CLK 200k w209 hankittu, nyt viritystä ja viilausta

Vastaa Viestiin
Osbo
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2013 16:23

CLK 200k w209 hankittu, nyt viritystä ja viilausta

Viesti Kirjoittaja Osbo »

Morjesta,

Kolmas mersu tuli hankittua ja tällä kertaa CLK 07 tolla 184hv kompuralla. Asun Saksanmaalla ja ajo täällä on sorttia taajamaruuhkassa töihin tai sitten motaria 140 tai lujempaa muualle. Välimuotoja ei oikeestaan ole.

Kuukausi on tullt nyt ajeltua ja jaan tähän pari havaintoa kuluneesta.

Toi on monin puolin hieno laite, mutta pari asiaa vaivaa. Kun on manuaaliaski ja ahdin, tuntuu että matalilla kierroksilla ripsakkaan ajellessa ahdot tippuu aina vaihdon välissä ja tuntuma on kuin pikkudieselissä. Loota tuntuu olevan samaa tyyppiä kun vanhassa väykky-kaksnelikympissä, eli ei suosi nopeita vaihtoja.

Onko joku joskus lastuttanut tätä koneversiota, auttaakohan juuri tähän ahdon tippumiseen? Vai onko parempi ratkasu ottaa tuo stage 1 -kitti, joka vain nopeuttaa kompuran pyörimistä? Mua kiinnostaa myös, saakohan lootan öljynvaihdolla laatikkoon lisää sujuvuutta. Ajettu on 164tkm...

Ettei mee ihan negatiiviseks, niin pakko kehua että karmittomat ikkunat pitää yhä viiman ulkona toisin kuin oli 3-sarjan kupeen koeajolla, ja käynti on yhtä tärinätöntä kun edellämainitun kutoskoneellakin. Auto menee aika vakaasti lujaakin, jotenkin on sen takia helppo ymmärtää minkä takia täällä mersua on kun Suomessa tojotaa.

Terveisiä täältä, pikku tauon jälkeen taas mersun ratissa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4290
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: CLK 200k w209 hankittu, nyt viritystä ja viilausta

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Osbo kirjoitti:Morjesta,

Kolmas mersu tuli hankittua ja tällä kertaa CLK 07 tolla 184hv kompuralla. Asun Saksanmaalla ja ajo täällä on sorttia taajamaruuhkassa töihin tai sitten motaria 140 tai lujempaa muualle. Välimuotoja ei oikeestaan ole.

Kuukausi on tullt nyt ajeltua ja jaan tähän pari havaintoa kuluneesta.

Toi on monin puolin hieno laite, mutta pari asiaa vaivaa. Kun on manuaaliaski ja ahdin, tuntuu että matalilla kierroksilla ripsakkaan ajellessa ahdot tippuu aina vaihdon välissä ja tuntuma on kuin pikkudieselissä. Loota tuntuu olevan samaa tyyppiä kun vanhassa väykky-kaksnelikympissä, eli ei suosi nopeita vaihtoja.

Onko joku joskus lastuttanut tätä koneversiota, auttaakohan juuri tähän ahdon tippumiseen? Vai onko parempi ratkasu ottaa tuo stage 1 -kitti, joka vain nopeuttaa kompuran pyörimistä? Mua kiinnostaa myös, saakohan lootan öljynvaihdolla laatikkoon lisää sujuvuutta. Ajettu on 164tkm...

Ettei mee ihan negatiiviseks, niin pakko kehua että karmittomat ikkunat pitää yhä viiman ulkona toisin kuin oli 3-sarjan kupeen koeajolla, ja käynti on yhtä tärinätöntä kun edellämainitun kutoskoneellakin. Auto menee aika vakaasti lujaakin, jotenkin on sen takia helppo ymmärtää minkä takia täällä mersua on kun Suomessa tojotaa.

Terveisiä täältä, pikku tauon jälkeen taas mersun ratissa.
Jos minkään laista paranusta haluaa niin pyrylä kitti
(ohjelmaa"lastu" vasta kun ihan viimäisiä tehoja hakee eli kun pyörylät, nokat, putket ym mekaaniset on muutettu)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”