ilmastointi ja Webasto ongelma. s210 -00 320CDI
jep jep kone otettu irti ja purettu.. syyksi paljastui jumittunut paloilmapuhallin. välillä lähtee käyntiin ku sormella avustaa välillä taas ei..
uusi tilattu huutonetistä 50 äyriä.
purinpas tuon puhaltimen noin niinku kokeeksi.. ja kyllä se on ihan purettavissa!
se muovi vekeen siitä päältä, sitte kammeta se siipiratas pois siitä akselilta, ku oikeen tarkkaa kattoo nii siinä alumiinissa on pieni hahlo yhessä kohtaa josta voi sitte talttapäällä sen siipirattaan kammeta vekeen,
sen alla on sitte liuta torxseja jotka poistamalla paketti aukeaa
uusi tilattu huutonetistä 50 äyriä.
purinpas tuon puhaltimen noin niinku kokeeksi.. ja kyllä se on ihan purettavissa!
se muovi vekeen siitä päältä, sitte kammeta se siipiratas pois siitä akselilta, ku oikeen tarkkaa kattoo nii siinä alumiinissa on pieni hahlo yhessä kohtaa josta voi sitte talttapäällä sen siipirattaan kammeta vekeen,
sen alla on sitte liuta torxseja jotka poistamalla paketti aukeaa
Webasto paikallaan
ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.
mitähän seuraavaksi
saako tuota *:lla katottua että missä vika?
saa ilmeisesti lähteä ostaan rouvalle ketun turkkia jos viellä pakkasia tulee
ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.
mitähän seuraavaksi
saako tuota *:lla katottua että missä vika?
saa ilmeisesti lähteä ostaan rouvalle ketun turkkia jos viellä pakkasia tulee
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
en tiiä starista mut noi vikakoodin luku laiteet oli aika halva mitä ite kokeilin... olekkos kokeillu:
-toimiiko puhallin.. mulla toimi aina hetken mut sitte taas pimeni sormella ku pyöräytti nii taas pelas, parhaiten pelas vaa sillonku oli puhallin vaaka tasossa.
-poltto ainepumpulle tuleeko virtaa.
-oliko liittimet missä kunnossa
- mitäs tapahtuu jos tökkäät virtaa siihen komento pinniin veä ylimääränen johto rosvolla siihen ja tempase 12v siihen.
- tulekko virtaa, virta liitin nastoihin
sitte tilaat tämän
http://www.obd2-shop.eu/obdusbkkldiagno ... p-203.html
ja tämän
http://www.obd2-shop.eu/obdbreakoutcable-p-215.html
ja asennat jollekki läppärille tämän.
http://www.techwebasto.com/heater_thermo_test.htm
ja asennat ajurit näitten ohjeiden mukaan.
http://www.obdmaailma.com/viewtopic.php?t=3
ja siinpä se. en oikeen usko et sulla on mitään isoa vikaa siel ennää
puhaltimen toimivuutta epäilen jokseenki vahvasti..
sen sie löydät halviiten tästä
http://www.huuto.net/kohteet/thermo-top ... /251279536
-toimiiko puhallin.. mulla toimi aina hetken mut sitte taas pimeni sormella ku pyöräytti nii taas pelas, parhaiten pelas vaa sillonku oli puhallin vaaka tasossa.
-poltto ainepumpulle tuleeko virtaa.
-oliko liittimet missä kunnossa
- mitäs tapahtuu jos tökkäät virtaa siihen komento pinniin veä ylimääränen johto rosvolla siihen ja tempase 12v siihen.
- tulekko virtaa, virta liitin nastoihin
sitte tilaat tämän
http://www.obd2-shop.eu/obdusbkkldiagno ... p-203.html
ja tämän
http://www.obd2-shop.eu/obdbreakoutcable-p-215.html
ja asennat jollekki läppärille tämän.
http://www.techwebasto.com/heater_thermo_test.htm
ja asennat ajurit näitten ohjeiden mukaan.
http://www.obdmaailma.com/viewtopic.php?t=3
ja siinpä se. en oikeen usko et sulla on mitään isoa vikaa siel ennää
puhaltimen toimivuutta epäilen jokseenki vahvasti..
sen sie löydät halviiten tästä
http://www.huuto.net/kohteet/thermo-top ... /251279536
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Webaston virtajohtoon tulee jännite ja maajohtoon maa? 3-pinniin kytkeytyy ohjausjännite kun webaston tulisi käynnistyä? Seuraavaksi vois testata paloilmapuhaltimen toimivuus.ProZero kirjoitti: ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.
mitähän seuraavaksi
Jos vika olisi hehkussa tai pa-pumpussa tai niiden johdotuksissa, palopuhallin kuitenkin tuulettelisi vikatilan takia.
