722.6 5-V automaatin huuhteluöljynvaihto-ohje
Huuhteluja tehneenä voin sanoo et on väri maailma yleensä palaneen hernerokan vihreen sekä mustan välillä
Nimimerkillä noin 600 litraa vuodessa
P.S harvemmin tulee kirkasta
Nimimerkillä noin 600 litraa vuodessa
P.S harvemmin tulee kirkasta
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Epäilisin kyllä että on glykolit laatikossa, jos sieltä palanutta hernekeittoa on tullut ulos.
Itse täsmäilin tänään öljyt lämpimällä laatikolla. En lisännyt. Stari näytti koko ajan lämmöksi -50 celssiusta, että siitä ei paljon ollut apua. Xentryn versio on 3/2012 ja ei ole kertaakaan pelannut tuo Xentry tässä autossa niin kuin pitäisi (W212 2010). Edellisessä autossa ei ollut mitään ongelmia. Pitäneekö tilata kiinasta uudempi versio vai mikä tuossa voi mättää kun ei livedatat näy äkikseltään sanottuna missään osiossa?
Itse täsmäilin tänään öljyt lämpimällä laatikolla. En lisännyt. Stari näytti koko ajan lämmöksi -50 celssiusta, että siitä ei paljon ollut apua. Xentryn versio on 3/2012 ja ei ole kertaakaan pelannut tuo Xentry tässä autossa niin kuin pitäisi (W212 2010). Edellisessä autossa ei ollut mitään ongelmia. Pitäneekö tilata kiinasta uudempi versio vai mikä tuossa voi mättää kun ei livedatat näy äkikseltään sanottuna missään osiossa?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Hommattu kiinasta Star/Xentry mallia 1/2014 ja sillä alkoi pelaamaan tietoliikenne tämän auton kanssa. Rahaakin meni taas melkein sata euroa.Meissenkeri kirjoitti:Stari näytti koko ajan lämmöksi -50 celssiusta, että siitä ei paljon ollut apua. Xentryn versio on 3/2012 ja ei ole kertaakaan pelannut tuo Xentry tässä autossa niin kuin pitäisi (W212 2010)
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Automaatti vaihteiston öljyn vaihto
Mersuni ajettu 240000km öljyt vaihdatettu 60000 välein,en tiedä miten vaihdettu onko jääny turbiiniin öljyt.Nyt tänne Pieksämäelle saatu todella hieno laite joka mittaa automaattisesti pois tulevan öljyn,tyhjentää turbiinin ja mitttaa automaattisesti saman öljymäärän mikä oli pois otettaessa,vielä se erikoisuus huuhteluun käytettin 11litraa mutta öljymäärä laatikossa oli kuiteskin kyseisen toimenpiteen jälkeen oikea.En tiedä osasinko oikein kertoa mutta todella hieno ja nopsa juttu ja kaikki öljyt vaihtuu ja jos haluaa vielä jotain erikois pesua se laite tekis sen.ps.kyllä vaihtaa nätisti toimenpiteen jälkee kierrosluku mittari kertoo
Auto on käyttöä varten
Re: Automaatti vaihteiston öljyn vaihto
Mitäs tuollainen kustantaa?mesemies49 kirjoitti:Mersuni ajettu 240000km öljyt vaihdatettu 60000 välein,en tiedä miten vaihdettu onko jääny turbiiniin öljyt.Nyt tänne Pieksämäelle saatu todella hieno laite joka mittaa automaattisesti pois tulevan öljyn,tyhjentää turbiinin ja mitttaa automaattisesti saman öljymäärän mikä oli pois otettaessa,vielä se erikoisuus huuhteluun käytettin 11litraa mutta öljymäärä laatikossa oli kuiteskin kyseisen toimenpiteen jälkeen oikea.En tiedä osasinko oikein kertoa mutta todella hieno ja nopsa juttu ja kaikki öljyt vaihtuu ja jos haluaa vielä jotain erikois pesua se laite tekis sen.ps.kyllä vaihtaa nätisti toimenpiteen jälkee kierrosluku mittari kertoo
