Longlife öljyä vai ei?

heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja heke66 »

Ja ihan sama automaattiöljyjen kohdalla ,ei mitää mb tehtaan hyväksyntää 236.1-10 Teboil Fluid s vaikka niin ilmoittaakin Eli Teboili itse takaa sen heh jos takaa
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

onhan tuolla tässäkin keskustelun aiheena olleet (teboil) öljyt mersun sivuilla esillä. 229.31 ja 229.51 löytyy molemmat Diamnd tuotenimellä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja heke66 »

Joo siinä olin väärässä kuten ole vastannutkin.Mutta noi muut tiedot on Teboilin omia hyväksymiä
niska-
Viestit: 36
Liittynyt: 15.11.2010 19:47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja niska- »

edit. ei mitään
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Re: teboil öljyt

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

M-B :n hyväksymät alkuperäiset öljyt tulevat M-B :n omissa purkeissa.

M-B :n speksit täyttävien öljyjen laadun takaavat öljyn valmistajat, ei niillä ole välttämättä mitään tekemistä mersun tehtaan kanssa, elleivät ole ns. tehdastoimittajia.

M-B käyttää useita eri öljytoimittajia alkuperäistoimittajina, mm. Castrol on yksi näistä, siltikään yhdessäkään originaalipurkin kyljessä ei lue Castrolista mitään mainintaa, vaikka sielä Castrolin tavaraa olisikin.

Ihan samahan se onn varaosien kanssa. Öljynsuodatin on orkkispakkausessa ja merkki voi vaihdella esim. kolmen eri toimittajan välillä.

Jos Diamondin kyljessä on MB229.31 / MB229.51, niin noille spekseille takuun antaa öljyn valmistaja. Öljyn valmistaja on testauttanut öljyn labrassa ja se joko täyttää speksit tai ei.
Em. ei ole halpaa huvia ja siksi monet pienemmät toimittajat eivät pysty samaan kuin isommat toimijat.

Toki, kuka sen valvoo onko ne testit tehty. Tuoteväärennöksiä tehdään koko ajan ja ei se huijaus ole mahdotonta öljyjenkään kohdalla.
Printtaa lappuun numerot tai mitä nyt ikinä haluaakaan 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
heke66
Viestit: 11
Liittynyt: 30.12.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja heke66 »

Kyllä ne hyväksynnät antaa moottorin valmistajat saavat isot rojailtit kun Öljyyhtiöt saavat laittaa virraiset valmistajan luokitukset ja isoista rahoista puhutaan!!!! siksi esim Castrol ymm muut jossan on viralliset luokitukset maksavatkin enemmän.Ja nyt oli siis kyse ainoastaan öljynluokituksista jotka tehdas on hyväksynyt ja Öljyyhtiöltä löytyy virallinen valmistaja paperi ja sen saa kun vaan pyytää.Eli Öljyyhtiöhän voi taata saman öljyn vaikka warreen mut ne on silloin vastuussa siittä
Eli raha ratkaisee kuten yleensäkkin .
Petri1
Viestit: 30
Liittynyt: 29.6.2012 19:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Petri1 »

Olin ite Shellin voiteluainetehtaalla töissä melkein 18 vuotta. Itse en alkanut käyttää LL-öljyjä.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Long life. Kaikki osat on pesukoneen jäljiltä. Moottorissa oli long life öljyt jotka muistutti siirappia eikä meinannut tulla ulos ropusta. Fortepesu uudet liemet sisälle> koeajo> luovutus asiakkaalle.. ( turvallista matk.... praaappkolkotikolkoti ) otetaan kone pois.

Noh eihän tuo 3 pyttynen volkkarin päkäpäkä nyt mikään tekniikan riemuvoitto ole muutenkaan mutta olishan tuo voinu kestää paremmin jos öljyt olisi vaihtunu vaikka 10tkm:n välein.
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

LOWLIFE

paljo skeidan mittarissa kilsoja?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Sergey kirjoitti:LOWLIFE

paljo skeidan mittarissa kilsoja?
99 tkm
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

ja öljyt tietty kerran vaihdettu? Tämä on kyllä harvnaisen opettavaista matskua. Kyllä kannattaa! EIkö tollases autos oo takuu viel jälel :lol: luulis että virhevastuu kattaa.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

ei tainnut tulla mustakaan longlife-öljyn käyttäjää tän perusteella... :O
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29282
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lisätäänpä yksi Longlife-kuva kun sattui arkistosta silmiin.
Edit; taitaa olla Bemarin kone tämä.

Kuva
Viimeksi muokannut dealer, 17.4.2016 11:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Ei helvetti nuota vw-konsernin autoja :D :D
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

dealer kirjoitti:Lisätäänpä yksi Longlife-kuva kun sattui arkistosta silmiin.
Edit; taitaa olla Bemarin kone tämä.

Kuva
No tuosta kuvasta vaan pakko sanoa että yksikään moottori ei näytä tuolta jos käytetään valmistajan suosittelemia öljyjä, vaikka sitten longlife öljyjä ja vaihdetaan niitä öljyjä huolto ohjelman mukaisesti.

Noilla kuvan öljyillä on ajettu todennäköisesti noin 100-120tkm ilman vaihtoa, joten en kyllä öljyn syyksi laittaisi.

