Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Lauantaina rempattiin 9,5 tunnin ajan.
Noh... aikaan tosin sisältyi kaikenmoista muutakin ohjelmaa, kuten muutamat kahvittelut, ruokatunnit ja sen sekalaiset seurustelut...
Klo 22:30 oli auto taas nipussa, ainakin niin ettei enää vikatiloja ollut.
Matkan varrella jouduttiin tekemään ratkaisuja jotka eivät olleet työn tilaajan mielessä ensi alkuun, mieli tosin muuttui illan mittaan.
Puhelinkonsulttejakin käytettiin hyödyksi (suuret kiitokset konsulteille, tunnistanette itsenne tästä) ja tietojen yhdistämisyhteenvetona tehtiin ratkaisut, jotka tehtiin.
Vikatila on nyt selätetty ja auto liikkuu rivakasti, liiankin rivakasti meikäläiselle.
(Kuten alunperinkin).
Seuraavaksi ankaraa testiajoa, joskin tositestiin päästään vasta sitten, kun on koukkuun seuraavaksi iskettäväksi jotain painavaa asiaa.....
Kiitokset pitkämielisyydestä pajalle ja nosturipaikalle jonottaville
Taitaa mennä aamuyön tunneille ne 124:sen jarrurempat....
Noh... aikaan tosin sisältyi kaikenmoista muutakin ohjelmaa, kuten muutamat kahvittelut, ruokatunnit ja sen sekalaiset seurustelut...
Klo 22:30 oli auto taas nipussa, ainakin niin ettei enää vikatiloja ollut.
Matkan varrella jouduttiin tekemään ratkaisuja jotka eivät olleet työn tilaajan mielessä ensi alkuun, mieli tosin muuttui illan mittaan.
Puhelinkonsulttejakin käytettiin hyödyksi (suuret kiitokset konsulteille, tunnistanette itsenne tästä) ja tietojen yhdistämisyhteenvetona tehtiin ratkaisut, jotka tehtiin.
Vikatila on nyt selätetty ja auto liikkuu rivakasti, liiankin rivakasti meikäläiselle.
(Kuten alunperinkin).
Seuraavaksi ankaraa testiajoa, joskin tositestiin päästään vasta sitten, kun on koukkuun seuraavaksi iskettäväksi jotain painavaa asiaa.....
Kiitokset pitkämielisyydestä pajalle ja nosturipaikalle jonottaville
Taitaa mennä aamuyön tunneille ne 124:sen jarrurempat....
Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****.Eldorado kirjoitti:Vieläkö se Arin ex-väykky löytyis jostain takaisin alle.
Jotenkin näitä 211-ketjuja kahlatessa läpi (mm. Ari ja XUX) vahvistuu käsitykseni siitä että se ei ole ainakaan minulle sopiva auto. Käyttövarat loppuis varmaan kuukaudessa...
Auto ei varmastikaan ole huono, en minä sillä, mutta tarkoitin että ylläpito ja huollot vaatinee suuremmat kuukausitulot mitä itselläni on.ahonekal kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****.
Mutta mersua ei olekaan tarkoitettu persaukisten autoksi, ei uutena eikä myöskään käytettynä. Meille tuulipukukansalle on jarikset ja muut sen sortin kipot.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Itse ainakin ajattelen että olen ostanut laatuauton joka ei seiso pajalla koko ajan, lue kallis ylläpitää. Jos olen väärässä, merkki vaihtuu nopeasti. Muutaman tuttavani kokemusten perusteella kyseessä on luotettava ja hyvä auto joka ei siis seiso koko ajan pajalla!
Viimeksi muokannut ahonekal, 17.12.2012 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse ainakin ajattelen että olen ostanut laatu auton joka ei seiso pajalla kokoajan, lue kallis ylläpitää. Jos olen väärässä, merkki vaihtuu nopeasti. Muutaman tuttavani kokemusten perusteella kyseessä on luotettava ja hyvä auto joka ei siis seiso koko ajan pajalla!Eldorado kirjoitti:Auto ei varmastikaan ole huono, en minä sillä, mutta tarkoitin että ylläpito ja huollot vaatinee suuremmat kuukausitulot mitä itselläni on.n"ahonekal" kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****.
Mutta mersua ei olekaan tarkoitettu persaukisten autoksi, ei uutena eikä myöskään käytettynä. Meille tuulipukukansalle on jarikset ja muut sen sortin kipot.
Isän kanssa laskettiin kustannuksia tuosta 220cdi:stä. Korjauksiin mennyt n. 650e. Huollot sitten erikseen mutta tarviiko niitä laskea koska kaikkia autoja pitää huoltaa? Eli öljyjen ja suotimien vaihto+tarkistukset. Kilsoja takana suunnilleen 26tkm. Vielä jos tuohon nakkaa päälle maahantuontihuollon ja molemmat rengassatsit niin pääsee jo melko suuriin lukuihin.
