Oulussa jumissa, 270cdi automaattii, laatikko vikatilassa
Oulussa jumissa, 270cdi automaattii, laatikko vikatilassa
Tervehdys,
Vuosia selannut foorumia mutta silti pitää kysyä neuvoa : olisiko Oulussa ketään jolla olisi Star jolla voisi katsoa laatikon vikakoodit. Laatikko ei lähde pois vikatilasta.
Auto oli reilun vuoden ilman aktiivista ajoa, nyt ollut ajossa muutaman viikon ja laatikko on varsinkin kylmänä heittänyt herkästi vikatilaan, eli käsivaihteet ei toimi ja laatikko jää kakkosvaihteelle. Lämpöisenä toimi aika normaalisti, kerran pari heitti "vapaalle" ja kun hidasti noin kahteenkymppiin niin vaihteet taas löytyi. Öljyt on vaihdettu muutama vuosi, about 60t - 80t km sitten.
Nyt jouduin Ouluun työmatkalle ja aamuin-illoin olen ajanut autolla muutaman kilometrin matkan, laatikko meni ensiksi parina aamuna vikatilaan, mutta eilen illalla vikatila ei enää kuittaantunut virtojen katkaisulla.
Minulla on autoon uudet aluslevy, suotimet, kyb, pistoke mutta kotona, noin 300km päässä. Jos tuolle jotain voisi tehdä, niin kiittäisin neuvosta.
Topi
Nolnelnol - 8464 976
Vuosia selannut foorumia mutta silti pitää kysyä neuvoa : olisiko Oulussa ketään jolla olisi Star jolla voisi katsoa laatikon vikakoodit. Laatikko ei lähde pois vikatilasta.
Auto oli reilun vuoden ilman aktiivista ajoa, nyt ollut ajossa muutaman viikon ja laatikko on varsinkin kylmänä heittänyt herkästi vikatilaan, eli käsivaihteet ei toimi ja laatikko jää kakkosvaihteelle. Lämpöisenä toimi aika normaalisti, kerran pari heitti "vapaalle" ja kun hidasti noin kahteenkymppiin niin vaihteet taas löytyi. Öljyt on vaihdettu muutama vuosi, about 60t - 80t km sitten.
Nyt jouduin Ouluun työmatkalle ja aamuin-illoin olen ajanut autolla muutaman kilometrin matkan, laatikko meni ensiksi parina aamuna vikatilaan, mutta eilen illalla vikatila ei enää kuittaantunut virtojen katkaisulla.
Minulla on autoon uudet aluslevy, suotimet, kyb, pistoke mutta kotona, noin 300km päässä. Jos tuolle jotain voisi tehdä, niin kiittäisin neuvosta.
Topi
Nolnelnol - 8464 976
Rohkeesti annoit mennä vaikka tyrkytti vikatilaa jatkuvasti?
Eihän se stari tuota korjaa, vaikka ehkä vialle suuntaa antaakin. Öljymääränhän nyt pystyis tarkistamaan ostamalla/tekemällä tikun, ja ohjainyksikön päästä näkis onko öljyt noussu sinne asti. Öljyn lisäys tai TCU putsaus nyt tulee ainoona 'tienpäällä' tehtävistä mieleen...
Eihän se stari tuota korjaa, vaikka ehkä vialle suuntaa antaakin. Öljymääränhän nyt pystyis tarkistamaan ostamalla/tekemällä tikun, ja ohjainyksikön päästä näkis onko öljyt noussu sinne asti. Öljyn lisäys tai TCU putsaus nyt tulee ainoona 'tienpäällä' tehtävistä mieleen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ongelma ei tosiaan poistu vikakoodit *:rila lukemalla mutta,
vikatila toden näköisesti poistuu ja kuitaantuu sammuttamlla
taas siihen asti että on tullut riitävän monta kertaa uudeleen
sitten on taas samtilanne(tietty määrä peräkäin tityä vikatoimintaa niin vielä kuittantuu avimesta sitten siihen päälle lisää samaa vikaa niin tarvisee *:rin )
kannattaa siinä tapuksessa jos sillä sitten pääsee avaimesta kuitailu kerroilla ajellemaan
kotiin tai jonnekin pitemälle missä korjaa vian jos vaikka lähellä ei ole mahdolista, samalla saa tietää onko vika jossain muualla kuin jo valmiiksi hankituissa osissa,
tcu:un öljyisyys kannatta tarkisttaa samoin ensiapuna voi koitta lorautta lisää öljyä sumassa 0.5-1L kun nehän oletettavasti vaihtuu sitten heti kohta ja siinä yhteydessä oikeaan tasoon...
