Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).

Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Halapaa ku mersun ylläpito :idea:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Joo, Hotarin pajallehan vois vakiasiakkaat, vaikka kolmannen käyntikerran jälkeen tuoda oman nimikkomukin :help:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Lauantaina rempattiin 9,5 tunnin ajan.
Noh... aikaan tosin sisältyi kaikenmoista muutakin ohjelmaa, kuten muutamat kahvittelut, ruokatunnit ja sen sekalaiset seurustelut...

Klo 22:30 oli auto taas nipussa, ainakin niin ettei enää vikatiloja ollut.

Matkan varrella jouduttiin tekemään ratkaisuja jotka eivät olleet työn tilaajan mielessä ensi alkuun, mieli tosin muuttui illan mittaan.
Puhelinkonsulttejakin käytettiin hyödyksi (suuret kiitokset konsulteille, tunnistanette itsenne tästä) ja tietojen yhdistämisyhteenvetona tehtiin ratkaisut, jotka tehtiin.

Vikatila on nyt selätetty ja auto liikkuu rivakasti, liiankin rivakasti meikäläiselle.
(Kuten alunperinkin). :D

Seuraavaksi ankaraa testiajoa, joskin tositestiin päästään vasta sitten, kun on koukkuun seuraavaksi iskettäväksi jotain painavaa asiaa.....

Kiitokset pitkämielisyydestä pajalle ja nosturipaikalle jonottaville :D
Taitaa mennä aamuyön tunneille ne 124:sen jarrurempat.... :whistle:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Eldorado kirjoitti:Vieläkö se Arin ex-väykky löytyis jostain takaisin alle. :roll:

Jotenkin näitä 211-ketjuja kahlatessa läpi (mm. Ari ja XUX) vahvistuu käsitykseni siitä että se ei ole ainakaan minulle sopiva auto. Käyttövarat loppuis varmaan kuukaudessa... :oops:
Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****. :wink:
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

S211 320cdi on hieno auto. Mitä varsinaista vikaa xuxin autossa on ollut? Kunhan hifistelee.

Itellä 7tkm takana silkinpehmeää kyytiä. Huollatettu läpeensä kaupanteon jälkeen, sittemmin naatiskeltu 8)

Ei huomisen huolista kannata huokailla, elämä on siihen liian lyhyt :D
124.023
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

ahonekal kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****. :wink:
Auto ei varmastikaan ole huono, en minä sillä, mutta tarkoitin että ylläpito ja huollot vaatinee suuremmat kuukausitulot mitä itselläni on. :wink:

Mutta mersua ei olekaan tarkoitettu persaukisten autoksi, ei uutena eikä myöskään käytettynä. Meille tuulipukukansalle on jarikset ja muut sen sortin kipot. :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Itse ainakin ajattelen että olen ostanut laatuauton joka ei seiso pajalla koko ajan, lue kallis ylläpitää. Jos olen väärässä, merkki vaihtuu nopeasti. Muutaman tuttavani kokemusten perusteella kyseessä on luotettava ja hyvä auto joka ei siis seiso koko ajan pajalla!
Viimeksi muokannut ahonekal, 17.12.2012 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

oma on kustantanu sen 0.17€ / km huoltojen ja remontin osalta.. :D
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Eldorado kirjoitti:
n"ahonekal" kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****. :wink:
Auto ei varmastikaan ole huono, en minä sillä, mutta tarkoitin että ylläpito ja huollot vaatinee suuremmat kuukausitulot mitä itselläni on. :wink:

Mutta mersua ei olekaan tarkoitettu persaukisten autoksi, ei uutena eikä myöskään käytettynä. Meille tuulipukukansalle on jarikset ja muut sen sortin kipot. :lol:
Itse ainakin ajattelen että olen ostanut laatu auton joka ei seiso pajalla kokoajan, lue kallis ylläpitää. Jos olen väärässä, merkki vaihtuu nopeasti. Muutaman tuttavani kokemusten perusteella kyseessä on luotettava ja hyvä auto joka ei siis seiso koko ajan pajalla!
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Isän kanssa laskettiin kustannuksia tuosta 220cdi:stä. Korjauksiin mennyt n. 650e. Huollot sitten erikseen mutta tarviiko niitä laskea koska kaikkia autoja pitää huoltaa? Eli öljyjen ja suotimien vaihto+tarkistukset. Kilsoja takana suunnilleen 26tkm. Vielä jos tuohon nakkaa päälle maahantuontihuollon ja molemmat rengassatsit niin pääsee jo melko suuriin lukuihin.

Kyllä nämä eemelit tarjoavat sitten hyvää kyytiä vastineeksi hieman suuremmille kuluille :wink:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Multiviri kirjoitti:Kyllä nämä eemelit tarjoavat sitten hyvää kyytiä vastineeksi hieman suuremmille kuluille :wink:
Aina kun joku kysyy meidän jenkkiauton kulutusta, sanon vaan että ensimmäiseen luokkaan on kalliimmat liput kuin turistiluokkaan. :wink:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

ahonekal kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****. :wink:
No eihän tässäkään nyt sen kummempaa vikaa ole ollut (toistaiseksi), paitsi tuo yksi läppämoottori :wink:
Loput ovat olleet normaalia huoltoa, tai ennakoivaa sellaista.

Pitää vaan kirjoittaa siihen sävyyn, ettei kukaan luule että 211:llä menee liian hyvin :lol:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
mesemies49
Viestit: 181
Liittynyt: 30.12.2006 7:55

Suomi auto

Viesti Kirjoittaja mesemies49 »

Lueskellu noita juttuja mikäli ymmärsin mittarissa n. 150tkm,onko kyseinen auto suomi ensirek.vai nillä Saksan km.?
Auto on käyttöä varten
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: Suomi auto

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mesemies49 kirjoitti:Lueskellu noita juttuja mikäli ymmärsin mittarissa n. 150tkm,onko kyseinen auto suomi ensirek.vai nillä Saksan km.?
:D

146 000 km oli ostettaessa tammikuussa ja nyt on 191 000 km.
Kyllä auton mukana tulleet paperit näyttävät aidoilta.
Jopa merkintää myöten, että on joskus tullut parkkipaikalla pusu kylkeen ja se on korjattu.

Voihan se silti olla että tässä on "saksankilometrejä", eikä niitä "oikeita suomikilometrejä" :lol:
CDI203 kyllä kolusi tuota autoa Starilla läpi kohtapuoliin hankinnan jälkeen.

Mutta voisihan sitä käydä ens vuonna leasing-firmasta tarkistamassa (josta auto on lähtöisin).
Ja onpa Comandissa vielä entisen haltijan kotiosoitekin, vois käydä siellä samalla tarkistusreissulla.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
ou812
jakoketjubudha
Viestit: 2820
Liittynyt: 02.2.2007 21:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Vesqju kirjoitti:oma on kustantanu sen 0.17€ / km huoltojen ja remontin osalta.. :D
Ihanan kallista, remppaan menee melki tuplasti se mitä diisseliin?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

onre kirjoitti: Aina kun joku kysyy meidän jenkkiauton kulutusta, sanon vaan että ensimmäiseen luokkaan on kalliimmat liput kuin turistiluokkaan. :wink:
Aivan loistava! :lol: Minä olenkin miettiny jotain sopivaa slogania noille bensa-asemien v*ttuilijoille.. :D
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Missäs ne OM642:sen lämmöt pitäisi normaalisti seilata?
Kuinka kuuma on vakiotermostaatti?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ari66 kirjoitti:Missäs ne OM642:sen lämmöt pitäisi normaalisti seilata?
Kuinka kuuma on vakiotermostaatti?
Pari viivaa yli 80c
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

CDI203 kirjoitti:Pari viivaa yli 80c
Öööhh.... paljonkos tuo on Celsius -asteina... :roll:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ari66 kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Pari viivaa yli 80c
Öööhh.... paljonkos tuo on Celsius -asteina... :roll:
Tään puolimoottorin (OM646) termari on 92°C. Lämmöt on parinkymmenen asteen pakkasessa 90kmh nopeudessa 88°C ja 110kmh nopeudessa 92°C.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ja mitäs maksaa OM642:sen termostaatti?
Ircissä ei kukaan tietänyt asiasta.

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Termostaatti ORIGINAL, ei lämmitetty
51.00€

Termostaatti ORIGINAL, lämmitetty
192.50€

Tällaista kertoo KL-varaosien sivut.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jassoo.... mutta mitä tarkoittaa "lämmitetty" :shock:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Ari66 kirjoitti:Jassoo.... mutta mitä tarkoittaa "lämmitetty" :shock:
Se tarkoittaa sitä että kun äijä on tarpeeks kuumana niin se maksaa mitä vaan saadakseen haluamansa.

8)
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa se siis tarkoittaa asiakkaan termostaattia.... :happy:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

h5 on tapansa mukaan asian ytimessä :!:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ari66 kirjoitti:Ja mitäs maksaa OM642:sen termostaatti?
Ircissä ei kukaan tietänyt asiasta.
Mikä on Irc(issä) missä kukaan ei tienyt mitään ?

Normi lämpö
Pari viivaa yli mittarin näytämän 80 celsisus asteen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:
ahonekal kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****. :wink:
Auto ei varmastikaan ole huono, en minä sillä, mutta tarkoitin että ylläpito ja huollot vaatinee suuremmat kuukausitulot mitä itselläni on. :wink:

Mutta mersua ei olekaan tarkoitettu persaukisten autoksi, ei uutena eikä myöskään käytettynä. Meille tuulipukukansalle on jarikset ja muut sen sortin kipot. :lol:
Jaa, täällä oli tämmönenkin epäily että minä ajaisin autolla jonka ylläpito on kallista :lol: No en tod :pappa:

Onhan tätä tullut jo toitotettua mutta pannaas tännekin:
XUX63 tuolla toisessa topikissa kirjoitti:Eemelillä tuli 4500km täyteen ja semmoista, mitä ei ostaessa tiennyt/hoksannut on ollut yks suutinvuoto. Onhan tuossa vikakin päällä kun en noudattanut omaa teesiä eli "it works - don't fix". Kompuran putkien vaihdon jälkeen tuo oikee persus alkoi tippuun kenttään. Tarttis teherä jottain mutta ei oo ehtinyt.

Jos tätä menoa jatkuu eikä ihmeempiä ylläreitä tule niin vuosiremppojen hinta pysyis alle viidessäkymmenessä eurossa mutta en usko että pysyy :lol:
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

CDI203 kirjoitti:Mikä on Irc(issä) missä kukaan ei tienyt mitään ?
Vastaus:
viewtopic.php?p=942#942

Mutta edelleenkin ne Celsius -asteet hukassa....
Pitääkö olla +92 ºC vai saako olla alimmillaan +88 ºC ?
Entäs jos on +77 ºC... onko jo liian alhainen lämpötila ?

Eli.. missä haarukassa saisi jäähdytysnesteen lämpötila seilata, jotta olisi hyväksyttävissä rajoissa ?

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Termostaatti on termostaatti, eikä mikään tarkka säätäjä, joka pitää lämpötilan justiinsa samana. Jos se lämpötila pysyy noissa lukemissa, mitä kirjoitit, niin ei se termari ainakaan aivan kelvoton ole. Siten kun lämpötila ei kirveelläkään nouse yli 60 celssiuksen, niin tietää varmuudella että termostaatin saa vaihtaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”