W211 jarrut
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
W211 jarrut
Jarrulevyjen ja palojen vaihto w211 sedaniin, eikös näissä ole sähköjarrut. Akunkenkä irti ja hommiin vai miten hoidetaan?
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
On niissä sitten etsimistä sieltä naapurista jos niin sattuisi käymäänRuuvimeisseli kirjoitti:Älä laita sormia satulan sissään niin ei ole vaaraa. Ovet lukkoon ja avaimet piiloon taktiikka toimii oikein loistavasti. Jos menee ovia availeen ja virtoja laitteleen päälle niin silloin riskinä se että sbc lähtee päälle ja pumppaa männät naapuripitäjään.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Kun auto tuli mulle kolmisen viikkoa sitten se oli juuri katsastettu, en ymmärrä miten se voinut mennä läpi kun levyt olivat tuollaisessa kunnossa. Toisella puolella ei ihan noin pahat mutta huonot sielläkin.
Reilu tunti meni ja olipa tiukassa molemmilla puolilla ne satulan kaksi torx ruuvia. Toisella puolella kun avasin niin katkesi bahcon 3/8" sarjasta 40 Torx avain, onneksi oli toinen 1/2" Gedoren sarja jolla sai ylemmän auki mutta ei mahtunut väännin alapultin kohdalle ja piti ottaa erillinen L-avain ja siihen jatko ja lähti pamahtaen auki ja loppuun asti oli tiukka. Teräsharjalla kaikki puhtaaksi ja kuparitahnat liikkuviin osiin ja liukutappeihin synteettinen vaseliini.
Mutta miten saa sen jarruista tulevan visit workshop herjan pois näytöltä, sitä se herjaa joka käynnistyksessä edelleen. Palojen tunnistinjohdon vaihdoin myös uuden, etupalat ja levyt on hyvät. Mistä lähdetään etsimään vikaa seuraavaksi?
Reilu tunti meni ja olipa tiukassa molemmilla puolilla ne satulan kaksi torx ruuvia. Toisella puolella kun avasin niin katkesi bahcon 3/8" sarjasta 40 Torx avain, onneksi oli toinen 1/2" Gedoren sarja jolla sai ylemmän auki mutta ei mahtunut väännin alapultin kohdalle ja piti ottaa erillinen L-avain ja siihen jatko ja lähti pamahtaen auki ja loppuun asti oli tiukka. Teräsharjalla kaikki puhtaaksi ja kuparitahnat liikkuviin osiin ja liukutappeihin synteettinen vaseliini.
Mutta miten saa sen jarruista tulevan visit workshop herjan pois näytöltä, sitä se herjaa joka käynnistyksessä edelleen. Palojen tunnistinjohdon vaihdoin myös uuden, etupalat ja levyt on hyvät. Mistä lähdetään etsimään vikaa seuraavaksi?
Visit workshop ei liity palojen kulumiseen vaan useimmiten kertoo siitä että sbc yksikössä on laskuri tullut täyteen joten se yksikkö tulisi uusia, tottakai johdon päähän ensin että saa varmuuden viasta.
Miten lie auton huoltohistoria, mutta jos se herjaa sbc yksikköä niin käyhän näyttämässä Veholla, siellä noita vaihdetaan edelleen takuuseen ei toki aina, en tiedä mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat takuupäätökseen.
Miten lie auton huoltohistoria, mutta jos se herjaa sbc yksikköä niin käyhän näyttämässä Veholla, siellä noita vaihdetaan edelleen takuuseen ei toki aina, en tiedä mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat takuupäätökseen.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Suomi auto täydellinen huoltohistoria, pitää käydä kysymässä veholta.Ruuvimeisseli kirjoitti:Visit workshop ei liity palojen kulumiseen vaan useimmiten kertoo siitä että sbc yksikössä on laskuri tullut täyteen joten se yksikkö tulisi uusia, tottakai johdon päähän ensin että saa varmuuden viasta.
Miten lie auton huoltohistoria, mutta jos se herjaa sbc yksikköä niin käyhän näyttämässä Veholla, siellä noita vaihdetaan edelleen takuuseen ei toki aina, en tiedä mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat takuupäätökseen.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Kumpaan suuntaan sitä automaattisäätöä auton alla pitää kääntää, tuntuu että avain katkeaa tai menee siitä kuusiokolosta kulmat paskaksi...
Vastaan itselleni, ei lähtenyt millään säätö pelaamaan. Piti kaivaa koko osa
sieltä kardaanin ja pohjan välistä pois ja pöydälle jossa sai sen pultin auki. Ompa taas insinöörien taidon-näyte jemmata pohjaan tuollainen typerä automaattisäätö, vanhemmissa se on kuulema takapenkin alla mutta tässä siis pohjassa ettei vahingossakaan saa sitä helposti auki...
Vastaan itselleni, ei lähtenyt millään säätö pelaamaan. Piti kaivaa koko osa
sieltä kardaanin ja pohjan välistä pois ja pöydälle jossa sai sen pultin auki. Ompa taas insinöörien taidon-näyte jemmata pohjaan tuollainen typerä automaattisäätö, vanhemmissa se on kuulema takapenkin alla mutta tässä siis pohjassa ettei vahingossakaan saa sitä helposti auki...
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Tuli jarrusatuloiden vaihto taakse, jää kantamaan päälle. Mitä pitää ottaa huomioon työssä, miten ilmaus jne.
Viimeksi muokannut jupasierra, 23.11.2018 6:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Polkimella kun ei ole suoraa yhtteyttä jarruihin muutakuin hätäkäytössä, niin ei onnistu. Pumppuhan itsessään tekee paineen kun painetta pyydetään, jotkut sissit ovat näin näitä ilmailleet, ei varmasti kaikki ilma tule pois mutta 'jarrut toimivat ja mitään herjoja mittaristoon ei tule'...jupasierra kirjoitti:Eikö tosiaan voi ilmata itse ilman testeriä, vaikka akunkenkä irti tai jotain. Vai eikö poljin paina nestettä satuloihin ilman virtaa. Ja tarkoittaako testeri staria ja mersuammattilaista (merkkliike) siihen hommaan. Täällä en tunne tai tiedä ketään kenellä olisi testeri?!
Eli vähintään jarrutohtori (ts. painevaihtaja joka paineistaa jarrunestesäiliön) on minimi, ja sitten lisäksi mielellän stari millä pääsee ohjailemaan hätäpiirin ventiilitkin auki jolloin vaihtuu kaikki nesteet. Lisäksi pystyy tekemään tarkastuksen mitä järjestelmä on mieltä ilman määrästä.
edit: Sitä ilmaahan ei polkimella tunne kun sitä yhteyttä suoraan järjestelmään ei ole...
Viimeksi muokannut MHe, 23.11.2018 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
Ihan normaalisti pumppailemalla on täällä onnistunut. Auto käynnissä niin sbc on hereillä ja paine löytää perille.
Testeri olis hyvä olla kuitenkin käytettävissä (jos ei remonttihetkellä ole paikanpäällä) jos jää jotain sbc-herjoja tauluun.
Kaverin sedaniin vedettiin edestä taakse uudet jarruputket ja ilmattiin ihan perinteisesti. Ei sinne mitään vikailmoituksia jäänyt vaikka ilmauksen aikana mittaristo punaisena huutelikin.
Testeri olis hyvä olla kuitenkin käytettävissä (jos ei remonttihetkellä ole paikanpäällä) jos jää jotain sbc-herjoja tauluun.
Kaverin sedaniin vedettiin edestä taakse uudet jarruputket ja ilmattiin ihan perinteisesti. Ei sinne mitään vikailmoituksia jäänyt vaikka ilmauksen aikana mittaristo punaisena huutelikin.
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka
-
- Viestit: 402
- Liittynyt: 14.12.2010 21:50
- Paikkakunta: Kotka