Suksin S211 220Cdi A Avantgarde

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kuullostais että vuoto tulee kompuran liitoksista. Lisää tutkimista :roll:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Puhutaan varmaan venttiilistä jota yleisemmin kutsutaan "pressure relief valve" venttiiliksi, taitaa sisältää myös ylipainefunktion ja siksi jossain nimetään ylipaineventtiiliksi.

Normi toiminnassahan venttiili on kiinni jolloin kompressorin paine menee ilmajouseen kun siellä venttiili vastaavasti avataan. Perusfarkussahan ei tuossa välissä muita komponentteja olekaan. Perää lasketaan avaamalla sekä relief valve että ilmajousessa oleva venttiili.

Sellainen vika on yleinen että se relief valve jumittaa auki mutta siitä ei ole haittaa ennen kuin auto yrittää nostaa perää (Airmaticissa myös etupäätä), tai jos jousen venttiili vuotaa.

Voi käydä niinkin että auton yrittäessä nostaa perää ylös, meneekin koko perä kerralla tonttiin kun relief valve päästää ilmat pihalle.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tähtikuljettaja kirjoitti:Normi toiminnassahan venttiili on kiinni jolloin kompressorin paine menee ilmajouseen kun siellä venttiili vastaavasti avataan. Perusfarkussahan ei tuossa välissä muita komponentteja olekaan. Perää lasketaan avaamalla sekä relief valve että ilmajousessa oleva venttiili.
Elikkäs jousessa on vastaava venttiili normifarkussakin, miksi ihmeessä :roll: Luulin että tuo kompuran venttiili on ainoa jolla painetta jousille ohjataan kun ei siinä jousessa kovin älyä ole :roll:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

XUX63 kirjoitti: Elikkäs jousessa on vastaava venttiili normifarkussakin, miksi ihmeessä :roll: Luulin että tuo kompuran venttiili on ainoa jolla painetta jousille ohjataan kun ei siinä jousessa kovin älyä ole :roll:
Vastaava tasonsäätöventtiili siellä perusfarkunkin jousessa on. Airmaticissa on vaan sen lisäksi ilmajousen tilavuuden valintaan venttiili sekä iskunvaimentimen tiloja ohjaavat venttiilit.
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

XUX63 kirjoitti:Kauniisti läsötti kentässä persaus... Pikkusen v*tutti aamupakkasella. Nousi onneks norpi lämmityksen ainana ylös mutta anyway... Väykky rules :twisted:
Ois tuos vermeitä varastos :roll:

Laitanko 2 paria ilmapussia ja pari kompuraa tuleen :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tähtikuljettaja kirjoitti:Vastaava tasonsäätöventtiili siellä perusfarkunkin jousessa on.
Osaatko sanoa mikä sitä venttiiliä ohjaa :roll:
Lucky-Dog kirjoitti:Laitanko 2 paria ilmapussia ja pari kompuraa tuleen :lol:
Katellaan ensin onko tuossa ylipäätään osien tarvista :wink:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

XUX63 kirjoitti: Osaatko sanoa mikä sitä venttiiliä ohjaa :roll:
N97, rear axle level control system control unit.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tähtikuljettaja kirjoitti:N97, rear axle level control system control unit.
Eikös tuo ole AIRmaticin juttuja tuo eli vain koodin 489a yhteydessä :roll: Minä olen kuutioinut että se olis sender unit mikä lähettää hydr.pumpulle tiedon että lisää painetta kiitos vai huolehtiiko se vain siitä että valot sojottaa oikeelle korkeudelle :roll:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ihan on normi farkuissakin 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Ihan on normi farkuissakin 8)
Hö, yritin tonkia tietoo asiasta ja löysin tuollaisen dokkarin missä väitetään ettei sitä olis kuin AIRmaticin kanssa :roll:

Mistä hitosta se löytyy kun EPC:stä en tähän autoon moista löydä :evil:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Millä mallikoodilla tämä biili kulkikaan – 211.XXX? 211:n mallisarjassa on muutamia E 220 CDI:tä. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

211.208:lle löytyvässä tasonsäädön (ei AirMatic) kytkiksissä mainitaan kyllä, että jousilla olisi venttiilit. Samoin toimintakuvauksessa kerrotaan, notta:

"The vehicke level is adjusted by increasing or reducing the air pressure in the air bellows via the left rear level control valve or the right rear level control valve, which shortens or extends the left rear axle damping unit or the left right axle damping unit."

