w211 vikakoodinluku/nollaus

Vastaa Viestiin
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

w211 vikakoodinluku/nollaus

Viesti Kirjoittaja arzka »

Moro, toimiikohan mikään halpis vikakoodin lukija k.o autossa? esim SRS ja ESP herjan poistoon.
Onhan näitä ollu:w110,w115,w123, w124,3kpl w210 2kpl vito w638 clk w208kompx2.w202,w211 .ja lisää tulee
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

SRS-koodin saattaisi nollatakin jos on tullut esim. siitä että johdot olleet irti ja virta kytketty päälle. Muissa SRS-jutuissa sekä yleensä ESP-jutuissa ei auta kalliimpikaan testeri, pitää se vika ensin korjata.
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja arzka »

Akku tuli tiensäpäähän ja uusin molemmat akut ja sen jälkeen alkoi herjaamaan SRS ja ESP.
Onhan näitä ollu:w110,w115,w123, w124,3kpl w210 2kpl vito w638 clk w208kompx2.w202,w211 .ja lisää tulee
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ratti kännelty laidasta laitaan (en muista tarviko W211 vielä tuon, W210 ainakin tarvii). Tai sitten srs moduli jäänyt ohjelman luku kesken alijännitteessä, ja hukannut auton VINin. Saa starilla koodattua takas.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Outo juttu jos viat tuli akun vaihdon jälkeen ja akut vaihdettu tietenkin virrat pois kytkettynä auto levossa. Silloin ei pitäisi SRS-boksinkaan sekoilla eikä 211:ssä pitäisi ratin asentoanturiakaan tarvita kalibroida kuten vanhemmissa.

Kerro missä päin auto majailee jos joku tulisi Starilla sitä tutkimaan.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

tähtikuljettaja kirjoitti:eikä 211:ssä pitäisi ratin asentoanturiakaan tarvita kalibroida kuten vanhemmissa.
Ainakin 2003-vuosimallin 211:ssa vielä pitää veivata rattia, että saa akun irrottamisen jälkeen ESP:n herjan pois.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
arzka
Viestit: 51
Liittynyt: 07.10.2007 14:58
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja arzka »

ei auttanut ratin veivaamiset.käytin autoa pikkiupajalla ja vikakoodit saatiin pois,en kyllä kysynyt mikä testeri heillä on käytössä. hinta oli 60.- Kovin montaakertaa ei viitti käyttää tuolla hinnalla vikakoodeja poistattamassa, jos joku halpis testeri toimittaa saman homman.
Onhan näitä ollu:w110,w115,w123, w124,3kpl w210 2kpl vito w638 clk w208kompx2.w202,w211 .ja lisää tulee
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Pääkaupunkiseudulla olisi ollut monta harraste-Star'ia, pullakahvit tarjoamalla olisit saanut myös tarkan printin vikakoodeista. Olisi ollut muillekin foorumilaisille mielenkiintoista nähdä mistä oli kyse.

Halpistesterissä (muutaman kympin laite tai vaikka 80 Euron Delphi/Autocom) on ongelmana se "jos". Joitakin juttuja voi onnistua kuittaamaan mutta helposti tulee vastaan sellainen ongelma että tarvitaan Staria, tai jotain kalliimpaa testeriä.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

tähtikuljettaja kirjoitti:Halpistesterissä (muutaman kympin laite tai vaikka 80 Euron Delphi/Autocom) on ongelmana se "jos". Joitakin juttuja voi onnistua kuittaamaan mutta helposti tulee vastaan sellainen ongelma että tarvitaan Staria, tai jotain kalliimpaa testeriä.
Autocom (niin kuin muutkin yleistesterit) on vikakoodien lukemiseen ihan OK, mutta melko usein halutaan selvittää myös se vianaiheuttaja ja tässä asiassa se on lähes hyödytön, se kun ei kerron anturien ym. ohjearvoja tai osaa lukea vian hetkisiä lokeja.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”