peltsipuskuri kirjoitti:Webaston virtajohtoon tulee jännite ja maajohtoon maa? 3-pinniin kytkeytyy ohjausjännite kun webaston tulisi käynnistyä? Seuraavaksi vois testata paloilmapuhaltimen toimivuus.ProZero kirjoitti: ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.
mitähän seuraavaksi
Jos vika olisi hehkussa tai pa-pumpussa tai niiden johdotuksissa, palopuhallin kuitenkin tuulettelisi vikatilan takia.
tätä komppaan son tuo puhalin kuiten se joka tarttaa joka tapauksessa oli muissa vikaa tai ei jos vain virtaa saapi..
onko peltsipuskurilla nuita lukijoita.... pystyykö tota webaa lukemaan pelekkä kortti käjes vai pitääkö olla romut kiini ?
hehku toimii kun testasin sen ,kun käytin tuon osina.
puhaltimesta en 100% varma ole että toimmiko siten enään.
virtoja en ole ensimäisen irrotus kerren jälkeen tarkistanut.
virta liitin ok , mutta tuo ohjain pistikeesta on likitukset rikki.
pitää otaa viellä kerran se irti ja tutkia tuo virta puoli. helpoa ei purkaminen tule olemaan kun vuorattu lämmön kestävällä eristys teipillä ja silikoonilla.
pitänee motivoitua jokupäivä tallille.
ps: niin ja naapuri foorumilta lueskelin että tuo ulkolämpö-anturi olis joten osallisena tuohon webaston käynistymiseen? en tiedä mitä tuo näyttää kun mittaristosta lämpö/kelon näytöt pimiänä.
puhaltimesta en 100% varma ole että toimmiko siten enään.
virtoja en ole ensimäisen irrotus kerren jälkeen tarkistanut.
virta liitin ok , mutta tuo ohjain pistikeesta on likitukset rikki.
pitää otaa viellä kerran se irti ja tutkia tuo virta puoli. helpoa ei purkaminen tule olemaan kun vuorattu lämmön kestävällä eristys teipillä ja silikoonilla.
pitänee motivoitua jokupäivä tallille.
ps: niin ja naapuri foorumilta lueskelin että tuo ulkolämpö-anturi olis joten osallisena tuohon webaston käynistymiseen? en tiedä mitä tuo näyttää kun mittaristosta lämpö/kelon näytöt pimiänä.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
uus tai uutta vastaava paloilmapuhalin saapu postiin olipahan haipakkaa tuo sen matka vähäkyröstä rovaniemelle.
Lähetyksestä on vastaanotettu ennakkoilmoitus sähköisesti EDI-sanomana.
Rekisteröinti: 21.1.2013 klo 13:17:22
Paikka: VÄHÄKYRÖ 66500
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
Rekisteröinti: 22.1.2013 klo 15:13:11
Paikka: ROVANIEMI 96500
kerranki voi sanoa et posti oli nopee..
ei muutako huomenna asentelee
Lähetyksestä on vastaanotettu ennakkoilmoitus sähköisesti EDI-sanomana.
Rekisteröinti: 21.1.2013 klo 13:17:22
Paikka: VÄHÄKYRÖ 66500
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
Rekisteröinti: 22.1.2013 klo 15:13:11
Paikka: ROVANIEMI 96500
kerranki voi sanoa et posti oli nopee..
ei muutako huomenna asentelee
Joo puhallin oli paskana tai siis on nyt paskana. ei saanut ehjänä purettua tuota puhalin eli uuden hommaus tiedossa. meinas kyllä veren paineet nousta tuon kans tapellessa
Tuossa kuva tuosta viritelmästä millä hyvä testailla noita auton sähköjä..
Numerot ei oikein näyt mut nuin lukee-> 3,5,6,9,12,13.8
Tuossa kuva tuosta viritelmästä millä hyvä testailla noita auton sähköjä..
Numerot ei oikein näyt mut nuin lukee-> 3,5,6,9,12,13.8
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
hyvä että joku edes on saanut tuon toimimaan minkäs laisen nappi systemin teit tolle?
niin tuo virta lähde tuli 100 vuotta vanhan IBM läppärin mukana , josta jo aika jättänyt. tuossa saa tuota jännitettä säädettyä ja on tuossa joku oikosulku suoja ja sulake.
sairaan hidasta tuo huuto.netin rekistöröinti . noh huomenna sitten ilmeisesti pääsee vasta tilaileen sen puhaltimen..
niin tuo virta lähde tuli 100 vuotta vanhan IBM läppärin mukana , josta jo aika jättänyt. tuossa saa tuota jännitettä säädettyä ja on tuossa joku oikosulku suoja ja sulake.
sairaan hidasta tuo huuto.netin rekistöröinti . noh huomenna sitten ilmeisesti pääsee vasta tilaileen sen puhaltimen..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
son väliaikanen siis 12v suoraan napilla heräte pinniin muulla se ei sit käynistykkää. oli sen verran epäselvä tuo viritys tolle joholle et päätin et ainaki saan sammumaan sen tarpeentullen.
