Suksin S211 220Cdi A Avantgarde
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Puhutaan varmaan venttiilistä jota yleisemmin kutsutaan "pressure relief valve" venttiiliksi, taitaa sisältää myös ylipainefunktion ja siksi jossain nimetään ylipaineventtiiliksi.
Normi toiminnassahan venttiili on kiinni jolloin kompressorin paine menee ilmajouseen kun siellä venttiili vastaavasti avataan. Perusfarkussahan ei tuossa välissä muita komponentteja olekaan. Perää lasketaan avaamalla sekä relief valve että ilmajousessa oleva venttiili.
Sellainen vika on yleinen että se relief valve jumittaa auki mutta siitä ei ole haittaa ennen kuin auto yrittää nostaa perää (Airmaticissa myös etupäätä), tai jos jousen venttiili vuotaa.
Voi käydä niinkin että auton yrittäessä nostaa perää ylös, meneekin koko perä kerralla tonttiin kun relief valve päästää ilmat pihalle.
Normi toiminnassahan venttiili on kiinni jolloin kompressorin paine menee ilmajouseen kun siellä venttiili vastaavasti avataan. Perusfarkussahan ei tuossa välissä muita komponentteja olekaan. Perää lasketaan avaamalla sekä relief valve että ilmajousessa oleva venttiili.
Sellainen vika on yleinen että se relief valve jumittaa auki mutta siitä ei ole haittaa ennen kuin auto yrittää nostaa perää (Airmaticissa myös etupäätä), tai jos jousen venttiili vuotaa.
Voi käydä niinkin että auton yrittäessä nostaa perää ylös, meneekin koko perä kerralla tonttiin kun relief valve päästää ilmat pihalle.
Elikkäs jousessa on vastaava venttiili normifarkussakin, miksi ihmeessä Luulin että tuo kompuran venttiili on ainoa jolla painetta jousille ohjataan kun ei siinä jousessa kovin älyä oletähtikuljettaja kirjoitti:Normi toiminnassahan venttiili on kiinni jolloin kompressorin paine menee ilmajouseen kun siellä venttiili vastaavasti avataan. Perusfarkussahan ei tuossa välissä muita komponentteja olekaan. Perää lasketaan avaamalla sekä relief valve että ilmajousessa oleva venttiili.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Vastaava tasonsäätöventtiili siellä perusfarkunkin jousessa on. Airmaticissa on vaan sen lisäksi ilmajousen tilavuuden valintaan venttiili sekä iskunvaimentimen tiloja ohjaavat venttiilit.XUX63 kirjoitti: Elikkäs jousessa on vastaava venttiili normifarkussakin, miksi ihmeessä Luulin että tuo kompuran venttiili on ainoa jolla painetta jousille ohjataan kun ei siinä jousessa kovin älyä ole
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ois tuos vermeitä varastosXUX63 kirjoitti:Kauniisti läsötti kentässä persaus... Pikkusen v*tutti aamupakkasella. Nousi onneks norpi lämmityksen ainana ylös mutta anyway... Väykky rules
Laitanko 2 paria ilmapussia ja pari kompuraa tuleen
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikös tuo ole AIRmaticin juttuja tuo eli vain koodin 489a yhteydessä Minä olen kuutioinut että se olis sender unit mikä lähettää hydr.pumpulle tiedon että lisää painetta kiitos vai huolehtiiko se vain siitä että valot sojottaa oikeelle korkeudelletähtikuljettaja kirjoitti:N97, rear axle level control system control unit.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ihan on normi farkuissakin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Hö, yritin tonkia tietoo asiasta ja löysin tuollaisen dokkarin missä väitetään ettei sitä olis kuin AIRmaticin kanssaLucky-Dog kirjoitti:Ihan on normi farkuissakin
Mistä hitosta se löytyy kun EPC:stä en tähän autoon moista löydä
Terve,
211.208:lle löytyvässä tasonsäädön (ei AirMatic) kytkiksissä mainitaan kyllä, että jousilla olisi venttiilit. Samoin toimintakuvauksessa kerrotaan, notta:
"The vehicke level is adjusted by increasing or reducing the air pressure in the air bellows via the left rear level control valve or the right rear level control valve, which shortens or extends the left rear axle damping unit or the left right axle damping unit."
Jännä, että kutsuvat ilmajousta nimellä "rear axle damping unit" myös ihan normijoustenkin tapauksessa (ei 489a).
t.
Risto
211.208:lle löytyvässä tasonsäädön (ei AirMatic) kytkiksissä mainitaan kyllä, että jousilla olisi venttiilit. Samoin toimintakuvauksessa kerrotaan, notta:
"The vehicke level is adjusted by increasing or reducing the air pressure in the air bellows via the left rear level control valve or the right rear level control valve, which shortens or extends the left rear axle damping unit or the left right axle damping unit."
Jännä, että kutsuvat ilmajousta nimellä "rear axle damping unit" myös ihan normijoustenkin tapauksessa (ei 489a).
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Omassa piikkinoukassa on;XUX63 kirjoitti: Mistä hitosta se löytyy kun EPC:stä en tähän autoon moista löydä
A251 545 03 16 CONTROL UNIT; REAR AXEL SELF-LEVELLING DEVICE
Löytyy ryhmästä 54, sivu 062 ja osa nro. 300 .
