W211 autom vaihteiston "jurina"
W211 autom vaihteiston "jurina"
Tere
Mikähän mahtaa olla syynä, että esim 50-60km/h tasakaasulta suht reippaasti kiihdytettäessä vaihteisto hieman empii-> melko kova tärinä koko autossa "jurina" ennenkuin pienempi vaihde loksahtaa päälle ja vauhti alkaa kiihtymään normaalisti? Sama myös Kick downissa.
Samaten jossain 40km/h vauhdissa loota nakkaa aivan liian alhaisen vaihteen päälle joskus?
vaikuttavia asioita??
-Jotenkin oireilut alkoivat suht samaan aikaan kun uudet nastarenkaat oli laitettu alle, mutta tuntuu kummalta että voisi liittyä siihen?
-Öljyt vaihdettu lootaan kuukausi aiemmin
-Akun napa myös käytetty irti vasti kään
Pete
Mikähän mahtaa olla syynä, että esim 50-60km/h tasakaasulta suht reippaasti kiihdytettäessä vaihteisto hieman empii-> melko kova tärinä koko autossa "jurina" ennenkuin pienempi vaihde loksahtaa päälle ja vauhti alkaa kiihtymään normaalisti? Sama myös Kick downissa.
Samaten jossain 40km/h vauhdissa loota nakkaa aivan liian alhaisen vaihteen päälle joskus?
vaikuttavia asioita??
-Jotenkin oireilut alkoivat suht samaan aikaan kun uudet nastarenkaat oli laitettu alle, mutta tuntuu kummalta että voisi liittyä siihen?
-Öljyt vaihdettu lootaan kuukausi aiemmin
-Akun napa myös käytetty irti vasti kään
Pete
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
Ainakin näissä vanhoissa laatikoissa kuuluu ihan asiaan, että neljässäkympissä ollaan jo suurimmalla vaihteella. Sen takia taajama-alueella ajellaan pakkovaihteella, eikä D:llä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Viestit: 115
- Liittynyt: 30.9.2005 22:39
- Paikkakunta: Oulandia
vehon tuomio..
laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..
Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Olen kuullut.....mutta en koskaan ole todennut.
Vehon hommia ja yleensä tehty takuuseen.
Vehon hommia ja yleensä tehty takuuseen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Re: vehon tuomio..
Automaatin öljynjäähdytys on syylärissä ja voi mennä joskus puhki seinämä jolloin jäähdytinnesteet menee laatikkoon.. öljy menee maitokahvinväriseksi ja haisee glykoolille... on tullut 203:seen muutama syylari vaihdettu ton takiaPete kirjoitti:laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..
Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
Automaatin vaihtaminen pienillä kierroksillä
Hei!
Omassa S211 -03 automaatti tuntuisi kanssa vaihtavan pintakaasulla ajaessa ikään kuin ilman luistoa. Onko tue stefojen vaihtaminen auttanut? Huollossa kertoivat, että laatikossa ei kuullemma ole mitään vialla. Öljyt ja suodatin vaihdettu keväällä. Onko vaihto mennyt takuuseen / paljonko vaihtotyö on maksanut?
Omassa S211 -03 automaatti tuntuisi kanssa vaihtavan pintakaasulla ajaessa ikään kuin ilman luistoa. Onko tue stefojen vaihtaminen auttanut? Huollossa kertoivat, että laatikossa ei kuullemma ole mitään vialla. Öljyt ja suodatin vaihdettu keväällä. Onko vaihto mennyt takuuseen / paljonko vaihtotyö on maksanut?
Re: vehon tuomio..
9/03 asti käytössä ollut Valeon tekemä syyläri alkaa melko usein vuotamaan ja rikkoo ensin turbiini ja sitten koko laatikon. Vaihtoon menee ainakin jäähdytin ja turbiini. Mersu kai korvaa vain osan jos ei ole takuuta tms. Esiintyy enemmän isoilla koneilla jotka täristävät jäähdytintä enemmän.Pete kirjoitti:laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..
Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
Re: vehon tuomio..
Sedällä meni ensin vakiolauhdutin/syyläri ja momentim muunnin.2vuoden takuu ja puolet muistaakseni korvasi mersu itse.No 9kk ja 25tkm takana uudella huoltomiesten mukaan "paremmalla" syyläri lauhdutin yhdistelmällä ja sama juttu.Takuu ei alkaa uudestaan vaikka vaihdetaan uutta osaa...hyviä nää mersut vai mitä????Matti R kirjoitti:9/03 asti käytössä ollut Valeon tekemä syyläri alkaa melko usein vuotamaan ja rikkoo ensin turbiini ja sitten koko laatikon. Vaihtoon menee ainakin jäähdytin ja turbiini. Mersu kai korvaa vain osan jos ei ole takuuta tms. Esiintyy enemmän isoilla koneilla jotka täristävät jäähdytintä enemmän.Pete kirjoitti:laatikon jäähdytysnestettä laatikon öljyn seassa. Tarttis vaihtaa turbiini,loota ja jäähdytin. Kalliiksi tulee..
Miten tuo on mahdollista, onko kukaan kuullut moisesta aiemmin?
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN-
-Lintta-AATELINEN-
Jäähdyttimen vuoto
Nyt se sitten on todettu, että laatikon jäähdytin vuotaa. Pitäisi vaihtaa jäähdytin ja momentinmuunnin. Hintaa osille noin 2500 €!
Nyt on selvittelyn alla, tuleeko valmistaja vastaan asiassa. Auto -03 S211 270 CDI T. Ajokilometrit nyt 110 tkm. Oireille (jurinä ja huono, äkkinäinen vaihtaminen) etsitty syytä 90 tkm kohdalta saakka.
Onko aiheesta kokemuksia? Onko valmistaja tullut asiassa vastaan ja korvannut edes osaa kustannuksista?
Valeo (jäähdyttimen valmistaja) tehköön vain pyyhkimen sulkia!
Nyt on selvittelyn alla, tuleeko valmistaja vastaan asiassa. Auto -03 S211 270 CDI T. Ajokilometrit nyt 110 tkm. Oireille (jurinä ja huono, äkkinäinen vaihtaminen) etsitty syytä 90 tkm kohdalta saakka.
Onko aiheesta kokemuksia? Onko valmistaja tullut asiassa vastaan ja korvannut edes osaa kustannuksista?
Valeo (jäähdyttimen valmistaja) tehköön vain pyyhkimen sulkia!
Re: Jäähdyttimen vuoto
Onko Veho tutkinut asiaa 20tkm ajan? Kyllä tuo asia on Veholla ihan tuttu juttu. Tehdas korvaa arviolta 25% työstä ja osista kun on yli 100tkm ajettu, jos ei mitään takuuta tms ole.kt4879 kirjoitti:Nyt se sitten on todettu, että laatikon jäähdytin vuotaa. Pitäisi vaihtaa jäähdytin ja momentinmuunnin. Hintaa osille noin 2500 €!
Nyt on selvittelyn alla, tuleeko valmistaja vastaan asiassa. Auto -03 S211 270 CDI T. Ajokilometrit nyt 110 tkm. Oireille (jurinä ja huono, äkkinäinen vaihtaminen) etsitty syytä 90 tkm kohdalta saakka.
Onko aiheesta kokemuksia? Onko valmistaja tullut asiassa vastaan ja korvannut edes osaa kustannuksista?
vain eemelit??
Soittelin Veholle asiasta ( kun oma 01- ML on juuri 270 CDI ja Valeon syylärillä) että onko aihetta huolestua niin vastasivat että ongelma on tunnettu mutta koskee vain uudempia eemeleitä .. mielenkiintoista.
No varmuuden vuoksi tilasin öljynvaihdon ja glykolitestin.
No varmuuden vuoksi tilasin öljynvaihdon ja glykolitestin.
ML 270 CDI 01 ..
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm