w211 omistajien kokemuksia automaattilaatikosta?

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

w211 omistajien kokemuksia automaattilaatikosta?

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Mitenkä muilla vaihtaa automaattilaatikot?

Itsellä -04 320 CDI automaatti.

Itsellä on sellaisia probleemia että, laatikko ei vapauta vaihdetta kaasua nostettaessa. Jyrrää vaan loppuun asti moottori jarrulla ja sitten menee vapaalle. Tuntuu niinkuin olisi manuaali mutta joku muu vaihtelee vaihteita on sillai tönkissä.

Ajelin viikon tuossa 650tkm ajetulla väyrysellä ja siinä pelasi laatikko kuin unelma, vaihtoi pehmeästi ja ei jyrränny moottorijarrulla.

Miten on onko tämä tämän mallin ominaisuus vai onko jotakin vialla? Siksi kysynkin muiden kokemuksia jotka kyseisen mallin ja automaattilaatikon omistavat. :)
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w211 omistajien kokemuksia automaattilaatikosta?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:Mitenkä muilla vaihtaa automaattilaatikot?

Itsellä -04 320 CDI automaatti.

Itsellä on sellaisia probleemia että, laatikko ei vapauta vaihdetta kaasua nostettaessa. Jyrrää vaan loppuun asti moottori jarrulla ja sitten menee vapaalle. Tuntuu niinkuin olisi manuaali mutta joku muu vaihtelee vaihteita on sillai tönkissä.

Ajelin viikon tuossa 650tkm ajetulla väyrysellä ja siinä pelasi laatikko kuin unelma, vaihtoi pehmeästi ja ei jyrränny moottorijarrulla.

Miten on onko tämä tämän mallin ominaisuus vai onko jotakin vialla? Siksi kysynkin muiden kokemuksia jotka kyseisen mallin ja automaattilaatikon omistavat. :)
Kuvailun perustella
Jotain pielessä
onko tuo ainoa oire
vaihteleeko pehmeästi alas päin ja millä vaihteella tekee tuon
ja minkä lainen on vaihto sille vaihtelle millä tekee sen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Siis kyllähän 722.6 (5-lovinen sähkö) kuuluukin moottorijarruttaa, kuten lähes kaikki modernit automaatit. Kuuluisi kyllä olla melko sivistynyt ja huomaamaton tuon moottorijarrutuksen.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Re: w211 omistajien kokemuksia automaattilaatikosta?

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

CDI203 kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Mitenkä muilla vaihtaa automaattilaatikot?

Itsellä -04 320 CDI automaatti.

Itsellä on sellaisia probleemia että, laatikko ei vapauta vaihdetta kaasua nostettaessa. Jyrrää vaan loppuun asti moottori jarrulla ja sitten menee vapaalle. Tuntuu niinkuin olisi manuaali mutta joku muu vaihtelee vaihteita on sillai tönkissä.

Ajelin viikon tuossa 650tkm ajetulla väyrysellä ja siinä pelasi laatikko kuin unelma, vaihtoi pehmeästi ja ei jyrränny moottorijarrulla.

Miten on onko tämä tämän mallin ominaisuus vai onko jotakin vialla? Siksi kysynkin muiden kokemuksia jotka kyseisen mallin ja automaattilaatikon omistavat. :)
Kuvailun perustella
Jotain pielessä
onko tuo ainoa oire
vaihteleeko pehmeästi alas päin ja millä vaihteella tekee tuon
ja minkä lainen on vaihto sille vaihtelle millä tekee sen
Kaikilla vaihteilla. Ja semmonen vielä että kun sievästi lähtee risteyksestä tms niin kierrokset hetken aikaa muutama sata kierrosta ylempänä ja sitte ikäänkuin nappaa joku lukko kiinni ja sitte mennään tyhjäkäynnin rajamailla.. Alaspäin vaihtelee suht pehmeästi.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: w211 omistajien kokemuksia automaattilaatikosta?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Magge-- kirjoitti:Mitenkä muilla vaihtaa automaattilaatikot?

Itsellä -04 320 CDI automaatti.

Itsellä on sellaisia probleemia että, laatikko ei vapauta vaihdetta kaasua nostettaessa. Jyrrää vaan loppuun asti moottori jarrulla ja sitten menee vapaalle. Tuntuu niinkuin olisi manuaali mutta joku muu vaihtelee vaihteita on sillai tönkissä.

Ajelin viikon tuossa 650tkm ajetulla väyrysellä ja siinä pelasi laatikko kuin unelma, vaihtoi pehmeästi ja ei jyrränny moottorijarrulla.

