w211 220 CDI farkku -08 -> hulluako?

Vastaa Viestiin
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

w211 220 CDI farkku -08 -> hulluako?

Viesti Kirjoittaja veppe »

Tuli kummallinen tilaisuus, että saattais joutua harkitsemaan tuollaista farkkumersua. Diisseliä ei ole ollut pitkään aikaan, mutta kun perheen bensa-autoilla tulee ajokilometrejä vuodessa yli 40 tkm, ja keskikulutus on jotain 12-13 l/100km, niin alkaa miettimään, että olisko siinä järkeä...

Mitä pitäis tietää tuollaisesta -08 220CDI:stä? Avantgarde varustelulla, manuaali, 210 tkm ajettu taksi :!:

Ei, talosta ei lähde Ärrä pois. Eikä ehkä lähde tila-Tojotakaan pois. Mutta Vette lähtis vaihdossa :roll:

Takokaa nyt järkeä kalloon :idiot: Onko ylipäätään diisseli edes järkevä hankinta, jos sen mittariin tulee esim. 25 tkm vuodessa (tuo 15 tkm muihin autoihin)? Mitä nää 220CDIt nykyään kuluttaa?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onko ylipäätään diisseli edes järkevä hankinta, jos sen mittariin tulee esim. 25 tkm vuodessa
On.
Eipä noissa tuon ikäisissä ole mitään ihmeellistä ongelmaa.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Säästön kannattavuus on nuukapihiydestä kiinni - minä olen nuukapihi :lol:

Jos nyt menee ärrällä JKL:n seudun alimman tariffin mukaan 40tkm * 12L * 1,599€ = 7675,20€

niin

R ois 15tkm * 12L * 1,599L = 2878,20€

ja

Riiseli ois 25tkm * 7L * 1,359 = 2378,25€ + vero ~550€ ? eli vajaan kolme tonttua eli säästön osuus jää parin tonnin kieppeille. Tosin jos ärrällä pääsee 12L niin voi se tuo riiselinkin kulutus olla hivenen pienempi :wink: Ja kyllä minä sen tiiän että laskea osaat paremmin ku minä mutta mun mielestä nää on aina niin jänniä laskettavia :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

XUX63 kirjoitti:Säästön kannattavuus on nuukapihiydestä kiinni - minä olen nuukapihi :lol:

Riiseli ois 25tkm * 7L * 1,359 = 2378,25€ + vero ~550€ ? eli vajaan kolme tonttua eli säästön osuus jää parin tonnin kieppeille. Tosin jos ärrällä pääsee 12L niin voi se tuo riiselinkin kulutus olla hivenen pienempi :wink: Ja kyllä minä sen tiiän että laskea osaat paremmin ku minä mutta mun mielestä nää on aina niin jänniä laskettavia :lol:
Eihän Ärrällä kyllä pääse 12 litraan edes hinaamalla :lol: Sille voi laskea 15 vähintään, mutta kilsoja siihen tulee alle 10 tkm vuodessa, ja toki jatkossakin siihen tulee kilsoja. Tuo 12 litran keskikulutus on Toyotan keskikulutus, Corvette ja Mersu menee puolin ja toisin, eli tuo 12-13 on yhteensä aika lailla siinä. Pitäis varmaan kaivaa oikeesti kuitit esiin ja laskea siitä ihan todellinen. Suurin osa kilometreistä on nurkka-ajoa, joka hoituis vaikka vähän pienemmälläkin autolla... hullua kyllä, teen töitä kotoa käsin, mutta silti perheen vuosittainen ajosuorite on tuota luokkaa :oops: Pitäis vissiin laittaa vaimolta autonavaimet lukkojen taakse :twisted:

Otin sitten itsekin laskimen käteen, ja :shock: Säästöllä näköjään kävis vaikka joskus etelässä vaimon kanssa... Ainakin Etelä-Suomessa, Ikealle asti tuolla varmaan pääsis :roll: Mutta enitenhän näissä auton vaihdoissa aina mietityttää tulevat huolto- ja ylläpitokustannukset. Ihmeellistä kyllä, noilla nykyisillä autoilla on menty pitkälti öljyvaihtohuolloilla, Ärrässäkään ei ole mitään ihmeellisiä vaivoja ollut (jos ei jenkkilän aikaa lasketa, kun se oli vähän väliä takuukorjauksissa).