Jännä, että kutsuvat ilmajousta nimellä "rear axle damping unit" myös ihan normijoustenkin tapauksessa (ei 489a). :?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

XUX63 kirjoitti: Mistä hitosta se löytyy kun EPC:stä en tähän autoon moista löydä :evil:
Omassa piikkinoukassa on;
A251 545 03 16 CONTROL UNIT; REAR AXEL SELF-LEVELLING DEVICE

Löytyy ryhmästä 54, sivu 062 ja osa nro. 300 .
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: Mistä hitosta se löytyy kun EPC:stä en tähän autoon moista löydä :evil:
Omassa piikkinoukassa on;
A251 545 03 16 CONTROL UNIT; REAR AXEL SELF-LEVELLING DEVICE

Löytyy ryhmästä 54, sivu 062 ja osa nro. 300 .
PRKL :lol: Ei pääse tabletilla EPC:ta kuikkiin.

Täytyypä käydä etänä koneella :arrow:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Helepottuis monasti nää sun vatuloinnit kun laittasit sen VIN numeron tuonne ekaan viestiin :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Helepottuis monasti nää sun vatuloinnit kun laittasit sen VIN numeron tuonne ekaan viestiin :lol:
Sulla on se :hihihi:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

On vai, no ny se o jossain hukassa :oops:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eemelillä tuli 4500km täyteen ja semmoista, mitä ei ostaessa tiennyt/hoksannut on ollut yks suutinvuoto. Onhan tuossa vikakin päällä kun en noudattanut omaa teesiä eli "it works - don't fix". Kompuran putkien vaihdon jälkeen tuo oikee persus alkoi tippuun kenttään. Tarttis teherä jottain mutta ei oo ehtinyt.

Jos tätä menoa jatkuu eikä ihmeempiä ylläreitä tule niin vuosiremppojen hinta pysyis alle viidessäkymmenessä eurossa mutta en usko että pysyy :lol:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

CDI203 kirjoitti:ali lämpöä on syytä varoa kat, hitupönikä, pas*** kierätys systeemit ei siitä tykkää

alle 60 asteista systeemiä käsitellän kylmänä vaihtaminen ym
Tuolta Ari66:n topikista lueskelin moista... Pitänee tilata samanlainen muoviläpyskä keulaan ku Arikin. Samoin pohjamuovit vois olla paikoillaan kun näissä pakkasolosuhteissa ajelee :oops:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

XUX63 kirjoitti:Pitänee tilata samanlainen muoviläpyskä keulaan ku Arikin.
Älä nyt tilaa vielä, katson ensin millainen läpyskä se on.
Kunnolliset kun tuntuu olevan kiven alla.

Voin ottaa kuviakin, jos vaan muistan.....

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Ari66 kirjoitti:Toinen työntää jalkatilasta päin ja toinen vääntää piuhaa mutkalle konehuoneen puolelta ja yrittää nostaa sitä ylöspäin.
Ei väkisten, vaan houkuttelemalla 8)

V70 vastaavan kaapelin asennuksessa tuli sanallista syntiä niin paljon, että todennäköisesti vaaransin kolme talvea etuvetoisella ajaen ansaitsemani varman taivasosuuden, ennen kuin älysin lotrata letkun ja läpivientikumin Svarfegalla tjsp. liukasteella.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tänään lauantaina tuli puhelinsoitto Veholta. Takaisinkutsu säätötangon tarkastukseen. Lie muovisen metallisella korvaavat 2 tunnissa :shock: :roll:

Alkaa olla A-huolto lähellä. Kannattaisko tuo huollattaa että Mobilo ois voimassa vai pysyykö se 4 vuotta voimassa vaikkei marmorissa huollattais :roll: Vai onko tuosta Mobilosta käytännössä juuri lisähyötyä kun on mese.fi ja meseläiset :wink:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

XUX63 kirjoitti:Vai onko tuosta Mobilosta käytännössä juuri lisähyötyä kun on mese.fi ja meseläiset :wink:
Minä ainakin sanoin piut paut koko Mobilolle heti ekasta viikosta alkaen.
En vie autoa Veholle kiusattavaksi, ennen kuin siellä tyyli ja tavat muuttuvat :no:

Ruutuvihko on ROK :halm:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Ari66 kirjoitti: En vie autoa Veholle kiusattavaksi, ennen kuin siellä tyyli ja tavat muuttuvat :no:
Tuohon minä ainakin kaipaisin tarkennusta, että mikä on pielessä ja varmaan sama palaute kannattaisi laittaa Veholle.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tarkennusta on kerrottu vuosia sitten, en muista missä topikissa... :?
Jostain se löytynee, jos viitsisi kaivaa.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Pitää vielä harkita tota Mobiloa... A-Huolto ois tulossa ja sehän ei oo ku tunnin show mutta jos siitä tulee isot kustannukset versus mobilon hyöty niin :roll:

Alkaa olla joulukuu ajeltuna ja riisseliä reilulla viidelläsataa kulutusten ollessa 7,03-12,69L/100km.
Avatar
Tapio.p
Viestit: 148
Liittynyt: 12.11.2005 21:15
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja Tapio.p »

Vieläkö perä tippuu? Onko vikaa löytyny?
Mb S211 220Cdi -07
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

XUX63 kirjoitti:Pitää vielä harkita tota Mobiloa...
Oma järkeily menee siten, että Mobilo, koritakuu ja tuontiauton (eikös ne ole kaikki?) uskottavuuden vuoksi määräaikaishuollot Veholla.

Maksan varmaan lisähintaa jonkin verran, mutta ei perushuolloissa ilman lisätöitä toisaalta ole hirveästi säästettävääkään.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tapio.p kirjoitti:Vieläkö perä tippuu? Onko vikaa löytyny?
Ei oo löytynyt mutta ei oo kyllä haettukaan :oops: Oli puhetta että tällä viikolla käyttettäis nosturilla niin saa samalla kuikistella muutenkin onko parissa kuukaudessa tapahtunut mitään kummempia. Samalla maskin taakse suoja ja pohjamuoveja lisää jos pakkaskulutus tipahtaisi.
740 GLE kirjoitti:Oma järkeily menee siten, että Mobilo, koritakuu ja tuontiauton (eikös ne ole kaikki?) uskottavuuden vuoksi määräaikaishuollot Veholla.
Samaa minäkin mietiskelin - lähinnä seuraavan omistajan mielenrauhaa turvatakseni :wink: Tuontiautohan se tämäkin, Veho tuonut 2009 :shock:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

NYT LOPPU KIERRÄTYS :pappa:

Eemelin kova kulutus on pikkusen korventanut. Asia korjattu tänään. Elementit Tapio MacGyver, läppäri purkkeineen ja riittävästi tietotaitoa 8)

En oo päässyt ensimmäistäkään kertaa alle kuuden, alle kuuden ja puolen kuitenkin ja rauhallisessa matka-ajossa :kuski: Nyt meni taajamassa pienellä testilenkillä 5,7L/100km kulutukseen :shock: Mii Laik :lol:

:boing_boing: Kuva :boing_boing: Kuva :boing_boing: Kuva :boing_boing: Kuva :boing_boing: Kuva :boing_boing: Kuva :boing_boing:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”