Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
-
- Viestit: 2154
- Liittynyt: 20.1.2007 17:37
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Päivän kommellukset
Vesqju soitti neljän maissa ja kyseli että kuinkas rapisee, tuumasin että rapisee kyllä
Sanoi olevansa menossa hotarin tallille akun vaihtoon ja kun olin sattumalta samaan aikaan itsekin liikenteessä,
kainosti kyselin että onnistuisko renkaiden testaaminen meikäläisen kulkineella.
Ja vesqju tuumasi että onnistuuhan se, jos hotarille passaa sen verran hallia lainata.
Oltiinkin sitten muutama sata metriä ennen hotarin tallia jo peräkkäin, kohteeseen menossa.
Ensimmäisenä ohjelmanumerona oli koeajo vesqjun autolla, jotta saa tuntumaa miten pitäisi auton toimia ko. renkailla.
Olin niin euforisessa tilassa, etten meinannut muistaa kääntyä takaisin hallille.
Seuraavaksi vesqjulle akun vaihto ja sen jälkeen molemmat autot halliin ja renkaiden vaihto vesqjun autosta meikäläisen kulkineen alle.
Ja taas baanalle.
Hämmästys oli suuri, kun jo paaliin tuomitsemani auto olikin täysin kunnossa
Kun luulin jo että autostani on vähintään kaikki pyöränlaakerit finaalissa, voimansiirrossa vikaa ja automaattiloota sökö.
Sinne kuitenkin katosi vapina, tutina, ujellus, tärinä, värinä, jollotus ja jumputus
Osasin tämänsuuntaista odottaakin, mutta en näin dramaattista muutosta että autosta tulikin edustusluokan kulkine. Kuten tietenkin pitäisi ollakin.
Renkaiden vaihto muutti auton täysin, pystyi jopa keskustelemaan normaaliakin hiljaisemmalla puheäänellä.
Pito oli edelleen tuttua Good Yearia, siksi tämä oli erinomainen vertailu kun renkaiden ominaisuudet oli jo tiedossa.
Viimeinkin sain tuntumaa itse autoon ja tiehen, nimenomaan tällä autolla.
Siltikin, vaikka vanteet olivat soviterenkaalliset, joita itse henkilökohtaisesti karsastan.
Halliin takaisin ja auton mukana tulleet rimpulat (Hakkapeliitta 4, käyttämättömät vielä viime keskiviikkona) alle.
Auton omien vanteiden sovituksissa havaittiin vikaa jo aiemminkin.
Hotarin ystävällisellä avustuksella sain käyttööni rättilaikan, jolla siloittelin vanteiden vastepinnat ja pyöränapojen vastepinnat, sillä niissä kummassakin oli ihme kökköä jonkin verran.
Vasemmassa etulaakerissa havaittiin välys, joka vaati jo toimenpiteitä.
Samalla hotari kiristeli hieman oikean puolenkin laakeria.
Sitten kohti kotia....
Em. rättilaikkaoperaatio auttoi hieman, mutta ei niin paljoa että seuraavaa talvea nuo renkaat näkee minun käytössäni.
Väljästi tulkiten, kulku muuttui "siedettäväksi".
Ääni ei
Kiitos -ei kun erittäin suuret kiitokset- vielä vesqjulle, hotarille ja kuningattarelle.
Tämä kokemus oli itselleni erittäin antoisa ja niin tärkeä että ette arvaakaan.
Muistan teitä testamentissani, jos sellaisen joskus ehdin tehdä
Presidentillisin terveisin,
Vesqju soitti neljän maissa ja kyseli että kuinkas rapisee, tuumasin että rapisee kyllä
Sanoi olevansa menossa hotarin tallille akun vaihtoon ja kun olin sattumalta samaan aikaan itsekin liikenteessä,
kainosti kyselin että onnistuisko renkaiden testaaminen meikäläisen kulkineella.
Ja vesqju tuumasi että onnistuuhan se, jos hotarille passaa sen verran hallia lainata.
Oltiinkin sitten muutama sata metriä ennen hotarin tallia jo peräkkäin, kohteeseen menossa.
Ensimmäisenä ohjelmanumerona oli koeajo vesqjun autolla, jotta saa tuntumaa miten pitäisi auton toimia ko. renkailla.
Olin niin euforisessa tilassa, etten meinannut muistaa kääntyä takaisin hallille.
Seuraavaksi vesqjulle akun vaihto ja sen jälkeen molemmat autot halliin ja renkaiden vaihto vesqjun autosta meikäläisen kulkineen alle.
Ja taas baanalle.
Hämmästys oli suuri, kun jo paaliin tuomitsemani auto olikin täysin kunnossa
Kun luulin jo että autostani on vähintään kaikki pyöränlaakerit finaalissa, voimansiirrossa vikaa ja automaattiloota sökö.