vikatila toden näköisesti poistuu ja kuitaantuu sammuttamlla
taas siihen asti että on tullut riitävän monta kertaa uudeleen
sitten on taas samtilanne(tietty määrä peräkäin tityä vikatoimintaa niin vielä kuittantuu avimesta sitten siihen päälle lisää samaa vikaa niin tarvisee *:rin )
kannattaa siinä tapuksessa jos sillä sitten pääsee avaimesta kuitailu kerroilla ajellemaan
kotiin tai jonnekin pitemälle missä korjaa vian jos vaikka lähellä ei ole mahdolista, samalla saa tietää onko vika jossain muualla kuin jo valmiiksi hankituissa osissa,
tcu:un öljyisyys kannatta tarkisttaa samoin ensiapuna voi koitta lorautta lisää öljyä sumassa 0.5-1L kun nehän oletettavasti vaihtuu sitten heti kohta ja siinä yhteydessä oikeaan tasoon...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tuo öljy homma teki itselläkin kerran vika tilan. Samantien boksi tarkastukseen ja öljyä hän oli jo liittimeen asti.
Uus tiiviste ja eipä oo ongelmaa ollu sen jälkeen.
Ei tähän nyt tämä kommentti auta, muta Mesen laatikoissa on näitä helppojakin korjauksia mahdollista tehdä.
Uus tiiviste ja eipä oo ongelmaa ollu sen jälkeen.
Ei tähän nyt tämä kommentti auta, muta Mesen laatikoissa on näitä helppojakin korjauksia mahdollista tehdä.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Kiitos avusta, varsinkin Dealer, MB-osalla homma hoitui tänään parissa tunnissa. Viaksi todettiin johdinlevy, lähes kaikki muutkin vaihdettavat osat vaihdettiin samalla. Kunhan pääsen kotia niin voin laittaa noi jo ostetut vaihto-osat myyntiin.
Taustapeilin pohjassa oleva oranssi valo sammui tuolla reissulla, mutta en taida viihtiä reklamoida
Taustapeilin pohjassa oleva oranssi valo sammui tuolla reissulla, mutta en taida viihtiä reklamoida
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hyvä,voetto kirjoitti:Kiitos avusta, varsinkin Dealer, MB-osalla homma hoitui tänään parissa tunnissa. Viaksi todettiin johdinlevy, lähes kaikki muutkin vaihdettavat osat vaihdettiin samalla. Kunhan pääsen kotia niin voin laittaa noi jo ostetut vaihto-osat myyntiin.
Taustapeilin pohjassa oleva oranssi valo sammui tuolla reissulla, mutta en taida viihtiä reklamoida
tuskinpa sen peilin valon sammuisella ja tuolla reisslu on mitään muuta yhteistä kuin ajankohta eli ie johdu korjaamon tekemistä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ei varmasti olekkaan, savolaisen puhuessa vastuu on kuulialla Toisaalta, kotia lähtiessä syttyi ensimmäistä kertaa ikinä näyttöön "display faulty", mut mitään muuta havaittavaa onkelmaa en löytänyt. Eikä siis asialla ole suurta väliä, jos peili taikka ledi on särki niin vaihdetaan.CDI203 kirjoitti:Hyvä,voetto kirjoitti:Kiitos avusta, varsinkin Dealer, MB-osalla homma hoitui tänään parissa tunnissa. Viaksi todettiin johdinlevy, lähes kaikki muutkin vaihdettavat osat vaihdettiin samalla. Kunhan pääsen kotia niin voin laittaa noi jo ostetut vaihto-osat myyntiin.
Taustapeilin pohjassa oleva oranssi valo sammui tuolla reissulla, mutta en taida viihtiä reklamoida
tuskinpa sen peilin valon sammuisella ja tuolla reisslu on mitään muuta yhteistä kuin ajankohta eli ie johdu korjaamon tekemistä
Ufot palaa kyllä.dealer kirjoitti:
Siis ambient sisävalaistuksen lamppu pimeänä ? Pelaako valaistus niissä "ufoissa" katossa ?