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Re: Automaatti vaihteiston öljyn vaihto
En kysynyt erikseen hintaa kun vaihdatin moottoriöljyt ym. tarkastusta.ahonekal kirjoitti:Mitäs tuollainen kustantaa?mesemies49 kirjoitti:Mersuni ajettu 240000km öljyt vaihdatettu 60000 välein,en tiedä miten vaihdettu onko jääny turbiiniin öljyt.Nyt tänne Pieksämäelle saatu todella hieno laite joka mittaa automaattisesti pois tulevan öljyn,tyhjentää turbiinin ja mitttaa automaattisesti saman öljymäärän mikä oli pois otettaessa,vielä se erikoisuus huuhteluun käytettin 11litraa mutta öljymäärä laatikossa oli kuiteskin kyseisen toimenpiteen jälkeen oikea.En tiedä osasinko oikein kertoa mutta todella hieno ja nopsa juttu ja kaikki öljyt vaihtuu ja jos haluaa vielä jotain erikois pesua se laite tekis sen.ps.kyllä vaihtaa nätisti toimenpiteen jälkee kierrosluku mittari kertoo
Kysäise Pieksämäen akku ja varaosa .
Auto on käyttöä varten
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja ennen kuin joku kysyy mistäpäin katsottunahotari kirjoitti:Oikeashrteam kirjoitti:Kummallako puolella on paluu, vasen vai oikea putki? Auto s202.
niin se mikä on hantin puolella laatikoa on paluu 722.6**
laatikossa oli sitten missä kiinni
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tähän tärkeä lisä: pistoke irti ja sitten se läpivientipalikka irti 7mm hylsyllä keskeltä sitä pistokkeen reikää.hotari kirjoitti:Pistoke irti ja pultit irti sit jo tippuTu0mas kirjoitti:Onko toi venttiilikoneiston irrottaminen helppo juttu?
Oli vaikea havaita sitä 7mm kantaa siellä lävessä meinaan
Täytyy kyllä sanoa että tuo laatikon huuhtelu on vienyt laatikkokaupat lähes nolliin Onneksi glykoli on keksitty.
Meilläkin menee vuodessa semmonen 6-8 tynnyriä lootaöljyä ja niissä autoissa joissa huuhtelu tehdään esim. 80tkm välein tai joka toinen tai joka kolmas vuosi niin öljy on aina punaista myös uusinta huuhtelussa. Laatikko kun huolletaan ennen ensimmäistä oirehdintaa niin ei ole myöskään jatkossa ongelmia.
Viikolla vaihdettiin erääseen 858tkm ajettuun väykkyyn laatikko ja turbiini kun vaihteen laitto päälle niin sammui. Viimeksi oli öljyt vaihdettu 550tkm kohdalla kun oireili ja siitä lähtien odotettu laatikon hajoamista
Lootaa ei ole sen tarkemmin tutkittu, mutta varmuudella miljoona ois täynnä jos laatikko huuhdellaan edes 100tkm välein. Kyseessä oli 220cdi väykky jossa 722.699 tippi aski, joka on näköjään paljon lujempi kuin 320cdi tai 270cdi:n aski.
722.699 askeja hyllyssä joten älkää suotta huoltako niitä
Meilläkin menee vuodessa semmonen 6-8 tynnyriä lootaöljyä ja niissä autoissa joissa huuhtelu tehdään esim. 80tkm välein tai joka toinen tai joka kolmas vuosi niin öljy on aina punaista myös uusinta huuhtelussa. Laatikko kun huolletaan ennen ensimmäistä oirehdintaa niin ei ole myöskään jatkossa ongelmia.
