Olis voinu ehkä... Mutta veimpähän samalla motonet:iin kun hain uuden Boschin akun.. Eipähän jää roikkumaan tallin nurkkiin turhan panttina...dealer kirjoitti:Kestää kestää. Eihän tuossa edellisen akun kanssa ole mitenkään käynyt kun kuitenkin noin vanha patteri kyseessä. Voisi se vielä herätäkin kunnon elvyttävällä laturilla ?
Meze1:n omia kokemuksia nyt ja tulevaisuudessa W211 ja S211
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
No nyt on vaihdettu sitten laturikin.... Jäi vain aavistuksen verran kalvamaan seuraava(t) asia(t)....
Eli laturi paikoilleen ja pirssi käyntiin... Punainen akun kuva tauluun ja "visit workshop"... Jännite konepellin alta olevista navoista 11.7V, mutta kun painoi kaasua niin nousi 13.8V.
Seuraava käynnistys sama homma, paitsi kaasun painamisen jälkeen tasan 14V.
Nyt sitten kuitenkin palikat kasaan ja baanalle... Ajelin moottoritietä pitkin reilulla kaasulla kotipihaan ja mittasin jännitteen, joka oli 14V.
Nyt sitten odotellaan illempaan ja katsotaan, mitä sanoo hän...
AkiP tuumasi kyllä, että uusi akku vaihdettu maanantaina ja seissyt siitä asti ja sitten ajettu n.8km matka hallille, että menee joku tovi ettei herjaile enää mitään ja lataisi normaalisti....
Tai voiko herätepiuhassa olla yht´äkkiä jotakin häikkää....?
Koska jos tuo ei tuolla nyt asetu jännitteet latailemaan, niin sitten en tiedä mistä alkaa hommaa katselemaan seuraavaksi.
Ja jännitteensäädinkin on laturissa kiinni, eli tuli vaihdettua sekin....
Eli vaihdetut osat:
- Pikkuakku
- Iso akku
- Laturi
- Jännitteensäädin
Toki tuossa samassa rytäkässä vaihdettiin kuskin puolelta narinahela ja apukuskin puolelta raidetangon ulompipää.....
Eli laturi paikoilleen ja pirssi käyntiin... Punainen akun kuva tauluun ja "visit workshop"... Jännite konepellin alta olevista navoista 11.7V, mutta kun painoi kaasua niin nousi 13.8V.
Seuraava käynnistys sama homma, paitsi kaasun painamisen jälkeen tasan 14V.
Nyt sitten kuitenkin palikat kasaan ja baanalle... Ajelin moottoritietä pitkin reilulla kaasulla kotipihaan ja mittasin jännitteen, joka oli 14V.
Nyt sitten odotellaan illempaan ja katsotaan, mitä sanoo hän...
AkiP tuumasi kyllä, että uusi akku vaihdettu maanantaina ja seissyt siitä asti ja sitten ajettu n.8km matka hallille, että menee joku tovi ettei herjaile enää mitään ja lataisi normaalisti....
Tai voiko herätepiuhassa olla yht´äkkiä jotakin häikkää....?
Koska jos tuo ei tuolla nyt asetu jännitteet latailemaan, niin sitten en tiedä mistä alkaa hommaa katselemaan seuraavaksi.
Ja jännitteensäädinkin on laturissa kiinni, eli tuli vaihdettua sekin....
Eli vaihdetut osat:
- Pikkuakku
- Iso akku
- Laturi
- Jännitteensäädin
Toki tuossa samassa rytäkässä vaihdettiin kuskin puolelta narinahela ja apukuskin puolelta raidetangon ulompipää.....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Kävin ajelemassa tuossa sellaisen puolen tunnin lenkin ja lopputulos ei muuttunut mihinkään.
Eli aina kun auton laittaa käyntiin, niin kytkee mukavuustoiminnot pois ja tulee punaisella visit workshop ilmoitus.
Puhallin ei puhalla kuin aivan pienellä ja sisävaloja ei sytytä missään vaiheessa, mutta radiot yms. toimii kyllä.
Mutta kun laittaa tulemaan kylmää (ilmastointi kuitenkin poissa päältä) niin alkaa puhaltamaan paljon reippaammin... Eli voisiko tuo liittyä asiaan jotenkin? Oikonen jossakin puhaltimessa ehkä vai onko tuolla jokin muu puhallin vielä kuin konehuoneessa raitisilmasuodattimen alla oleva? Se siellä ainakin vinhasti pyörii...
Kokeilin kytkeä eri toimintoja auton ollessa päällä, mutta jännite ei muuttunut tuosta 14.20V mihinkään. Laskee sinne 12.5V kun sammuttaa...
Nyt jätin akun lataukseen ja katson tuossa parin tunnin päästä, mille se alkaa...
Eli aina kun auton laittaa käyntiin, niin kytkee mukavuustoiminnot pois ja tulee punaisella visit workshop ilmoitus.
Puhallin ei puhalla kuin aivan pienellä ja sisävaloja ei sytytä missään vaiheessa, mutta radiot yms. toimii kyllä.
Mutta kun laittaa tulemaan kylmää (ilmastointi kuitenkin poissa päältä) niin alkaa puhaltamaan paljon reippaammin... Eli voisiko tuo liittyä asiaan jotenkin? Oikonen jossakin puhaltimessa ehkä vai onko tuolla jokin muu puhallin vielä kuin konehuoneessa raitisilmasuodattimen alla oleva? Se siellä ainakin vinhasti pyörii...
Kokeilin kytkeä eri toimintoja auton ollessa päällä, mutta jännite ei muuttunut tuosta 14.20V mihinkään. Laskee sinne 12.5V kun sammuttaa...
Nyt jätin akun lataukseen ja katson tuossa parin tunnin päästä, mille se alkaa...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ainakin herjaa, että olisi olemassa päivityksiä ko. laitteeseen....MHe kirjoitti:Jos lataus pysyy ja mitatusti lataa niin oisko akkuohjainlaite väsähtänyt?
Mietin, että olisiko noissa ristiriitoja vaikkei varsinaisesti olekaan... Kun jos eivät osaa kommunikoida keskenään....?
Mietin, että käväsis Veholla tekemässä päivityksen ja samalla kertomassa että lyijyakku heivattu pois ja laitettu agm akku tilalle....
Vai voisikohan Tapsa tehdä moisen vehon sijasta...?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
AkiP sen minulle rekisterinumerolla lähetti, joten siihen on luottaminen...dealer kirjoitti:Uusi, varmasti oikea laturi ?
Ei mitään hajua.... Mistä voisi tämän tarkistaa...? Starilla tietysti, mutta saako sitä wake uppattua manuaalisesti ilman staria?dealer kirjoitti:Akkuohjainlaite ei Sleep-tilassa ?
En tiiä käynkö edes veholla, jos saisi täältä tuon selvitettyä... Ja nyt ollut "älylaturin" perässä n.5h-6h ja ei ole vielä full tilassa... eli lataa akkua edelleenkin...dealer kirjoitti:BSG päivitys kannattaa ajaa joka tapauksessa kun sellainen on saatavilla vaikka se tuskin ongelmaa korjaa. Akun tyyppiä ei tarvitse autolle kertoa, tai meinasitko vaan Veholle mainita asiasta.
Huomenna lisäselvityksiä....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Loppuu kyllä itsellä ajatus asian kanssa....
Aamulla laitoin vielä latauksen hetkeksi ja ennen kuin lähdin ajelemaan näytti 13.78V ja auto käynnissä 14.20V.
MUTTA silti heittää punaisella visit workshop ja akun kuvan.... Puhallin ei puhalla kuin aivan pienesti, sytkä pois pelistä, sisävalot pois ja tauluun tulee myös teksti "Battery protection: Convenience functions temporarily unavailable"
Ja vaikka käy ajamassa minkälaista lenkkiä tahansa ja vaikka jännite näyttää sitä 14.2V niin silti tuo jää vain voimaan tai hyppää heti silmille kun auton käynnistää....
Sulakkeetkin kävin piipparillla läpi ja ne oli ehyet...
Onko siellä jokin muu laite oikosessa vai mistä tämä voi johtua... Loppuu kotikonstit itsellä...
Aamulla laitoin vielä latauksen hetkeksi ja ennen kuin lähdin ajelemaan näytti 13.78V ja auto käynnissä 14.20V.
MUTTA silti heittää punaisella visit workshop ja akun kuvan.... Puhallin ei puhalla kuin aivan pienesti, sytkä pois pelistä, sisävalot pois ja tauluun tulee myös teksti "Battery protection: Convenience functions temporarily unavailable"
Ja vaikka käy ajamassa minkälaista lenkkiä tahansa ja vaikka jännite näyttää sitä 14.2V niin silti tuo jää vain voimaan tai hyppää heti silmille kun auton käynnistää....
Sulakkeetkin kävin piipparillla läpi ja ne oli ehyet...
Onko siellä jokin muu laite oikosessa vai mistä tämä voi johtua... Loppuu kotikonstit itsellä...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
No sille se ainakin huutaa tuota päivitystä... Joten yks vaihtoehto on, että soittaa veholle ja tilaa ajan tuolle boksin päivitykselle ja katsoo mitä se sitten tuumaa...Jube kirjoitti:En kyllä mikään asijantuntija ole mutta itsellä menisi akun ohjainlaite seuraavan syyniin
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Voi sen päivittää muuallakin kuin Veholla ... mutta pelkästään BSG päivityksellä ongelma ei tosiaan poistu.
Sen saattaa kuitenkin saada Starilla pois toisaalta, enkä tarkoita mitään koodataanpa-koko systeemi-pois-toiminnasta- juttua vaan sitä että bitti on mennyt poikittain jännitteen päästyä noin alas eikä tokene kuin vikakoodien poistolla ja parilla päivityksellä/asetusten ajolla eri paikkoihin.
Akkuohjainlaite voi olla viallinen, harvoin, taka-sam voi olla viallinen, useammin.
Irrotapa akkuohjainlaitteesta johtopistoke varttitunniksi. Se mikä on käännettävällä lukolla kiinni, ohuet johdot.
Sen saattaa kuitenkin saada Starilla pois toisaalta, enkä tarkoita mitään koodataanpa-koko systeemi-pois-toiminnasta- juttua vaan sitä että bitti on mennyt poikittain jännitteen päästyä noin alas eikä tokene kuin vikakoodien poistolla ja parilla päivityksellä/asetusten ajolla eri paikkoihin.
Akkuohjainlaite voi olla viallinen, harvoin, taka-sam voi olla viallinen, useammin.
Irrotapa akkuohjainlaitteesta johtopistoke varttitunniksi. Se mikä on käännettävällä lukolla kiinni, ohuet johdot.
wiimax.fi
Joo, kun jostakin lukasin jollakin ongelma hävinneen nimeenomaan päivityksellä ja vikakoodien kuittauksella....dealer kirjoitti:Voi sen päivittää muuallakin kuin Veholla ... mutta pelkästään BSG päivityksellä ongelma ei tosiaan poistu.
Sen saattaa kuitenkin saada Starilla pois toisaalta, enkä tarkoita mitään koodataanpa-koko systeemi-pois-toiminnasta- juttua vaan sitä että bitti on mennyt poikittain jännitteen päästyä noin alas eikä tokene kuin vikakoodien poistolla ja parilla päivityksellä/asetusten ajolla eri paikkoihin.
Akkuohjainlaite voi olla viallinen, harvoin, taka-sam voi olla viallinen, useammin.
Irrotapa akkuohjainlaitteesta johtopistoke varttitunniksi. Se mikä on käännettävällä lukolla kiinni, ohuet johdot.
Onko tuo akkuohjainlaite takana kuskin puolen sivulla vai konehuoneen puolella? Kun molemmissa tuntuu moinen johtopistoke olevan...
Koitin nimittäin jo katella juben ilmoituksen jälkeen, että missä se voisi sijaita....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Lähdempä purkamaan tilannetta Emman persuuksiin...dealer kirjoitti:Peräkontissa "vararengastilassa", akun maakaapelin välissä.
Eli ottamaan verhoiluja pois...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Eipä auttanut liittimenkään irrotus....
Eli ei muuta kuin veholle aikaa tilaamaan ja tsekkaamaan sitä kautta homma...
Eli ei muuta kuin veholle aikaa tilaamaan ja tsekkaamaan sitä kautta homma...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Kyllä mä jokaisen sulakkeen kaikista kolmesta paikasta piippailin läpi... Ja jokainen tuntui olevan siltäosin kunnossa...Tapio.p kirjoitti:Katoikko myös peräkontista sulakkeet? Kerran oli yhdessä autossa sulake hapettunut niin teki saman.
Ei se auta varmaan kuin kävästä vaikka ns. pikahuollon kautta vehon marmorilaatoilla...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Pitää tuokin vielä tutkia, ellei nyt tule tuolla veholla jotakin selvyyttä asiaan...Aki P kirjoitti:Akun herätejohdoissa ollut joskus vaivaa ja peräkontin pohjalla olevaa sulakerasiaa on jouduttu putsaileen ja vaihtamaan. Siis pohjassa olevaa, ei takasamia
Mutta itse tulin tämän aamuisen perusteella sellaisiin mietteisiin, että voisiko siellä olla sittenkin jokin oikosessa...? Kun laitat käyntiin, niin ensimmäiset 5sek toimii ok ja puhallinkin hyppää mukaan... mutta sitten heittää tuon virheen kehiin... Eli aivan kuin jokin laite kytkeytyisi päälle ja tilttaa oikoseen ja sitten se lyökin akun suojelemiseksi jonkin suojamoodin päälle...
Eipä ole aikaisempien mebbejen kanssa tullut tällaista eteen... Kun olisi nyt edes selvä paikka, joka aiheuttaa tuon niin olisipa helppo....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Kyllä mä Tapsalle soittelin, mutta päädyttiin että käväsen veholla... Ja soitinkin ajan sinne aamusella.. Sai peruutusajan ja hinnaksi päivitykselle, sekä vikakoodien kuittauksille tuli 60€. Samalla, JOS siellä nyt joku muu ongelma on, niin hyvällä lykyllä saa senkin selville...Jube kirjoitti:Eikö tapio89 pystyisi hoitamaan tuota päivitystä jos Oulun seudulla asustelet?
Illalla lisäinfoa asiasta...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Emma käytetty veholla ja diagnoosi:
- Ei voida päivittää akunohjainlaitetta kun ei ole olemassa siihen softaa.. Okei... No missä niitten mielestä ko. vika olisi?
- Ehkä (siis EHKÄ, VOI OLLA....) akkuohjainlaitteessa....
Laitan vielä noista vikalistadiagnoosista tiivistelmän, jahka haen ne autosta... Mutta jälleen yksi spekulaatio lisää.... tai miten itse ajattelen tuon koko homman menneen... Kävisi ainakin järkeen...
- Laturi sanoo POKS --> ajellaan hailuotoon ja takaisin pelkillä käytetyillä vanhoilla akuilla, jotka menee ihan finaaliin --> Laturin poksahtamisen yhteydessä ohjainlaite otti itseensä ja lopetti toimimasta...
Olisiko tullaisessa näin maalaisjärkeä? Mutta jännitteet on kuitenkin nyt ollut ihan normaalisti siellä 14.2V, joten lataa kuitenkin akkua ettei sitä nyt joudu kohta uutta taas hommaamaan....
- Ei voida päivittää akunohjainlaitetta kun ei ole olemassa siihen softaa.. Okei... No missä niitten mielestä ko. vika olisi?
- Ehkä (siis EHKÄ, VOI OLLA....) akkuohjainlaitteessa....
Laitan vielä noista vikalistadiagnoosista tiivistelmän, jahka haen ne autosta... Mutta jälleen yksi spekulaatio lisää.... tai miten itse ajattelen tuon koko homman menneen... Kävisi ainakin järkeen...
- Laturi sanoo POKS --> ajellaan hailuotoon ja takaisin pelkillä käytetyillä vanhoilla akuilla, jotka menee ihan finaaliin --> Laturin poksahtamisen yhteydessä ohjainlaite otti itseensä ja lopetti toimimasta...
Olisiko tullaisessa näin maalaisjärkeä? Mutta jännitteet on kuitenkin nyt ollut ihan normaalisti siellä 14.2V, joten lataa kuitenkin akkua ettei sitä nyt joudu kohta uutta taas hommaamaan....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Täh, ei ohjelmaa!..... no jo on...meze1 kirjoitti:Emma käytetty veholla ja diagnoosi:
- Ei voida päivittää akunohjainlaitetta kun ei ole olemassa siihen softaa.. Okei... No missä niitten mielestä ko. vika olisi?
Mutta jännitteet on kuitenkin nyt ollut ihan normaalisti siellä 14.2V, joten lataa kuitenkin akkua ettei sitä nyt joudu kohta uutta taas hommaamaan....
Mutta tuohon latausjännitteeseen: pasahti päähän WIS doccari missä sanottiin että jos kommunikointi laturin ja ECUn välillä epäonnistuu, menee laturi hätäkäyttömoodiin ja tällöin latausjännite on kiinteä n.14,3V muttamutta siitä pitäisi näkyä vikakoodi?
Edit: GF15.40-P-0001B kertoo asiasta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
No niin ne veholta väitti. Lapussa lukee, että:MHe kirjoitti:Täh, ei ohjelmaa!..... no jo on...meze1 kirjoitti:Emma käytetty veholla ja diagnoosi:
- Ei voida päivittää akunohjainlaitetta kun ei ole olemassa siihen softaa.. Okei... No missä niitten mielestä ko. vika olisi?
Mutta jännitteet on kuitenkin nyt ollut ihan normaalisti siellä 14.2V, joten lataa kuitenkin akkua ettei sitä nyt joudu kohta uutta taas hommaamaan....
Mutta tuohon latausjännitteeseen: pasahti päähän WIS doccari missä sanottiin että jos kommunikointi laturin ja ECUn välillä epäonnistuu, menee laturi hätäkäyttömoodiin ja tällöin latausjännite on kiinteä n.14,3V muttamutta siitä pitäisi näkyä vikakoodi?
Edit: GF15.40-P-0001B kertoo asiasta
"Ennen ohjainlaitteen N82 (akkuohjainlaite) vaihtoa on suoritettava tarkastus 'akkuohjainlaitteen ohjattu tarkastus'. Jatka näppäimellä F2."
Sitten seuraavassa lapussa:
"Ohjainlaiteversio ei ole ohjelmoitavissa"
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ja tämmöisiä virheilmoituksia tuonne oli tallentunut ennen nollausta:
CDI3 - COMMON RAIL DIESEL INJECTION 3
Koodi 1630-002 Tarkasta järjestelmä "ajonesto". Tiedonsiirtohäiriö rakenneosan N3/9 (cdi-ohjainlaite) ja N73 (EZS-ohjainlaite) välillä.
SBC - SENSOTRONIC BRAKE CONTROL
Koodi C249F Tarkasta rakenneosan A7/3 (Hydrauliikkayksikkö SBC) käyttöikä.
Koodi C25D4 Hydrauliikkavika: Paineen saanti puuttuu tai on riittämätön.
SAM-KULJ. - SIGNAALIEN MUOKKAUS JA OHJAUSMODULI ETUMATKUSTAJA
Koodi 9081 Signaalijohdossa 'Virtapiiri 61' on virtakatkos. (Virtapiiri 61 EI USKOTTAVA)
DBE - KATTOYKSIKKÖ
Koodi 9068 SHD:tä ei ole normitettu. Jos vikakoodi on vikamuistissa, mutta asiakas ei ole valittanut eikä toimintahäiriötä ole, tyhjennä vikamuisti ja tarkasta toiminta.
BSG - AKKUOHJAINLAITE
Koodi 9055 Virtapiirin 61- signaali puuttuu CAN- väylältä tai on virheellinen. Jos asiakas ei konkreettisesti valita, älä välitä vikakoodista 9055
AUTON SÄHKÖJÄRJESTELMÄ (jännitteensaanti)
Koodi 9050 Kuluttimien poiskytkentä, vaihde 2
JÄRJESTELMÄDIAGNOOSI
Koodi 930E Vikamuistien synkronointi ei ole varmaa.
KI - MITTARISTO
Koodi 9128 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa alijännite
COMMAND tai AUDIO
Koodi D251 Kasettisoitin: Kasetin poistaminen ei onnistunut
Koodi D303 GPS- antennille menevässä johdossa katkos.
CDW - CD vaihtaja
Koodi D001 Watchdog-virhe: Ohjainlaite-Reset (nollaus) suoritettiin sisäisen vian takia.
RWT - TAKALUUKUN OHJAINLAITE
Koodi 9013 Rakenneosa A72 (takaoven lukitusyksikkö) on rikki tai rakenneosaan menevässä johdossa on oikosulku tai virtakatkos. (Lukituskielen Hall- tunnistin rikki)
Koodi 9014 Rakenneosa A72 (takaoven lukitusyksikkö) on rikki tai rakenneosaan menevässä johdossa on oikosulku tai virtakatkos. (Varaajavivun Hall- tunnistin rikki)
Koodi 9000 Rakenneosa A72 (takaoven lukitusyksikkö) on rikki tai rakenneosaan menevässä johdossa on oikosulku tai virtakatkos. (Kytkinmoottori: Oikosulku tai virtakatkos lukittaessa tai lukitusta avattaessa)
SIH- ISTUINLÄMMITYS
Koodi 9010 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa alijännite
KLA - ILMASTOINTIAUTOMATIIKKA
Koodi 9470 R22/3 (automaattinen lisälämmitin) (Sähköinen vika)
Koodi 9021 Tarkasta rakenneosan Generaattori DF- signaali.
No sitten kun asentaja oli vissiin veholla nollaillu kaikki vikalistat, joista ei kyllä ole autossa ollut päällä kuin tämä nykyinen ongelma.... Mutta kuitenkin, niin jäi vain seuraavat ilmoitukset:
SAM- KULJ. - SIGNAALIEN MUOKKAUS- JA OHJAUSMODULI KULJETTAJA
Koodi 9081 Signaalijohdossa 'Virtapiiri 61' on virtakatkos. (Virtapiiri 61 EI USKOTTAVA)
Ja ei sitten muita... Eli tuo VIRTAPIIRI 61 toistuu tuolla nyt usein... Siitähän se nyt kiinni siis on... Tietäs vain, että missäs herra virtapiiri numero 61 huutelee A-PU-VAAN.....
CDI3 - COMMON RAIL DIESEL INJECTION 3
Koodi 1630-002 Tarkasta järjestelmä "ajonesto". Tiedonsiirtohäiriö rakenneosan N3/9 (cdi-ohjainlaite) ja N73 (EZS-ohjainlaite) välillä.
SBC - SENSOTRONIC BRAKE CONTROL
Koodi C249F Tarkasta rakenneosan A7/3 (Hydrauliikkayksikkö SBC) käyttöikä.
Koodi C25D4 Hydrauliikkavika: Paineen saanti puuttuu tai on riittämätön.
SAM-KULJ. - SIGNAALIEN MUOKKAUS JA OHJAUSMODULI ETUMATKUSTAJA
Koodi 9081 Signaalijohdossa 'Virtapiiri 61' on virtakatkos. (Virtapiiri 61 EI USKOTTAVA)
DBE - KATTOYKSIKKÖ
Koodi 9068 SHD:tä ei ole normitettu. Jos vikakoodi on vikamuistissa, mutta asiakas ei ole valittanut eikä toimintahäiriötä ole, tyhjennä vikamuisti ja tarkasta toiminta.
BSG - AKKUOHJAINLAITE
Koodi 9055 Virtapiirin 61- signaali puuttuu CAN- väylältä tai on virheellinen. Jos asiakas ei konkreettisesti valita, älä välitä vikakoodista 9055
AUTON SÄHKÖJÄRJESTELMÄ (jännitteensaanti)
Koodi 9050 Kuluttimien poiskytkentä, vaihde 2
JÄRJESTELMÄDIAGNOOSI
Koodi 930E Vikamuistien synkronointi ei ole varmaa.
KI - MITTARISTO
Koodi 9128 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa alijännite
COMMAND tai AUDIO
Koodi D251 Kasettisoitin: Kasetin poistaminen ei onnistunut
Koodi D303 GPS- antennille menevässä johdossa katkos.
CDW - CD vaihtaja
Koodi D001 Watchdog-virhe: Ohjainlaite-Reset (nollaus) suoritettiin sisäisen vian takia.
RWT - TAKALUUKUN OHJAINLAITE
Koodi 9013 Rakenneosa A72 (takaoven lukitusyksikkö) on rikki tai rakenneosaan menevässä johdossa on oikosulku tai virtakatkos. (Lukituskielen Hall- tunnistin rikki)
Koodi 9014 Rakenneosa A72 (takaoven lukitusyksikkö) on rikki tai rakenneosaan menevässä johdossa on oikosulku tai virtakatkos. (Varaajavivun Hall- tunnistin rikki)
Koodi 9000 Rakenneosa A72 (takaoven lukitusyksikkö) on rikki tai rakenneosaan menevässä johdossa on oikosulku tai virtakatkos. (Kytkinmoottori: Oikosulku tai virtakatkos lukittaessa tai lukitusta avattaessa)
SIH- ISTUINLÄMMITYS
Koodi 9010 Ohjainlaitteen jännitteensaannissa alijännite
KLA - ILMASTOINTIAUTOMATIIKKA
Koodi 9470 R22/3 (automaattinen lisälämmitin) (Sähköinen vika)
Koodi 9021 Tarkasta rakenneosan Generaattori DF- signaali.
No sitten kun asentaja oli vissiin veholla nollaillu kaikki vikalistat, joista ei kyllä ole autossa ollut päällä kuin tämä nykyinen ongelma.... Mutta kuitenkin, niin jäi vain seuraavat ilmoitukset:
SAM- KULJ. - SIGNAALIEN MUOKKAUS- JA OHJAUSMODULI KULJETTAJA
Koodi 9081 Signaalijohdossa 'Virtapiiri 61' on virtakatkos. (Virtapiiri 61 EI USKOTTAVA)
Ja ei sitten muita... Eli tuo VIRTAPIIRI 61 toistuu tuolla nyt usein... Siitähän se nyt kiinni siis on... Tietäs vain, että missäs herra virtapiiri numero 61 huutelee A-PU-VAAN.....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Tämä kuntoon ja ongelma poistuu.BSG - AKKUOHJAINLAITE
Koodi 9055 Virtapiirin 61- signaali puuttuu CAN- väylältä tai on virheellinen. Jos asiakas ei konkreettisesti valita, älä välitä vikakoodista 9055
Voi johtua monesta eri asiasta mutta pari vikakoodiin joskus liittyvää asiaa onkin jo pois suljettu. Jäljellä vielä ainakin etu-sam, virtapiirin rele siinä ja johdotukset.
wiimax.fi
Eli huomenna soittelemaan AkiP:lle...dealer kirjoitti:Tämä kuntoon ja ongelma poistuu.BSG - AKKUOHJAINLAITE
Koodi 9055 Virtapiirin 61- signaali puuttuu CAN- väylältä tai on virheellinen. Jos asiakas ei konkreettisesti valita, älä välitä vikakoodista 9055
Voi johtua monesta eri asiasta mutta pari vikakoodiin joskus liittyvää asiaa onkin jo pois suljettu. Jäljellä vielä ainakin etu-sam, virtapiirin rele siinä ja johdotukset.
Onnistuu vissiin, kun ottaa vain akun miinus piuhan irti, liitin irti ja boksi irti takaseinästä ja uusi tilalle vastakkaisessa järjestyksessä...?
Ja kärsii vissiin kuitenkin ajella normaaliajot siihen saakka kunnes uusi boksi paikallaan...?
Noh, tämän homman jälkeen sitten tilanneraporttia mitä vaihdettu kaiken kaikkiaan... Ja jos tämä tällä tulee kuntoon, niin jospa jollekin olisi tulevaisuudessa tästäkin apua...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Joo ja uskoisin sen tuon akkuohjaimen olevan...dealer kirjoitti:Niin, eli kyseisen vikakoodin aiheuttaja pitää saada korjattua, mikä noista mainitsemistani se sitten onkin, tai joku muu
Tänään tuli tarkastettua jokainen akkuohjaimeen liittyvä herätepiuha liitoksineen... Ei ollut hapettumia, aivan kuin uudet liitokset... Mutta tulipahan tarkastettua...
Joten uuden ohjaimen paikka ja JOSPA se sitten tuolla helpottaisi...
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i