S211 320CDI avantgarde -03 hankittu
S211 320CDI avantgarde -03 hankittu
Tervehdys meseläisille pitkästä aikaa! Ei ole tullut pahemmin vierailtua foorumilla vuosiin, yritän nyt uuden hankinnan kunniaksi aktivoitua.
Vieläkö täällä on skoda- ja volvon miehiä palstan nurkat pullollaan?
Palstalla tuntuu olevan lievästi negatiivinen käsitys eemelin kestävyydestä. Muutamia vuosia sitten foorumilla oli vallalla käsitys väyrysen heikkoudesta, 124 oli niitä viimeisiä mersuja. Nyt eemeli on heikko ja väyrynen niitä viimeisiä kunnon mersuja
Ryhdyin taistoon tutkainta vastaan, "uudella" kulkineella on ajettu 477tkm.
Tärkeimmät varusteet:
-kauko-ohjattu webasto
-parametri-ohjaus
-airmatic
-7-paikkanen
-avantgarde
Auto on ollut yhdellä suomalaisella omistajalla uudesta saakka, ei taksina.
Tyytyväisenä voin todeta sen, että auto on tällä hetkellä hyvin ehjä, ei kolise vapise tai tärise. Maalipinnassa ei ole sanomista, sisältäkin auto on hyvin siisti.
Käytin autoa tuoreeltaan huollossa, vaihdettiin moottoriöljyt ja kaikki mahdolliset suotimet. Lisäksi vaihdettiin termostaatti ja moniurahihna. Auto tutkittiin läpikotaisin mekaanisesti ja starilla, kaikki ok. Samalla vaihdoin autoon uudet talvirenkaat, hkpl7 225/55r16. Hyvin pitää ja huilaa.
Seuraavaan huoltoon näyttää assyst matkaa 20tkm, pääsenkö sinne asti ilman korjaamokäyntejä?
1500km tuttavuuden perusteella olen autoon tyytyväinen, kun ottaa auton kilometrit, iän ja hinnan huomioon. Kyyti on airmaticin ansiosta luxusta, ajettavuus kiitettävän hyvä parametri-ohjauksen ja jousituksen sport1-asennon myötä näillä syrjäisillä ja uraisillakin teillä. Tuossa S124:ssa on juuri samanlaiset renkaat, tiet ovat läpi talven jäiset ja polanteiset, pitoa tarvitaan.
Mielenkiinnolla jäämme seuraamaan mitä vastaan tulee tälläisessa puoli miljoonaa ajetussa yksilössä, viat korjataan ja raportoidaan.
Huoltokirja merkintöineen löytyy, mutta täydelliset liuskat ovat vasta tulossa liikkeestä, jossa autoa on huollatettu. Mieleenkiintoista lukea, mitä autolle on jouduttu yhdeksän vuoden aikana tekemään. Tuossa virallisessa huoltokirjassa oli merkattuna vain huollot, ei remontteja.
Matka-ajossa kulutus pyörii kuuden pinnassa, after reset näyttää 7,1lirtaa/100km.
Pitää illanpäälle lisätä pari kuvaa, ei tällä puhelimella viitsi kikkailla.
Vieläkö täällä on skoda- ja volvon miehiä palstan nurkat pullollaan?
Palstalla tuntuu olevan lievästi negatiivinen käsitys eemelin kestävyydestä. Muutamia vuosia sitten foorumilla oli vallalla käsitys väyrysen heikkoudesta, 124 oli niitä viimeisiä mersuja. Nyt eemeli on heikko ja väyrynen niitä viimeisiä kunnon mersuja
Ryhdyin taistoon tutkainta vastaan, "uudella" kulkineella on ajettu 477tkm.
Tärkeimmät varusteet:
-kauko-ohjattu webasto
-parametri-ohjaus
-airmatic
-7-paikkanen
-avantgarde
Auto on ollut yhdellä suomalaisella omistajalla uudesta saakka, ei taksina.
Tyytyväisenä voin todeta sen, että auto on tällä hetkellä hyvin ehjä, ei kolise vapise tai tärise. Maalipinnassa ei ole sanomista, sisältäkin auto on hyvin siisti.
