyb venttiiliä, Korjaamolta sain sen käsityksen että c asennolla ei lähe ykkösellä. Meitsin lähtee aina ykkösellä oli kytkin missä asennossa hyvänsä. Onneksi nyt ei ole ollut pakkasia niin toimii ok. Paitsi etttä saisi vaihtaa pienemmälle aikaisemmin kunei tuo nuhapumppu jaksa vääntää kaupunkiajosa==>tähän oliin toivonut apua tuosta s asennosta, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta.
Laatikkoon vaihdeltiin noita osia sen takia että kylmänä pamauttaa pienemälle välillä niin kovaa että niskat meinaa katketa .
Epäiltiin kyb venttiiliä, Korjaamolta sain sen käsityksen että c asennolla ei lähe ykkösellä. Meitsin lähtee aina ykkösellä oli kytkin missä asennossa hyvänsä. Onneksi nyt ei ole ollut pakkasia niin toimii ok. Paitsi etttä saisi vaihtaa pienemmälle aikaisemmin kunei tuo nuhapumppu jaksa vääntää kaupunkiajosa==>tähän oliin toivonut apua tuosta s asennosta, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Automaattilaatikko
Lueskelessa tulee mieleenmese is best kirjoitti:Eipäole vikakoodeja,
Laatikkoon vaihdeltiin noita osia sen takia että kylmänä pamauttaa pienemälle välillä niin kovaa että niskat meinaa katketa .
Epäiltiin kyb venttiiliä, Korjaamolta sain sen käsityksen että c asennolla ei lähe ykkösellä. Meitsin lähtee aina ykkösellä oli kytkin missä asennossa hyvänsä. Onneksi nyt ei ole ollut pakkasia niin toimii ok. Paitsi etttä saisi vaihtaa pienemmälle aikaisemmin kunei tuo nuhapumppu jaksa vääntää kaupunkiajosa==>tähän oliin toivonut apua tuosta s asennosta, mutta eipä sillä ole mitään vaikutusta.
Semoinen että onhan *:rila tarkistettu mitä siellä näytää tapahtuvan,
näytääkö että käskyt menee perille tai ei,
mistä/miten määritetty että lähtee aina ykösellä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Vaihtoloota
Missä hinnoissa on nuo tehdaskunnostetut lootat? Ei tuosta nykyisestä lootasta tunnu saavan soivaa peliä mitenkään.
Eli kyseessä siis viisilovinan automaatti e200cdi -07.
Eipä kyllä tuon hintaluokan autoon enää viitsi kummoisia remppoja ruveta tekemään...pitänee mennä Toyota kauppaan ja ostaa "AUTO" ....
Eli kyseessä siis viisilovinan automaatti e200cdi -07.
Eipä kyllä tuon hintaluokan autoon enää viitsi kummoisia remppoja ruveta tekemään...pitänee mennä Toyota kauppaan ja ostaa "AUTO" ....
Kyllä sen toimimaan saa. Ja rahaakin kyllä saa menemään pohjattomasti jos aletaan osia vaihtelemaan jonkun "asiantuntevan korjaamon" arvauksien perusteella.
Tällä ja naapurifoorumilla on kohtuu monessa yhteydessä tullut esille että mersujen vianhakuun oikea työkalu on star. Muut voi jättää jonkun muun potkulaudan vianhakuun.
Kokenut starin käyttäjä, jolla hommaan aikaa ja mielenkiintoa, rajaa kyllä vikamahdollisuudet aika vähiin.
Jos kerrot missäpäin asut niin ainakin naapurifoorumilta löytyy ketju mistä selviää missäpäin suomea forumilaisilla löytyy ko. laitteita. Takuulla halvempaa ja kehtaan väittää että lopputulos on mieleisempi. Ainakin jos vertaa kustannuksiin.
Minullakin ko. vehje on mutta käyttö on vielä niin paljon opettelussa en kehtaa sillä muita kuin omia ja tuttavien resuja ihmetellä.
Onko laatikon öljyt vaihdettu huuhtelemalla ja sen jälkeen "opetus"? Kun oli tuo kyb ja johdinlevy vaihdettu.
Tällä ja naapurifoorumilla on kohtuu monessa yhteydessä tullut esille että mersujen vianhakuun oikea työkalu on star. Muut voi jättää jonkun muun potkulaudan vianhakuun.
Kokenut starin käyttäjä, jolla hommaan aikaa ja mielenkiintoa, rajaa kyllä vikamahdollisuudet aika vähiin.
Jos kerrot missäpäin asut niin ainakin naapurifoorumilta löytyy ketju mistä selviää missäpäin suomea forumilaisilla löytyy ko. laitteita. Takuulla halvempaa ja kehtaan väittää että lopputulos on mieleisempi. Ainakin jos vertaa kustannuksiin.
Minullakin ko. vehje on mutta käyttö on vielä niin paljon opettelussa en kehtaa sillä muita kuin omia ja tuttavien resuja ihmetellä.
