Meze1:n omia kokemuksia nyt ja tulevaisuudessa W211 ja S211
Joskus käynyt niinkin että laturin herätejohdot huonossa kunnossa koneen etupäässä. Saattaa ladata, mutta herjaa virtapiiri 61 puutetta. Toki voi olla akkuohjain ja miksei jopa käytetty laturikin rikki vaikka itse möinkin .
Pitäis päästä tutkiin ja kokeileen toisilla osilla
Ps. se käytetty akkuohjain ei numeroiden mukaan ole sopiva. Uusi käypänen löytyy hyllystä.
Pitäis päästä tutkiin ja kokeileen toisilla osilla
Ps. se käytetty akkuohjain ei numeroiden mukaan ole sopiva. Uusi käypänen löytyy hyllystä.
VOI PRKL!!!
Nyt on sitten vaihdettu seuraavat osat:
-Akku
-Pikku akku
-Laturi
-Akkuohjainyksikkö
Tarkastettu hapettumien varalta liittimet ja sulakkeet edestä ja takaa...
SILTI alkoi ulvomaan tuota stanan VISIT WORKSHOP punaisella akun kera...
Tarkastin hihnankiristimenkin.. Eli aavistuksen elää siinä pyöriessä, muttei hirveästi... Kun kävi mielessä, ettei ole kauhean löysällä ja siksi alkaa herjaamaan... Tuon ei luulisi vaikuttavan...?
Kävi sellainen mielessä, että samalla kun vaihtoivat takapussin, niin käskin laturinhihnan vaihtamaan samalla. Ja kun tulin konttorille, niin nysväsivät sitä kyllä siinä melkolailla kiinni... Joku vähemmän aikaa ollut asentaja ilmeisesti... Olisin saanut tuon vaihdettua samalla kotipihassakin, mutta "laiskuuttani" ajattelin niillä siinä menevän sen 5min... Niin olisiko tuossa voinut noilla pojilla jokin rikkoutua samalla...?
Kiristinhän on eri päässä kuin itse laturi...
Mutta nyt alkais olemaan kyllä hyvät neuvot kalliit... Ja mahtaa olla ainakin yksi ehjä akkuohjainboksikin siis hyllyssä sitä tarvitsevalle...
Nyt on sitten vaihdettu seuraavat osat:
-Akku
-Pikku akku
-Laturi
-Akkuohjainyksikkö
Tarkastettu hapettumien varalta liittimet ja sulakkeet edestä ja takaa...
SILTI alkoi ulvomaan tuota stanan VISIT WORKSHOP punaisella akun kera...
Tämä on yksi mahdollisuus....Aki P kirjoitti:miksei jopa käytetty laturikin rikki vaikka itse möinkin
Löysin tosiaan tilalle jo uuden yksikön...Aki P kirjoitti:Ps. se käytetty akkuohjain ei numeroiden mukaan ole sopiva. Uusi käypänen löytyy hyllystä.
Tarkastin hihnankiristimenkin.. Eli aavistuksen elää siinä pyöriessä, muttei hirveästi... Kun kävi mielessä, ettei ole kauhean löysällä ja siksi alkaa herjaamaan... Tuon ei luulisi vaikuttavan...?
Kävi sellainen mielessä, että samalla kun vaihtoivat takapussin, niin käskin laturinhihnan vaihtamaan samalla. Ja kun tulin konttorille, niin nysväsivät sitä kyllä siinä melkolailla kiinni... Joku vähemmän aikaa ollut asentaja ilmeisesti... Olisin saanut tuon vaihdettua samalla kotipihassakin, mutta "laiskuuttani" ajattelin niillä siinä menevän sen 5min... Niin olisiko tuossa voinut noilla pojilla jokin rikkoutua samalla...?
Kiristinhän on eri päässä kuin itse laturi...
