ilmastointi ja Webasto ongelma. s210 -00 320CDI

Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu pitääpä ottaa yhteyttä ku saa tuon eka testerissä käytettyä
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

yv laitettu
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jep jep kone otettu irti ja purettu.. syyksi paljastui jumittunut paloilmapuhallin. välillä lähtee käyntiin ku sormella avustaa välillä taas ei..
uusi tilattu huutonetistä 50 äyriä.

purinpas tuon puhaltimen noin niinku kokeeksi.. ja kyllä se on ihan purettavissa!
se muovi vekeen siitä päältä, sitte kammeta se siipiratas pois siitä akselilta, ku oikeen tarkkaa kattoo nii siinä alumiinissa on pieni hahlo yhessä kohtaa josta voi sitte talttapäällä sen siipirattaan kammeta vekeen,
sen alla on sitte liuta torxseja jotka poistamalla paketti aukeaa :)
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Webasto paikallaan :!:

ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.

mitähän seuraavaksi :?:

saako tuota *:lla katottua että missä vika?

saa ilmeisesti lähteä ostaan rouvalle ketun turkkia jos viellä pakkasia tulee :ttu:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

en tiiä starista mut noi vikakoodin luku laiteet oli aika halva mitä ite kokeilin... olekkos kokeillu:
-toimiiko puhallin.. mulla toimi aina hetken mut sitte taas pimeni sormella ku pyöräytti nii taas pelas, parhaiten pelas vaa sillonku oli puhallin vaaka tasossa.
-poltto ainepumpulle tuleeko virtaa.
-oliko liittimet missä kunnossa
- mitäs tapahtuu jos tökkäät virtaa siihen komento pinniin veä ylimääränen johto rosvolla siihen ja tempase 12v siihen.

- tulekko virtaa, virta liitin nastoihin

sitte tilaat tämän

http://www.obd2-shop.eu/obdusbkkldiagno ... p-203.html

ja tämän

http://www.obd2-shop.eu/obdbreakoutcable-p-215.html


ja asennat jollekki läppärille tämän.

http://www.techwebasto.com/heater_thermo_test.htm

ja asennat ajurit näitten ohjeiden mukaan.

http://www.obdmaailma.com/viewtopic.php?t=3


ja siinpä se. en oikeen usko et sulla on mitään isoa vikaa siel ennää

puhaltimen toimivuutta epäilen jokseenki vahvasti..

sen sie löydät halviiten tästä

http://www.huuto.net/kohteet/thermo-top ... /251279536
peltsipuskuri
Viestit: 125
Liittynyt: 18.2.2007 21:03

Viesti Kirjoittaja peltsipuskuri »

ProZero kirjoitti: ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.

mitähän seuraavaksi :?:
Webaston virtajohtoon tulee jännite ja maajohtoon maa? 3-pinniin kytkeytyy ohjausjännite kun webaston tulisi käynnistyä? Seuraavaksi vois testata paloilmapuhaltimen toimivuus.

Jos vika olisi hehkussa tai pa-pumpussa tai niiden johdotuksissa, palopuhallin kuitenkin tuulettelisi vikatilan takia.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

peltsipuskuri kirjoitti:
ProZero kirjoitti: ei muutosta yhtä mykkä kun ennenkin.

mitähän seuraavaksi :?:
Webaston virtajohtoon tulee jännite ja maajohtoon maa? 3-pinniin kytkeytyy ohjausjännite kun webaston tulisi käynnistyä? Seuraavaksi vois testata paloilmapuhaltimen toimivuus.

Jos vika olisi hehkussa tai pa-pumpussa tai niiden johdotuksissa, palopuhallin kuitenkin tuulettelisi vikatilan takia.

tätä komppaan son tuo puhalin kuiten se joka tarttaa joka tapauksessa oli muissa vikaa tai ei jos vain virtaa saapi..

onko peltsipuskurilla nuita lukijoita.... pystyykö tota webaa lukemaan pelekkä kortti käjes vai pitääkö olla romut kiini ?
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

hehku toimii kun testasin sen ,kun käytin tuon osina.
puhaltimesta en 100% varma ole että toimmiko siten enään.

virtoja en ole ensimäisen irrotus kerren jälkeen tarkistanut.

