W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta
W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta
Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Mersu kolme viikkoa sitten, E320 cdi (OM 648, rivikuutonen) w211 vm. 2003 n. 100 000 ajettu, Saksan tuonti, liikkeestä Suomesta.
Nyt ajossa on alkanut pöllähdellä esim. liikennevaloissa seistessä savua konepellin alta, myös ohjaamoon kulkeutuu käryä jonka voisi kuvailla lähinnä dieseliksi. Moniurahihnassa on öljyä/nestettä, samoin sitä näkyy moottorin alasuojamuovien päällä ja jonkin verran tiputtelee alleen. Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho ) (myyjäliike kaukana) tutkittavaksi, luulin käryn ja savun perusteella ensiksi että kyseessä on ruiskutussuuttimen tiiviste, mutta polttoainelaitteissa ei kuulemma ole vikaa/vuotoa.
Vuoto tulee kuulemma ohjaustehostimesta, ja uuden/tehdaskorjatun vaihto töineen olisi n. 4 000 euroa. Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut, joten auto on nyt ajossa. Ohjaustehostin ei ole äännellyt ja toimii normaalisti, lisäsin öljyä säiliöön (345.0 A0019892403).
En ole itse päässyt vielä ilman suojuksia tarkemmin tutkimaan savun ja vuodon lähdettä, savu/höyry tulee epämääräisestä suunnasta moottorin etupuolelta, eikä siis jatkuvasti.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen sekä koti- että ulkomaalaisia foorumeita kahlannut, hammastankovuodot eivät näköjään välttämättä vaadi hammastangon uusimista. Mutta tähän liittyvästä savutusongelmasta en ole nähnyt kenenkään raportoivan.
Nyt ajossa on alkanut pöllähdellä esim. liikennevaloissa seistessä savua konepellin alta, myös ohjaamoon kulkeutuu käryä jonka voisi kuvailla lähinnä dieseliksi. Moniurahihnassa on öljyä/nestettä, samoin sitä näkyy moottorin alasuojamuovien päällä ja jonkin verran tiputtelee alleen. Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho ) (myyjäliike kaukana) tutkittavaksi, luulin käryn ja savun perusteella ensiksi että kyseessä on ruiskutussuuttimen tiiviste, mutta polttoainelaitteissa ei kuulemma ole vikaa/vuotoa.
Vuoto tulee kuulemma ohjaustehostimesta, ja uuden/tehdaskorjatun vaihto töineen olisi n. 4 000 euroa. Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut, joten auto on nyt ajossa. Ohjaustehostin ei ole äännellyt ja toimii normaalisti, lisäsin öljyä säiliöön (345.0 A0019892403).
En ole itse päässyt vielä ilman suojuksia tarkemmin tutkimaan savun ja vuodon lähdettä, savu/höyry tulee epämääräisestä suunnasta moottorin etupuolelta, eikä siis jatkuvasti.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen sekä koti- että ulkomaalaisia foorumeita kahlannut, hammastankovuodot eivät näköjään välttämättä vaadi hammastangon uusimista. Mutta tähän liittyvästä savutusongelmasta en ole nähnyt kenenkään raportoivan.
Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta
Niin tarkennus vielä: vuoto tulisi siis hammastangosta, ei ohjaustehostimen pumpusta...jiisuu kirjoitti:Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen Mersu kolme viikkoa sitten, E320 cdi (OM 648, rivikuutonen) w211 vm. 2003 n. 100 000 ajettu, Saksan tuonti, liikkeestä Suomesta.
Nyt ajossa on alkanut pöllähdellä esim. liikennevaloissa seistessä savua konepellin alta, myös ohjaamoon kulkeutuu käryä jonka voisi kuvailla lähinnä dieseliksi. Moniurahihnassa on öljyä/nestettä, samoin sitä näkyy moottorin alasuojamuovien päällä ja jonkin verran tiputtelee alleen. Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho ) (myyjäliike kaukana) tutkittavaksi, luulin käryn ja savun perusteella ensiksi että kyseessä on ruiskutussuuttimen tiiviste, mutta polttoainelaitteissa ei kuulemma ole vikaa/vuotoa.