Sinne kuitenkin katosi vapina, tutina, ujellus, tärinä, värinä, jollotus ja jumputus
Osasin tämänsuuntaista odottaakin, mutta en näin dramaattista muutosta että autosta tulikin edustusluokan kulkine. Kuten tietenkin pitäisi ollakin.
Renkaiden vaihto muutti auton täysin, pystyi jopa keskustelemaan normaaliakin hiljaisemmalla puheäänellä.
Pito oli edelleen tuttua Good Yearia, siksi tämä oli erinomainen vertailu kun renkaiden ominaisuudet oli jo tiedossa.
Viimeinkin sain tuntumaa itse autoon ja tiehen, nimenomaan tällä autolla.
Siltikin, vaikka vanteet olivat soviterenkaalliset, joita itse henkilökohtaisesti karsastan.
Halliin takaisin ja auton mukana tulleet rimpulat (Hakkapeliitta 4, käyttämättömät vielä viime keskiviikkona) alle.
Auton omien vanteiden sovituksissa havaittiin vikaa jo aiemminkin.
Hotarin ystävällisellä avustuksella sain käyttööni rättilaikan, jolla siloittelin vanteiden vastepinnat ja pyöränapojen vastepinnat, sillä niissä kummassakin oli ihme kökköä jonkin verran.
Vasemmassa etulaakerissa havaittiin välys, joka vaati jo toimenpiteitä.
Samalla hotari kiristeli hieman oikean puolenkin laakeria.
Sitten kohti kotia....
Em. rättilaikkaoperaatio auttoi hieman, mutta ei niin paljoa että seuraavaa talvea nuo renkaat näkee minun käytössäni.
Väljästi tulkiten, kulku muuttui "siedettäväksi".
Ääni ei
Kiitos -ei kun erittäin suuret kiitokset- vielä vesqjulle, hotarille ja kuningattarelle.
Tämä kokemus oli itselleni erittäin antoisa ja niin tärkeä että ette arvaakaan.
Muistan teitä testamentissani, jos sellaisen joskus ehdin tehdä
Presidentillisin terveisin,
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Kuraisesta autosta?Sampo N. kirjoitti:Eikö siellä rasvauspäällikön tallissa ollut sen verran lyhtyä, että olisi muutaman kuvan kärsinyt napata?
Valoa kyllä oli, mutta kuvaan autoni mieluummin vakipaikalla (muutamat tietää sen) ja vasta kun on kurakelit ohi.
Tuo tumma väri josta en tykkää, ei suosi näitä kelejä.
Mutta käytettyä autoa hankkiessa ei voi valita väriä
Lähinnä täytelause. Mietin vaan, että onko nuo renkaat olleet koko ikänsä varaston täytteenä tms? Vai oliko nuo sitten Vehon myyjän valttikortti autokaupan kannalta.Ari66 kirjoitti:Mitä tarkoitat historialla?
"Katoppa ku laitetaan tästä vielä käyttämättömät nastarenkaat auton mukaan"
Vai liekkö auto tullut vaihtoon loppuunajetuilla talvirenkailla? Harvemmin kuulee, että ovat koko ikänsä olleet käyttämättä. Tai sitten autolla on ajettu vain kesäisin
Kumpahan spekuloin.
Sinänsä hupaisaa että henkilö joka ei kitkarenkaistakaan kelpuuta kuin tarkalleen yhdenlaiset (oliko se tänä vuonna Good Year) autonsa alle on kelpuuttanut Nokian neloset; myöhemmät mallit 5 on suunniteltu vuonna 2006 ja 7 vuonna 2009.
Eipä sillä etteikö sama möyry olisi epäilemättä foorumilla noussut mistä tahansa nastarenkaista
Luulisi pääkaupunkiseudunkin autokauppiaiden kuuntelevan ostajan toiveita kun kyseessä kuitenkin on kohtuullisen arvokas auto, enkä usko että Ari olisi jättänyt rengasasian tärkeyttä kauppaa tehdessä kertomatta.
Miksikähän muuten lienee 211 niin herkkä rengasmelulle, tahtoo joskus mennä pilalle jo matalaprofiilisilla kesärenkailla vaikka olisivat kunnollisetkin
Onnea uudelle ajokille ja hatunnosto Arille siitä että hän ei arvo ostaisiko skodan tai volvon tai pösön vaan hankkii laatuauton joka taatusti miellyttää jahka sen saa "tuunattua" kaikin puolin oman maun mukaan
Eipä sillä etteikö sama möyry olisi epäilemättä foorumilla noussut mistä tahansa nastarenkaista
Luulisi pääkaupunkiseudunkin autokauppiaiden kuuntelevan ostajan toiveita kun kyseessä kuitenkin on kohtuullisen arvokas auto, enkä usko että Ari olisi jättänyt rengasasian tärkeyttä kauppaa tehdessä kertomatta.
