W211 320CDI hehku ongelma

Vastaa Viestiin
torpana
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2006 18:08
Paikkakunta: Heinola

W211 320CDI hehku ongelma

Viesti Kirjoittaja torpana »

Hehkuvalo sammuu normaalisti käynnistyksen jälkeen, mutta syttyy uudelleen hetken päästä ja jää palamaan. Kun kone lämpenee ja sammuttaa ja käynnistää moottorin, lamppu ei syty enää.
Hehkutulpat vaihdettu, ei vaikutusta. Testeri ilmoittaa: Vikaa hehkupiiri A:ssa tai sinne päin. Samoin tuntuu, että hehku jää päälle myös tulpille, koska kulutus korkea, kunnes käytän konetta sammuksissa. Siis. viittaa suuren laturin kuormaan. Onx tietoa... ?
haru
Viestit: 17
Liittynyt: 12.11.2007 0:01

Viesti Kirjoittaja haru »

Seuraappa hehkuille tulevia johtoja taaksepäin,pitäis löytyä laatikko jossa
on kirjaimet A;B;C--jne..Sieltä voi mitata onko hehkut kunnossa ja siellä on ne etuvastukset.Etsippä sieltä. :roll:
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Itsellä ihan sama...täysin samat oireet, joskin hehkun valo sammuu jo noin kilometrin ajon jälkeen.
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos tulpat on ehjät vika on useimmiten releessä, kannattaa mitata tuleeko joka tulpalle virtaa.
haru
Viestit: 17
Liittynyt: 12.11.2007 0:01

Viesti Kirjoittaja haru »

Sama vika oli minullakin kesällä ,hehkun valo saattoi syttyä jopa ajon aikana hetkeksiaikaa. vika aiheutti ykkösen hehkun uudelleen palamisen,ykkönen kun käy muita kuumempana.vika korjautui kun vaihdettiin rele ja ns. etuvastus. :idea:
Avatar
pjj53
Viestit: 271
Liittynyt: 03.8.2007 16:02

Lieköhän vika releessä?

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Samat oireet kuin aiemmilla. Hehkut vaihdettu äskettäin, mutta ilmoitttaa vaan viasta 2-tulpalla: "2134-004 Glow plug Cylinder 2 Open circuit"

Releen liitimeltä mitattuna hehkujen vastukset liikkuu 0,2-0,4 ohmissa. Ei siis pitäisi olla vikaa piuhoissa tai tulpissa?

Mahtaako tuo KL-varaosan hehkurele 37837 olla käypänen tähän autoon (E280CDI 4matic, farkku, facelift, 211.284)
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Mulla sama, kylmänä kun käynnistää jää hehku valo palamaan, mutta lämpimänä toimii normaalisti. Hajooko tästä jotain vai mitä :?: :?: :?:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos tulpat on ehjät vika on useimmiten releessä, kannattaa mitata tuleeko joka tulpalle virtaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

farkkumese kirjoitti:Mulla sama, kylmänä kun käynnistää jää hehku valo palamaan, mutta lämpimänä toimii normaalisti. Hajooko tästä jotain vai mitä :?: :?: :?:
Rele usein kiukutelee noin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 moottori”