Viikolla vaihdettiin erääseen 858tkm ajettuun väykkyyn laatikko ja turbiini kun vaihteen laitto päälle niin sammui. Viimeksi oli öljyt vaihdettu 550tkm kohdalla kun oireili ja siitä lähtien odotettu laatikon hajoamista
Lootaa ei ole sen tarkemmin tutkittu, mutta varmuudella miljoona ois täynnä jos laatikko huuhdellaan edes 100tkm välein. Kyseessä oli 220cdi väykky jossa 722.699 tippi aski, joka on näköjään paljon lujempi kuin 320cdi tai 270cdi:n aski.
722.699 askeja hyllyssä joten älkää suotta huoltako niitä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hauskan näköinenen donitsi mangnetin kohdalladealer kirjoitti:
Auton vuosimalli 2011 ja ajettu 400000 km. Ei huoltokirjaa eikä muuta tietoa vaihteiston öljynvaihdoista, mutta oletuksena se että menty merkkiliikkeen mukaan eli vaihdettu kerran, oliko se 60000 vai 100000 ohjeessa.
Toiminta ei enää parhaasta päästä ja turbiinilukko jumittaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ihmeen kestäviä nämä laatikot ovat kuitenkin, ei tuo kura enää edes samalla tavalla öljyltä tuntunut sormien välissä kuin vielä punainen öljy.
Merkkihuoltohan ei välitä, heillä huolto-ohjelmat on joiden mukaan mennään ja sillä hyvä. Jos ohje on että vaihdetaan laatikkoöljyt vain kerran niin näin tehdään ja kysyjillekin vastataan että ei tarvitse enää vaihtaa.
Tällä viikolla oli huollossa myös eräs W204 180 Kompressor jonka huoltohistoriaa vilkaisin; autolla ajettu vajaa 90000 ja nyt tulossa kolmatta kertaa määräaikaishuoltoon.
- Ensimmäinen huolto oli sisältänyt moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon.
- Toinen huolto oli sisältänyt moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon ja jarrunesteen vaihdon.
Seitsemän vuotta ja vajaa 90000 km mennään siis kahdella moottoriöljynvaihdolla. Jos olisi minun auto olisi vaihdettu vähän muutakin jo edellisessä huollossa.
Sitten on ollut niitä h*****pitosopimuksella olleita autoja, parhaimmillaan 140tkm menty lähes pelkästään moottoriöljynvaihdoilla kun huoltokirjaa tarkastelee.
Ei ole 651:nkään ilmansuodatin enää kovin puhtaan oloinen tuossa vaiheessa
Joskus kun kertoo asiakkaalle (hänen tuotuaan auton moottoriöljynvaihtoon) että autoon pitäisi ehdottomasti vaihtaa ilma- sisäilma- polttoainesuodattimet, vaihteisto- ja peräöljyt jne... ellei niitä ole joku tehnyt merkitsemättä huoltokirjaan saattaa tulla ihmetys vastaan; "Ostin auton vasta ja kyllä sen pitäisi olla säännöllisesti huollettu ! Kaikki tositteet on mukana"
Niin ehkä onkin, mutta
- olennaista on se mitä on tehty niissä huolloissa, ei se mitä kirjainta huoltonäyttö tarjoaa tulevan huollon laajuudeksi
- vaikka olisi kuinka asiallissti huollettu on siltikin mahdollista että juuri nyt on sen isomman huollon aika
Huoltokuitteja tutkiessa ei kannata kiinnittää huomiota hintaan vaan siihen mitä on vaihdettu; alkuviikosta eräs W212 omistaja kertoi tuoneensa auton meille huoltoon koska hän ei ollut tyytyväinen edellisen toisaalla teetetyn huollon hintaan; moottoriöljy, suodatin, jarruneste, yhteensä 590 euroa...
Merkkihuoltohan ei välitä, heillä huolto-ohjelmat on joiden mukaan mennään ja sillä hyvä. Jos ohje on että vaihdetaan laatikkoöljyt vain kerran niin näin tehdään ja kysyjillekin vastataan että ei tarvitse enää vaihtaa.