Vuoto tulee kuulemma ohjaustehostimesta, ja uuden/tehdaskorjatun vaihto töineen olisi n. 4 000 euroa. Siihen en minä eikä myyjäliike suostunut, joten auto on nyt ajossa. Ohjaustehostin ei ole äännellyt ja toimii normaalisti, lisäsin öljyä säiliöön (345.0 A0019892403).
En ole itse päässyt vielä ilman suojuksia tarkemmin tutkimaan savun ja vuodon lähdettä, savu/höyry tulee epämääräisestä suunnasta moottorin etupuolelta, eikä siis jatkuvasti.
Onko kellään vastaavia kokemuksia? Olen sekä koti- että ulkomaalaisia foorumeita kahlannut, hammastankovuodot eivät näköjään välttämättä vaadi hammastangon uusimista. Mutta tähän liittyvästä savutusongelmasta en ole nähnyt kenenkään raportoivan.
Kiitos linkistä/vinkistä. Auton myynyt liike sanoo selvittelevänsä asiaa (ei ole Etelä-Suomessa), mutta jos pääsen ehdottamaan korjaamoa niin...hotari kirjoitti:http://www.app-autokorjaamo.fi
Vie takasin sinne myyjälle ja käske vaihtaa uusi hammastanko. Eihän tuossa sinun tarvi edes empiä kun on noin tuore keissiSiihen en minä eikä myyjäliike suostunut
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Joo, kyllä myyjäliike sanoi osallistuvansa kustannuksiin, mutta kun se korvaus ei ole ymmärtääkseni 100 prosenttia vanhassa autossa niin sikakalliista korjauksesta jää itselle turhan paljon maksettavaa, eli kiinnostaa itseäkin järkevät vaihtoehdot...toinen ongelma (ei pitäisi olla minun ongelmani) on se että liike on kaukana...cmeli kirjoitti:Vie takasin sinne myyjälle ja käske vaihtaa uusi hammastanko. Eihän tuossa sinun tarvi edes empiä kun on noin tuore keissiSiihen en minä eikä myyjäliike suostunut
Paskat, niiden piikkiin menee 100% Autossasi on kuluttajavirhevastuu voimassa puoli vuotta ostopäivästä. Tämä vastaa ennalta arvaamattomista virheistä, johon tuo vuotava hammastanko ehdottomasti kuuluu. Nykyään joka liikkeessä tuo vastuun osuus on laskettu katteisiin, joten älä anna niiden mussuttaa jostain sinun osuuksista.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Ok, kiitos tiedosta, en ole ehtinyt perehtyä kuluttajansuojaan, katsotaan mitä liike sanoo.cmeli kirjoitti:Paskat, niiden piikkiin menee 100% Autossasi on kuluttajavirhevastuu voimassa puoli vuotta ostopäivästä. Tämä vastaa ennalta arvaamattomista virheistä, johon tuo vuotava hammastanko ehdottomasti kuuluu. Nykyään joka liikkeessä tuo vastuun osuus on laskettu katteisiin, joten älä anna niiden mussuttaa jostain sinun osuuksista.
Kuluttajaoikeuden linjauksia 2007:jiisuu kirjoitti:Ok, kiitos tiedosta, en ole ehtinyt perehtyä kuluttajansuojaan, katsotaan mitä liike sanoo.cmeli kirjoitti:Paskat, niiden piikkiin menee 100% Autossasi on kuluttajavirhevastuu voimassa puoli vuotta ostopäivästä. Tämä vastaa ennalta arvaamattomista virheistä, johon tuo vuotava hammastanko ehdottomasti kuuluu. Nykyään joka liikkeessä tuo vastuun osuus on laskettu katteisiin, joten älä anna niiden mussuttaa jostain sinun osuuksista.
Korjauskustannuksiin osallistuminen
Kuluttajansuojalain selkeä lähtökohta on, että myyjän on korjattava virheet omalla kustannuksellaan. Joskus auton arvo tulee kuitenkin korjauksen jälkeen selvästi korkeammaksi
kuin mitä se olisi ollut alkuperäisen sopimuksen mukaan.