Dealerin sanat tietysti nyt hiukan helpottaa, eli onko niin, että tuon ikäisissä on jo 211:n mahdolliset lastentaudit jo saatu pois? Joutuuko alapalleroita yms. näihin vaihtamaan joka öljynvaihdon yhteydessä? Mitä täältä meseltä löysin, niin alkupään 211:ssä etupäätä saa korjailla tonnilla per kerta :shock: Siinä menee äkkiä säästöt korjauksiin, jos tuollaisia joutuu laittamaan...

Niin ja tietysti itse noissa käyttökustannuksissa mietin ensi vuoden vaihteessa nousevaa dieselin hintaa... Järkevintähän olis kyllä joku pikkudieseli, jolla nurkka-ajot hoitais, mutta ei ole kukaan sellaista vielä vaihdossa tyrkyttänyt...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllähän nivelremppaa joutuu tekemään ajoittain mutta eivät ne niin kalliita ole eivätkä työläitä vaihtaa.
Takajousituksen ilmapussit eivät ole ikuisia mutta ei perä joka talvi maata laahaa ... eikun kauppaa tekemään vaan autosta, tuon ikäinen noilla kilometreillä on käsittääkseni kohtalaisen helposti markkinoitavissa edelleen jos tuntuu ettei se miellytä.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

No vettee nyt ei ainaka o järkee hukata! :lol:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

laineracing kirjoitti:No vettee nyt ei ainaka o järkee hukata! :lol:
Kiitos ensimmäisestä järkiperustelusta :!: Tunteet jätettävä sivuun, vaikka Mersua mieli tekisikin :lol:

Sehän kai se tässä pointti onkin, että kun löytäis hyviä syitä blokata tuon tarjotun vaihdokin, niin ei tarvis edes miettiä. Vette kun ei ole edes ollut kovin vakavasti myynnissä, mutta tuli houkutteleva vaihdokki, niin pisti miettimään.

Vaimolle jo ehdotin Toyotan vaihtamista dieseliin ja Veten pitämistä, mutta "eihän siinä ole mitään järkeä". Heh :lol:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tääläkun kysyy kannattaako vaihtaa niin mersu miehet vaihtais varmaan äitinsäkki mersuun :lol: mutta juu älä vettee hukkaa,vaihda se ennemmin uudempaan (ellei ole uus korinen jo?) Ja ajelet sillä tyytyväisenä :wink:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

laineracing kirjoitti:Tääläkun kysyy kannattaako vaihtaa niin mersu miehet vaihtais varmaan äitinsäkki mersuun :lol: mutta juu älä vettee hukkaa,vaihda se ennemmin uudempaan (ellei ole uus korinen jo?) Ja ajelet sillä tyytyväisenä :wink:
Niin no, siis oikeestihan tuossa tuli järkiperusteluita Dealerilta ja Suksilta, mutta kun tunnepuoli ei antais Corvettea pois :) Veljeni just tuolla pihalla vielä maalipintaa kiillottelee, niin eihän siitä raaski luopua. Mutta kun on autoja (eli kustannuksia) liikaa pihassa, niin pakko kait jotain tehdä.

Ehkä se Hojota pitää laittaa myyntiin ja ostaa dieseli tilalle... Onneksi Mersukin jo on, niin vois huoleti ostaa vaikka Volkkarin tai Skoodan :shock:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Näin siinä sitten kävi, että Eemeli tuli taloon :D Vedin kokeeksi "kauppareissun" Tikkakoskelta Palokan Prismalle ja takaisin, ja täytyy sanoa, että kun keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan alle 6 litraa dieseliä (tosin ruuhkaa ei ollut, kun oli ilta), niin kyllä siinä ajellessa välillä myhäilytti, kun aiemmin on sama lenkki vedetty 11 litran bensan keskikulutuksella :shock:

Ehkä tämä oli ihan järkevä vaihto loppujen lopuksi, kun Mersun lisäksi kuitenkin tuli välirahaakin sopivasti. Saahan noita harrasteautoja aina myöhemminkin hankittua, jos rahatilanne sallii. Jäi se vielä vähän kaivelemaan tuonne sydämen sopukoihin, luopumisen tuskaa neljän vuoden yhteisen matkanteon jälkeen :cry: Sanoinkin ostajalle, että voin ostaa sen takaisin sitten kun se on hänellä joskus myynnissä :P