Käytin autoa tuoreeltaan huollossa, vaihdettiin moottoriöljyt ja kaikki mahdolliset suotimet. Lisäksi vaihdettiin termostaatti ja moniurahihna. Auto tutkittiin läpikotaisin mekaanisesti ja starilla, kaikki ok. Samalla vaihdoin autoon uudet talvirenkaat, hkpl7 225/55r16. Hyvin pitää ja huilaa.
Seuraavaan huoltoon näyttää assyst matkaa 20tkm, pääsenkö sinne asti ilman korjaamokäyntejä?
1500km tuttavuuden perusteella olen autoon tyytyväinen, kun ottaa auton kilometrit, iän ja hinnan huomioon. Kyyti on airmaticin ansiosta luxusta, ajettavuus kiitettävän hyvä parametri-ohjauksen ja jousituksen sport1-asennon myötä näillä syrjäisillä ja uraisillakin teillä. Tuossa S124:ssa on juuri samanlaiset renkaat, tiet ovat läpi talven jäiset ja polanteiset, pitoa tarvitaan.
Mielenkiinnolla jäämme seuraamaan mitä vastaan tulee tälläisessa puoli miljoonaa ajetussa yksilössä, viat korjataan ja raportoidaan.
Huoltokirja merkintöineen löytyy, mutta täydelliset liuskat ovat vasta tulossa liikkeestä, jossa autoa on huollatettu. Mieleenkiintoista lukea, mitä autolle on jouduttu yhdeksän vuoden aikana tekemään. Tuossa virallisessa huoltokirjassa oli merkattuna vain huollot, ei remontteja.
Matka-ajossa kulutus pyörii kuuden pinnassa, after reset näyttää 7,1lirtaa/100km.
Pitää illanpäälle lisätä pari kuvaa, ei tällä puhelimella viitsi kikkailla.
Viimeksi muokannut Hemingway, 14.5.2013 10:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
124.023
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Re: S211 320CDI avantgarde -03 hankittu S124 300TE:n kaverik
Ehei, nykyään bemaristeja on enemmän kuin mersukusekja.Hemingway kirjoitti: Vieläkö täällä on skoda- ja volvon miehiä palstan nurkat pullollaan?
Kein siknatuur
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Bixenonit kaipaa uusia hehkuja, mitkä olis parhaat?
Minkälaisia piristyksiä olette tehneet noille valoille, pienempiin pyöreisiin oletteko asennelleet xenoneita? Voiko laittaa pitkiin 55w xenonit, riittääskö ballastin teho? Entä sumarit, mitä sinne?
Ajovalojen lasit on himmeät, voiko niitä hioa kirkkaiksi?
Minkälaisia piristyksiä olette tehneet noille valoille, pienempiin pyöreisiin oletteko asennelleet xenoneita? Voiko laittaa pitkiin 55w xenonit, riittääskö ballastin teho? Entä sumarit, mitä sinne?
Ajovalojen lasit on himmeät, voiko niitä hioa kirkkaiksi?
124.023
Bixenonit kaipaa uusia hehkuja, mitkä olis parhaat?
Minkälaisia piristyksiä olette tehneet noille valoille, pienempiin pyöreisiin oletteko asennelleet xenoneita? Voiko laittaa pitkiin 55w xenonit, riittääskö ballastin teho? Entä sumarit, mitä sinne?
Ajovalojen lasit on himmeät, voiko niitä hioa kirkkaiksi?
Minkälaisia piristyksiä olette tehneet noille valoille, pienempiin pyöreisiin oletteko asennelleet xenoneita? Voiko laittaa pitkiin 55w xenonit, riittääskö ballastin teho? Entä sumarit, mitä sinne?
Ajovalojen lasit on himmeät, voiko niitä hioa kirkkaiksi?
124.023
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Ajovalojen lasit on himmeät, voiko niitä hioa kirkkaiksi?
________________
Voi. En muista topiiccia, mut Youtubellakin on video kuinka homma toteutetaan.