edit: eli se heräte johto oli veetty sinne ecu koteloon rosvolla johonki epämääräseen johtoon toimi kyllä mut ei sit sammunu oleskaa ku auto oli käynnis.
rosvo irti ja vedin siitä johon hyttään sielt eculaatikolta menee kaponen kanava hanttarin jalkoihin ja toisen piuhan vedin kans joho virta sieltä virran otto pisteestä.
sulake vaa väliin ja napilla katkoa sitä 12v. napissa valo tietenki. pelaa nyt esilämmitimenä ja ajo lämmitimen' tosin restillä joutuu muut toiminnot sytyttää
edit: eli se heräte johto oli veetty sinne ecu koteloon rosvolla johonki epämääräseen johtoon toimi kyllä mut ei sit sammunu oleskaa ku auto oli käynnis.
rosvo irti ja vedin siitä johon hyttään sielt eculaatikolta menee kaponen kanava hanttarin jalkoihin ja toisen piuhan vedin kans joho virta sieltä virran otto pisteestä.
sulake vaa väliin ja napilla katkoa sitä 12v. napissa valo tietenki. pelaa nyt esilämmitimenä ja ajo lämmitimen' tosin restillä joutuu muut toiminnot sytyttää
Viimeksi muokannut drneo, 23.1.2013 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
on tuossa viellä pikku ongelma webasto ei pukahakkaan ku auto on kylmä siis ei mitään toimintaa vähä aikaa ku antaa käyä ja käyttää sulaketta pois nii pelaa taas ku unelma.
voisko tämä kieliä jostaki juotos viasta. esim halkeama tuotoksessa kortilla tai jotain
edit: vissiin johoissa vikaa ku heilutteli nii tarttas..
tietääkö kukaan meneekö webaston heräämiseen kauemmin kylmänä..
voisko tämä kieliä jostaki juotos viasta. esim halkeama tuotoksessa kortilla tai jotain
edit: vissiin johoissa vikaa ku heilutteli nii tarttas..
tietääkö kukaan meneekö webaston heräämiseen kauemmin kylmänä..
Viimeksi muokannut drneo, 24.1.2013 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noh nytten tuli jotain eloa tuohon webastoon
alkuviikosta sain postista noutaa paketin jossa tuli toimiva palopuhalin.
tänään löin nippuun ja paikalleen.
ei tuo tallilla osottanut minkään laisia elon merkkejä.
annoin luvutus voiton koko vehkelle , mutta tuossa koti matkalla se sit omia aikojaan pörähti käyntiin
palopuhalin pyörii ja böhisee ja lämmintä tuntu p-putkesta tulevan.. seurailla nyt tässä tilannetta että miten tuo alkaa pelittään
alkuviikosta sain postista noutaa paketin jossa tuli toimiva palopuhalin.
tänään löin nippuun ja paikalleen.
ei tuo tallilla osottanut minkään laisia elon merkkejä.
annoin luvutus voiton koko vehkelle , mutta tuossa koti matkalla se sit omia aikojaan pörähti käyntiin
palopuhalin pyörii ja böhisee ja lämmintä tuntu p-putkesta tulevan.. seurailla nyt tässä tilannetta että miten tuo alkaa pelittään
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Onhan tuo nyt pari päivää pelannut niinku kuulunkin
alku kaunkeutta tuntu tuossa viikonloppuna olevan ,kun sammuili aina välillä ja ei toisinaan lähtenyt päälle olenkaan.
olisko ollut joku vika muistissa , ilmaa tai kesä naftaa linjoissa
nyt on tullut enempi ajeltua niin kyllä tuo heti pörähtää käyntiin kun lähtee liikkenteeseen. ja samuu vasta kun mottorin lämmöt 80c.
nopeaa kyllä lämpenee vaikka ole roikassa toisinaan ollutkaan
Nyt pitäs ruveta metsästään tuo otsikon toinen ongelma , että miksi tuo ilmastoinen EC-nappula pelitä vai onko vaan poltin palanut? vai onko sitten vaan jätetty kylmä aineet vaihtamatta huollon yhteydessä
alku kaunkeutta tuntu tuossa viikonloppuna olevan ,kun sammuili aina välillä ja ei toisinaan lähtenyt päälle olenkaan.
olisko ollut joku vika muistissa , ilmaa tai kesä naftaa linjoissa
nyt on tullut enempi ajeltua niin kyllä tuo heti pörähtää käyntiin kun lähtee liikkenteeseen. ja samuu vasta kun mottorin lämmöt 80c.
nopeaa kyllä lämpenee vaikka ole roikassa toisinaan ollutkaan
Nyt pitäs ruveta metsästään tuo otsikon toinen ongelma , että miksi tuo ilmastoinen EC-nappula pelitä vai onko vaan poltin palanut? vai onko sitten vaan jätetty kylmä aineet vaihtamatta huollon yhteydessä
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88