Ohjaus raskas oikealle
Ohjaus raskas oikealle
Mersu 211 farkku -08 ohjaus on raskas oikealle. Tämä on ehkä hieman satunnaistakin. Enemmän vaimon ajaessa ilmenny mutta kyllä se tuli itekkin todetuksi. Kevät talvella oli sama tilanne, ensin silloin tällöin ja sitten ominaisuus. Ohjausvaihde vaihdettiin huhtikuussa ja siihen loppu vaiva. Nyt kuitenkin taas samanmoista. Mikä tuota vaivaa tälläkertaa. Eikai tuo ohjausvaihde noin kulutuskamaa näissä oo. Kalliskin kuitenkin oli osa. Autolla ajettu noin 360tkm
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tämä taitaa olla hyvin harvinainen ja ainutlaatuinen ongelma. Jos kääntää äärimmilleen vasemmalle, minne kääntyy keveästi, ja palauttaa äärimmilleen oikealle niin keskialueelle saakka palautuu keveästi mutta sitten ei hartiavoimatkaan kyllä meinaa riittää että saa äärioikealle ratin. Mitään ääntä ei kuulu mistään. Maantiellä asiaan ei kiinnitä huomiota. Tänään huomasin maantiellä ajaessa että uraherkkää oli meno tutulla kolmostienpätkällä. En ole aikaisemmin asiaa noterannu. Vaimo sano että välillä aiemmin on kuulunu kolahus jostai etuoikealta ku lähtee liikkeelle. Mutta siis edelleen pallo hukassa että mille ryhtyis. Ajoreitit oon koittanu suunnitella nii ettei jyrkkää oikeaa ole käännöksissä. Ohjaustehostimen nestepinta on nornaali.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Joo, en hoksannu mainita että kokeilin ensitutkailussa tuon keulan ylös tunkkaamisen ja siinä kääntelyt. Jos keula on ylhäällä niin on auton käydessä aivan samanlai kevyt pyöritellessä rattia ääriasentoihin. Ei eroa havaittavissa suuntaan eikä toiseen käännellessä. Sama jos auto sammuksissa. Käsikopelolla en tuntenu mitään nivelissä pojan käännellessä rattia. Molemmat reaktiotangot?!? on keväällä uusittu (ne vinosti tulevat alumiinisenoloiset tukivarret). Muut kääntymiseen liittyvät nivelet iäkkäämpiä, mutta suojakumit ehjiä. Sellasen havaitsin että ikäänkuin niitä muita olis rasvailtu, ainakin rasvaa niissä oli. Mutta vielä en ole jyvällä ongelmasta. Olen vähän käsistä niskavamman takia voimarajoitteinen ja siis hartiavoimat ei kyllä tosiaan meinaa riittää käänteleen paikallaan oikealle rattia. En kuitenkaan ongelmaa voimanpuutteen piikkiin pistä.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Tämä vaiva jaksaa edelleen oleilla. Ohjaus on jäykempi oikealle pääasiassa kokoajan, ajoittain hyvin jäykkä ja siis parkkeerauksissa se haittaa lähinnä. Lisäksi muutaman kuukauden etupään kolinat haastanu. Oon vaihtanu vakaajan päät, yläpallot, reaktiotangot, alapallon oikealla, raidetangot kaikki... Katsastuksessa oli sanomista alapallosta ja raidetangon kuskinpuolen ulkopäästä. Mutta ku osia oli tallissa valmiina nii vaihetin kaikki.
Edelleen kolisee. Ajettavuus kyllä muuttu mukavemmaks/mukavaks mutta vähänki ku on liikennekuoppaa nii kopajaa ihan kokoajan niinku olis jotai tod löysällä tai irti.
Mitä ihmettä tuolle tekis. Pyysin konttorilla käyessä vellomaan niin maan palijosti ja vimmatusti sekä koeajaan korva höröllä... Että löytys tuo tympeä korvia kiusaava vika. Ja siis syitä/oletuksia kolinaan löyty mutta yhtäänvähää ne ei vähenny vaikkka kottikärryllisen orkkisosaa vastaavaa sinne oon syytäny.
Joko paaliin
Autossa on ilmajouset, nekö seuraavaks syyniin. Mihin niitä syynätään. Kaikki pelaa ku ajatus siltäosin. Ainoa vika kolinan lisäks siis on ajoittainen ohjauksen jäykkyys oikealle käännettäessä
Edelleen kolisee. Ajettavuus kyllä muuttu mukavemmaks/mukavaks mutta vähänki ku on liikennekuoppaa nii kopajaa ihan kokoajan niinku olis jotai tod löysällä tai irti.
Mitä ihmettä tuolle tekis. Pyysin konttorilla käyessä vellomaan niin maan palijosti ja vimmatusti sekä koeajaan korva höröllä... Että löytys tuo tympeä korvia kiusaava vika. Ja siis syitä/oletuksia kolinaan löyty mutta yhtäänvähää ne ei vähenny vaikkka kottikärryllisen orkkisosaa vastaavaa sinne oon syytäny.