Tuossa...http://www.youtube.com/watch?v=NRVxRloAwwo
________________
Voi. En muista topiiccia, mut Youtubellakin on video kuinka homma toteutetaan.
Tuossa...http://www.youtube.com/watch?v=NRVxRloAwwo
Re: S211 320CDI avantgarde -03 hankittu S124 300TE:n kaverik
Toyotistit ovat myös alkaneet kaapata palstatilaa... Joten kunnioittakaamme myös heidän pyrkimyksiään.Sampo N. kirjoitti:Ehei, nykyään bemaristeja on enemmän kuin mersukusekja.Hemingway kirjoitti: Vieläkö täällä on skoda- ja volvon miehiä palstan nurkat pullollaan?
Kuka on vapaaehtoinen Mersuilija joka kävis tiedustelemassa mitä Toyotisteille kuuluu omassa foorumissaan
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
http://www.youtube.com/watch?v=NRVxRloAwwo
Kiitos linkistä.
Uskaltasko ite ryhtyä hiomaan, mitkä lie karkeudet hiomapapeteissa? Vettä ilmeisesti aavistus kaverina. Minkä aineen tuo levitti lopuksi pintaan?
Onko kukaan hionut? Kl:ssä bixenon umpio 855€/kpl..
Kiitos linkistä.
Uskaltasko ite ryhtyä hiomaan, mitkä lie karkeudet hiomapapeteissa? Vettä ilmeisesti aavistus kaverina. Minkä aineen tuo levitti lopuksi pintaan?
Onko kukaan hionut? Kl:ssä bixenon umpio 855€/kpl..
124.023
Juu ei muutakuin teretulemasta piipahtamaan Lahdessa joku kaunis päivä. Taikka hotarilla rassausmiitissä. Sipastaan vesihioen naarmut veks ja koneella kiiltäviksi niin veikkaamma että paranee valoteho huomattavasti
Hommaan vierähtää vähän umpioiden kunnosta riippuen tunti pari.
Hommahan ei ole hankalaa. Vähän umpion kunnosta riippuen lähdetään hiomaan naarmuja pois 800-1000grit vesipaperilla, perään 1500grit, 2000grit, sitten kiillotetaan ihan kuin maalipintakin tasan samoilla aineilla. Jos ei 800grit riitä poistamaan kaikkia naarmuja niin tarvitaan karkeammalla vetää enste, sitten taas hienompaa ja hienompaa jne. Käsinkin on mahdollista kiillottaa hionnan jälkeen mutta koneella onnistuu 100kertaa nopsempaan ja paremmalla tuloksella. Vesihiontaan menee se 80% työajasta, loput umpioiden ympäristön suojaamiseen, myllyttämiseen ja vahaamiseen.
EDIT:
Ja nyt tuon videon katsottuani niin tuo tekee justiinsa tuon hionnan ihan samaan tyyliin kuin minä tuossa sanoinkin. Ensin karkealla ja perään niin paljon hienoilla kuin vaan papereita löytyy.
Tuo siveltävä aine näyttäis olevan kirkaslakkaa. Ilmeisesti vetelee viimeisenä noin 4000grit vesissä hionnan joka tuottaa justiinsakin tuommosen vähän utuisen mutta läpinäkyvän jäljen. Ei myllytä perään vaan vetäsee ihan vaan siveltimellä kirkaslakan pintaan joka täyttää viimeisen hionnan naarmut ja tekee pinnasta täysin tasaisen ja kirkkaan.
Hommaan vierähtää vähän umpioiden kunnosta riippuen tunti pari.
Hommahan ei ole hankalaa. Vähän umpion kunnosta riippuen lähdetään hiomaan naarmuja pois 800-1000grit vesipaperilla, perään 1500grit, 2000grit, sitten kiillotetaan ihan kuin maalipintakin tasan samoilla aineilla. Jos ei 800grit riitä poistamaan kaikkia naarmuja niin tarvitaan karkeammalla vetää enste, sitten taas hienompaa ja hienompaa jne. Käsinkin on mahdollista kiillottaa hionnan jälkeen mutta koneella onnistuu 100kertaa nopsempaan ja paremmalla tuloksella. Vesihiontaan menee se 80% työajasta, loput umpioiden ympäristön suojaamiseen, myllyttämiseen ja vahaamiseen.