virta liitin ok , mutta tuo ohjain pistikeesta on likitukset rikki.

pitää otaa viellä kerran se irti ja tutkia tuo virta puoli. helpoa ei purkaminen tule olemaan kun vuorattu lämmön kestävällä eristys teipillä ja silikoonilla.

pitänee motivoitua jokupäivä tallille.

ps: niin ja naapuri foorumilta lueskelin että tuo ulkolämpö-anturi olis joten osallisena tuohon webaston käynistymiseen? en tiedä mitä tuo näyttää kun mittaristosta lämpö/kelon näytöt pimiänä.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

jep sillä tosiaan on vaikutusta... eli sähköä vaan siihen heräte pinniin.. mullaki pelas puhalin hyvin pöydällä mut ku joutu pakettiin ja pystyasentoon nii eipä enää pelannukkaa ku sen yhen ainoa kerran.... onnea yritykseen
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

uus tai uutta vastaava paloilmapuhalin saapu postiin olipahan haipakkaa tuo sen matka vähäkyröstä rovaniemelle. :)

Lähetyksestä on vastaanotettu ennakkoilmoitus sähköisesti EDI-sanomana.
Rekisteröinti: 21.1.2013 klo 13:17:22
Paikka: VÄHÄKYRÖ 66500


Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
Rekisteröinti: 22.1.2013 klo 15:13:11
Paikka: ROVANIEMI 96500


kerranki voi sanoa et posti oli nopee..

ei muutako huomenna asentelee
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Joo puhallin oli paskana tai siis on nyt paskana. ei saanut ehjänä purettua tuota puhalin eli uuden hommaus tiedossa. meinas kyllä veren paineet nousta tuon kans tapellessa :ttu:

Tuossa kuva tuosta viritelmästä millä hyvä testailla noita auton sähköjä..

Kuva

Kuva
Numerot ei oikein näyt mut nuin lukee-> 3,5,6,9,12,13.8
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

kanttii kattoa sielt huutonetistä oli viel 2 puhallinta kaupan.. 50 egee plus posti 10... eli siel oli kuiten todennäkönen vika? vaaka22 tai jotain, oli se myyjä.
mitä tuo viritelmä pitää sisällä
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

Wuhuu toimii pöhisee savuaa... Oikee napista pelaa nytten jihuu
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

hyvä että joku edes on saanut tuon toimimaan :D minkäs laisen nappi systemin teit tolle?

niin tuo virta lähde tuli 100 vuotta vanhan IBM läppärin mukana , josta jo aika jättänyt. tuossa saa tuota jännitettä säädettyä ja on tuossa joku oikosulku suoja ja sulake.

sairaan hidasta tuo huuto.netin rekistöröinti . noh huomenna sitten ilmeisesti pääsee vasta tilaileen sen puhaltimen..
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

son väliaikanen siis 12v suoraan napilla heräte pinniin muulla se ei sit käynistykkää. oli sen verran epäselvä tuo viritys tolle joholle et päätin et ainaki saan sammumaan sen tarpeentullen.

edit: eli se heräte johto oli veetty sinne ecu koteloon rosvolla johonki epämääräseen johtoon toimi kyllä mut ei sit sammunu oleskaa ku auto oli käynnis.
rosvo irti ja vedin siitä johon hyttään sielt eculaatikolta menee kaponen kanava hanttarin jalkoihin ja toisen piuhan vedin kans joho virta sieltä virran otto pisteestä.
sulake vaa väliin ja napilla katkoa sitä 12v. napissa valo tietenki. pelaa nyt esilämmitimenä ja ajo lämmitimen' tosin restillä joutuu muut toiminnot sytyttää
Viimeksi muokannut drneo, 23.1.2013 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu se on hidas se rekisteröityminen kannattaa kattoa roskaposti joskus lähettävät sinne vahvistuksen :)
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

on tuossa viellä pikku ongelma webasto ei pukahakkaan ku auto on kylmä siis ei mitään toimintaa vähä aikaa ku antaa käyä ja käyttää sulaketta pois nii pelaa taas ku unelma.