Miksikähän muuten lienee 211 niin herkkä rengasmelulle, tahtoo joskus mennä pilalle jo matalaprofiilisilla kesärenkailla vaikka olisivat kunnollisetkin
Onnea uudelle ajokille ja hatunnosto Arille siitä että hän ei arvo ostaisiko skodan tai volvon tai pösön vaan hankkii laatuauton joka taatusti miellyttää jahka sen saa "tuunattua" kaikin puolin oman maun mukaan
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
tsot-tsot...dealer kirjoitti:Sinänsä hupaisaa että henkilö joka ei kitkarenkaistakaan kelpuuta kuin tarkalleen yhdenlaiset (oliko se tänä vuonna Good Year) autonsa alle on kelpuuttanut Nokian neloset; myöhemmät mallit 5 on suunniteltu vuonna 2006 ja 7 vuonna 2009.
Ennakkoluulottomasti lähdettiin tähän kokeiluun, kun nastoja on kehuttu.
Arveltiinkin eilen, että kohta nousee esille se että miksi sinulla on "juuri ne huonoimmat nastarenkaat"
Eikös ne kaikki pitänyt olla parempia, kuin yksikään kitkarengas?
Ja Nokia laatumerkki?
Sitä paitsi, kelpuutan sekä Good Yearit että Continentalit.
Oli mielessä Volvo-farkkukin, kun ne ovat kuulemma pieniruokaisia.dealer kirjoitti: Onnea uudelle ajokille ja hatunnosto Arille siitä että hän ei arvo ostaisiko skodan tai volvon tai pösön vaan hankkii laatuauton joka taatusti miellyttää jahka sen saa "tuunattua" kaikin puolin oman maun mukaan
Ja Skoda Superb -farkkukin.
Mutta jostain syystä sitten tuli neljäs mersu hankittua, kai siihen tiettyyn leppoisaan menoon jotenkin on tottunut.
Sitä fiilistä ei monessa autossa koe.
Ja ei ole sitä hanikkaviidakkoa ohjauspylväässä, onneksi.
Tästä Ari päättelin, että ostit autosi Veholta? Hyvä että olet saanut lasilinnasta vielä palveluakinAri66 kirjoitti:VeholtaMeissenkeri kirjoitti:Mistä sait tuonne aloitusviestiin noin hyvän data?
Haluaisin omallekin autolle tarkemmat tiedot.
Ja ihan pyytämättä, tuumas vaan että "printtasin tollasen että tuo saattas sinua kiinnostaa..."
Joskus nekin palvelee... ja just tuon yhden veholaisen takia siinä lafkassa yleensä enää käyn...
Onko tämä nyt alkuperäinen "Suomi Mersu" vai jälkeenpäin maakuntaan trokattu.
Kyllähän moni olisi (minä mukaanlukien) miettinyt, että onko Ari nyt kunnossa jos pihaan olisi tullut SuperB farkku.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Saksasta on tullut, kuten lähes kaikki mersutPappi kirjoitti:Onko tämä nyt alkuperäinen "Suomi Mersu" vai jälkeenpäin maakuntaan trokattu.
Jälkituonti, mutta jäljet on myös tiedossa.
Eilen selvitettiin kilometrilukematkin ja täsmäävät ilmoitettuun.
Vesqju ja hotari tuumasivat, että "hyväksytään"
(145 000 km, nyt jo tosin 147 000 km kun tullut vähän ajeltua).
Huoltokirjan tietoihin en ole vielä edes ehtinyt tutustumaan.....
Autossa ne kai on hanskalokerossa, siellä on paksu nippu materiaalia vielä luettavaksi, kun vaan ehtisi.
Käyttämättömät ja vielä edellispäivänä (tiistaina 24.01.2012) uudelleen tasapainoitettu, kuten muistaakseni edellä jossain kirjoitinkin.laineracing kirjoitti:varmaan rikkinäiset renkaat alla taikka huonosti painotettu. eine 03 mallin neloset ainakaan jumputa,hakkaa,täristä tai muutakaan tossa evo mitsun alla
Rahat meni autoon ja menee polttoaineisiinlaineracing kirjoitti:ainiiin,ja jo 6pvää renkaista valittamista eikä vieläkään ole saatu uusia alle?
Pakko kärvistellä noilla ainakin tämä lopputalvi...
Kesärenkaat onneksi on Pirellit, toivottavasti ne pelaa paremmin.
Ostaako laineracing tästä viielläsataa renkaat?