Kyllä nämä eemelit tarjoavat sitten hyvää kyytiä vastineeksi hieman suuremmille kuluille
Kyllä nämä eemelit tarjoavat sitten hyvää kyytiä vastineeksi hieman suuremmille kuluille
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
No eihän tässäkään nyt sen kummempaa vikaa ole ollut (toistaiseksi), paitsi tuo yksi läppämoottoriahonekal kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****.
Loput ovat olleet normaalia huoltoa, tai ennakoivaa sellaista.
Pitää vaan kirjoittaa siihen sävyyn, ettei kukaan luule että 211:llä menee liian hyvin
-
- Viestit: 181
- Liittynyt: 30.12.2006 7:55
Suomi auto
Lueskellu noita juttuja mikäli ymmärsin mittarissa n. 150tkm,onko kyseinen auto suomi ensirek.vai nillä Saksan km.?
Auto on käyttöä varten
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Suomi auto
mesemies49 kirjoitti:Lueskellu noita juttuja mikäli ymmärsin mittarissa n. 150tkm,onko kyseinen auto suomi ensirek.vai nillä Saksan km.?
146 000 km oli ostettaessa tammikuussa ja nyt on 191 000 km.
Kyllä auton mukana tulleet paperit näyttävät aidoilta.
Jopa merkintää myöten, että on joskus tullut parkkipaikalla pusu kylkeen ja se on korjattu.
Voihan se silti olla että tässä on "saksankilometrejä", eikä niitä "oikeita suomikilometrejä"
CDI203 kyllä kolusi tuota autoa Starilla läpi kohtapuoliin hankinnan jälkeen.
Mutta voisihan sitä käydä ens vuonna leasing-firmasta tarkistamassa (josta auto on lähtöisin).
Ja onpa Comandissa vielä entisen haltijan kotiosoitekin, vois käydä siellä samalla tarkistusreissulla.
Ihanan kallista, remppaan menee melki tuplasti se mitä diisseliin?Vesqju kirjoitti:oma on kustantanu sen 0.17€ / km huoltojen ja remontin osalta..
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Aivan loistava! Minä olenkin miettiny jotain sopivaa slogania noille bensa-asemien v*ttuilijoille..onre kirjoitti: Aina kun joku kysyy meidän jenkkiauton kulutusta, sanon vaan että ensimmäiseen luokkaan on kalliimmat liput kuin turistiluokkaan.
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
h5 on tapansa mukaan asian ytimessä
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Mikä on Irc(issä) missä kukaan ei tienyt mitään ?Ari66 kirjoitti:Ja mitäs maksaa OM642:sen termostaatti?
Ircissä ei kukaan tietänyt asiasta.
Normi lämpö
Pari viivaa yli mittarin näytämän 80 celsisus asteen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jaa, täällä oli tämmönenkin epäily että minä ajaisin autolla jonka ylläpito on kallista No en todEldorado kirjoitti:Auto ei varmastikaan ole huono, en minä sillä, mutta tarkoitin että ylläpito ja huollot vaatinee suuremmat kuukausitulot mitä itselläni on.ahonekal kirjoitti:Ari ja XUX = kaksi autoa, tämän perusteella en vielä tuomitsisi autoa ihan pas*****.
Mutta mersua ei olekaan tarkoitettu persaukisten autoksi, ei uutena eikä myöskään käytettynä. Meille tuulipukukansalle on jarikset ja muut sen sortin kipot.
Onhan tätä tullut jo toitotettua mutta pannaas tännekin:
XUX63 tuolla toisessa topikissa kirjoitti:Eemelillä tuli 4500km täyteen ja semmoista, mitä ei ostaessa tiennyt/hoksannut on ollut yks suutinvuoto. Onhan tuossa vikakin päällä kun en noudattanut omaa teesiä eli "it works - don't fix". Kompuran putkien vaihdon jälkeen tuo oikee persus alkoi tippuun kenttään. Tarttis teherä jottain mutta ei oo ehtinyt.
Jos tätä menoa jatkuu eikä ihmeempiä ylläreitä tule niin vuosiremppojen hinta pysyis alle viidessäkymmenessä eurossa mutta en usko että pysyy
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vastaus:CDI203 kirjoitti:Mikä on Irc(issä) missä kukaan ei tienyt mitään ?
viewtopic.php?p=942#942
Mutta edelleenkin ne Celsius -asteet hukassa....
Pitääkö olla +92 ºC vai saako olla alimmillaan +88 ºC ?
Entäs jos on +77 ºC... onko jo liian alhainen lämpötila ?
Eli.. missä haarukassa saisi jäähdytysnesteen lämpötila seilata, jotta olisi hyväksyttävissä rajoissa ?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Termostaatti on termostaatti, eikä mikään tarkka säätäjä, joka pitää lämpötilan justiinsa samana. Jos se lämpötila pysyy noissa lukemissa, mitä kirjoitit, niin ei se termari ainakaan aivan kelvoton ole. Siten kun lämpötila ei kirveelläkään nouse yli 60 celssiuksen, niin tietää varmuudella että termostaatin saa vaihtaa.