Mutta nyt alkais olemaan kyllä hyvät neuvot kalliit... Ja mahtaa olla ainakin yksi ehjä akkuohjainboksikin siis hyllyssä sitä tarvitsevalle...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ah... Ja autossa tällä hetkellä nyt tällaiset akut
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... oneuvo=298
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... oneuvo=298
Ja siis kyllähän tuolla siis pystyy ajamaan... Mutta kylmä tulee kabiinissa ja eihän tuo kuitenkaan oikein ole ajellakaan...
Ja vielä selvennykseksi se, että kun auto seisoo akun varaus on 12.7V, auton laittaa käyntiin tippuu n.12.2V - 12.4V ja kun polkasee reilummin kaasua niin nousee sinne oikeaan lukemaan 14.2V
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... oneuvo=298
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/9 ... oneuvo=298
Ja siis kyllähän tuolla siis pystyy ajamaan... Mutta kylmä tulee kabiinissa ja eihän tuo kuitenkaan oikein ole ajellakaan...
Ja vielä selvennykseksi se, että kun auto seisoo akun varaus on 12.7V, auton laittaa käyntiin tippuu n.12.2V - 12.4V ja kun polkasee reilummin kaasua niin nousee sinne oikeaan lukemaan 14.2V
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avasin vanhan laturin hiilipuolta, niin sieltä paljastui ainakin 100% alkuperäinen vika....
https://lh3.googleusercontent.com/9Em21 ... 16-h965-no
Kunnolla kärähtänyt kohta ja tankokin sulahtanut poikki saakka...
Joten tästä voisi siis päätellä sen, että joko Aki P:n laturi jonka lähetit on rikki tai sitten muuten väärä tuohon meikäläisen pirssiin.
https://lh3.googleusercontent.com/9Em21 ... 16-h965-no
Kunnolla kärähtänyt kohta ja tankokin sulahtanut poikki saakka...
Joten tästä voisi siis päätellä sen, että joko Aki P:n laturi jonka lähetit on rikki tai sitten muuten väärä tuohon meikäläisen pirssiin.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Samaa mietin itsekkin, kun eikö hihnan pitäisi olla selkäpuoli laturin hihnapörää vasten jotta pyörisi väärinpäin ja sekään ei onnistu millään jos kiristimen rulla on oikealla paikallaandealer kirjoitti:Kiitos vaan, nyt meni yöunet kun miettii miten tuo onnistuuTapio.p kirjoitti:Oliko hihna varmasti oikein? Kerran nähny semmosen asennuksen että hihna oli laitettu väärin ja laturi pyöri väärin päin.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Hetken piti itsekin miettiä...dealer kirjoitti:Kiitos vaan, nyt meni yöunet kun miettii miten tuo onnistuuTapio.p kirjoitti:Oliko hihna varmasti oikein? Kerran nähny semmosen asennuksen että hihna oli laitettu väärin ja laturi pyöri väärin päin.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ei pitäisi olla merkitystä, ainakin meille joskus ennen nuijasotaa koulussa opetettiin että vaihtovirtalaturi toimii kumminpäin vain. Jäähdytyksen kannalta tietysti on jonkinverran merkitystäTapio.p kirjoitti:Oliko hihna varmasti oikein? Kerran nähny semmosen asennuksen että hihna oli laitettu väärin ja laturi pyöri väärin päin.
Noh... Ei vaihdeta laturia (eikä laiteta hihnaa "väärinpäin"..) vaan vaihdetaan siihen tuo jännitteensäädin. Se on nyt ilmeisesti väärä... Näin edetään tällä erää...
Jos sen saisi tuossa lauantaina vaihdettua kotipihalla... Työkaverilta ajorampit lainaan, niin saa sinne edes vähäsen tilaa....
Jos sen saisi tuossa lauantaina vaihdettua kotipihalla... Työkaverilta ajorampit lainaan, niin saa sinne edes vähäsen tilaa....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ei Nyt on vaihdettu uusi jännitteensäädinkin laturin kylkeen... Ja ensimmäiset 5sek oli että Mutta sitten visit workshop ja akun kuva.... Puhallin meni pois päältä, sisävalot pois, sytkä pois....