Saisin talvirenkaat alle sillä rahoituksella.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Huomion arvoinen seikka on että nykypäivänä ei osaavaa painottajaa tunnu löytyvän kuin harrastelijoiden puolelta, tai siis oikeammin "nopeammin, tehokkaammin ja ennen kaikkea halvemmalla" -idealla sitä nykyään tunnutaan tekevän. Tähän asti liikkeestä riippumatta joutunu viemään 'harrastelijalle' painotettavaksi että saa kunnolla painotetut, vaikkei laitteetkaan ole viimistä huutoa niin lopputulos on moninverroin parempi.Ari66 kirjoitti:Käyttämättömät ja vielä edellispäivänä (tiistaina 24.01.2012) uudelleen tasapainoitettu, kuten muistaakseni edellä jossain kirjoitinkin.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Kyllä nastarengas pidoltaan on parempi talvisissa olosuhteissa, siitä ei epäilystäkään.Eikös ne kaikki pitänyt olla parempia, kuin yksikään kitkarengas?
Tosin harvemmin verrataan vanhaa suunnittelua uusimpaan, täälläkään foorumilla ei ole kuin tämä kyseinen tapaus ja sitten toisaalla höpöhöpöt siitä miten 30 vuotta sitten oli niiiiin hyviä renkaita
Heille jotka eivät parasta pitoa tarvitse syystä tai toisesta - tai arvostavat hiljaisuutta eniten - kitkarengas on parempi vaihtoehto.
Eikä tämä edelleenkään miksikään muutu vaikka joka liikennevaloissa tuntuisi että on lerssi molemmissa lahkeissa kun kaikki muut kuopivat paikallaan ja mersu sen kun porskuttaa tai vaikka niitä kilometrejä joskus tulee lipsuteltua kolme tai neljä miljoonaa...
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos et kerro kenellekään, niin saatan olla oikeasti sitä mieltä että nasta voi pitää jossain tilanteessa paremmindealer kirjoitti:Kyllä nastarengas pidoltaan on parempi talvisissa olosuhteissa, siitä ei epäilystäkään.
Ja asiaan
Nyt on haettu lintasta läjä paperia sisälle tutkittavaksi.
Luetaanpas, mitä tämä on syönyt....
Edit:
Heti lämmitti mieltä eka nipun pöyhinnän tulos.
Ny mulla on viimeinkin limusiini, kun kantakortissa lukee: Kombilimousine
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Olipa tylsää luettavaa, äkkiä oli dokumentit kahlattu läpi.
Osasyynä varmaan myös olematon saksankielentaito
Tuulilasi on uusittu 05.08.2009.
Ollut leasing -autona mainostoimistolla Münchenissa.
Liisari päättynyt elokuun lopussa 2011.
Joku katsastusdokumentti (luulisin) mukana, ei vissiin siinäkään ihmeellistä ollut.
Comandin levyjä on näemmä kerran uusittu, kun löytyi ekakin versio joka ilmeisesti ollut auton mukana uudesta alkaen.
Osasyynä varmaan myös olematon saksankielentaito
Tuulilasi on uusittu 05.08.2009.
Ollut leasing -autona mainostoimistolla Münchenissa.
Liisari päättynyt elokuun lopussa 2011.
Joku katsastusdokumentti (luulisin) mukana, ei vissiin siinäkään ihmeellistä ollut.
Comandin levyjä on näemmä kerran uusittu, kun löytyi ekakin versio joka ilmeisesti ollut auton mukana uudesta alkaen.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
En tiedä vielä, ehkä joku kertoo... tai sitten se ASSYST komentaa varmaan ihan itse korjaamolle/huoltoon, kun sen tekoäly semmoisia ajatuksia saa päähänsä.Pappi kirjoitti:Paljonko se on tuommosen merssun ohjeellinen huoltoväli? 30tkm / kerran vuodessa vai useammin?
Väykyssä sentään tiesi, että se on about 15 000 km välein tehtävä rutiini "visit workshop", niin osasi varata aikaakin etukäteen.
Tämän kanssa on vielä opeteltava ja totuteltava että kumpi on isäntä, kuski vai auto
Joo, ei montaa leimaa ollut kirjassa.Pappi kirjoitti: Tuolle ajomäärälle ei ole tarvinnut montaa kertaa varmaan huollossa käydä?
Tekniikka kehittyy tai sitten huolto laiskistuu, mene ja tiedä...
25tkm on yleensä tän auton huoltoväli. Ite vaihdan öljyt kerran huolyovälin puolessa välissä ja nää kirjataan siiheen "epäviralliseen" huoltovihkoon. Tuossa meitin autossa on käytetty ainoastaan Mobil 1 ESp öljyä. Tuossa ennen joulua vaihdoin hehkutulpat niin niissä ei ollu yhtään karstaa. Tiiä sitten, että onko öljyllä mitään merkitystä tässä asiassa.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok