W211 jarrut

Vastaa Viestiin
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

W211 jarrut

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Jarrulevyjen ja palojen vaihto w211 sedaniin, eikös näissä ole sähköjarrut. Akunkenkä irti ja hommiin vai miten hoidetaan?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Ovet lukkoon ja avaimet piiloon.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Leemu kirjoitti:Ovet lukkoon ja avaimet piiloon.
Ai oikeasti niinkö, ja ei ole vaaraa että sormet jää mäntien ja levyn väliin...
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Älä laita sormia satulan sissään niin ei ole vaaraa. Ovet lukkoon ja avaimet piiloon taktiikka toimii oikein loistavasti. Jos menee ovia availeen ja virtoja laitteleen päälle niin silloin riskinä se että sbc lähtee päälle ja pumppaa männät naapuripitäjään.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Ruuvimeisseli kirjoitti:Älä laita sormia satulan sissään niin ei ole vaaraa. Ovet lukkoon ja avaimet piiloon taktiikka toimii oikein loistavasti. Jos menee ovia availeen ja virtoja laitteleen päälle niin silloin riskinä se että sbc lähtee päälle ja pumppaa männät naapuripitäjään.
On niissä sitten etsimistä sieltä naapurista jos niin sattuisi käymään :)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei tuossa mitään normaalista poikkeavaa, pl. avaimet pois virtalukosta ja ovet kiinni niin kauan kuin jarrupalat on irti.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kun auto tuli mulle kolmisen viikkoa sitten se oli juuri katsastettu, en ymmärrä miten se voinut mennä läpi kun levyt olivat tuollaisessa kunnossa. Toisella puolella ei ihan noin pahat mutta huonot sielläkin.

Reilu tunti meni ja olipa tiukassa molemmilla puolilla ne satulan kaksi torx ruuvia. Toisella puolella kun avasin niin katkesi bahcon 3/8" sarjasta 40 Torx avain, onneksi oli toinen 1/2" Gedoren sarja jolla sai ylemmän auki mutta ei mahtunut väännin alapultin kohdalle ja piti ottaa erillinen L-avain ja siihen jatko ja lähti pamahtaen auki ja loppuun asti oli tiukka. Teräsharjalla kaikki puhtaaksi ja kuparitahnat liikkuviin osiin ja liukutappeihin synteettinen vaseliini.

Mutta miten saa sen jarruista tulevan visit workshop herjan pois näytöltä, sitä se herjaa joka käynnistyksessä edelleen. Palojen tunnistinjohdon vaihdoin myös uuden, etupalat ja levyt on hyvät. Mistä lähdetään etsimään vikaa seuraavaksi?

Kuva
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Visit workshop ei liity palojen kulumiseen vaan useimmiten kertoo siitä että sbc yksikössä on laskuri tullut täyteen joten se yksikkö tulisi uusia, tottakai johdon päähän ensin että saa varmuuden viasta.
Miten lie auton huoltohistoria, mutta jos se herjaa sbc yksikköä niin käyhän näyttämässä Veholla, siellä noita vaihdetaan edelleen takuuseen ei toki aina, en tiedä mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat takuupäätökseen.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Ruuvimeisseli kirjoitti:Visit workshop ei liity palojen kulumiseen vaan useimmiten kertoo siitä että sbc yksikössä on laskuri tullut täyteen joten se yksikkö tulisi uusia, tottakai johdon päähän ensin että saa varmuuden viasta.
Miten lie auton huoltohistoria, mutta jos se herjaa sbc yksikköä niin käyhän näyttämässä Veholla, siellä noita vaihdetaan edelleen takuuseen ei toki aina, en tiedä mitkä kaikki asiat siihen vaikuttavat takuupäätökseen.
Suomi auto täydellinen huoltohistoria, pitää käydä kysymässä veholta.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kumpaan suuntaan sitä automaattisäätöä auton alla pitää kääntää, tuntuu että avain katkeaa tai menee siitä kuusiokolosta kulmat paskaksi...

Vastaan itselleni, ei lähtenyt millään säätö pelaamaan. Piti kaivaa koko osa
sieltä kardaanin ja pohjan välistä pois ja pöydälle jossa sai sen pultin auki. Ompa taas insinöörien taidon-näyte jemmata pohjaan tuollainen typerä automaattisäätö, vanhemmissa se on kuulema takapenkin alla mutta tässä siis pohjassa ettei vahingossakaan saa sitä helposti auki...
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Tuli jarrusatuloiden vaihto taakse, jää kantamaan päälle. Mitä pitää ottaa huomioon työssä, miten ilmaus jne.
Viimeksi muokannut jupasierra, 23.11.2018 6:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Testerillä ilmaus. Ainakin virallisesti. Entiedä sitte saako jotenki muuten kikkailemalla ja kannattaako moinen edes.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Eikö tosiaan voi ilmata itse ilman testeriä, vaikka akunkenkä irti tai jotain. Vai eikö poljin paina nestettä satuloihin ilman virtaa. Ja tarkoittaako testeri staria ja mersuammattilaista (merkkliike) siihen hommaan. Täällä en tunne tai tiedä ketään kenellä olisi testeri?!
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

jupasierra kirjoitti:Eikö tosiaan voi ilmata itse ilman testeriä, vaikka akunkenkä irti tai jotain. Vai eikö poljin paina nestettä satuloihin ilman virtaa. Ja tarkoittaako testeri staria ja mersuammattilaista (merkkliike) siihen hommaan. Täällä en tunne tai tiedä ketään kenellä olisi testeri?!
Polkimella kun ei ole suoraa yhtteyttä jarruihin muutakuin hätäkäytössä, niin ei onnistu. Pumppuhan itsessään tekee paineen kun painetta pyydetään, jotkut sissit ovat näin näitä ilmailleet, ei varmasti kaikki ilma tule pois mutta 'jarrut toimivat ja mitään herjoja mittaristoon ei tule'...


Eli vähintään jarrutohtori (ts. painevaihtaja joka paineistaa jarrunestesäiliön) on minimi, ja sitten lisäksi mielellän stari millä pääsee ohjailemaan hätäpiirin ventiilitkin auki jolloin vaihtuu kaikki nesteet. Lisäksi pystyy tekemään tarkastuksen mitä järjestelmä on mieltä ilman määrästä.

edit: Sitä ilmaahan ei polkimella tunne kun sitä yhteyttä suoraan järjestelmään ei ole...
Viimeksi muokannut MHe, 23.11.2018 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2274
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tämä sitten täysin omalla vastuulla jos tahtoo kokeilla.
Tiedän onnistuneen siten, että kaveri vetäisee oven auki ja toinen on avaimen kanssa ilmausruuvilla.
SBC-järjestelmähän testaa itsensä ajamalla jarrut kiinni aina kun ovi avataan.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kiitos neuvoista, taitaa olla paras vaan etsiä joku kellä star ja on tehnyt noita hommia. "Kotikonsteilla" kun ei yleensä ole kovinkaan positiivisia jälkiseuraamuksia ;)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihan normaalisti pumppailemalla on täällä onnistunut. Auto käynnissä niin sbc on hereillä ja paine löytää perille.

Testeri olis hyvä olla kuitenkin käytettävissä (jos ei remonttihetkellä ole paikanpäällä) jos jää jotain sbc-herjoja tauluun.

Kaverin sedaniin vedettiin edestä taakse uudet jarruputket ja ilmattiin ihan perinteisesti. Ei sinne mitään vikailmoituksia jäänyt vaikka ilmauksen aikana mittaristo punaisena huutelikin.
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Okei, saattaa ne punaiset valot vähän arveluttaa kun ei tunne systeemiä...
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kuva

Oletteko tilanneet mistä, ja vaihtohan on helppo. Ja tottakai siellä on painetta tiedetään.[/img]
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

On tämä vaikeaa huh...
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Oliko paineakkju todettu vialliseksi vai miksi vaihto?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jupasierra
Viestit: 402
Liittynyt: 14.12.2010 21:50
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja jupasierra »

Kyselen etukäteen koska vika viittaa tuohon, star osaajaa olen jo etsinyt pitkään mutta ei tunnu löytyvän...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”