Potkaistaanpa tämäkin topikki käyntiin. Kolmisen viikkoa on nyt totuteltu 211:n kyytiin. Tuntuuhan se 124:n jälkeen erilaiselta. Toisaalta mm. ohjaus toimii vallan hyvin. Ei tullut samanlaista tuntumaa kuin 210:ssä, että ohjaus ei palauta yhtään. Lieköhän parametriohjauksella osuutta asiaan?
Ilmajousitus on aika mukava mutta 124-farkun alusta on vielä vähän taikamattomaisempi. Ainoa häiritsevä asia tuossa on vasemmalta takaa kuuluva kopsahdus, kun laskeutuu esim. hidastetöyssyn päältä. Voisi irrotella takapaksin sivupahvit ja kurkistaa iskarin yläpään tilanteen. Jos jollakin on hyviä ideoita / samanlaista kokemusta, kertomuksia otetaan ilolla vastaan. Oulussa tätän on tutkittu jo yhdellä pajalla mutta syypäätä ei tuolloin löydetty.
Ensimmäiset remontitkin on tehty. Autossa ei ollut vielä minkäänlaista lisälämmitintä, joten alavesiletkuun tuli tuherrettua Defan letkulämmitin. Myös sisätöpselipaketti oisi odottamassa mutta se jäänee tulevaisuuteen. Kotoa lähdetään lämpimästä tallista eikä töissä saa sisälämppäriä käyttää.
Ensimmäinen pidempi reissukin tuli ajettua. 360 kilometrin matkalla tuli kulutukseksi 9,5 l/100km mikä ei ole mahdoton lukema, koska edellisellä ei päässyt talvikeleillä samaan. Tuossa on mukana muutama kylmäkäynnistys ja pari lyhyttä pätkäajoa. Takaisin ajaessa ajoarvuutusmasiina näytti tämmöistä:

Autolla on ollut jossain vaiheessa pitkän huiskea kuski. B-pilarin verhoilu on kulunut puhki normipaikasta ja oven aukon "kangastiivisteessä" on myös kulumajälki. Nämä tosin eivät hirveästi maksa Saksasta tilattuna, joten ne varmaan laitetaan kohta kuntoon.
Tässäpä varusteita:
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
212L BERLIN BRANCH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
380 COMPLETE CELL PHONE PREINSTALLATION
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
525 RADIO AUDIO 50 APS
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
633 LA 17" 5 SPOKE DESIGN WITH WIDE TIRES
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
744U BRILLIANT SILVER METALLIC
803 AEJ 02/1/X
819 CD CHANGER
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
M113 V8-GASOLINE ENGINE M113
M50 DISPLACEMENT 5.0 LITER
U36 COMAND PREINSTALLATION
Tämmöistä tähän asti. Lisää seurannee.

t.
Risto