
W210 200cdi puhaltimessa häikkää!
W210 200cdi puhaltimessa häikkää!
Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma.. 

Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!
Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa!Masaaa kirjoitti:Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma..

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!
Voisitko hieman avata tietämättömälle mikä on etuvastus?Jube kirjoitti:Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa!Masaaa kirjoitti:Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma..

Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!
Puhaltimen pyörimisnopeutta säätävä komponentti joka sijaitsee puhallinmoottorin kotelossa, kahdella ruuvilla kiinni itse moottorissa...Masaaa kirjoitti:Voisitko hieman avata tietämättömälle mikä on etuvastus?Jube kirjoitti:Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa!Masaaa kirjoitti:Hei, onkos kellään ollut sellaista ongelmaa väyrysessä että jää tuo sisäilman puhallin sievästi puhaltamaan vaikka auton sammuttaa ja virrat on pois? purkaa akkua ilmeisesti tuo samainen ongelma..
Tämmönen:

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: W210 200cdi puhaltimessa häikkää!
Kiitos tästä! taas yhtä asiaa viisampanaJube kirjoitti:Puhaltimen pyörimisnopeutta säätävä komponentti joka sijaitsee puhallinmoottorin kotelossa, kahdella ruuvilla kiinni itse moottorissa...Masaaa kirjoitti:Voisitko hieman avata tietämättömälle mikä on etuvastus?Jube kirjoitti: Ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, eikä Väyrystäkään mutta etuvastus vialta kuulostaa!
Tämmönen:

juu, no eihän tuon tarkistaminen iso homma ole, kun puhallinmoottori on väyrysessä kuitenki aika helpossa paikassaJube kirjoitti:Enhän toki voi olla varma että vika on juuri tuossa mutta Bemareissa nuo menee yleensä juuri siten että käynnistelee itsekseen puhallinta!

Puhallin kyllä muuten pelittää ihan hyvin mutta se vaan jaa hiljaa pyörimään kun auton sammuttaa.

Juu ilmeisesti näin sen täytyy olla..Jube kirjoitti:Ei siellä mitään releitä ole, etuvastus vaihtoon vaan ja kovaa ajoa
Puhaltimen virtajohonliitin on niin helpossa paikassa että nyt saa kelvata liittimen irrotus aina kun ei oo käytössä auto, koska opiskelian lompakko..

Pitää ootella enskuun alkuun että saa hommattua sitten uuden

Laitan nyt tähän ketjuun kun on samasta aiheesta kymysys, löytyy sitten haulla myöhempää käyttöä varten.
Väykky W210 E280 4matic -98, automaatti-ilmastointi. Puhallin toimi n. puoleen väliin nopeuksia. Kolmella isoimmalla nopeudella ei vaikutusta puhallusnopeuteen.
Aikani tutkivaa journalismia käyttäen rohkenin tilata ameriikasta (eli oikeesti kiinanpojalta) tuon etuvastus, nopeudensäätöpalikka, regulaattori (mikä nyt onkaa savoksi sanottuna). Vaihto on tosiaan helppo homma, ristipää PH2 ja torx 20 kaveriksi, alle 30min meni rennolla vauhdilla nenää tonkien tässä jumpassa. Piuhat kävi suoraan tällä kertaa, ameriikan foorumeilta löytyy myös juotoshommia vaatineita versioita. Näitä palikoita on eri versioita olemassa, ite otin kuvan ja vertasin sitten myyjän kuviin ennen tilaamista.
Tänään vaihdettu, nähtäväksi jää miten pitkään tuo mokkula tuolla toimii.
Tässä ebay linkki osaan, pari-kolme viikkoa meni tullessa, eli aika normaalia. Ja kun linkki joskus lopettaa toimintansa niin hakusanoilla "Blower Motor Resistor Regulator Mercedes Benz" pitäs löytyä ebaystä.
Väykky W210 E280 4matic -98, automaatti-ilmastointi. Puhallin toimi n. puoleen väliin nopeuksia. Kolmella isoimmalla nopeudella ei vaikutusta puhallusnopeuteen.
Aikani tutkivaa journalismia käyttäen rohkenin tilata ameriikasta (eli oikeesti kiinanpojalta) tuon etuvastus, nopeudensäätöpalikka, regulaattori (mikä nyt onkaa savoksi sanottuna). Vaihto on tosiaan helppo homma, ristipää PH2 ja torx 20 kaveriksi, alle 30min meni rennolla vauhdilla nenää tonkien tässä jumpassa. Piuhat kävi suoraan tällä kertaa, ameriikan foorumeilta löytyy myös juotoshommia vaatineita versioita. Näitä palikoita on eri versioita olemassa, ite otin kuvan ja vertasin sitten myyjän kuviin ennen tilaamista.
Tänään vaihdettu, nähtäväksi jää miten pitkään tuo mokkula tuolla toimii.
Tässä ebay linkki osaan, pari-kolme viikkoa meni tullessa, eli aika normaalia. Ja kun linkki joskus lopettaa toimintansa niin hakusanoilla "Blower Motor Resistor Regulator Mercedes Benz" pitäs löytyä ebaystä.
Tai sitten kurkistamaan onko sam yksikkö millaisessa hapessa. Väykystä en tiijä missä se on mutta 202 on sulaketaulun alla ja välissä on kytkentähässäkkä joka ottaa itseensä vedestä - alkaa laitteet pörräillä omiaan esim puhaltimet. Oisko väykässä sama mahollista?Masaaa kirjoitti:Juu ilmeisesti näin sen täytyy olla..Jube kirjoitti:Ei siellä mitään releitä ole, etuvastus vaihtoon vaan ja kovaa ajoa
Puhaltimen virtajohonliitin on niin helpossa paikassa että nyt saa kelvata liittimen irrotus aina kun ei oo käytössä auto, koska opiskelian lompakko..![]()
Pitää ootella enskuun alkuun että saa hommattua sitten uuden
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.