EDIT:
Ja nyt tuon videon katsottuani niin tuo tekee justiinsa tuon hionnan ihan samaan tyyliin kuin minä tuossa sanoinkin. Ensin karkealla ja perään niin paljon hienoilla kuin vaan papereita löytyy.
Tuo siveltävä aine näyttäis olevan kirkaslakkaa. Ilmeisesti vetelee viimeisenä noin 4000grit vesissä hionnan joka tuottaa justiinsakin tuommosen vähän utuisen mutta läpinäkyvän jäljen. Ei myllytä perään vaan vetäsee ihan vaan siveltimellä kirkaslakan pintaan joka täyttää viimeisen hionnan naarmut ja tekee pinnasta täysin tasaisen ja kirkkaan.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Kiitos vinkeistä, 700km päähän ei viitsi lähteä valoja kiillotuttamaan kiillotan itse. Pyörivällä laikalla?
Noista xenon-polttimoista, voiko tuonne heittää 55w polttimot, riittääkö ballastissa tenku?
Mitkä polttimot sumareihin? Minkälainen operaatio olis laittaa xenonit siihen pienemmän silmän apukaukovaloon?
Noista xenon-polttimoista, voiko tuonne heittää 55w polttimot, riittääkö ballastissa tenku?
Mitkä polttimot sumareihin? Minkälainen operaatio olis laittaa xenonit siihen pienemmän silmän apukaukovaloon?
124.023
Osta pajottamolta irtolinssit, lähetä tänne, teen ja lähetän takasi
No ei... Mutta siis joo, pyörivällä laikalla. Hätätilanteessa vaikka lumppulaikka porakoneeseen ja marketista vaikka fareclan G3 tahnaksi. Sotkee niin perskeleesti mutta ajaa asiansa. Eli enste hiot jostain 1000-1500grit lähtien vesissä ihan mataksi, katsot onko hyvä. Jos jää vielä syviä naarmuja niin karkeampaa ja takaisin hienompaan. Viimeistely sitten 2000grit ja vielä hienommalla jos sattuu löytymään.
Sitten vaan laikkaa koneeseen, tahnaa laikalle, tahnasta riippuen vähän vettä peliin ja ajamaan hiontajäljet pois ja tuloksena on kirkas umpio. Kunnon vahaa niskaan kerros kaksi niin pysyy parempana. Toiset lakkaa umpion ennen vahausta, toiset ei. Makuasia.
Jos taas tahtoo panostaa niin noita myllytyslitkuja löytyy sitten vähän joka lähtöön samoinkuin koneita ja laikkoja, mutta noin niinkun minimaalisella sijoituksella ottaisin ihan vaan vesipapereita ja vaikkapa justiinsa tommosen villapallolaikan porakoneeseen. Kyllä silläkin tekee. Umpiot kun ei ole niin kranttuja viimeistelymyllytyksestä. Kunhan et sitten aja yhtä kohtaa kauaa, lämpenee meinaan nopiasti ja muovi ei oikein tykkää lämmöstä ihan hirveästi. Kone liikkeessä aina kun laikka pyörii niin hyvä tulee. Otat alussa varovaisemmin eli painat ihan vähän vaan laikkaa umpioon päin ja katot mitä tapahtuu. Sitten kun tulee vähän enempi sinuiksi työn kanssa niin enemmän painoa. Ja aloita melko alhaisilla kierroksilla, kokeile sitten isompia kierroksia vasta kun työ alkaa olla tuttua.
Ja jos kiillotuksen jälkeen näkyy vielä jotain häiritsevää naarmua niin paperia käteen ja hiomaan uudestaan
EDIT: Taikka käyt huutelemassa tuolla pesukinnas.comilla josko siellä sun suunnilla olis joku halukas jolla olis myllytysvermeet ja mielenkiintoa tulla jeesaamaan/opettamaan/lainaamaan myllyä. Vesihionta nyt on itsestäänselvää melkein kaikille, mutta tuo kiillotus sitten. Voihan se olla että sieltäpäin joku löytyis joka sen tekis mielellään muutamalla kympillä sulle.