Joko paaliin
Autossa on ilmajouset, nekö seuraavaks syyniin. Mihin niitä syynätään. Kaikki pelaa ku ajatus siltäosin. Ainoa vika kolinan lisäks siis on ajoittainen ohjauksen jäykkyys oikealle käännettäessä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Yhden vastaavan tapauksen muistan jenkkifoorumeilta, siellä korjaantui juuri steering rackin vaihdolla...
onkos tässä parametriohjaus, jos se venttiili jumittelee toiseen suuntaan (jotain pa*kaa välissä tms.) tai sen ohjaus ei toimi oikein? En yhtään muista mitä mittausravoja tai ohjauksia starilla tuolle pystyyi tekemään, ne kannattaisi käydä läpi. Jos kyseessä 'tavallinen' ohjaus niin sitten en kyllä keksi syytä minäkään, ellei se koko verme oli porsinut heti uudestaan.
onkos tässä parametriohjaus, jos se venttiili jumittelee toiseen suuntaan (jotain pa*kaa välissä tms.) tai sen ohjaus ei toimi oikein? En yhtään muista mitä mittausravoja tai ohjauksia starilla tuolle pystyyi tekemään, ne kannattaisi käydä läpi. Jos kyseessä 'tavallinen' ohjaus niin sitten en kyllä keksi syytä minäkään, ellei se koko verme oli porsinut heti uudestaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Melkein tekis mieli sanoa että alä koske ilmaohjaukseen jos se toimii....Castillo kirjoitti:Tämä vaiva jaksaa edelleen oleilla. Ohjaus on jäykempi oikealle pääasiassa kokoajan, ajoittain hyvin jäykkä ja siis parkkeerauksissa se haittaa lähinnä. Lisäksi muutaman kuukauden etupään kolinat haastanu. Oon vaihtanu vakaajan päät, yläpallot, reaktiotangot, alapallon oikealla, raidetangot kaikki... Katsastuksessa oli sanomista alapallosta ja raidetangon kuskinpuolen ulkopäästä. Mutta ku osia oli tallissa valmiina nii vaihetin kaikki.
Edelleen kolisee. Ajettavuus kyllä muuttu mukavemmaks/mukavaks mutta vähänki ku on liikennekuoppaa nii kopajaa ihan kokoajan niinku olis jotai tod löysällä tai irti.
Mitä ihmettä tuolle tekis. Pyysin konttorilla käyessä vellomaan niin maan palijosti ja vimmatusti sekä koeajaan korva höröllä... Että löytys tuo tympeä korvia kiusaava vika. Ja siis syitä/oletuksia kolinaan löyty mutta yhtäänvähää ne ei vähenny vaikkka kottikärryllisen orkkisosaa vastaavaa sinne oon syytäny.
Joko paaliin
Autossa on ilmajouset, nekö seuraavaks syyniin. Mihin niitä syynätään. Kaikki pelaa ku ajatus siltäosin. Ainoa vika kolinan lisäks siis on ajoittainen ohjauksen jäykkyys oikealle käännettäessä
Tässä lienee alustan kovuuden valinta? Pelaako se normaalisti?
Onpa mielenkiintoinen tapaus, kiinostaa yleiselläkin tasolla että mikä siellä toispuolisesti ohjausta jäykistää. Toivottavasti kuitenkin selviää nopeasti.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ohjaustehostimen toimintaanhan tuo liittyy, se on selvä. Se että miksi noin tapahtuu, ei selviä helposti, kun ei ole tuon ohjaustehostimen toimintakuvausta käytettävissä.Castillo kirjoitti: Jos kääntää äärimmilleen vasemmalle, minne kääntyy keveästi, ja palauttaa äärimmilleen oikealle niin keskialueelle saakka palautuu keveästi mutta sitten ei hartiavoimatkaan kyllä meinaa riittää että saa äärioikealle ratin.
Näyttää siltä että ohjaustehostin tehostaa oikein aina vasemmalle käännettäessä ja oikeallekin niin kauan kuin saavutaan keskiasentoon. Sen jälkeen tehostus loppuu tai vähenee.
Joo keskialueelta oikealle vaiva ainoastaan ilmenee ainakin toistaiseksi. Ilma-alusta toimii oikein. Siinä on normaali comfort, sport1 ja sport2 asennot. Sport1 ehkä enimmin käytössä, koska se on mielestäni liki yhtä mukava kun comfort mut auto paremman näköinen matalampana.
Star ei oo löytäny yhtään mitään aiheesta. Ymmärtäisin että normaali ohjaus on tuossa. Katsastus meni siltä osin läpi mutta valitsin konttorin sillä perusteella että ajetaan vasemman kautta kaartaen halliin. Kyllähän tuolla toimeen tulee kun tiedostaa vahvasti asian mutta tympeä kuitenkin kun ei pahimmillaan hartiavoimat riitä kun enemmän tarvii vekslauksissa kääntää oikealle
Star ei oo löytäny yhtään mitään aiheesta. Ymmärtäisin että normaali ohjaus on tuossa. Katsastus meni siltä osin läpi mutta valitsin konttorin sillä perusteella että ajetaan vasemman kautta kaartaen halliin. Kyllähän tuolla toimeen tulee kun tiedostaa vahvasti asian mutta tympeä kuitenkin kun ei pahimmillaan hartiavoimat riitä kun enemmän tarvii vekslauksissa kääntää oikealle
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98