Onko laatikon öljyt vaihdettu huuhtelemalla ja sen jälkeen "opetus"? Kun oli tuo kyb ja johdinlevy vaihdettu.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Ongelmahan on se että kaikki vaihtotyö vaan tahtoo olla hinnoissaan, ja sitä tahtoo kulua kun noita ruvetaan aukomaan...
Tuosta ykkösellä lähdöstä; starihan kertoo että vermeiden säästämiseksi laatikko saattaa lähteä aina ykkösellä riippumatta ollaanko C vai S asennossa. Mitä tuossa itse olen muiden autoja katellut eräs 320CDI lähti aina ykkösellä, kun taas toinen 220CDI kyllä pysyi tyytyväisesti kakkosella C asennossa...
pitäis kattoo mitä oma tekee, pitäis muutenkin ottaa kunnon mittaus mitä kybbi ja sen paineet tekee, onko kellään antaa vinkkiä mitä sieltä mittausarvolistasta pitää otta mukaan mittaukseen?
Tuosta ykkösellä lähdöstä; starihan kertoo että vermeiden säästämiseksi laatikko saattaa lähteä aina ykkösellä riippumatta ollaanko C vai S asennossa. Mitä tuossa itse olen muiden autoja katellut eräs 320CDI lähti aina ykkösellä, kun taas toinen 220CDI kyllä pysyi tyytyväisesti kakkosella C asennossa...
pitäis kattoo mitä oma tekee, pitäis muutenkin ottaa kunnon mittaus mitä kybbi ja sen paineet tekee, onko kellään antaa vinkkiä mitä sieltä mittausarvolistasta pitää otta mukaan mittaukseen?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Mesen automaattiloota
Öljyt vaihdettu huuhtelemalla (n 12 l).
Mitä tarkoittanet opettamisella?
Mitä tarkoittanet opettamisella?
Re: Mesen automaattiloota
Mulla tuntui että vaihdoissa isommalle kestää turhan kauan ennen kuin saa isomman kytkettyä. Ja toinen että tuntui kuin ei osaisi käyttää moottorin vääntöä oikeen hyväkseen. Tasakaasullakin ajaessa tuntui kestävän turhan pitkään ennen kuin alkoi hakemaan isompaa.mese is best kirjoitti:Öljyt vaihdettu huuhtelemalla (n 12 l).
Mitä tarkoittanet opettamisella?
Mietin että onko vain luulotautia mutta uudelleen opetuksen (star puhuu adaptaatiosta) jälkeen tuntuu että parani hieman.
Turbiinin lukitukseenkin liittyi joku adaptaatio, mutta jäi sillä kertaa tekemättä kun olisi pitänyt olla kylmä laatikko.
Kuvailujesi perusteella mielestäni laatikossa ei välttämättä ole mitään varsinaista vikaa. Laatikon öljynvaihdon jälkeen monet suosittelevat käymään nuo opetusjutut läpi. Ja tämän lisäksi jotkut sanovat että laatikon toiminta paranee tällä tempulla vaikka öljyjä ei aivan viime aikoina olisikaan vaihdettu.
Jos star on helposti käytettävissä niin ei kai tuo paljon ota jos ei annakaan?
Älä nyt Tojoa kuitenkaan...
Korostan kuitenkin että mun starin käyttöhistoria on sen verran lyhyt, että edellisiin mielipiteisiin kannattaa kysyä jonkun kokeneemmankin mielipide!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680 -79
Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minä olen myös sitä mieltä, että jos ainut oire on että laatikko lähtee ykkösellä liikkeelle, niin laatikossa ei ole välttämättä mitään vikaa. Eri asia on että jos on muitakin oireita, mutta niitä ei ole tässä viestiketjussa kuvailtu.
Adaption nollaus on jotakuinkin turha toimenpide, koska laatikko oppii joka tapauksessa uudet adaptiot olemassa olevien ominaisuuksien mukaisesti, kohtuullisen nopeasti.
Adaption nollaus on jotakuinkin turha toimenpide, koska laatikko oppii joka tapauksessa uudet adaptiot olemassa olevien ominaisuuksien mukaisesti, kohtuullisen nopeasti.
Itellä semmoinen ongelma esiintynyt nykyään yhä useammin että pintakaasulla ajaessa vaihtaa vaihteen siten että jyrisee hetken. Vaihteet myös vaihtuvat "osittain", eli ensin kierrokset laskee vain hieman ja kohta loput.
MItä kovempaa kiihdyttää niin sen paremmin laatikko toimii ja vaihtaa. Ongelmat esiintyy pääasiassa kylmänä, mutta ajoittain myös lämpimänä.
Onko juurikin tuo kyb-venttiili vaihtokunnossa vai kuinka? Öljyt vaihdettu ~10tkm sitten.
MItä kovempaa kiihdyttää niin sen paremmin laatikko toimii ja vaihtaa. Ongelmat esiintyy pääasiassa kylmänä, mutta ajoittain myös lämpimänä.
Onko juurikin tuo kyb-venttiili vaihtokunnossa vai kuinka? Öljyt vaihdettu ~10tkm sitten.