Tällä viikolla oli huollossa myös eräs W204 180 Kompressor jonka huoltohistoriaa vilkaisin; autolla ajettu vajaa 90000 ja nyt tulossa kolmatta kertaa määräaikaishuoltoon.
- Ensimmäinen huolto oli sisältänyt moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon.
- Toinen huolto oli sisältänyt moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon ja jarrunesteen vaihdon.
Seitsemän vuotta ja vajaa 90000 km mennään siis kahdella moottoriöljynvaihdolla. Jos olisi minun auto olisi vaihdettu vähän muutakin jo edellisessä huollossa.
Sitten on ollut niitä h*****pitosopimuksella olleita autoja, parhaimmillaan 140tkm menty lähes pelkästään moottoriöljynvaihdoilla kun huoltokirjaa tarkastelee.
Ei ole 651:nkään ilmansuodatin enää kovin puhtaan oloinen tuossa vaiheessa
Joskus kun kertoo asiakkaalle (hänen tuotuaan auton moottoriöljynvaihtoon) että autoon pitäisi ehdottomasti vaihtaa ilma- sisäilma- polttoainesuodattimet, vaihteisto- ja peräöljyt jne... ellei niitä ole joku tehnyt merkitsemättä huoltokirjaan saattaa tulla ihmetys vastaan; "Ostin auton vasta ja kyllä sen pitäisi olla säännöllisesti huollettu ! Kaikki tositteet on mukana"
Niin ehkä onkin, mutta
- olennaista on se mitä on tehty niissä huolloissa, ei se mitä kirjainta huoltonäyttö tarjoaa tulevan huollon laajuudeksi
- vaikka olisi kuinka asiallissti huollettu on siltikin mahdollista että juuri nyt on sen isomman huollon aika
Huoltokuitteja tutkiessa ei kannata kiinnittää huomiota hintaan vaan siihen mitä on vaihdettu; alkuviikosta eräs W212 omistaja kertoi tuoneensa auton meille huoltoon koska hän ei ollut tyytyväinen edellisen toisaalla teetetyn huollon hintaan; moottoriöljy, suodatin, jarruneste, yhteensä 590 euroa...
wiimax.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Aika monesti tästä maininnut että on lähes varmin tapa hankkia onkelmia ostaa auto tuijottamlla huolto kirjaa että onhan siinä huolto ohjelmaa noudatettu ja kirja leimattu, isonippu lappuja hyvän esimeriknä käy edelisten laatiko juttujen lisäksi vaikka v6 cdi ilmanputsarit... paljon tärkeämpää kuin mikään huoltoohjelman noudataminen/"kirjan" leimaat on on että mitä tehtydealer kirjoitti:Ihmeen kestäviä nämä laatikot ovat kuitenkin, ei tuo kura enää edes samalla tavalla öljyltä tuntunut sormien välissä kuin vielä punainen öljy.
Merkkihuoltohan ei välitä, heillä huolto-ohjelmat on joiden mukaan mennään ja sillä hyvä. Jos ohje on että vaihdetaan laatikkoöljyt vain kerran niin näin tehdään ja kysyjillekin vastataan että ei tarvitse enää vaihtaa.
Tällä viikolla oli huollossa myös eräs W204 180 Kompressor jonka huoltohistoriaa vilkaisin; autolla ajettu vajaa 90000 ja nyt tulossa kolmatta kertaa määräaikaishuoltoon.
- Ensimmäinen huolto oli sisältänyt moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon.
- Toinen huolto oli sisältänyt moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon ja jarrunesteen vaihdon.
Seitsemän vuotta ja vajaa 90000 km mennään siis kahdella moottoriöljynvaihdolla. Jos olisi minun auto olisi vaihdettu vähän muutakin jo edellisessä huollossa.
Sitten on ollut niitä h*****pitosopimuksella olleita autoja, parhaimmillaan 140tkm menty lähes pelkästään moottoriöljynvaihdoilla kun huoltokirjaa tarkastelee.