No ei... Mutta siis joo, pyörivällä laikalla. Hätätilanteessa vaikka lumppulaikka porakoneeseen ja marketista vaikka fareclan G3 tahnaksi. Sotkee niin perskeleesti mutta ajaa asiansa. Eli enste hiot jostain 1000-1500grit lähtien vesissä ihan mataksi, katsot onko hyvä. Jos jää vielä syviä naarmuja niin karkeampaa ja takaisin hienompaan. Viimeistely sitten 2000grit ja vielä hienommalla jos sattuu löytymään.
Sitten vaan laikkaa koneeseen, tahnaa laikalle, tahnasta riippuen vähän vettä peliin ja ajamaan hiontajäljet pois ja tuloksena on kirkas umpio. Kunnon vahaa niskaan kerros kaksi niin pysyy parempana. Toiset lakkaa umpion ennen vahausta, toiset ei. Makuasia.
Jos taas tahtoo panostaa niin noita myllytyslitkuja löytyy sitten vähän joka lähtöön samoinkuin koneita ja laikkoja, mutta noin niinkun minimaalisella sijoituksella ottaisin ihan vaan vesipapereita ja vaikkapa justiinsa tommosen villapallolaikan porakoneeseen. Kyllä silläkin tekee. Umpiot kun ei ole niin kranttuja viimeistelymyllytyksestä. Kunhan et sitten aja yhtä kohtaa kauaa, lämpenee meinaan nopiasti ja muovi ei oikein tykkää lämmöstä ihan hirveästi. Kone liikkeessä aina kun laikka pyörii niin hyvä tulee. Otat alussa varovaisemmin eli painat ihan vähän vaan laikkaa umpioon päin ja katot mitä tapahtuu. Sitten kun tulee vähän enempi sinuiksi työn kanssa niin enemmän painoa. Ja aloita melko alhaisilla kierroksilla, kokeile sitten isompia kierroksia vasta kun työ alkaa olla tuttua.
Ja jos kiillotuksen jälkeen näkyy vielä jotain häiritsevää naarmua niin paperia käteen ja hiomaan uudestaan
EDIT: Taikka käyt huutelemassa tuolla pesukinnas.comilla josko siellä sun suunnilla olis joku halukas jolla olis myllytysvermeet ja mielenkiintoa tulla jeesaamaan/opettamaan/lainaamaan myllyä. Vesihionta nyt on itsestäänselvää melkein kaikille, mutta tuo kiillotus sitten. Voihan se olla että sieltäpäin joku löytyis joka sen tekis mielellään muutamalla kympillä sulle.
® Mesen linttaklubi
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
- Kiire on köyhyyden merkki
Linttaristin haltija 24.11.2012 ->
Oikeen jos alkaa hifisteleen, niin lyhkäsiin uudet projektorit:
http://www.theretrofitsource.com/produc ... ucts_id=92
Alkaa noilla kilometreillä orkkis heijastinpinnat oleen finaalissa, ei auta paljon uudet polttimotkaan.
Pitkiin ehdottomasti tuo sarja:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=516
Testattu ja toimii!!
Löyty joku huonolaatunen suomifilmi noista projektoreista:
http://www.youtube.com/watch?v=rksa8u2EajA
Tietty myllytys noihin niin avot!
http://www.theretrofitsource.com/produc ... ucts_id=92
Alkaa noilla kilometreillä orkkis heijastinpinnat oleen finaalissa, ei auta paljon uudet polttimotkaan.
Pitkiin ehdottomasti tuo sarja:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=516
Testattu ja toimii!!
Löyty joku huonolaatunen suomifilmi noista projektoreista:
http://www.youtube.com/watch?v=rksa8u2EajA
Tietty myllytys noihin niin avot!
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
"Their bolt pattern is identical to older Hella 3" halogen, xenon, and bi-xenon projectors - so can be used as a direct bolt on upgrade to OEM or aftermarket housings that use these designs."
Tämän mukaan kyllä.
Puskuri pois ja umpiot on kolmella pultilla kii, muutaman tunnin projekti.
