Pukkas öljyt sylintereihi

Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole kyllä ennen törmännyt siihenkään että moniurahihna menee moottorin sisälle.
Minä törmäsin viikolla sellaiseen että moniurahihnasta laitimmainen "harjas" oli mennyt jakopäänkoppaan ja siellä remmin väliin ja venttiilit osuneet mäntiin ja nokkapyörän pultti poikki.
Peugeot 406 2.0HDi.
wiimax.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hei.
Mulla ois tuommonen 240 kone hyllyssä :idea: peräisin w203:sta eli käy öljypohjan ym. puolesta suoraan tilalle.
EDIT: sehän olikin 320 kone tässä tapauksessa

Kerran oli vastaavan näköinen suora bensakone jossa tuommonen piki sisällä.

Kaavittiin kans kopan sisältä mitä sai ja liqui moly puhdistusaineet pyörimään uusien öljyjen kans pihalle. Sitten vielä toiset öljyt koneeseen ja ajamaan, sen jälkeen suodatin ja uudet öljyt. Ei ainakaan vielä oo räjähtäny.
Tuli hinurilla kun ei kone pyörinyt :lol: vähän aikaa oli hallissa ja alkoi pyörimään...
Viimeksi muokannut Aki P, 15.11.2014 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Ompa ihme kun viestiketjuun ei ole vieläkään tullu yhtään 9-5 omistajaa "hymyilemään" kuvien kanssa kun huohotus ei toimi millään vaikka tehdas teki uusi päivitysversiota huohotus putkesta :)

Odottanu että edes nix0n tulis kertomaan kuvien kanssa "hauskoja" juttuja, mutta onkohan se joutunu sairaalaan vatsansa vuoksi... :(
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

et kirjoitti:Ompa ihme kun viestiketjuun ei ole vieläkään tullu yhtään 9-5 omistajaa "hymyilemään" kuvien kanssa kun huohotus ei toimi millään vaikka tehdas teki uusi päivitysversiota huohotus putkesta :)
Moneskohan versio se yhdellä työkaverillakin oli – kolmaskohan? Oli letkua ja purkkia kantopussillinen. :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
advance
Viestit: 19
Liittynyt: 22.1.2011 23:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja advance »

Olihan tuo ihmetystä saanut aikaiseksi ja yksi arvaus oli josko kansi ollut irti ja hinnanpätkällä yritetty pitää jakoketjua paikoillaan joka luiskahtanut koneen sisään eikä viitsitty ottaa pois öljypohjan kautta tai silkkaa ilkeyttään vain tungettu koneeseen.
Nyt löytyi oikea onnen potku saksanmaalta 8km ajettu 10v varastossa ollut samanlaisen 4-matic auton moottori ja vieläpä edullisemmin kuin 150 000km ajettu käytetty suomesta.
Saksan firmaan jäi vielä kyseisen auton automaatti loota kuin uusi.
Motti on jo paikoillaan ja katsastettu ,ainoastaan bensa suuttimet olivat uudessa tukossa eikä käynnistynyt niillä mutta vanhasta vaihtamalla auto käyntiin ja taas matka jatkuu sisään ajaen.
Uusi moottori oli täydellinen ns. ilman apulaitteita eli uusi johtosarja vain kiinni sulakeboksiin ja vanhan apulaitteet kiinni ja hivuttelu paikoilleen.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:Öljynpaineen mittaria ei varmaan ole ollut mutta ihmettelen jos ei öljynpaineen valokaan ole varoitellut.
Mikä valo? w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Öljynpaineen mittaria ei varmaan ole ollut mutta ihmettelen jos ei öljynpaineen valokaan ole varoitellut.
Mikä valo? w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004
Pilkun viilaminen piristää aina kummasti näitä keskusteluja. Korjataan tässä taupauksessa ilmaisua niin että ei "valo" vaan "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus".
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Meissenkeri kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:Öljynpaineen mittaria ei varmaan ole ollut mutta ihmettelen jos ei öljynpaineen valokaan ole varoitellut.
Mikä valo? w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004
Pilkun viilaaminen piristää aina kummasti näitä keskusteluja. Korjataan tässä tapauksessa ilmaisua niin että ei "valo" vaan "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus".
Kummasti piristää päivää kun lukee kohteliaita kommentteja foorumilta.