Miten on onko tämä tämän mallin ominaisuus vai onko jotakin vialla? Siksi kysynkin muiden kokemuksia jotka kyseisen mallin ja automaattilaatikon omistavat. :)
Kuvailun perustella
Jotain pielessä
onko tuo ainoa oire
vaihteleeko pehmeästi alas päin ja millä vaihteella tekee tuon
ja minkä lainen on vaihto sille vaihtelle millä tekee sen
Kaikilla vaihteilla. Ja semmonen vielä että kun sievästi lähtee risteyksestä tms niin kierrokset hetken aikaa muutama sata kierrosta ylempänä ja sitte ikäänkuin nappaa joku lukko kiinni ja sitte mennään tyhjäkäynnin rajamailla.. Alaspäin vaihtelee suht pehmeästi.
Onkos autole tehty mitäkaikkea huoltoa, jotain muutoksia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ei ole muutoksia tehty, normaali huoltoa, vaihelaatikon sähköpistoke ja öljyt vaihdettu noin 30tkm sitten.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Magge-- kirjoitti:Ei ole muutoksia tehty, normaali huoltoa, vaihelaatikon sähköpistoke ja öljyt vaihdettu noin 30tkm sitten.
Elikäs vakioauto vakio sähköillä

Niin jonkin moista laatiko remontia vaille
Olikos ennen huuhtelua öljypohjalla mitään/minkä väristä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ei ollu metalleja öljypohjassa, öljy punaista eikä haissut palaneelle. Miten tuo kyb-venttiili, voisko se olla jotenki hajallaan kö eikö sen pitäs sitä turbiininlukitusta käyttää? Ja kun tuntuu että turbiininlukko olisi kokoajan kytkeytyneenä. Starilla ei näyttäny mitään vikakoodeja vaihdelaatikosta. :?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

Itselläni oli joskus vanhassa autossa vastaavan oloista vaivaa. Kylmillä öljyillä liikkeelle lähdettäessä ykkösvaihtella tuli tuntuva nykäisy kun turbiinilukko kytkeytyi ja moottorijarrutuksessa turbiini oli lukossa "liian kauan" jollion tuntuma oli sama kuin jos unohatisi painaa kytkimen pohjaan. Muuten ei ollut ongelmaa eikä nykimisiä.
Vaihdoin KÜB-ventiilin ja putsasin venttiilikoneiston öljynvaihdon yhteydessä eikä ongelma palautunut ainakaan minun omistusaikanani.
KO venttiilihän ohjaa juuri turbiinilukkoa.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Juu, itselläni kylmänä vaihtaa muutaman kerran ilman nykäystä. Sitten kun vaihteisto lämpiää niin kokoajan oikeastaan turbiininlukko pelissä mukana. Tuota küb-venttiilin vaihtoa voisi kokeilla kunhan ois sen verran vapaata että kerkeäis käyä tallilla mutkin.
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Onkohan näihin 5-vaihteisiin tullut jotain softapäivitystä? Onko joku kysellyt merkkiliikkeestä tai onko muuten tietoa. Itselläni vm -04.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

ahonekal kirjoitti:Onkohan näihin 5-vaihteisiin tullut jotain softapäivitystä? Onko joku kysellyt merkkiliikkeestä tai onko muuten tietoa. Itselläni vm -04.
On. Uudessa softassa esim. tiptronic tiputtaa miinuksesta yhden pykälän alaspäin käytössä olevalta vaihteelta suoraan, eikä lähde siis aina laskemaan 5. alaspäin.
Sitä en tiedä onko muita eroja, mutta ainakin isäukon pre-facelift vanhalla softalla tuikkaa innokkaammin pienempää pykälää sisään, kun tuo oma facelift. Lähtökohtana vertailussa oli se että molemmista oli adaptaatiot nollattu. En sitten tiedä vaikuttaako eri mooottorit jotenkin (uudempi ja vanhempi 220 CDI).
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Paljonko maksoi päivitys?
mese is best
Viestit: 101
Liittynyt: 01.11.2011 22:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Mesen automaattiloota

Viesti Kirjoittaja mese is best »

Muuten hyvä mutta pienemmälle vaihto kylmänä joskus tosi kova. Samoin vaihtaa pienemmälle liian myöhään, tämä ongelma ei liene jos oikean kokoinen moottori, eli yli 3 l.

Lisäksi tulla s ja c napilla ei meitsin kotterossa ole mitään vaikutusta.
E200CDI -07
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”