Ja vaihdossa etenin seuraavasti:
- Pohjamuovit alta pois
- Miinus napa irti akusta
- Plus napa irti akusta
- Laturista liitin irti
- Herätepiuha (vai mikä se on 13 mutterilla alhaaltapäin kiinni) irti
- Koppa pois
- Jännittelähde pois
Ja sama käännettynä takaisin. Eli pitäisi olla oikein...
Mistä ihmeestä tuo voi johtua... Lataus oli jälleen polkasun jälkeen 14.2V, mutta mukavuustoiminnot loistavat poissaolollaan, eivätkä tule takaisin vaikka käy lenkkiä heittämässä....
Ja eihän tuo pikku akkukaan ko. ongelmaa voi tehdä...? Olen senkin tässä rytäkässä vaihtanut uuteen...
Mitä vaihtoehtoja jää jäljelle...? Vaihdettuna iso akku, pikku akku, laturi (käytetty), jännitteensäädin, akkuohjainboksi....
Ja vaihdossa etenin seuraavasti:
- Pohjamuovit alta pois
- Miinus napa irti akusta
- Plus napa irti akusta
- Laturista liitin irti
- Herätepiuha (vai mikä se on 13 mutterilla alhaaltapäin kiinni) irti
- Koppa pois
- Jännittelähde pois
Ja sama käännettynä takaisin. Eli pitäisi olla oikein...
Mistä ihmeestä tuo voi johtua... Lataus oli jälleen polkasun jälkeen 14.2V, mutta mukavuustoiminnot loistavat poissaolollaan, eivätkä tule takaisin vaikka käy lenkkiä heittämässä....
Ja eihän tuo pikku akkukaan ko. ongelmaa voi tehdä...? Olen senkin tässä rytäkässä vaihtanut uuteen...
Mitä vaihtoehtoja jää jäljelle...? Vaihdettuna iso akku, pikku akku, laturi (käytetty), jännitteensäädin, akkuohjainboksi....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ei tuolle ole akkuohjainlaitteen ja jännitteensäätimen vaihdon jälkeen piuhoja näytetty... Eli viimeksi käytin veholla ENNEN kun vaihdoin akkuohjainlaitteen ja nyt siis jännitteensäätimen...MHe kirjoitti:Voisko toi nyt vieläkin olla hätäkäytöllä eli pukkaa sitä vakioo latausjännitettä... eli ei kommunikoi ecun kanssa oikein ja siitä myös nuo herjat? Onko se circuit 61 tarkistettu? Sehän tuon aiheuttaa...
Pitäisikö se sieltä sitten jotensakin kuitata vain pois... Koska muuten jättää tuon toimimaan noin vajaavaisesti...?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Tein vielä testin:
- Auto sammuksissa näyttää sievästi 12.68V
- Starttaa niin käy hetken 10.8V mutta nousee ihan parin sekunnin päästä 13.8V ja siitä pari sekunttia niin sinne 14.2V
- Sammuttaa auton, niin tippuu sinne 12.8V
- Auto pidempään paikoillaan, niin 12.68V
Nyt muuttui se aikaisempaan, että ei tarvitse polkasta kaasua enää käynnistyksen jälkeen. Eli nostaa itse voltit sinne 14.2V.
Aikaisemmin vanhalla jännitteensäätimellä joutui polkasemaan, ennen kuin lähti nostamaan voltit oikein.
Eli jotakin tapahtuu tuossa heti startatessa vai onko normaalia, että käyttää tuolla 10.8V tietämillä, mutta nostaa heti takaisin?
Vai voiko tuo käytetty laturi vielä olla ongelma? Kun hiilet ainakin oli jumissa aikaisemmassa säätimessä... (ja mahtoi olla myös väärä säädinkin..)...