Helpoimmalla ja nopeiten saat valoa tuolla 70w:n xenonsarjalla, minkä linkitin. Sen jälkeen viimeistään lyhkäset tuntuu surkeilta
Tämän mukaan kyllä.
Puskuri pois ja umpiot on kolmella pultilla kii, muutaman tunnin projekti.
Helpoimmalla ja nopeiten saat valoa tuolla 70w:n xenonsarjalla, minkä linkitin. Sen jälkeen viimeistään lyhkäset tuntuu surkeilta
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
YV:llä kii
Mersun projektoreissa on sisäpuolelta rihlatut linssit. Ne kun vaihdetaan kirkkaisiin, niin valokuvio terävöityy ja valoteho paranee, näin on kerrottu.
Mutta kyllä ainakin nuo omat kääntyvät xenonit on mielettömän hyvät, vaikkei uusien Audien valoille pärjääkään. Kyytiläisen puolelle on umpio joskus uusittu ja sen valokeila on parempi ja kirkkaampi. Kuskin puolella valokeila on selkeästi himmeämpi ja keltaisempi, eikä uusi polttimo muuttanut asiaa. Näyttää olevan projektorin pinnassa pölykerros, pitää koittaa puhdistaa nuo. Myös tuo linssien vaihto on ollut mielessä, on vaan oma projektinsa sekin.
Pitkissä näytti olevan jotkut sinipintaiset halogeenit, valokeilan väri sama kuin xenonissa ja valokuvio on erittäin hyvä. Ensimmäinen auto, joka ei lisävaloja kaipaa!
Edit:
Naapurifoorumilla asiaa linssien vaihdosta
Linssit
Mutta kyllä ainakin nuo omat kääntyvät xenonit on mielettömän hyvät, vaikkei uusien Audien valoille pärjääkään. Kyytiläisen puolelle on umpio joskus uusittu ja sen valokeila on parempi ja kirkkaampi. Kuskin puolella valokeila on selkeästi himmeämpi ja keltaisempi, eikä uusi polttimo muuttanut asiaa. Näyttää olevan projektorin pinnassa pölykerros, pitää koittaa puhdistaa nuo. Myös tuo linssien vaihto on ollut mielessä, on vaan oma projektinsa sekin.
Pitkissä näytti olevan jotkut sinipintaiset halogeenit, valokeilan väri sama kuin xenonissa ja valokuvio on erittäin hyvä. Ensimmäinen auto, joka ei lisävaloja kaipaa!
Edit:
Naapurifoorumilla asiaa linssien vaihdosta
Linssit
22tkm takana, puoli miljoonaa ihan kohta täynnä.
Raidepäät vaihdettu ja nelipyöräsäädetty sillon tuoreeltaan, samalla vaihdettiin loota- ja peräöljyt.
Lauhduttimelta moottorille imusarjan alla menevä jäähdytysnesteletku vaihdettu, kun alkoi tihkumaan (15€)
Xenoneihin vaihdoin polttimot, jonka seurauksena valoteho parani huomattavasti.
Täytyy se sanoa, ettei sitä ole ennen ollut autoa
Kyyti on taattua ykkösluokkaa yhdistettynä mahtavaan moottoriin ja hyvään ajettavuuteen. Ei näitä kannata pelätä
edit. Katsastukseen ajoin ilman ennakkovalmisteluja-->läpi
Raidepäät vaihdettu ja nelipyöräsäädetty sillon tuoreeltaan, samalla vaihdettiin loota- ja peräöljyt.
Lauhduttimelta moottorille imusarjan alla menevä jäähdytysnesteletku vaihdettu, kun alkoi tihkumaan (15€)
Xenoneihin vaihdoin polttimot, jonka seurauksena valoteho parani huomattavasti.
Täytyy se sanoa, ettei sitä ole ennen ollut autoa
Kyyti on taattua ykkösluokkaa yhdistettynä mahtavaan moottoriin ja hyvään ajettavuuteen. Ei näitä kannata pelätä
edit. Katsastukseen ajoin ilman ennakkovalmisteluja-->läpi
124.023