Kuva olis kiva, eli tässä.
Kuva
On nyt sitten kaksi Cubanitesilveriä pihassa :)
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

veppe kirjoitti:Vedin kokeeksi "kauppareissun" Tikkakoskelta Palokan Prismalle ja takaisin, ja täytyy sanoa, että kun keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan alle 6 litraa dieseliä (tosin ruuhkaa ei ollut, kun oli ilta), niin kyllä siinä ajellessa välillä myhäilytti, kun aiemmin on sama lenkki vedetty 11 litran bensan keskikulutuksella :shock:
Siinä on Prisman vieressä Nesteen ja Tepoilin kylmäasemat Vettekuskeille, että saa vietyä maidot kotio. :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

veppe kirjoitti:On nyt sitten kaksi Cubanitesilveriä pihassa :)
Onkos tuo faceliftin cubanit hiukkasen tummempi :roll: Ainakin kuvassa näyttää. Onnittelut hankinnasta. Speksejä ja lisää kuvia :pappa:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

XUX63 kirjoitti:
veppe kirjoitti:On nyt sitten kaksi Cubanitesilveriä pihassa :)
Onkos tuo faceliftin cubanit hiukkasen tummempi :roll: Ainakin kuvassa näyttää. Onnittelut hankinnasta. Speksejä ja lisää kuvia :pappa:
Itse asiassa faceliftin cubanit näyttäis olevan vaaleampi. Tai siis enemmän harmaa/hopea. Tai ainakin verrattua Ärrän Cubaniteen. Tai sitten sekoittavat vain enemmän ruskeaa rapakon takana maalin sekaan:
Kuva

Nyt kun sain auton puunattua ja vahattua, niin kehtaa laittaa kuviakin. Eli tässä pari kuvaa, ollos hyvä:
Kuva
Kuva

Nyt kun auton on puunannut läpeensä, niin täytyy sanoa, että maalipinta on kyllä tosi hyvässä kunnossa 200 tkm ajetuksi. Voisi melkein sanoa, että virheetön.

Tästä varsinaista speksiä, lyhyesti: Avantgarde Taxi varustelulla. Vielä lyhyemmin: Aito Suomi-auto. :lol:

Sales designation: E 220 CDI
Delivery date: 14 11 2008
Paint code 1: 723U CUBANITE SILVER - METALIC
Equipment: 741A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE

SA code
1U4 VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
335B INSTRUMENT CLUSTER LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
411 6-SPEED MANUAL TRANS.
474 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
679 BASIC WHEEL AS SPARE WHEEL
723U CUBANITE SILVER - METALIC
732 BIRDS EYE MAPLE WOOD FINISH
740A LEATHER COMBINATION
741A LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
809 AEJ 08/1/M/X
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
937 TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M010 EVO/VEHICLE UPGRADE ENGINES
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M646 R4-DIESEL ENGINE OM646
O03 SEAT BELT REMINDER WARNING SERVICE REDUCED
R01 SUMMER TIRES
R11 LA 17" 5 DOUBLE SPOKE DESIGN
U24 AMG FLOOR MATS EXCLUSIVE
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
Avatar
740 GLE
Viestit: 2656
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Hieno pari katoksessa!

Tärkeimmät varusteet näkyvät listalla olevankin, eli
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
411 6-SPEED MANUAL TRANS.
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
732 BIRDS EYE MAPLE WOOD FINISH
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR

Mutta kaikki farmarit eivät näköjään tulekaan Bremenistä:
99N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Mersuja 3
Viestit: 92
Liittynyt: 10.11.2006 11:52
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Viesti Kirjoittaja Mersuja 3 »

Sattui silmään Corvette tänään..., no mun tuttava taksikuski täältä meidän pikkukaupungista sillä ajoi... :D
Tuo sinun Mersusi on muuten vienyt minut montakin kertaa huonoille huveille.
Mersun maalipainnasta kun puhuit niin ei ole ihme vaikka onkin hyvässä kunnossa, tuo mersu kun on eniten vaan ajanut "isompia" teitä pitkin..., ja pitää muuten kaveri autonsa hyvässä kunnossa....
W211 280 cdi
W111 220 SB
Kawasaki ZZR 1100
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”