Jos korjauksesta aiheutuvat kustannukset ovat myyjälle kohtuuttomat, hänen ei tarvitse suostua korjaukseen ilman, että kuluttaja osallistuu autonsa parantamiseen vaikuttaviin kustannuksiin.
Kuluttajavirasto Haapaniemenkatu 4, PL 5, 00531 Helsinki puh. 010 19 4700 Sähköposti: [email protected] Internet: www.kuluttajavirasto.fi
Vaikka myyjä ilmoittaisi korjauksen koituvan hänelle kohtuuttomaksi, kuluttaja voi kieltäytyä maksamasta autonsa saattamisesta parempaan kuntoon. Virhe voidaan tällöin oikaista 4
korjaamisen sijasta virhettä vastaavalla hinnanalennuksella. Tällaisissa tilanteissa on usein
käytännöllisintä korjata auto käytetyllä mutta ehjällä varaosalla, jolla auto voidaan saattaa
asianmukaiseen kuntoon.
Koitas kattoo meidän lakiosioista löytyykö sieltä mitään passelia...Voisko olla vaikka viewtopic.php?p=32299#32299
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Jiisuu on väärässä, se "kaukana" on yli 500km mutta kuitenki alle 600km päässä ja ajallisesti se kaukana raja tulee siinä 7 tunnin kohdalla...yhteen suuntaanjiisuu kirjoitti:Vesqju kirjoitti:Miten kaukana on kaukana..?[/quote
Vajaat 500 kilometriä.
Ja sitte taas toisaalta sellanen 1000km matka ei ole pitkä eikä se ole kaukana jos se on yhteen suuntaan, kumpaanki suuntaan se onki sitte jo kaukana
Sinänsä ei matka ole mikään kun mersulla ajelee, mutta aika usein tulee aika eteen tai loppuu, tai loppuu kuskin hereillä oloaika ratin takana.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
valeo
Tässä ei tarvi edes mitään lakia lukea (Lucky Luke) sillä tämä juttu on selvä. Jos sulla on normaalit kauppakirjat niin seku ilmotatat niille että näin se menee. Monesti ihmiset alkaa neuvotteleen ja maksaa turhasta.
Toinen asia on sitten miten satkun ajetusta Mesestä menee hammastanko? Onko kilometrit varmasti kaikki mittarissa?
Asioita jotka sinun kannattaa tarkistaa heti on: Onko autossasasi Valeon jäähdytin? näitä on 9/2003 asti ja ne päästävät ajan kanssa jäähdytysnesteet automaattilaatikkoon. Jos autossa on kyseinen jäähdytin (vielä), kandee se vaihtaa heti uudempaan.
Toinen asia on sitten miten satkun ajetusta Mesestä menee hammastanko? Onko kilometrit varmasti kaikki mittarissa?
Asioita jotka sinun kannattaa tarkistaa heti on: Onko autossasasi Valeon jäähdytin? näitä on 9/2003 asti ja ne päästävät ajan kanssa jäähdytysnesteet automaattilaatikkoon. Jos autossa on kyseinen jäähdytin (vielä), kandee se vaihtaa heti uudempaan.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Tosiaan, täytyy tsekata, kiitti!XUX63 kirjoitti:Koitas kattoo meidän lakiosioista löytyykö sieltä mitään passelia...Voisko olla vaikka viewtopic.php?p=32299#32299
Re: valeo
Auton dokumentit ovat vakuuttavat kilometrien arvioinnissa, samoin kunto ja yleinen kulumattomuus, ja renkaiden päiväyksen (ja Mersunmerkin kulumisvaroittimessa) perusteella alkuperäiskumit!cmeli kirjoitti:Tässä ei tarvi edes mitään lakia lukea (Lucky Luke) sillä tämä juttu on selvä. Jos sulla on normaalit kauppakirjat niin seku ilmotatat niille että näin se menee. Monesti ihmiset alkaa neuvotteleen ja maksaa turhasta.
