V6 cdi suuttimen pohjatiivisteen vaihto
V6 cdi suuttimen pohjatiivisteen vaihto
Kokemuksia V6 koneen pohjatiivisteen vaihdosta?
Omassa autossa kolmospytyn tiiviste oli vuotanut
tollasen pikkurillin kokoisen mällin suuttimen juuresta.
Hommasin tiivisteen ja pultin ja meinasin ettei suutin
kovin lujassa ole, kun vuotanut noin vähän.
Otin suutin putken irti rail-putkesta. Ei se suutin
inahtanutkaan mihinkään suuntaan.
Onnistuuko lukituspultin löysääminen ja auto
käyntiin metodi näissä koneissa?
Suutinputki kun on vain n.10 cm pitkä, niin
ei se kait kovin paljon anna suuttimelle tilaa nousta.
Omassa autossa kolmospytyn tiiviste oli vuotanut
tollasen pikkurillin kokoisen mällin suuttimen juuresta.
Hommasin tiivisteen ja pultin ja meinasin ettei suutin
kovin lujassa ole, kun vuotanut noin vähän.
Otin suutin putken irti rail-putkesta. Ei se suutin
inahtanutkaan mihinkään suuntaan.
Onnistuuko lukituspultin löysääminen ja auto
käyntiin metodi näissä koneissa?
Suutinputki kun on vain n.10 cm pitkä, niin
ei se kait kovin paljon anna suuttimelle tilaa nousta.
Re: V6 cdi suuttimen pohjatiivisteen vaihto
Aja kone kuumaksi ja pura niin nopeasti kuin pystyt. Ei pitäisi olla lujassa. Silloin se piki on löysää vielä. Kun jäähtyy niin se on kovaa kuin kivi. Kokeile myös wd40 ja muiden irroitusöljyjen käyttöä. Pultin löysäys ja startilla pieni pyöräytys on konstina vasta viimeisenä. Siinon vaarana se että suihkuputki katkeaa. Ja se että pultti katkeaa.harba36 kirjoitti:Kokemuksia V6 koneen pohjatiivisteen vaihdosta?
Omassa autossa kolmospytyn tiiviste oli vuotanut
tollasen pikkurillin kokoisen mällin suuttimen juuresta.
Hommasin tiivisteen ja pultin ja meinasin ettei suutin
kovin lujassa ole, kun vuotanut noin vähän.
Otin suutin putken irti rail-putkesta. Ei se suutin
inahtanutkaan mihinkään suuntaan.
Onnistuuko lukituspultin löysääminen ja auto
käyntiin metodi näissä koneissa?
Suutinputki kun on vain n.10 cm pitkä, niin
ei se kait kovin paljon anna suuttimelle tilaa nousta.
Saitko ylivuotoputken pikaliittimen ehjänä irti?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Kiitos vinkeistä. Täytyy kokeilla vielä
reuhtoa suutinta ulos.
"Saitko ylivuotoputken pikaliittimen ehjänä irti?"
Tavallaa kyllä, mutta en. ilmeisesti siinäkin voi
tumpeloida, kun osasit kysyä.
Pikaliitin lähti irti sen verran vauhdikkaasti, että
repi jäljen O-rengas tiivisteeseen ja vuotipa
tietysti siitä.
reuhtoa suutinta ulos.
"Saitko ylivuotoputken pikaliittimen ehjänä irti?"
Tavallaa kyllä, mutta en. ilmeisesti siinäkin voi
tumpeloida, kun osasit kysyä.
Pikaliitin lähti irti sen verran vauhdikkaasti, että
repi jäljen O-rengas tiivisteeseen ja vuotipa
tietysti siitä.
Tänään uutta yritystä kehiin. Hommasin uuden o-renkaan
ylivuotoputkeen, niin sai koneen käyntiin ja kuumaksi.
Kyllä se tiukassa oli mutta lähti. Putsaus, uusi tiiviste ja suutinrasvat
kylkeen ja kasaan.