Eriasia tietenkin jos on jotain dokumenttia näyttää siitä että öljyt vaihdettu huolto ohjelman mukaisesti ja käytetty valmistajan suosittamia öljyjä. Epäilen kuitenkin suuresti

Minäkin käytän motoxin jotain 10w40 semisynteettistä jäteöljyä mersun koneessa ja ikinä ei ole ollut ongelmia, autolla ajettu näillä öljyillä noin 100tkm 10tkm vaihtovälein ja jokin aika sitten venakopan tiivisteen vaihdon yhteydessä sisuskalut näyttivät oikein hyvältä ja puhtaalta... :roll:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Liekö suodattimilla millaista vaikutusta asiaan? Nykyisellä olen ajellut huopa/fleece-longlife-suodattimilla. Melko mustaa mönjää tulee ulos 14 tkm:n jälkeen. Edellisessä 320:ssa oli normipahffifiltterit ja jotenkin läpikuultavampaa siinä olu ulos valutettava öljy (aika lailla samoilla kilometreillä). Pistin nyt kokeeksi tähänkin pahvisuodattimen. :nocando: Vaihdetaan joskus kymppitonnin jälkeen.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kävinpä motonetissä etsimässä laatikkoöljyä 722.613 lootaan. Ei ollut mutta kun siinä syynäsin hyllyjä joissa ei ooota oli etsimääni laatikkoon niin siinä vierestä seurarin kun yöntimo ja blondi kantasuomalainen nainen olivat öljyhankintareissulla samoissa hyllyväleissä. Fordiin etsivät öljyä. Myyjäkin sitten lopuksi jumittui heidän kiusattavaksi ja jouduin odottelemaan vuoroani siinä vieressä....

Suunnilleen halvimpia öljyjä kyselivät että onko tämä hyvä - käykö. Myyjä vastaili että nämä kalliimmat on longlifejä ja halvemmat ei. Kalliimmalla voisi ajaa 30tkm ja halvemmalla 10-15tkm. Tätä jatkui lähes joka valmistajan purkkien kohdalla....

Kun asia oli siltä osin käyty läpi, alkoi ihmettely että eikö saa jotain 9 litraa vai oliko 10 tjsp. Kuitenkin 1x4 ja 2x4 ei käynyt. Olisi pitänyt ostaa enempi tai kallis litran purkki tai pari. Sitten kun alkoi hinta selvästi mennä kipurajan yli kyseltiin jos ostan ison purkin tätä ja laitan litran purkin tuota halpaa niin käykö? Siis eri merkki ja eri viskositeetit ja longlife/perinteisempi.....

Meinasin jo sanoa että ottakaa halvinta ja se on paras, kuitenkin kotona laimennatte sitä vaikka vedellä tai vanhalla öljyllä tjsp.

Hyökkäsin siinä välissä väliin ja kysyin onko sitä muistaakseni 59-0220 tjsp tuotetta jossain. Ei ollut, oli poistunut valikoimista. Sinne jäivät VATILOIMAAN öljyasiaansa :D

En jäänyt seuraamaan mahdollista tinkaamisvaihetta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Roisto kirjoitti:Liekö suodattimilla millaista vaikutusta asiaan? Nykyisellä olen ajellut huopa/fleece-longlife-suodattimilla. Melko mustaa mönjää tulee ulos 14 tkm:n jälkeen. Edellisessä 320:ssa oli normipahffifiltterit ja jotenkin läpikuultavampaa siinä olu ulos valutettava öljy (aika lailla samoilla kilometreillä). Pistin nyt kokeeksi tähänkin pahvisuodattimen. :nocando: Vaihdetaan joskus kymppitonnin jälkeen.

t.
Risto
No kyllähän suodattimet tietysti vaikuttavat asiaan jossain määrin, tosin ei suodattimesta johdu tuollainen öljyn muodonmuutos tervamaiseen muotoon kuten dealerin kuvassa, se johtunee vain harvoista vaihtoväleistä.

Youtubessa jonkun verran videoita miltä näyttää öljyt kun ne ensimmäistä kertaa vaihdetaan olikos nyt 100tkm vai 100 tuhatta mailia.

Suodattimissa valmistusmateriaalin lisäksi eroja siinä suodatinpaperin pinta alassa, jossain halvoissa tosi vähän niitä... Hmm... Paperin "taittokohtia" miksikä niitä siis kutsutaan, tarkoitan niitä "uria" siinä suodatinpaperissa kun se on taivuteltu muotoonsa. Luonnollisesti mitä enemmän niitä uria/taivutuksia niin sitä enemmän paperia ja suodatus pinta alaa.

Materiaaleista sen verran että monella merkillä tuntuu orkkis suodattimet olevan ihan sellaista melko kovaa pahvia, niitä saa välillä repiä irti niistä suodatinjaloista kun jumittavat ja aika pieneksi puruksi ne menee eli kovaa "pahvia" on..

Niin, ja dieselkoneissa se öljy värjääntyy kyllä hyvin nopeasti mustaksi, ei varmaan tarvitse ajaa kuin 1000km niin öljy on jo täysin mustaa, vaikka siis hyvää öljyä onkin yhä.
Bensakoneissa pysyy öljyt kirkkaina huomattavasti kauemmin, välillä vaihdellut longlife öljyjä kun autolla ajettu 5-10tkm ja suht. Kirkasta vielä siinä vaiheessa, tai ainakin heti huomaa väristä ettei ole paljon ajettu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”