Ei ole 651:nkään ilmansuodatin enää kovin puhtaan oloinen tuossa vaiheessa
Joskus kun kertoo asiakkaalle (hänen tuotuaan auton moottoriöljynvaihtoon) että autoon pitäisi ehdottomasti vaihtaa ilma- sisäilma- polttoainesuodattimet, vaihteisto- ja peräöljyt jne... ellei niitä ole joku tehnyt merkitsemättä huoltokirjaan saattaa tulla ihmetys vastaan; "Ostin auton vasta ja kyllä sen pitäisi olla säännöllisesti huollettu ! Kaikki tositteet on mukana"
Niin ehkä onkin, mutta
- olennaista on se mitä on tehty niissä huolloissa, ei se mitä kirjainta huoltonäyttö tarjoaa tulevan huollon laajuudeksi
- vaikka olisi kuinka asiallissti huollettu on siltikin mahdollista että juuri nyt on sen isomman huollon aika
Huoltokuitteja tutkiessa ei kannata kiinnittää huomiota hintaan vaan siihen mitä on vaihdettu; alkuviikosta eräs W212 omistaja kertoi tuoneensa auton meille huoltoon koska hän ei ollut tyytyväinen edellisen toisaalla teetetyn huollon hintaan; moottoriöljy, suodatin, jarruneste, yhteensä 590 euroa...
auto huolto ohjelman mukkaan huollettu ilman mitään erikseen tilailtuja/tehtyjä =onkelmia tulevaisuudessa
joka kevät ja syksy vähinttään moottori öljyt+suodatimet vaihtaa
olipa ajettu huolto ohjelman mukainen km tai ei
samoin kun käytetyn ostaa niin sen saman tien huoltaa kunnolla
(siis ei huolto ohjelman mukaan)
luki huolto "kirjassa" mitä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Allekirjoitan edellisten herrojen mietteet täysin. Nykyään ihmiset ovat niin vieraantuneita tekniikasta ja maalaisjärki on kadonnut. Vastuuta ei oteta vaan vedotaan, vaikkapa sitten huolto-ohjeisiin.
Omalle nykyisellä 209:llä on huoltokirjan mukaan päästelty aina 15-18tkm yksillä moottoriöljyillä ja parhaimmillaan on aikaa kulunut kaksi vuotta. Itse noudatan 10tkm sääntöä vaikka sekin on vähän liioittelua. Vaihteistoöljyillä oli menty 84tkm edellisen vaidon jälkeen, joten sekin oli vielä pelastettavissa.
Omalle nykyisellä 209:llä on huoltokirjan mukaan päästelty aina 15-18tkm yksillä moottoriöljyillä ja parhaimmillaan on aikaa kulunut kaksi vuotta. Itse noudatan 10tkm sääntöä vaikka sekin on vähän liioittelua. Vaihteistoöljyillä oli menty 84tkm edellisen vaidon jälkeen, joten sekin oli vielä pelastettavissa.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07.1.2013 23:25
Olen hartaudella lukenut topikin jo useampaan kertaan läpi kun omaan kulkineeseen pitäisi huuhtelu suorittaa myös (vaihdettu kerran 55000km ja nyt mittarissa 190000km). Törmäsin aihetta tutkiessa myös tällaiseen videoon https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM . Onnistunee myös tuolla metodilla mutta tarkkana varmaan saa olla että imuputkessa menee kokoajan tavaraa laatikkoon?