Toinen asia on sitten miten satkun ajetusta Mesestä menee hammastanko? Onko kilometrit varmasti kaikki mittarissa?
Asioita jotka sinun kannattaa tarkistaa heti on: Onko autossasasi Valeon jäähdytin? näitä on 9/2003 asti ja ne päästävät ajan kanssa jäähdytysnesteet automaattilaatikkoon. Jos autossa on kyseinen jäähdytin (vielä), kandee se vaihtaa heti uudempaan.
Autoon on Saksan mersuliike vaihtanut jäähdyttimen ja huuhdellut laatikon (kuitti), ja koska se on tehty 2008, oletan ettei voi olla enää se Valeon jäähdytin?
Jep, koska myyjäliike on hiljaa, aloitan tämän prosessin.Pappi kirjoitti:Kannattaa olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan ja kertoa mitä tähän asti on tapahtunut.
He kirjaavat jutun ylös ja mikäli asiat eivät etene kuluttajasuojan mukaisesti, saadaan isompi ratas pyörimään näppärämmin kun esitiedot on annettu. Se kun ei maksa sinulle mitään.
Oman oikeusturvasi vuoksi kerro seuraavassa yhteydenotossa liikkeen suuntaan, että asia on vireillä kuluttajaneuvonnassa.jiisuu kirjoitti:Jep, koska myyjäliike on hiljaa, aloitan tämän prosessin.
Kuluttajaneuvojalle kannattaa kertoa vain faktat, ei "mutua". He kyllä osaavat ottaa kantaa ja neuvoa.
Oman oppikoulun kävin mönkijän moottoriremontin suhteen viime kesänä... Opetti aika paljon
Liikkeestä tuli nyt tieto, että hoitavat asian, selvittelevät onko asiaan jotain Mersun kampanjaa, paikallinen korjaamo hakusessa...saas nähdä.Pappi kirjoitti:Oman oikeusturvasi vuoksi kerro seuraavassa yhteydenotossa liikkeen suuntaan, että asia on vireillä kuluttajaneuvonnassa.jiisuu kirjoitti:Jep, koska myyjäliike on hiljaa, aloitan tämän prosessin.
Kuluttajaneuvojalle kannattaa kertoa vain faktat, ei "mutua". He kyllä osaavat ottaa kantaa ja neuvoa.
Oman oppikoulun kävin mönkijän moottoriremontin suhteen viime kesänä... Opetti aika paljon
Re: valeo
Lainaan itseäni: Behrin jäähdytin on.jiisuu kirjoitti:cmeli kirjoitti:
Autoon on Saksan mersuliike vaihtanut jäähdyttimen ja huuhdellut laatikon (kuitti), ja koska se on tehty 2008, oletan ettei voi olla enää se Valeon jäähdytin?
Mutta savutus/vuotoasiaan: mielenkiinnosta pikkuveljeni, jolla pysyy avain kädessä, tutki tänään konetilaa alta ja päältä. Hammastangossa, haitarikumien sisällä tai letkuliitoksissa ei näkynyt vuotoja. Myöskään tehostimen säiliöstä ei ole öljy vähentynyt. Sen sijaan polttoainetta valui maahan lähes solkenaan jostain moottorin etupuolelta, kuuma moottori höyrysti valuvan polttoaineen savuksi. Vuoto paikallistui yhteispainepumpulle tulevan letkun juureen, letkunkiristin oli luovuttanut/letku painunut. Oli pakko jo turvallisuucden takia laittaa itse uudet letkunkiristimet. Vuoto ja savutus loppui (kopkop). Luonnollisesti noudatiimme äärimmäistä puhtautta pottoaineletkujen/-liitosten kanssa.
Ihmettelen, jos ongelma oli kuten itse diagnosoimme, että autokorjaamo ei erottanut huomattavan runsasta polttoainevuotoa öljyvuodosta. Itsekin olisi pitänyt heti vahvasta dieselin tuoksusta (nyt vasta tsekattiin itse vuotaako maahan öljyä vai polttoainetta) osata päätellä asia...tai sitten siellä on joku vuoto vielä mitä emme huomanneet, mutta en usko.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: valeo
Huh kaikenlaisia toivotavasti erotavat huoltoa tehdessä aineet toisitaanjiisuu kirjoitti: Ihmettelen, jos ongelma oli kuten itse diagnosoimme, että autokorjaamo ei erottanut huomattavan runsasta polttoainevuotoa öljyvuodosta. Itsekin olisi pitänyt heti vahvasta dieselin tuoksusta (nyt vasta tsekattiin itse vuotaako maahan öljyä vai polttoainetta) osata päätellä asia...tai sitten siellä on joku vuoto vielä mitä emme huomanneet, mutta en usko.
no toisaalta sanotaanhan sitä diiselöljyksi (jos vaikka unohtivat sen etuosan nimestä mainita )
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta
No hyvä et oli vaan klemmarivika. . Mikäs korjaamo ois vaihtanu klemmarin ja laskuttanu gauhiasti..? Kerro, et tietää välttää kyseistä puulaakia..jiisuu kirjoitti: Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho .
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta
Autopartner, Helsinki. Liike on Bosch Car service! Mutta täytyy muistaa, että tilannetta on vielä seurattava, toisaalta viikossa ei ole tehostimen säiliössä öljymäärä vähentynyt, joten en usko vuotoon.Vesqju kirjoitti:No hyvä et oli vaan klemmarivika. . Mikäs korjaamo ois vaihtanu klemmarin ja laskuttanu gauhiasti..? Kerro, et tietää välttää kyseistä puulaakia..jiisuu kirjoitti: Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho .
Re: W211 -03 320CDI Savua ja käryä konepellin alta
Päivitystietoa: alkoi letkuliitokset vuotaa uudestaan (ei mennyt katsastuksesta sen takia läpi).Olisi pitänyt kuulemma katkaista pois kovettuneet/painuneet päät uusien klemmareiden laittamisen lisäksi. Nyt laitettiin Veholla kun vaihdatin jarrunesteet samalla. Kaikki taas hyvin. Paitsi: on alkanut nyt talvella antamaan ilmoitusta "Engine oil level visit workshop". Kuitenkin mittaus antaa tuloksen että öljytaso on kunnossa. Öljyillä on ajettu hiukan alle 10 tkm. Anturi rikki?jiisuu kirjoitti:Autopartner, Helsinki. Liike on Bosch Car service! Mutta täytyy muistaa, että tilannetta on vielä seurattava, toisaalta viikossa ei ole tehostimen säiliössä öljymäärä vähentynyt, joten en usko vuotoon.Vesqju kirjoitti:No hyvä et oli vaan klemmarivika. . Mikäs korjaamo ois vaihtanu klemmarin ja laskuttanu gauhiasti..? Kerro, et tietää välttää kyseistä puulaakia..jiisuu kirjoitti: Vein paikalliseen autokorjaamoon (ei Veho .
- kytkinlevy
- Viestit: 71
- Liittynyt: 17.7.2012 16:10
- Paikkakunta: Helsinki
Todella huono kokemus myös itsellä kyseisestä "korjaamosta". Olin autoni (W211 E320) juuri ostanut. Apukuskin puoleta kuului kolinaa ja näytössä oli jarruherja. Samalla vaihdatin öljyt. Auto oli siellä lähes kaksi päivää ja noudettaessa tarina oli seuraava: Kolina johtuu raidetangonpään välyksestä, jarruherja vain joku "kosketushäiriö jarrupala-antureissa. Mitään korjauksia ei kuitenkaan oltu tehty. Lasku reilut 300€.
Oikeassa korjaamossa todettiin, että kolina tuli alapallosta, sekä kallistuksenvakaajan jostain, en nyt muista. Jarruherja kuluneista paloista takana. Toivottavasti nyt edes öljyt vaihtoivat.
Oikeassa korjaamossa todettiin, että kolina tuli alapallosta, sekä kallistuksenvakaajan jostain, en nyt muista. Jarruherja kuluneista paloista takana. Toivottavasti nyt edes öljyt vaihtoivat.