Juu ei ole itsellä muistaakseni yhtään konetta lauennut siksi että olisi ajossa paineet kadonneet, mutta Lada Nivan se painevalo&mittari pelasti kerran.....oli ollut kone kuivana pitkään ja käyntiin tärskäyttäessä ei alannutkaan nostamaan öljyä-> valo paloi ja mittari ei noussut muutamasta lyhkäisestä käynnistyksestä huolimatta, joten ei muuta kuin pumpun akseli esiin ja porakoneella pyörittämään pumppua, ja Ta-Daa taas rokkasi
(sai muuten pyörittää meleko kauan)
Eli toisinsanoen sitä olisi saattanut olla jo useamman sadan metrin päässä kotoa ennenkuin tuo paineen puuttuminen olisi tullut "käsille"
Ja mielestäni sillä painevalolla pystyisi kyllä vähän jotain seuraamaan koneensa tilasta tutussa vehkeessä, kuten esim. just tuo käynnistyksessä normaalia pidempään palamaan jäävä valo saa aikaan jotain muitakin toimenpiteitäja kuin vain kaasun polkeminen, jos nämä asiat yleensäkkään kiinnostaa (ettei kuulu siihen porukkaan jolle auto on vain ruhonsiirtoväline ja merkkihuollossa saavat korjata/hoitaa kusipojan täytönkin, ettei oma käsi likaannu
)
Mutta toisaalta.....Pystyisihän sitä viisarikelloakin seuraamaan vaikka tuntiviisari puuttuisikin-> sitä kun riittävän usein vilkaisee, niin pystyy päättelemään mikä tunti meneillään
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...