S211 320CDI 4matic -08
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Videon touhussa ei mitään mieltä huuhtelun toteutuksen osaltaVentureman kirjoitti:Olen hartaudella lukenut topikin jo useampaan kertaan läpi kun omaan kulkineeseen pitäisi huuhtelu suorittaa myös (vaihdettu kerran 55000km ja nyt mittarissa 190000km). Törmäsin aihetta tutkiessa myös tällaiseen videoon https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM . Onnistunee myös tuolla metodilla mutta tarkkana varmaan saa olla että imuputkessa menee kokoajan tavaraa laatikkoon?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 07.1.2013 23:25
Samaa mietiskelin itsekkin mutta ajattelin myös kysellä asiaa tuntevilta täällä lisää. Täytyy mennä topikin ohjeillaCDI203 kirjoitti:Videon touhussa ei mitään mieltä huuhtelun toteutuksen osaltaVentureman kirjoitti:Olen hartaudella lukenut topikin jo useampaan kertaan läpi kun omaan kulkineeseen pitäisi huuhtelu suorittaa myös (vaihdettu kerran 55000km ja nyt mittarissa 190000km). Törmäsin aihetta tutkiessa myös tällaiseen videoon https://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM . Onnistunee myös tuolla metodilla mutta tarkkana varmaan saa olla että imuputkessa menee kokoajan tavaraa laatikkoon?
S211 320CDI 4matic -08
Tänään tei ison huollon omaan -99 vuoden 220cdi w202:seen. Tuosta löytyi turbiinista proppu, joten melko helppoa oli öljyjen valuttelu. Toki tulihan tuossa selällään sotkettua kun venttiilipöydän käytin irti ja kyb solenoidin vaihdoin. Vaihdoin myös pressure regulator jousen joka saattaa poikki mennessään aiheuttaa 2-3 välin vaihdon töksähtelyä. Nyt oli kuitenkin ehjä, mutta tulipahan vaihdettua kun ei paljoa maksa. Vaihdossa tuli vähän ennakoitua, sillä vanhoilla öljyillä oli ajettu noin 50tkm. Mukavempi vaihdella pihalla kuitenkin näin kesällä kuin talvella. Vanha öljy oli kirkkaan punaista edelleen.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
öljy pohjan irrotusta hiukan haittaa palkkiTIC kirjoitti:Hyvä ohje! Osaatteko kertoa onnistuuko ihan samalla tavalla w906 -08 sprintteriin? Nätti ne syylärille menevät jäähdytys putket aika haurailta. Varmaan olis viisainta uusia varoiksi nekin. Mitäs tuo kyb venttiili oireilee jos siinä vikaa on vai kannattaako vaihtaa varuilta aina?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Onnistuu kuitenkin palkkia irrottamatta?CDI203 kirjoitti:öljy pohjan irrotusta hiukan haittaa palkkiTIC kirjoitti:Hyvä ohje! Osaatteko kertoa onnistuuko ihan samalla tavalla w906 -08 sprintteriin? Nätti ne syylärille menevät jäähdytys putket aika haurailta. Varmaan olis viisainta uusia varoiksi nekin. Mitäs tuo kyb venttiili oireilee jos siinä vikaa on vai kannattaako vaihtaa varuilta aina?
Tossa vasta tuli mieleen että jonkinlainen vaihtolaite ois kätevä, oon ennenkin sitä miettinyt että josko semmoisen.... 722.6 lootaan siis ensisijaisesti. Tokihan se menee niinkin kuin tuli tehtyä, mutta silti laiska aina ajattelee että voisko helpottaa jotenkin ...
Lähinnä se mietityttää miten saa kaiken vanhan pois ja pelkkää uutta tilalle ilman että puretaan palasiksi ja huuhdellaan jollain litkulla ja kuivataan ja sit täytetään.
Tossa s500 kun on uudempi kuin 2001 niin ei ole turpiiniin raskittu laittaa tulppaa....
Otettiin sit lootan pohja pois ja pestiin se ja annettiin tippua venttiilipöydästä kurat pois. Paluuletku lootalle irti liitoksesta ja siitä laskettiin vanhaa kuraa pönttöön. Eipä sieltä tosiaan montaa litraa tule ennenkuin lakkaa tulemasta ja tarvii täyttää muutamalla litralla aina uudelleen. Oisko ollut 3 litraa mikä aina täytettiin ja pumpattiin eteenpäin. Pitäähän siinä sen 4 kertaa ainakin jumpata. Turbiinissahan se menee vanhan kanssa sekas ja se on se huuhtelussa eniten öljyä "syövä" kohta
Noin 11-14 litraa menee ennenkuin tulee selvästi puhtaan oloista... Sinällään ihan sama meneekö sitä 10 vai 15 litraa, hinta on pieni verrattuna laatikon hajotessa tulevaan murheeseen.
Kätevä se ois laittaa pömpelin letkut kiinni paluupuolen liitoksiin ja käynnistää mylly, tekis semmoisen että läpinäkyvä säiliö siinä kuskun penkiltä näkyvissä mistä vois tulevan ja menevän värejä katella.
Tollanen laite ei ois kummonen tehdä. Mutta nyt sitten jos sais jonkun hyvän idean tehdä jotenkin parempi samalla vaivalla.
Oisko ideaa jos laite imisi alipaineella jostain kohtaa tai jos alipaine lootalle myrkkyä niin pienellä paineella tyhjentäisi turbiinia sen minkä pystyy. Siis ilman että mylly käynnissä. Sit vasta huuhtelemaan?
Ja tietty sehän yksi pääsyy laitteeseen että voi ilman vahtia vaihtaa, nyt tehdyllä tavalla aina tarvi kaverin huutelemaan että starttaa/sammuta.
Hyvin vatuloitu on puoliksi tekemättä jätetty...
Niin, nuista youtubessa nähdyissä vaihtolaitteissa on joku pesuaine/mömmö mitä kierrätetään siellä.... Liekö millaista kamaa ja mitä se oikeasti tekee lootalle?
Lähinnä se mietityttää miten saa kaiken vanhan pois ja pelkkää uutta tilalle ilman että puretaan palasiksi ja huuhdellaan jollain litkulla ja kuivataan ja sit täytetään.
Tossa s500 kun on uudempi kuin 2001 niin ei ole turpiiniin raskittu laittaa tulppaa....
Otettiin sit lootan pohja pois ja pestiin se ja annettiin tippua venttiilipöydästä kurat pois. Paluuletku lootalle irti liitoksesta ja siitä laskettiin vanhaa kuraa pönttöön. Eipä sieltä tosiaan montaa litraa tule ennenkuin lakkaa tulemasta ja tarvii täyttää muutamalla litralla aina uudelleen. Oisko ollut 3 litraa mikä aina täytettiin ja pumpattiin eteenpäin. Pitäähän siinä sen 4 kertaa ainakin jumpata. Turbiinissahan se menee vanhan kanssa sekas ja se on se huuhtelussa eniten öljyä "syövä" kohta
Noin 11-14 litraa menee ennenkuin tulee selvästi puhtaan oloista... Sinällään ihan sama meneekö sitä 10 vai 15 litraa, hinta on pieni verrattuna laatikon hajotessa tulevaan murheeseen.
Kätevä se ois laittaa pömpelin letkut kiinni paluupuolen liitoksiin ja käynnistää mylly, tekis semmoisen että läpinäkyvä säiliö siinä kuskun penkiltä näkyvissä mistä vois tulevan ja menevän värejä katella.
Tollanen laite ei ois kummonen tehdä. Mutta nyt sitten jos sais jonkun hyvän idean tehdä jotenkin parempi samalla vaivalla.
Oisko ideaa jos laite imisi alipaineella jostain kohtaa tai jos alipaine lootalle myrkkyä niin pienellä paineella tyhjentäisi turbiinia sen minkä pystyy. Siis ilman että mylly käynnissä. Sit vasta huuhtelemaan?
Ja tietty sehän yksi pääsyy laitteeseen että voi ilman vahtia vaihtaa, nyt tehdyllä tavalla aina tarvi kaverin huutelemaan että starttaa/sammuta.
Hyvin vatuloitu on puoliksi tekemättä jätetty...
Niin, nuista youtubessa nähdyissä vaihtolaitteissa on joku pesuaine/mömmö mitä kierrätetään siellä.... Liekö millaista kamaa ja mitä se oikeasti tekee lootalle?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.