voisko tämä kieliä jostaki juotos viasta. esim halkeama tuotoksessa kortilla tai jotain


edit: vissiin johoissa vikaa ku heilutteli nii tarttas..

tietääkö kukaan meneekö webaston heräämiseen kauemmin kylmänä..
Viimeksi muokannut drneo, 24.1.2013 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

se diagnostiikka pinnistä lähtevä johto nii mihi se meneee mietin vaan et antaako se mahdollisesti viel jotain tietoa webastolle esim mootorilämpö' ulko lämpöä tai jotain
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

väliaika tieto webasto peuhaa ja pelittää.
aatelin kuitenki webaa käyttää vaikka pelaaki, thermo testissä kiini ihan vaa mielenkiinnon vuoksi.. vielläkö tietäs miten se toho läppäriin kytketään noilla kline ja l-line piuhoilla

edit: jokos prozero sai weban pöhisee
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Noh nytten tuli jotain eloa tuohon webastoon :lol:

alkuviikosta sain postista noutaa paketin jossa tuli toimiva palopuhalin.

tänään löin nippuun ja paikalleen.

ei tuo tallilla osottanut minkään laisia elon merkkejä.

annoin luvutus voiton koko vehkelle , mutta tuossa koti matkalla se sit omia aikojaan pörähti käyntiin :D

palopuhalin pyörii ja böhisee ja lämmintä tuntu p-putkesta tulevan.. seurailla nyt tässä tilannetta että miten tuo alkaa pelittään :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

juu mul oli vähä samanlaisia onkelmia alussa mietin et ilman lämmöllä jotain vaikutusta toimintaan. lämmin talli ja sillee
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

onko pelannu prozerolla
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Onhan tuo nyt pari päivää pelannut niinku kuulunkin :lol:

alku kaunkeutta tuntu tuossa viikonloppuna olevan ,kun sammuili aina välillä ja ei toisinaan lähtenyt päälle olenkaan.

olisko ollut joku vika muistissa , ilmaa tai kesä naftaa linjoissa :nocando:

nyt on tullut enempi ajeltua niin kyllä tuo heti pörähtää käyntiin kun lähtee liikkenteeseen. ja samuu vasta kun mottorin lämmöt 80c.

nopeaa kyllä lämpenee vaikka ole roikassa toisinaan ollutkaan :)

Nyt pitäs ruveta metsästään tuo otsikon toinen ongelma , että miksi tuo ilmastoinen EC-nappula pelitä vai onko vaan poltin palanut? vai onko sitten vaan jätetty kylmä aineet vaihtamatta huollon yhteydessä :roll:
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mulla kyl pelittää vaikka näyttää kylmäaineen painetta nollana eli ei varmaan aineita olenkaan...
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

näytää tuo CDI kone tykkävän lämmöstä.
puoli toista litraa tippu keski kulutus , kun mottori lämpenee nopeampaa Plussaa tämäkin :D
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

mulla oli sama efekti.. ensin luulin et nousis mut kävipä toisinpäin

oli muuten tuon weba mallin spekseissä et puoli litraa tunti!
tosin viime viikolla nousi 10,56 kulutus mut viaksi paljastu jumiutunut jarru sylinteri
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

taas kaivatas webasto tietäjää. loppu se pöhinä prkl
paloilmapuhalin pyörii 1-2min
ei syty
pumppu ei nakuta
mikähä ois
vikakoodit varmaan pitää ottaa
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

liitinhä se siel kummitteli
Avatar
drneo
Viestit: 507
Liittynyt: 24.2.2011 12:44
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja drneo »

kuulkaas miten toimiiko tuo webasti silleen et jos lämpiää tarpeeksi nii hiljentää tahtia onko siinä joku temostaatti

thermotop z napilla ohjattu
Avatar
ProZero
Viestit: 192
Liittynyt: 06.5.2008 23:53
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja ProZero »

Ite olen miettinyt Samaa.. Jos käyttää paikallaan pidempään niin webasto paljon aikasemmin mitä ajon aikana. Hyvin kyllä muuten toiminut.
S124 230te 4v manual "kesä lintta"
S210 320CDI -00 *Ikuisuus Projekti*
Ex: W202 C36AMG -96
Ex: W124 CE230 -89
Ex: W201 e200 -88
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”