Entäpä jos ei ollutkaan kyse pilkunviilauksesta? Jospa olikin perustavaa laatua olevasta moottorin rakenteen huomioimisesta (en sano ymmärtämisestä kun en itse ymmärrä moottoreita ollenkaan). Jospa se mittaristo ei olekaan mikään taikuri, mistä se "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus" sitten tulee?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei siellä ole öljynpaineen mittausta lainkaan.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

edit. Mika.T tuossa jo vastasikin....hyvin ja selkeästi! :)

Meinasin jo ääneen kritisoida että miksi pitää vastata vihjailemalla jos kerran jotain varmaksi tietää.... :?



Mutta meleko p*rseestä, jos asia tosiaan on näin, että mikään järjestelmä ei valvo öljynpaineita....kas kun eivät jätä seuraavaksi polttoainemittariakin pois :?
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo paineenmittaus on jäänyt pois jo W202/210:ssa.
Eli ei mikään uusi säästökohde.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti: Mikä valo? w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004
Pilkun viilaaminen piristää aina kummasti näitä keskusteluja. Korjataan tässä tapauksessa ilmaisua niin että ei "valo" vaan "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus".
Kummasti piristää päivää kun lukee kohteliaita kommentteja foorumilta.

Entäpä jos ei ollutkaan kyse pilkunviilauksesta? Jospa olikin perustavaa laatua olevasta moottorin rakenteen huomioimisesta (en sano ymmärtämisestä kun en itse ymmärrä moottoreita ollenkaan). Jospa se mittaristo ei olekaan mikään taikuri, mistä se "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus" sitten tulee?
Asia selvisikin jo myöhemmistä kommenteista. Luin vielä ohjekirjasta ilmoitukset läpi. Öljynpaineen varoitusilmoitusta ei ole ja varmaankaan ei myöskään mittausta. En olisi uskonut aivan lievällä vihjailuilla, mutta näin sitä oppii uuttaa moottorin perusasioistakin. Öljynpaineen varoitustoiminto olisi todennäköisesti estänyt tämän moottorivaurion.
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Mika.T kirjoitti:Tuo paineenmittaus on jäänyt pois jo W202/210:ssa.
Eli ei mikään uusi säästökohde.
Siis TÄ? Moottorin ehkäpä olennaisin asia, öljynpaine, ja sitä ei valvota ollenkaan, kun ennen oli mittarit ja kaikki? :shock: :shock:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7184
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Montako moottoria tiedätte hajonneen öljynpaineen puutteeseen, kun moottoriöljyt on vaihdettu oikein max 10-15tkm välein?

Ja ei. Nyt ei puhuta ajotietokoneen ilmottamista järjettömän pitkistä öljynvaihtoväleistä vaan vanhan kansan ajomäärä perusteisista vaihdoista, jota näiden uudempienkin moottoreiden kanssa olisi syytä käyttää.

...Niin. Ei niitä suoranaisesti öljynpaineen puutteesta hajoa. Jokin muu vika tulee ensin joka syö moottorista öljyt.
Öljynpinnan matalalle tasolle näissä sitten onkin valo/varoitus.
Avatar
Mou
Viestit: 1664
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Eipä oo muuten tullut ajatelleekskaan... Ei saatana! Nyt alkaa pelottamaan...
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

et kirjoitti:Ompa ihme kun viestiketjuun ei ole vieläkään tullu yhtään 9-5 omistajaa "hymyilemään" kuvien kanssa kun huohotus ei toimi millään vaikka tehdas teki uusi päivitysversiota huohotus putkesta :)

Odottanu että edes nix0n tulis kertomaan kuvien kanssa "hauskoja" juttuja, mutta onkohan se joutunu sairaalaan vatsansa vuoksi... :(
Multahan on mennyt tämä ihan täysin ohi! Kyllähän se yks smetanavatkain olis hyvä elämänsä aika omistaa, niin tietää mitä huohotus on :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Meissenkeri kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti: Mikä valo? w211 ,320 bensa v6 vuodelta 09/2004
Pilkun viilaaminen piristää aina kummasti näitä keskusteluja. Korjataan tässä tapauksessa ilmaisua niin että ei "valo" vaan "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus".
Kummasti piristää päivää kun lukee kohteliaita kommentteja foorumilta.