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
PRKL Ei pääse tabletilla EPC:ta kuikkiin.Lucky-Dog kirjoitti:Omassa piikkinoukassa on;XUX63 kirjoitti: Mistä hitosta se löytyy kun EPC:stä en tähän autoon moista löydä
A251 545 03 16 CONTROL UNIT; REAR AXEL SELF-LEVELLING DEVICE
Löytyy ryhmästä 54, sivu 062 ja osa nro. 300 .
Täytyypä käydä etänä koneella
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Helepottuis monasti nää sun vatuloinnit kun laittasit sen VIN numeron tuonne ekaan viestiin
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
On vai, no ny se o jossain hukassa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Eemelillä tuli 4500km täyteen ja semmoista, mitä ei ostaessa tiennyt/hoksannut on ollut yks suutinvuoto. Onhan tuossa vikakin päällä kun en noudattanut omaa teesiä eli "it works - don't fix". Kompuran putkien vaihdon jälkeen tuo oikee persus alkoi tippuun kenttään. Tarttis teherä jottain mutta ei oo ehtinyt.
Jos tätä menoa jatkuu eikä ihmeempiä ylläreitä tule niin vuosiremppojen hinta pysyis alle viidessäkymmenessä eurossa mutta en usko että pysyy
Jos tätä menoa jatkuu eikä ihmeempiä ylläreitä tule niin vuosiremppojen hinta pysyis alle viidessäkymmenessä eurossa mutta en usko että pysyy
Tuolta Ari66:n topikista lueskelin moista... Pitänee tilata samanlainen muoviläpyskä keulaan ku Arikin. Samoin pohjamuovit vois olla paikoillaan kun näissä pakkasolosuhteissa ajeleeCDI203 kirjoitti:ali lämpöä on syytä varoa kat, hitupönikä, pas*** kierätys systeemit ei siitä tykkää
alle 60 asteista systeemiä käsitellän kylmänä vaihtaminen ym
Ei väkisten, vaan houkuttelemallaAri66 kirjoitti:Toinen työntää jalkatilasta päin ja toinen vääntää piuhaa mutkalle konehuoneen puolelta ja yrittää nostaa sitä ylöspäin.
V70 vastaavan kaapelin asennuksessa tuli sanallista syntiä niin paljon, että todennäköisesti vaaransin kolme talvea etuvetoisella ajaen ansaitsemani varman taivasosuuden, ennen kuin älysin lotrata letkun ja läpivientikumin Svarfegalla tjsp. liukasteella.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tänään lauantaina tuli puhelinsoitto Veholta. Takaisinkutsu säätötangon tarkastukseen. Lie muovisen metallisella korvaavat 2 tunnissa
Alkaa olla A-huolto lähellä. Kannattaisko tuo huollattaa että Mobilo ois voimassa vai pysyykö se 4 vuotta voimassa vaikkei marmorissa huollattais Vai onko tuosta Mobilosta käytännössä juuri lisähyötyä kun on mese.fi ja meseläiset
Alkaa olla A-huolto lähellä. Kannattaisko tuo huollattaa että Mobilo ois voimassa vai pysyykö se 4 vuotta voimassa vaikkei marmorissa huollattais Vai onko tuosta Mobilosta käytännössä juuri lisähyötyä kun on mese.fi ja meseläiset
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Oma järkeily menee siten, että Mobilo, koritakuu ja tuontiauton (eikös ne ole kaikki?) uskottavuuden vuoksi määräaikaishuollot Veholla.XUX63 kirjoitti:Pitää vielä harkita tota Mobiloa...
Maksan varmaan lisähintaa jonkin verran, mutta ei perushuolloissa ilman lisätöitä toisaalta ole hirveästi säästettävääkään.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Ei oo löytynyt mutta ei oo kyllä haettukaan Oli puhetta että tällä viikolla käyttettäis nosturilla niin saa samalla kuikistella muutenkin onko parissa kuukaudessa tapahtunut mitään kummempia. Samalla maskin taakse suoja ja pohjamuoveja lisää jos pakkaskulutus tipahtaisi.Tapio.p kirjoitti:Vieläkö perä tippuu? Onko vikaa löytyny?
Samaa minäkin mietiskelin - lähinnä seuraavan omistajan mielenrauhaa turvatakseni Tuontiautohan se tämäkin, Veho tuonut 2009740 GLE kirjoitti:Oma järkeily menee siten, että Mobilo, koritakuu ja tuontiauton (eikös ne ole kaikki?) uskottavuuden vuoksi määräaikaishuollot Veholla.
NYT LOPPU KIERRÄTYS
Eemelin kova kulutus on pikkusen korventanut. Asia korjattu tänään. Elementit Tapio MacGyver, läppäri purkkeineen ja riittävästi tietotaitoa
En oo päässyt ensimmäistäkään kertaa alle kuuden, alle kuuden ja puolen kuitenkin ja rauhallisessa matka-ajossa Nyt meni taajamassa pienellä testilenkillä 5,7L/100km kulutukseen Mii Laik
Eemelin kova kulutus on pikkusen korventanut. Asia korjattu tänään. Elementit Tapio MacGyver, läppäri purkkeineen ja riittävästi tietotaitoa
En oo päässyt ensimmäistäkään kertaa alle kuuden, alle kuuden ja puolen kuitenkin ja rauhallisessa matka-ajossa Nyt meni taajamassa pienellä testilenkillä 5,7L/100km kulutukseen Mii Laik
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.