- Auto sammuksissa näyttää sievästi 12.68V
- Starttaa niin käy hetken 10.8V mutta nousee ihan parin sekunnin päästä 13.8V ja siitä pari sekunttia niin sinne 14.2V
- Sammuttaa auton, niin tippuu sinne 12.8V
- Auto pidempään paikoillaan, niin 12.68V
Nyt muuttui se aikaisempaan, että ei tarvitse polkasta kaasua enää käynnistyksen jälkeen. Eli nostaa itse voltit sinne 14.2V.
Aikaisemmin vanhalla jännitteensäätimellä joutui polkasemaan, ennen kuin lähti nostamaan voltit oikein.
Eli jotakin tapahtuu tuossa heti startatessa vai onko normaalia, että käyttää tuolla 10.8V tietämillä, mutta nostaa heti takaisin?
Vai voiko tuo käytetty laturi vielä olla ongelma? Kun hiilet ainakin oli jumissa aikaisemmassa säätimessä... (ja mahtoi olla myös väärä säädinkin..)...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Niin minustakin...Kone kirjoitti:Jännitteet ja lataus näyttää minun silmään aivan normaaleilta ja hyviltä. MHe ehdottamat circuitit ois varmaan nyt hyvä tarkistaa.
Löysin todella kattavan kaavion tuosta BCM toiminnasta tai ylipäätään laturi/pikkuakku/akku/BMC yhteistyöstä....
http://mbfan.ru/Instruktsii/W211_%20Dua ... ry_ABC.pdf
Ja täytyy vielä kerran purkaa tuo takasulakerasia F33 ja tarkastaa liittimet ja piuhat. Ne olivat kyllä kuin tehtaalta lähtiessä sievän kirkaat ilman mitään hapettumia viimeksi.
Mutta tuota F32 (Front Pre-fuse box) joka sijaitsee jossakin apukuskin jalkatilassa, niin en ole tarkastanut ollenkaan. Sen olemassa olosta en kyllä ennen tuota kaaviota tiennytkään mitään.
Onko tuolla sitten vaikutusta mihinkään, niin en osaa sanoa....
Putsaan vielä akun navat kunnolla ja tarkastan siitä liittimet. Ja voihan vielä olla sellainenkin mahdollisuus, että tuo "uusikin" akkuohjainlaite on viallinen.... Miten sen voi testata?
Noiden toimenpiteiden jälkeen loppuu itsellä kyllä tietotaitoajatusymmärrys kokonaan....
Pitääkö se kohta lähteä ajelemaan Ylivieskaan...
Vai onko Oulussa muita kuin veho ja MB osa joilla jokin käsitys?
Sitten "siviileistä"... Tapsa mahdollisesti, mutta onko muita?
Kun veholle en todellakaan viitsisi viedä ja MB osasta ei ole oikein tietoa, että onnistuuko niillä vai onko ne pahemmin hukassa kuin itse....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ja kerta tämä menee näin yksinpuheluksi, niin voiko olla mahdollista, että laturi vain tulee tiensä päähän näin https://lh3.googleusercontent.com/jojoq ... 83-h890-no
Vai onko tuon aiheuttanut jokin muu? Oikosulku jossakin laitteessa? Mutta eikö se tekisi sen saman uudestaan nytkin tällä "uudella" laturilla?
Ja semmoinenkin vielä, että voiko akkuohjainlaite kilahtaa monesta eri syystä? Kun ajatuksena voisi olla lauantaina vaihtaa kaverin samanlaisesta 270cdi:stä akkuohjainlaite omaan ja pois sulkea sen mahdollisuus, JOS SIIS EI LÖYDY NYT TÄNÄÄN etsittäessä selvää ongelmaa....
Hirveästi on juttuja usan ja englannin mb foorumeilla, mutta oikeaa ratkaisua ei ole ollut oikein missään. Tulen laittamaan varmuudella tähän ainakin lopullisen syyn tulevaisuudessa asian kanssa painiville, jahka sen löydän...
