dealer kirjoitti:Etusivulasien tummennuksen aika taisi päättyä jo noin vuosi sitten, ellei kaksi vuotta en tiedä minäkään niiden prosenteista.
Joo tätä itekki vähän pelkäsin kun vanhassa otteessakin oli jo maininta niin uus maininta uudella korjaus ajalla uuteen paperiin. Ei se vissiin ole niin tarkkaa noiden kehotusten kanssa
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Helsingin reissu alkaa olemaan takanapäin. Kulutusta vähän seuraillu rotallan renkailla, näyttää täydellä kuormalla ja kattoboksilla olevan 6.5-7l satkulle.
Nixonin savutushommasta tuli mieleen katsurin sanat, eihän tämä edes savuta. Alkaa tehoihin tottua,pitäskö stage 2 laittaa suunnitelmiin
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Nyt alkanut pieniä murheita etupäässä olemaan, todella sivutuulelle herkkä ja vetelee urissa, kolahtelee myös töyssyissä ikävästi. Mäkkärin kaistalla korvin kuultava selkeä narina kuului kuskin puolelta.
Narinahela, kertoi google.
Ja laatikko alkanut temppuilla enemmälti, pitkästi venyttää alempien vaihteiden vaihtoa ennenkuin kytkee.
Pitää tilata aikaa starilla, eikö sillä näkisi tuon vaihteiston toimintaa vähän tarkemmin?
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Kesälomareissulla tuli ekakertaa oikea ongelma. Semmonen n.1000kg painava vaunu perässä ylämäkeen risteyksestä kun lähdin kiihdyttämään, niin vauhti katkesi kuin seinään ja laatikko jätti vaihteen kolmoselle jumiin.
Kierrokset rajoittu 2000rpm kohdalle, vakkarilla kuitenkin vauhti nousi sen verran että sain vaunun mäen päälle ja parkkiin. Uudelleen käynnistys nollasi ongelman.
Muutoin ei ollut mitään ongelmia vajaan 2000km reissun aikana, kulutus laskettuna vaunun kanssa 9.5l/100km.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Koska kuvat on kivoja niin laitetaan nyt muutama, vaihteeksi tehtiin autolle sisäsiivous rouvan kanssa ja käytin naapurin pesupalvelua hyväksi
Ulkokuorta:
Sisäpuolta:
Kuten kuvista näkyy, en ole kerennyt vaihtaa dc-fixejä vieläkään haluamaani sävyyn.
Auto ajossa päivittäin vaikka edelleen vain yksi kuski, allekirjoittanut. Kohta on viime vuoden lopulla vaihdetut etuset vaihtokunnossa taas, ihmeen nopeaa nuo highfly renkaat kuluvat alta pois.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Lintosella käyty, asiansa osaavaa porukkaa myös siellä.
Vielä jäi listalle kartaanin tuki ja hihnan kiristin, nelipyöräsuuntaus myös tarpeen kun tärryyttää matkassa, yli 80km/h vauhdissa.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Huomiselle pyöränsuuntaus point-ässään, on niin huono ajettava että hajoaa alaselkä nyt tuohon täristykseen.
Vieskassa olisi tehty mutta suuntauskone siellä vähä lomalla.
Xenonitkin sain taas ajovaloihin asennettua, meinasi sen kanssa hermo mennä kunnes tajusin verrata xenon polttimon kantaa vanhaan, uusi oli 2mm paksummalla kannalla joten se ei mene perille asti.
Dremeliä perään ja avot kun tuli hyvä, wink wink. En ollut netinkään mukaan ainoa tämän asian kanssa painiva.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
On kyllä hauska "etiäinen", iltasella käytiin kylässä ja puoli viiden aikaan keskustaa kohti omalla 211:lla ajellessa tuli Hesen auto mieleen että mitähän tälle mahtaa kuulua.
Sepä selvisi kysymättä Ei soita kelloja tuo mainittu käry minulla
dealer kirjoitti:On kyllä hauska "etiäinen", iltasella käytiin kylässä ja puoli viiden aikaan keskustaa kohti omalla 211:lla ajellessa tuli Hesen auto mieleen että mitähän tälle mahtaa kuulua.
Sepä selvisi kysymättä Ei soita kelloja tuo mainittu käry minulla
Hehe, tässähän ne pintaraapasut tuli. Kovasti on autolla ajeltu ja leimatakki enskuussa vois.
Multiviri kiitos vinkistä, pitää käydä katsomassa tarkemmin ne. Minusta niitä oli huollettukin jossain välissä, tai saatan kyllä muistaa väärinki.
Pakkasnetettä piti kolme desiä lisätä nyt kovilla pakkasilla, alle en huomannu että ois valunut mutta alkoi varoitella nesteen vajoamisesta.
Tässähän piti sitä vuotavaa letkua aiemmin lyhentää ja laittaa takaisin, voi olla myös sen peruja.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Vikatilaan veti utajärven reissulla, ilmamassamittarista piuha pois ja pelaa.
Tänään elektrospraylla putsasin mittarin ja toistaiseksi toimii, olikin aika ryönänen se lanka.
Vikavalo toki jäi palamaan vielä, nollata pitää jossain välissä.
Ja kyllä siellä alkavaa kosteutta oli kahden takimmaisen suuttimen juuressa, pultit ja prikat haettava ennenku pahenee.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
nyyhkis, eka kertaa meikän autoa viedään lavetilla, ikinä.
Oli seuraava yö melkosta pieksäntää sängyssä, ei uni paljo maistunut kun luulin että nyt kävi pahasti.
Onneksi on dealer ja mb-osa, loistavia neuvoja ja ai että kun sai huokaista helpotuksesta. Nelosen suuttimen kierteet kannesta poks, wurthin kierreholkeilla matka jatkuu.
Kolmelta huomenna alkaa korjaus asiansa tuntevassa liikkeessä.
H
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Leimasta meni heittämällä läpi taas. Huoltotarjousta kysytty lintoselta ja mb-osalta, sen mitä tähän nyt tarvitsee tehdä.
lataus liian matala ja parit kolinat + urinat joutuu korjata.
mittarissa alkaa olemaan sen 520tkm, on se vain mukavaa matkantekoa mutta nytkun työt seisahtui sijaisvanhempana niin voisi kohta olla vaikka bensavehkeeseen siirtyminen ajankohtaista.
Aika näyttää, en nimittäin tästä haluaisi luopua sitten millään.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Onkohan laatikon öljynjäähdyttimellä joku hätänä, Kalajoelta kotiin kun ajeltiin niin pukkasi kunnolla höyryä siitä jäähdyttimestä. Yks vastaantulija nakkas loskat keulaan tullessa.
Jäähdytin oli erittäin kuuma, meinasi sormet palaa samantien kun vähän kokeilin kädellä.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Kuosit on kuosissaan, kun uutta ropleemaa pukkaa. Tuo kirahdus sammuttaessa alkoi vaivata toden teolla, dealeria viestin välityksellä vaivattuani tultiin siihen tulokseen, että hihnankiristin on särki.
Pari kuvaa uudella hihnalla:
Näkyy tuo jousipakka tuolta, kiristimen rulla on työntynyt liian pitkälle eteen joten kiskoo sitä remmiä ihan väärään paikkaan.
Myös ykkösen suuttimen juuressa mönjä lisääntyy, äkkiä vaihtaan se pohjatiiviste.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Kävi kuiten niin, että mb-osa laittoi uuden kiristimen, remmin ja vuotavan suutinprikan uusiksi. Olivatpa kiinnittäneet vielä huomiota rämisevään ilmanputsarin koteloonkin, kiitos siitä sinne suuntaan.
Vielä esp valo syttyy kuitenkin, ja pieni supsutus kuuluu jostain suuttimesta. Pitää tutkia tilanteen kehittymistä.
Viimeksi muokannut Hese126, 16.11.2019 2:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A
ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.