Entäpä jos ei ollutkaan kyse pilkunviilauksesta? Jospa olikin perustavaa laatua olevasta moottorin rakenteen huomioimisesta (en sano ymmärtämisestä kun en itse ymmärrä moottoreita ollenkaan). Jospa se mittaristo ei olekaan mikään taikuri, mistä se "monitoiminäytölle tuleva punainen alhaisen öljynpaineen ilmoitus" sitten tulee?
Näin se on mitä tähtikuljettaja tuossa kirjoitelee kyse ei ole pilkun viilaksesta vaan ratkaisevasta erosta

ja lisäksi useimiten homma menee niin että
öljyn painetta vielä olisi sen verran että valo ei syttyisi
siinä kohdin kun tuo Öljyn vähydesstä varoiteleva valo/ilmoitus
näytöön tulee (siinä kohdin kun paine valo sytyy semmoissa missä se on on useinmiten jotain vaurioita jo syntynyt isompia tai pienpieä mutta näkyviä kuitenkin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Juu ei ole itsellä muistaakseni yhtään konetta lauennut siksi että olisi ajossa paineet kadonneet, mutta Lada Nivan se painevalo&mittari pelasti kerran.....oli ollut kone kuivana pitkään ja käyntiin tärskäyttäessä ei alannutkaan nostamaan öljyä-> valo paloi ja mittari ei noussut muutamasta lyhkäisestä käynnistyksestä huolimatta, joten ei muuta kuin pumpun akseli esiin ja porakoneella pyörittämään pumppua, ja Ta-Daa taas rokkasi 8) (sai muuten pyörittää meleko kauan) :lol: Eli toisinsanoen sitä olisi saattanut olla jo useamman sadan metrin päässä kotoa ennenkuin tuo paineen puuttuminen olisi tullut "käsille" :no:

Ja mielestäni sillä painevalolla pystyisi kyllä vähän jotain seuraamaan koneensa tilasta tutussa vehkeessä, kuten esim. just tuo käynnistyksessä normaalia pidempään palamaan jäävä valo saa aikaan jotain muitakin toimenpiteitäja kuin vain kaasun polkeminen, jos nämä asiat yleensäkkään kiinnostaa (ettei kuulu siihen porukkaan jolle auto on vain ruhonsiirtoväline ja merkkihuollossa saavat korjata/hoitaa kusipojan täytönkin, ettei oma käsi likaannu :D )

Mutta toisaalta.....Pystyisihän sitä viisarikelloakin seuraamaan vaikka tuntiviisari puuttuisikin-> sitä kun riittävän usein vilkaisee, niin pystyy päättelemään mikä tunti meneillään :opel:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuon laatokan onkelmankin olis voinnut välttä kasaamlla sen kuten kullu... eli ei kuivan ja lisänä siinä vielä semmoinen että melkoinen ääni kuluu
kun öljy ei nouse ventiili koneistoon,

mutta autoissa(siis mersuissa)näissä mistä tässä on ollut juttu niin on mekaniselle öljyn painelle mittus piste siinä öljyn putsarin lähellä koneen etureunassa, mistä sitä piti jonkun remontin/huollon yhteydesä
mittailla nyt ei muista minkä mutta siitä se on kätevä tarkistella jos epäilee paineen puuttumista eikä ole sotkemassa mitkään rikki hinkaantuneet johdot/vialiset paine anturit mitkä moskaa täynnä ollessan näytävät etä paine ok
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Maikki
Mestarikiillottaja
Viestit: 169
Liittynyt: 20.10.2010 11:16

Viesti Kirjoittaja Maikki »

et kirjoitti:Ompa ihme kun viestiketjuun ei ole vieläkään tullu yhtään 9-5 omistajaa "hymyilemään" kuvien kanssa kun huohotus ei toimi millään vaikka tehdas teki uusi päivitysversiota huohotus putkesta :)

Odottanu että edes nix0n tulis kertomaan kuvien kanssa "hauskoja" juttuja, mutta onkohan se joutunu sairaalaan vatsansa vuoksi... :(
Juu 20tkm öljynvaihtoväli oli ihan liian pitkä 9-5:lle kun huohotinsysteemi oli suunniteltu vanhemmille männille. Toisaalta oman femman moottori vajaa 80tkm viinalla-ajelun jäljiltä oli kuin nuoltu puhdas :shock:

Pitännee kaivella kuva 1.4TSI ocun öljypohjasta. 1v11kk/28tkm longlifeöljyillä ja lietettä oli vaikka muille jakaa. Isäukon 1.4TSI ocuun vaihdetaankin 0W-40 ölpät 15tkm välein
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”