Terve,
Miten olette testanneet 211:n moottorin kannatintyynyt? 124:ssähän tuonne väliin sai 13 mm pultin kannan, jonka piti sopia tyynyn helman alle, jos tyyny oli vielä kuosissaan. Tässä on ne ihmeelliset alumiinihatut, ettei tyynyjä kunnolla näje.
Kokelin retuuttaa moottoria sivusuunnassa eikä se kyllä heilunut sijoillaan yhtään. Eikös noilla nestetyynyillä pitäisi saada vähän liikettä aikaiseksi?
t.
Risto
Moottorin kannatintyynyjen testaus
Moottorin kannatintyynyjen testaus
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Moottorin kannatintyynyjen testaus
Itse mietin aivan samaa...Tyhjäkäynnillä tuntui kuitenkin selvää tärinää kylmänä, joten päädyin uusimaan kumityynyt. Uudet olivat noin 15 mm korkeammat kuin entiset, mutta ulkoista vuotoa ym. vaurioita ei ollut havaittavissa. Nyt kylmämä sekä vaihde päällä ei OM646 EVO juurikaan tärinästä päätellen tunnu ohjaamoon. W124:sen kumityynyt ovat toisin päin kuin W211 kumityynyt, mikäli oikein tulkitsin.
Paljoa ei ole foorumilla tyynyjen vaihdosta ollut puhetta näihin uudempiin.
Vaihdettiin W211 ja W212 diesel malleihin kaikki kannattimet ja
varsinkin W212 automaatin värinät tyhjäkäynnillä hävisivät
W212 oikean puoleisen tyynyn irrotus oli helppo, mutta ulos saanti vaatikin saman jumpan kuin vanhemmassa.
Vaihdettiin W211 ja W212 diesel malleihin kaikki kannattimet ja
varsinkin W212 automaatin värinät tyhjäkäynnillä hävisivät

W212 oikean puoleisen tyynyn irrotus oli helppo, mutta ulos saanti vaatikin saman jumpan kuin vanhemmassa.
autodidakti