Morjens!
Palasin loppukesällä neljän vuoden tauon jälkeen takaisin tähtikeulan puikkoihin. Huolettoman japanilaisen jälkeen Mersu on tuntunut varsin paljon "harrastuneisuutta" vaativalta autolta. Jo kerran aiemmin w211:n omistaneena päädyin hankkimaan W221.008:n eli facelift E220 sedanin automaatilla. Tällä hetkellä kilometrejä on kertynyt 211 tuhatta, joista itse olen ajanut 10 tkm. Alkumetreihin on mahtunut jo kaikenlaista laittoa, joista tärkeimmät:
- termostaatti
- takaiskarit
- vasen etulaakeri
- takajarrut kokonaisuudessaan
- automaatin öljyt huuhtelemalla + KYB
- raidetangon sisäpää (vas.)
- ykkösylinterin suuttimen pohjatiiviste
- akku
Tänään havaitsin oudon polttoaineen hajun konehuoneessa. Peloissani aloin jo lampulla vilkuilla suuttimien ympäristöä, kunnes huomasin korkepainepumpun (?) kosteat letkut. Letkut ovat selvästi hikoilleet pumpun liitoksen läheltä, mutta samalla toisessa letkussa näyttää olevan kosteutta myös ylöspäin kaartuvassa osassa. Vuodon alkulähde jäi pikaisessa tutkimisessa sen vuoksi hieman epäselväksi. Ohessa pari kuvaa tilanteesta:
Onko muilla kokemusta vastaavanlaisista vuodoista ja siitä mitä kaikkea korjaus vaatii? Auto on menossa öljyhuoltoon parin viikon päästä, joten siinä yhteydessä olisi mahdollista korjata vuotoja.
Om646 polttoainevuoto
Jos tuo polttoaineputki on sellaisella surkealla kynsiliittimellä, niin kannattaa vaihtaa ennen kuin vaihdattaa itse itsens.
Mulla teki Möllissä (W163 270 CDI) niin, että puski moottoritien rampissa moottorijarrutuksessa tuon polttoaineputken irti. Oli aika eksoottinen kokemus kun virrat ja jarru- ja ohjaustehostin häviää n. 80 Km/h vauhdissa.
Epäilivät puhelimessa korkeapainepumpun tiivisteitä yms. No, hinautin kotipihaan ja aikani syynättyäni löytyi syy: putken lukitsevan liittimen ohkainen muovirinkula oli halki. Ostin siis 30 €:llä uuden KL:stäja onnitsui vaihto minun kaltaiselta humanistitunariltakin..
Mulla teki Möllissä (W163 270 CDI) niin, että puski moottoritien rampissa moottorijarrutuksessa tuon polttoaineputken irti. Oli aika eksoottinen kokemus kun virrat ja jarru- ja ohjaustehostin häviää n. 80 Km/h vauhdissa.
Epäilivät puhelimessa korkeapainepumpun tiivisteitä yms. No, hinautin kotipihaan ja aikani syynättyäni löytyi syy: putken lukitsevan liittimen ohkainen muovirinkula oli halki. Ostin siis 30 €:llä uuden KL:stäja onnitsui vaihto minun kaltaiselta humanistitunariltakin..