270cdi tehottomuus+vikatila
270cdi tehottomuus+vikatila
Ongelma tutun autossa siis seuraavanlainen: Tuntuu tosi tehottomalta tuntuu ettei oikein rekasta pääse ohi. Väännöllä menee hyvin mutta yli 3000rpm ei jaksa kulkea. Kovassa kiihdytyksessä ylämäkeen menee vikatilaan ja vikakoodina oli yleistesterillä katsottuna turbojärjestelmä(?). Starilla myös vilkuiltu ennen suuttimien vaihtoa että vikatilaan meni ilmeisesti railpaineen notkahtelun takia. Autoon vaihdettu turbo,suuttimet ja ahtoputkien tiivisteet. Ahtovuotoja ei ole. Savua ei tule kaasupohjassa yhtään joten eikai imusarjaläpissäkään ole vikaa?
C250TDT -98
Minkähänlaisia oireita aiheuttaa jos on pakosarjan ja kannen välillä vuotoa?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Riipuvat ihan kulosestakin tilanteestaorsii- kirjoitti:Mitä luokkaa tämmösessä vakiovehkeessä pitäis olla ahtopaineet ja ilmamassa?
(Kierosluku, muukuormitus)
Mutta näkyvät kyllä *:rin näytöllä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 63
- Liittynyt: 01.5.2006 15:58
- Paikkakunta: L-Suomi
. Sähköohjttu ahdin ja egr. Jospa tämäkin selviäisi..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Nyt ois jotain tutkittu.. eli ilmamassa maksimi n.1000mg/isku ja syöttömäärä oli sen reilut 70kuutiota. Mutta ahdot maksimi heräyksessä käy n. 0.9bar ja sen jälkeen laskee 0.4 baariin. Mitähän nyt keksis
Ilmamassa pyörii siinä 400-500 tasakaasulla ajettaessa ja siinä ahtimen heräysvaiheessa käy noin1000mg/isku.

Ilmamassa pyörii siinä 400-500 tasakaasulla ajettaessa ja siinä ahtimen heräysvaiheessa käy noin1000mg/isku.
C250TDT -98
Tuon perusteella kuulostais että vika oli ilmamäärämittari tai Egr johtuvainen. En tiedä että miten näissä uudemmissa mutta vanhemmissa ainakin egr ohjataan ilmamäärämittarin näyttänän perusteella.orsii- kirjoitti:Putsasin maffin tuossa joutessaan ku oli niin paskassa ja testeri kiinni ajamaan niin tuntu huomattavasti pirteämmältä vähän aikaa ja taas alko temppuileen. Paremmin toimiessa oli max näyttåmä 1200mg/isku. Eli kai tähän sitte uuden maffin sais tilata, jospa tulis kuntoon
Kun ahdin on vaihdettu niin onko se alkuperäinen vai korjattu ahdin?
Sitä minäkin ihmettelin että jos syöttiä tulee 70mm ja ahdotkaan ei nouse kuin 0,4 niin kumma jossei vedä tai savutaorsii- kirjoitti:Ahdin on kait alkuperäinen kun on vaihdettu täällä oulun "spesiaali mb liikkeessä" (ei veho) ja hintakin oli ollut jotain 1700eomalle kohdalle sattuneet egr viat tai ainakin vuodot on olleet yleensä vastaavia silä erotuksella että savuaa kuin vanha veturi jota tämä ei tee.

Tuikku voisi tietää että millä perusteella näissä sähköohjatuilla ahtimilla varustetuissa ohjataan EGR, jos meneekin jotenkin monimutkaisemmin kuin vanhemmissa

- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei EGR:sä mitän kumalista olejolle kirjoitti:Sitä minäkin ihmettelin että jos syöttiä tulee 70mm ja ahdotkaan ei nouse kuin 0,4 niin kumma jossei vedä tai savutaorsii- kirjoitti:Ahdin on kait alkuperäinen kun on vaihdettu täällä oulun "spesiaali mb liikkeessä" (ei veho) ja hintakin oli ollut jotain 1700eomalle kohdalle sattuneet egr viat tai ainakin vuodot on olleet yleensä vastaavia silä erotuksella että savuaa kuin vanha veturi jota tämä ei tee.
![]()
Tuikku voisi tietää että millä perusteella näissä sähköohjatuilla ahtimilla varustetuissa ohjataan EGR, jos meneekin jotenkin monimutkaisemmin kuin vanhemmissa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Se on ainkin helppo testata putkea heti turbon jälkeen löysälle niin että siihen tulee selvä rako sitten koeajoorsii- kirjoitti:Sopisko nämä oireet mitenkään siihen että ois katit tukossa?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tyhjensin katit ja siellähän se vika oli nyt pelaa ja kulkee. Mietin vaan että onko tähän joku ohjelma jo laitettu kun max syötöt oli 87kuutiota ja ahdot 1.7bar ja nyt oli ilmamassa n.2000mg/isku?
Loova pulmaa täs vielä on ku liikkeelle lähtee niin noin 2sec jälkee vetäsee turbiinilukon päälle kun testerilläki kattoo niin se turbiinilukon 0-255 luku hyppää heti 100? Mietin että oisko voinu oppia tuolle ihmeellisesti käyttäytyvälle koneelle ja nyt vaatii nollauksen?
Loova pulmaa täs vielä on ku liikkeelle lähtee niin noin 2sec jälkee vetäsee turbiinilukon päälle kun testerilläki kattoo niin se turbiinilukon 0-255 luku hyppää heti 100? Mietin että oisko voinu oppia tuolle ihmeellisesti käyttäytyvälle koneelle ja nyt vaatii nollauksen?
C250TDT -98
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4309
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jotain... on joku touhunut...orsii- kirjoitti:Tyhjensin katit ja siellähän se vika oli nyt pelaa ja kulkee. Mietin vaan että onko tähän joku ohjelma jo laitettu kun max syötöt oli 87kuutiota ja ahdot 1.7bar ja nyt oli ilmamassa n.2000mg/isku?
Loova pulmaa täs vielä on ku liikkeelle lähtee niin noin 2sec jälkee vetäsee turbiinilukon päälle kun testerilläki kattoo niin se turbiinilukon 0-255 luku hyppää heti 100? Mietin että oisko voinu oppia tuolle ihmeellisesti käyttäytyvälle koneelle ja nyt vaatii nollauksen?
jos on pitkään vika tilassa ajelut laattikon "oppineisuus" kannatta koittaa nollata *:rila(jää vanha tieto joskus jumitamaan vaikka ei pitäisi)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Oppineisuutta koitin nollata vaan voi olla että ilmeisesti vaatii starin että osais muistinsa tyhjentää. Tuntu että hieman tuo nykiminen rauhottu mutta ei kokonaan.
Tosiaan tuntu että vääntöä on reilusti kun kumit savuten saa risteyksestä lähteä mutta yläkiekoilla meno rauhottuu..voi olla että manuaalina vois kytkimiä kulua tuommosella piikillä
Tosiaan tuntu että vääntöä on reilusti kun kumit savuten saa risteyksestä lähteä mutta yläkiekoilla meno rauhottuu..voi olla että manuaalina vois kytkimiä kulua tuommosella piikillä

C250TDT -98