Ei supsuta yhtään eli homma onnistui lopulta hyvin.
Saattaa olla, että seuraava vuotava suutin menee suosiolla korjaamon
hoiviin.
Tai sitten pitää olla joku kunnon ulosvetäjä, jolla suutin lähtee pois.
ylivuotoputkeen, niin sai koneen käyntiin ja kuumaksi.
Kyllä se tiukassa oli mutta lähti. Putsaus, uusi tiiviste ja suutinrasvat
kylkeen ja kasaan.
Ei supsuta yhtään eli homma onnistui lopulta hyvin.
Saattaa olla, että seuraava vuotava suutin menee suosiolla korjaamon
hoiviin.
Tai sitten pitää olla joku kunnon ulosvetäjä, jolla suutin lähtee pois.
Hyvä että onnistui . Minä tosiaan sössin sen pikaliittimen rikki (ja se ylivuotoputkisarja maksaa (170€) jos ei saa pikaliittimiä erikseen mistään purkaamolta) . Ja paikalleen laittaessa meni vielä pari O-rengasta rikki. No nyt noita O-renkaita on jemmassa ja paikalleen laittotaidot parantuneet... Suuttimia joutuu vaihtamaan kylmäkäynnistys vaikeuksienkin takia. Ylivuoto pakaa noissa lisääntymään kilometrien myötä. Nyt itelläkin on vielä 2 huonoa suutinta. Vaihdan niitä sitten kun ei enään starttaa.harba36 kirjoitti:Tänään uutta yritystä kehiin. Hommasin uuden o-renkaan
ylivuotoputkeen, niin sai koneen käyntiin ja kuumaksi.
Kyllä se tiukassa oli mutta lähti. Putsaus, uusi tiiviste ja suutinrasvat
kylkeen ja kasaan.
Ei supsuta yhtään eli homma onnistui lopulta hyvin.
Saattaa olla, että seuraava vuotava suutin menee suosiolla korjaamon
hoiviin.
Tai sitten pitää olla joku kunnon ulosvetäjä, jolla suutin lähtee pois.
Sehän alkoi silleen nakuttamaan kylmänä kun pohjavuotoa tulee. Siitäkö sinäkin huomasit että vuotoa on?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Kylmänä nakutus oli tosissaan ensimmäinen oire
vuodosta. Kun kone lämpeni, nakutus loppui.
Ensimmäinen irroitusyritys nosti ilmeisesti suutinta
sen verran ylös että rupesi sitten supsuttamaan kunnolla
vaikka oli pultilla kiritty kiinni.
Ylivuoto putkisarjan hinta oli tosiaan 170€. Kysyin
kanssa asiaa kun hain o-renkuloita.
Löytyy nyt muutama jemmasta pahan päivän varalle.
vuodosta. Kun kone lämpeni, nakutus loppui.
Ensimmäinen irroitusyritys nosti ilmeisesti suutinta
sen verran ylös että rupesi sitten supsuttamaan kunnolla
vaikka oli pultilla kiritty kiinni.
Ylivuoto putkisarjan hinta oli tosiaan 170€. Kysyin
kanssa asiaa kun hain o-renkuloita.
Löytyy nyt muutama jemmasta pahan päivän varalle.
100e vaihettunahan nuo on korjaamolla, eli ei toinna paljoa ite tapella, ja ei toinna vaihtaa jos ei vuoda tyyliin , vaihdan kaikki kerralla.
itse tiivistehän on 50c kipale.ja vuotaa milloin vuotaa.
itse tiivistehän on 50c kipale.ja vuotaa milloin vuotaa.
S211 220cdi a classic - 04
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Ex.
