W211 320CDI hyytyy
W211 320CDI hyytyy
Viimeaikoina on ilmennyt sellaista että autosta puuttuu startin jälkeen tehot. Kiihtyy hitaasti ihan kuin turbo ei olisi mukana. Kun auto lämmenyt ja sammuttaa ja uudelleen käynnistää toimii useimmiten hienosti. Päättelin että voisi olla MAF joten putsasin sen MAF puhdistusaineella. Toista viikkoa toimikin hyvin nyt taa alkoi vaivata ja pahempana ei enää uusinta starttikaan tahdo auttaa. Tilasin uuden MAF:in jota tässä odottelen Katsoin kuitenkin MaxiDiagin vikakoodinlukijalla mitä näyttää. Antoi tuollaista eikä se lähde resetillä pois.
2112_4 Check component Y100/1(Right charge pressure positioner) Signal wire OPEN CIRCUIT.
Ihan kuin olisi johto poikki mutta missä, Helppiä!!!
2112_4 Check component Y100/1(Right charge pressure positioner) Signal wire OPEN CIRCUIT.
Ihan kuin olisi johto poikki mutta missä, Helppiä!!!
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mikähän tuo Y100/1 voisi olla???.
Jatko ongelmia heti edellisen viestin lähetettyäni. Työmatkalla vakionopeussäädin putosi pois päältä, ABS merkkivalo syttyi kierroslukumittariin ja nopeusmittarin näytölle tuli vikailmoituksia, BAS defective visit workshop, ESP defective visit workshop ja ABS defective visit workshop sekä jarrujen kuva ja teksti Service brake Visit workshop jotka vaihtelivat peräkkäin näytöllä.
Kun vakionopeussäädintä kokeili laittaa päälle tulee teksti Speedtronic/Cruice control Visit workshop. Alkaa poikia koko auto.
Saas maanantaina nähdä testerissä onko joku anturi kaput vai alkaako sähköhydraulinen jarrujärjestelmä olla tiensä päässä. Eikä ole kuin vajaa 420 000 km ajettu auto
Onko tama sitä mersun laatua
Ei vaan hyvin on tähän asti toiminut, pitäähän sitä joskus korjatakin.
Jatko ongelmia heti edellisen viestin lähetettyäni. Työmatkalla vakionopeussäädin putosi pois päältä, ABS merkkivalo syttyi kierroslukumittariin ja nopeusmittarin näytölle tuli vikailmoituksia, BAS defective visit workshop, ESP defective visit workshop ja ABS defective visit workshop sekä jarrujen kuva ja teksti Service brake Visit workshop jotka vaihtelivat peräkkäin näytöllä.
Kun vakionopeussäädintä kokeili laittaa päälle tulee teksti Speedtronic/Cruice control Visit workshop. Alkaa poikia koko auto.
Saas maanantaina nähdä testerissä onko joku anturi kaput vai alkaako sähköhydraulinen jarrujärjestelmä olla tiensä päässä. Eikä ole kuin vajaa 420 000 km ajettu auto


Akut on uusittu vuoden sisällä ja hyvässä varauksessa. Ai per... onpas pahassa paikassa ilmansuodatimen alla. Ja jos oikein muistan niin laturin ja turbon väli ei ole monta cm .Perjantaina kotimatkalla ei sitten ollut mitään eikä sen jälkeen. Täydet tehot tallella eikä ABS, BAS ja ESP herjoja tullut. Kotona katsoin testerillä ja herjasi vasemman etupyörän anturista, eli sieltä oli nuo jarru herjat kotoisin. Pitää katsoa jos vielä alkaa herjailla niin laittaa vaihtoon tuo anturi.
NykanVe kirjoitti:Mikähän tuo Y100/1 voisi olla???.
Jatko ongelmia heti edellisen viestin lähetettyäni. Työmatkalla vakionopeussäädin putosi pois päältä, ABS merkkivalo syttyi kierroslukumittariin ja nopeusmittarin näytölle tuli vikailmoituksia, BAS defective visit workshop, ESP defective visit workshop ja ABS defective visit workshop sekä jarrujen kuva ja teksti Service brake Visit workshop jotka vaihtelivat peräkkäin näytöllä.
Kun vakionopeussäädintä kokeili laittaa päälle tulee teksti Speedtronic/Cruice control Visit workshop. Alkaa poikia koko auto.
Saas maanantaina nähdä testerissä onko joku anturi kaput vai alkaako sähköhydraulinen jarrujärjestelmä olla tiensä päässä. Eikä ole kuin vajaa 420 000 km ajettu autoOnko tama sitä mersun laatua
Ei vaan hyvin on tähän asti toiminut, pitäähän sitä joskus korjatakin.
Meidän kiesissä oli samat oireet ja ABS-kehä takaa poikki. Varmaan ABS anturin aikaansaannoksia nuo herjat
Tein testerillä resetin vikakoodeille ja sen jälkeen pelannut hienosti eiliseen saakka. Alkoi näytöllä herjata"Service brake Visit workshop" ja tekstit valkoisella. Maxidiag testerillä katsoen antoi "C249F Check operating time of component A7/3(SBC hydraulic unit)". Eli alkaakohan SBC:n käyttöikä olla lopuillaan. Muistelen että tuota pystyy vielä tekohengittämään tuossakin vaiheessa. Onko antaa vinkkejä?
Ja tänään taas töihin tullessa vikatila päälle. Jotenkin tuntuu että jos ei mene päälle startatessa niin sitten menee kun tekee käännöksen esim. risteyksessä. Syksyllä liikkeessä vaihdettu uusi laturi ja jotenkin tuntuu että sen jälkeen on näitä ihme herjoja ja ongelmia ollut joita ei ennen ollut. Onkohan joku maadoitus tai liitin löysällä. Pitänee viedä ensi viikolla tarkistettavaksi.
Ja tänään taas töihin tullessa vikatila päälle. Jotenkin tuntuu että jos ei mene päälle startatessa niin sitten menee kun tekee käännöksen esim. risteyksessä. Syksyllä liikkeessä vaihdettu uusi laturi ja jotenkin tuntuu että sen jälkeen on näitä ihme herjoja ja ongelmia ollut joita ei ennen ollut. Onkohan joku maadoitus tai liitin löysällä. Pitänee viedä ensi viikolla tarkistettavaksi.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1945
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
SBC laskuri resetoitu jarrut ei enää herjaa, pitänee kuitenkin hommata uusi SBC. Ahtopaineen säätäjä herja poistui kun putsattu hapettunut liitin, menee kuitenkin vielä vikatilaan ja herjaa nyt pakokaasun takaisinkierrätyksen liian suuresta ilmamäärästä. Putsattu EGR joka ei ollut kovinkaan likainen. Ei auttanut. Jos ajaa 80-90 vikatila ei mene päälle mutta 100 tai yli nopeuksilla menee vikatilaan. Näinköhän tuo EGR temppuilee. 180€ saa saksasta uusia.