Niin ja sellainen huomio vielä, että edellisenä päivänä kun ajeli autolla (ennen ongelmaa siis) ei ollut mitään ongelmia. Seuraavana yönä oli mahdoton tuuli ja vettä tuli kuin esterin hirsiistä...sillein, että kasteli kyllä joka paikan ja kolon... Että onko noilla mitään yhteyttä keskenään? Vai oliko vain sattumien summa?
Vai onko tuon aiheuttanut jokin muu? Oikosulku jossakin laitteessa? Mutta eikö se tekisi sen saman uudestaan nytkin tällä "uudella" laturilla?
Ja semmoinenkin vielä, että voiko akkuohjainlaite kilahtaa monesta eri syystä? Kun ajatuksena voisi olla lauantaina vaihtaa kaverin samanlaisesta 270cdi:stä akkuohjainlaite omaan ja pois sulkea sen mahdollisuus, JOS SIIS EI LÖYDY NYT TÄNÄÄN etsittäessä selvää ongelmaa....
Hirveästi on juttuja usan ja englannin mb foorumeilla, mutta oikeaa ratkaisua ei ole ollut oikein missään. Tulen laittamaan varmuudella tähän ainakin lopullisen syyn tulevaisuudessa asian kanssa painiville, jahka sen löydän...
Niin ja sellainen huomio vielä, että edellisenä päivänä kun ajeli autolla (ennen ongelmaa siis) ei ollut mitään ongelmia. Seuraavana yönä oli mahdoton tuuli ja vettä tuli kuin esterin hirsiistä...sillein, että kasteli kyllä joka paikan ja kolon... Että onko noilla mitään yhteyttä keskenään? Vai oliko vain sattumien summa?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Linkki yllä ei ainakaan mulla pelitä...
Noita ulkkisfoorumeita itsekin kahlanneena niin muutamassakin tapauksessa ongelmia aiheutti vääränlainen jänitteensäädin, niitä kun näissä oli kolmea erilaista...
Ei näiden SAMit pitäisi kauhean herkkiä 'tulville' olla, ainostaan sen pikkuakun alunen tuppaa uimaan... briteissä joku taisi saada takasamin 'kasvamaan sammalta' mutta olisi sen luullut näkyvän jos kontti olisi tulvinut.
Noita ulkkisfoorumeita itsekin kahlanneena niin muutamassakin tapauksessa ongelmia aiheutti vääränlainen jänitteensäädin, niitä kun näissä oli kolmea erilaista...
Ei näiden SAMit pitäisi kauhean herkkiä 'tulville' olla, ainostaan sen pikkuakun alunen tuppaa uimaan... briteissä joku taisi saada takasamin 'kasvamaan sammalta' mutta olisi sen luullut näkyvän jos kontti olisi tulvinut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Joo, jännitteensäädin niissä on ollut joissakin ja joissakin akkuohjainyksikkö... Suurimmassa osassa jäänyt mysteeriksi...MHe kirjoitti:Linkki yllä ei ainakaan mulla pelitä...
Noita ulkkisfoorumeita itsekin kahlanneena niin muutamassakin tapauksessa ongelmia aiheutti vääränlainen jänitteensäädin, niitä kun näissä oli kolmea erilaista...
Ei näiden SAMit pitäisi kauhean herkkiä 'tulville' olla, ainostaan sen pikkuakun alunen tuppaa uimaan... briteissä joku taisi saada takasamin 'kasvamaan sammalta' mutta olisi sen luullut näkyvän jos kontti olisi tulvinut.
Nyt on sitten käyty uudestaan PERUSTAVANLAATUINEN tarkastus VOL 1.
Eli uudestaan akku irti, akkuohjainyksikkö, F32 liitinboksi edestä, F33 liitinboksi takana irti. Jokaisen liittimen kunnon tarkastus ja pieni puhdistus hienojakoisella viilalla, jotta tulee varmasti puhdas pinta. Samalla johtojen ja muiden liittimien tarkastukset.
Eli takaosasto ja apukuskin jalkatila tarkastettu. Vielä huomenna etuosa /tarkastus VOL 2, jossa pikkuakku ja K57/2...
Näiden jälkeen pitää viedä akkuohjainyksikkö päivitettäväksi ja nollattavaksi. Ja jos sekään ei auta, niin
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Olihan se signaalin "61" Piuha nyt VARMASTI kunnossa sinne eculle tai etu-samille, kumpaan se nyt menikään ?
Ei ensimmäinen eikä ainoa 270 josta tuo johto on tärissy poikki ja ensin on tehty nuo kaikki em. toimenpiteet
edit: Yritin etsiä yhtä topicia jossa samat jutut, mutta en löytänyt. Kävi meilläkin useaan otteeseen kunnes löytyi johtovika kun aikansa mittoi ja repi
Ei ensimmäinen eikä ainoa 270 josta tuo johto on tärissy poikki ja ensin on tehty nuo kaikki em. toimenpiteet
edit: Yritin etsiä yhtä topicia jossa samat jutut, mutta en löytänyt. Kävi meilläkin useaan otteeseen kunnes löytyi johtovika kun aikansa mittoi ja repi
No ainakin siis oli takaosasto, sekä apukuskin jalkatilassa. Ne tarkastin jokaisen melko tarkkaan ja putsasinkin. Etuosan käyn tänään vielä läpi, joten siitä tiedän enemmän illalla.Aki P kirjoitti:Olihan se signaalin "61" Piuha nyt VARMASTI kunnossa sinne eculle tai etu-samille, kumpaan se nyt menikään ?
Mistä se johto oli poikki? Jos siellä on jokin selkeä kohta, niin voisi melkeimpä heti ensimmäisenä sen tarkastaa.Aki P kirjoitti:Ei ensimmäinen eikä ainoa 270 josta tuo johto on tärissy poikki ja ensin on tehty nuo kaikki em. toimenpiteet
edit: Yritin etsiä yhtä topicia jossa samat jutut, mutta en löytänyt. Kävi meilläkin useaan otteeseen kunnes löytyi johtovika kun aikansa mittoi ja repi
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Nyt on sitten tarkastettu noita etummaisiakin piuhoja, sulakkeita ja liittimiä. Hiottu ja puunattu.... Mutta ei mitään...
Tai voihan se olla, että en vain löytänyt oikeaa paikkaa...
Laitoin ekaa kertaa tohon ajotietokoneeseen näkymään volttimäärän ja siinä se näytti 13.9V vaikka konehuoneen navoista 14.2V ... Tuolla tuskin mitään merkitystä...
Vielä huomenna tarkastan puhaltimen, ettei siellä ole mitään oikosta (luultavasti aivan turhaan kuten koko touhu) tai sitten vaihtoehtoisesti nopea kokeilu, eli sulake irti.... Kun vain tietäisi mikä on puhaltimen sulake? Ei löydy paperia, jossa olisi siitä tieto. Ottaisi sen irti, laittaisi käyntiin ja kattos mitä sanoo....
Mutta todennäköisemmin siellä on nyt päivitys, laturi (ei vain ole oikea yms..) tai sitten akkuohjainlaite (rikkinäinen rikkinäisen tilalle)....
En tiedä... Autossa ei ole mitään vikaa, vaikka onkin vika...
Kävin ajelemassa motarillakin puolisen tuntia ja mikään ei muuttunut mihinkään.... No toki moottorin suodattimen vaihdoin samalla, kun aikaisempi niin paskanen.... Eli jotakin positiivista sentään...
Tai voihan se olla, että en vain löytänyt oikeaa paikkaa...
Laitoin ekaa kertaa tohon ajotietokoneeseen näkymään volttimäärän ja siinä se näytti 13.9V vaikka konehuoneen navoista 14.2V ... Tuolla tuskin mitään merkitystä...
Vielä huomenna tarkastan puhaltimen, ettei siellä ole mitään oikosta (luultavasti aivan turhaan kuten koko touhu) tai sitten vaihtoehtoisesti nopea kokeilu, eli sulake irti.... Kun vain tietäisi mikä on puhaltimen sulake? Ei löydy paperia, jossa olisi siitä tieto. Ottaisi sen irti, laittaisi käyntiin ja kattos mitä sanoo....
Mutta todennäköisemmin siellä on nyt päivitys, laturi (ei vain ole oikea yms..) tai sitten akkuohjainlaite (rikkinäinen rikkinäisen tilalle)....
En tiedä... Autossa ei ole mitään vikaa, vaikka onkin vika...
Kävin ajelemassa motarillakin puolisen tuntia ja mikään ei muuttunut mihinkään.... No toki moottorin suodattimen vaihdoin samalla, kun aikaisempi niin paskanen.... Eli jotakin positiivista sentään...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
vm2003 Ja saa sen näkyviin minun tietojen mukaan jokaiseen W/S211 malliin ilman stareja.Roisto kirjoitti:Minkä ikäinen auto sulla olikaan? Saako tuon napeista päälle vai staarilla?meze1 kirjoitti:Laitoin ekaa kertaa tohon ajotietokoneeseen näkymään volttimäärän ...
t.
Risto
Laitat avaimen asentoon 1 (pitää olla lämpötila näkymä ajotietokoneessa), sitten painat vasemmalla puolella olevaa reset nappia kolme kertaa perätysten. Ja stadam voltit mittarissa. Ei ne sinne jää kuin sen ajon ajaksi. Kun sammutat auton, niin häviävät näkyvistä.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Eikö joku yksityinen voisi päivittää akun ohjainlaitteen kun on aika nopea ja helppo homma niin olisi yksi mahdollinen ongelma suljettu pois?
Tai sitten tuo Akin mainitsema johto, sekin on varmasti kohtuudella selvitettävissä mistä mihin kulkee ja sen jälkeen vain mittailemaan, tai voihan tuota kokeilla vaikka "hyppylangalla" auttaako?
Tai sitten tuo Akin mainitsema johto, sekin on varmasti kohtuudella selvitettävissä mistä mihin kulkee ja sen jälkeen vain mittailemaan, tai voihan tuota kokeilla vaikka "hyppylangalla" auttaako?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ilmeisesti yksityisillä ei ole mahdollisuutta päivittää (näin ainakin käsitin) ja AkiP:n mainitsemaan johtoa en varsinaisesti löytänyt vaikka kävin kyllä jokaisen piuhan näköyhtydelle saakka läpi liittimineen....Jube kirjoitti:Eikö joku yksityinen voisi päivittää akun ohjainlaitteen kun on aika nopea ja helppo homma niin olisi yksi mahdollinen ongelma suljettu pois?
Tai sitten tuo Akin mainitsema johto, sekin on varmasti kohtuudella selvitettävissä mistä mihin kulkee ja sen jälkeen vain mittailemaan, tai voihan tuota kokeilla vaikka "hyppylangalla" auttaako?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Siis joskus on laturista lähtevä johtopari eli se pistokkeella kiinni oleva pikkupiuha katkennut laturin ja moottorin etupään välillä. Se tosiaan menee jonnekin ecun tai etusamin napaan, mutten muista mihin eikä ole nyt kytkistä.
Pitänee heittää sulle vielä toinen laturikin testiin niin ainakin itse voin puhtain mielin pestä käteni varaosan osalta .
Pitänee heittää sulle vielä toinen laturikin testiin niin ainakin itse voin puhtain mielin pestä käteni varaosan osalta .