W140 300 se - 91
S124 300 TE A -91
s211 220 cdi a Avantgarde -08
s211 220 cdi a classic -04
w202 c 180 -93
w124 200 D -92
Suuttimen pultti meni poikki,venttiilikopan kannen alapuolelta. Koittanut porata ohjurin kanssa,mutta ei mee pulttiin pora. Eikai auta kuin koittaa hitsaamalla kasvattaa pultin päätä,et saa hitsattua ison mutterin mistä koittaa vääntää loppupätkä pois. Mitä nyt tulis huomioida lähinnä,maakaapelin sijoitus ,akun irroitus vai, sbc jarrullinen eli akkujen. ?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Ok. Ilmankos noi mun terät vaan kiillottaa pultinpäätä. Mulla vaan ongelmana vielä,kun venttiilikopan kansi on paikoillaan ja poran istukka ottaa kiinni normaalipitusilla terillä koppaan. Tarvii alkaa irroittaan venttiilikopan kantta,mutta vielä 2 suutinta irrottamatta ja katkeehan niittenkin pultit tietenkin
Paikallinen moottorikoneistamo laittaa helicoilit ja tarvittaessa pienentää pultilla jossa oikea sisäkierrekoko. Paikallinen ruuvilinja oli pihalla ,kun lumiukko kysellessäni kierremuttereita,heillä oli tarjota vain rampaholkkeja,puulle. Mistähän noita kierreholkkeja nyt kyselis ? Aika pahapaikka on laittaa helicoilit .
Juu saa ,mutta ei ollut mulla tiliä wurth myymälään Nooh kai sijoitan Bilteman " helicoil" sarjaan,kun nyt vieres olen. Onko aivan tuhoon tuomittu kokeilu ? Laitan m8 helicoilin ja sen sisään m8 pultin johon teen m6 kierteen tuolle alkuperäiselle suutinpultille,jota tietysti täytyy lyhentää. Sylinteri kannessa kun on 8 mm reikä jo valmiiksi ja m8 helicoilille porataan 8.3 mm reikä,niin menis jo tontille alunpitäenkin
Miksi sinne täytyy laittaa helicoil tai kierreholkki?Bomber4 kirjoitti:Juu saa ,mutta ei ollut mulla tiliä wurth myymälään Nooh kai sijoitan Bilteman " helicoil" sarjaan,kun nyt vieres olen. Onko aivan tuhoon tuomittu kokeilu ? Laitan m8 helicoilin ja sen sisään m8 pultin johon teen m6 kierteen tuolle alkuperäiselle suutinpultille,jota tietysti täytyy lyhentää. Sylinteri kannessa kun on 8 mm reikä jo valmiiksi ja m8 helicoilille porataan 8.3 mm reikä,niin menis jo tontille alunpitäenkin
Jos pultti pääsee katkeamaan, niin yleensä se katkennut pätkä lähtee aika helposti irti (pl. jos on sattunut ruostumaan jumiin). Pikku porareikä keskelle, tuurnan lyönti reikään ja kiertää pois.
No mulla ei irronnut millään noista tunnetuista keinoista. Vanha pultti vain katkeaa syvemmältä. Nyt ei enää oikein pysty poraamaan,on niin syvällä jo ja keskitys ei toimi käsipelillä tarkasti. Moottorikoneistuksen mies kehu,et joskus saattaa suuttimen pultti pohjatakin ja silloin se on kuulemma tekemätön paikka sylinterikansi paikallaan. Aion huomenna jatkaa harjoituksia,kun tuli haettua toi kierteytyssarja (89€) biltemasta.
Laitteet nipussa. Ajettu n.15km lenkki ja käytin muovit pois paikaltaan,ei vielä vuotoja. Katsoin *lla ruiskutusarvoja ja heti paremmat,ilmeisesti tuo jotenkin opettelee ruiskutuksia ? koska arvot paranee pikkuhiljaa ? Suuttimen runkoihin ruiskutin Motip keraamista rasvaa (Spray n.12€). Katsotaan jonkun ajankuluttua uudelleen muovien alle. Ilmeisesti mikään boksi ei kärähtänyt vaikka akkua ei irroitettu ja hitsattiin.