Paavosta webasto pöydälle, miten?
Muutama vuosi sitten tuo kamina makso veholla noin 400€ja yhtäkkiä hinta pompsahti pari vuotta sitten yli 800€. Lievästi harmittaa että tuli nakeltua "muutama" lämmitin roskiin jos vähänkään oli epävarmaa toiminta. Nyt noita kannattaisi oikeasti jo korjata Varsinki tyyliin joku oma vaihdokki joka on kiva myydä toimivalla webastolla....
Höh ku ei aiemmin tätä huomannut, itse just päätin saman operaation. Oireena oli et pöhisi vartin mutta sitten sammui. Palopesän juuresta tiiviste paloina ja p****a täynnä. Bilteman asbestivapaasta matosta tiiviste ja pesu tuli toteutettua upottamalla osat sankoon ja paiskomalla muutama konetiskitabletti perään, tuli puhdasta.
Mä tiputin tänään jälkiasennuseeperin väykystä pois tutkailtavaksi. Se lähti ainakin pois helposti, pohjamuovi pois, liekinheitin on kiinni telineessään yhdellä ruuvilla, teline jää autoon. Pakoputki piti ottaa vain pois ensin edestä, letkut ylhäältä irti ja tadaa. Sitten pa-letku ja sähköpiuha.Paloilmapuhallin tuohon on hiljan vaihdettu joten kaikki ruuvit ja klemmarit olivat helpossa, sähköplugi oli ainoo mikä oli helvatan tiukka.
Suurin ongelma tulee varmaan takaisinlaitosa olemaan se miten saa letkut pujoteltua takaisin ylös... ja toki sen pistokkeen tiiviste on melkein kahdeksikolla, mitenhän se oikenee asennuskelpoiseksi
Oireethan oli että lähti käyntiin jos lähti, saattoi silti sammua ja kun eeberi itse teki uudelleen käynistyksen, taaskaan ei aina lähtenyt. Joskus vain inahti, joskus tohisi hetken ja kun savua alkoi näkyä, sammui. Jos lähti kunnolla tulille, pysyi kyllä päällä. Paloimapuhaltimen noeus aaltoili käynnistyksessä (vaikka puhallin lähes uusi). Vikakoodeina antoi muutamaan kertaan 30 palopuhaltimen nopeus ei toleranssissa, ja 52 liian pitkä käynnitysyritys. Kunnon plussakeleillä käynnistyi paremmin, nolan tienoissa ei juuri ollenkaan. Jos auton laittoi ensin käyntiin, onnistui käynnistys useammin (ei silti aina silloinkaan). Akussa oli jossain vaiheessa 11,8V (en joka kerta mitannut), mutta myös 12,4V mittasin kerran epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Vesipumppu surraa jne, hehku (keraaminen) on tarkistettu ja rottelo puhdistettu puhaltimen vaihdossa.
Ohjainkortti tuossa varmaan on menossa, käyvän auton tärinä varmaan antoi riittävästi kontaktia että pääsi liikkeelle tai jotain... näkyi olevan valettu marmeladia täyteen, ei pääse ite ronkkimaan pitänee soitella pohjois-suomeen...
Edit: 150e postikuluineen uudet aivot liekinheittimelle saksan ebaysta
Suurin ongelma tulee varmaan takaisinlaitosa olemaan se miten saa letkut pujoteltua takaisin ylös... ja toki sen pistokkeen tiiviste on melkein kahdeksikolla, mitenhän se oikenee asennuskelpoiseksi
Oireethan oli että lähti käyntiin jos lähti, saattoi silti sammua ja kun eeberi itse teki uudelleen käynistyksen, taaskaan ei aina lähtenyt. Joskus vain inahti, joskus tohisi hetken ja kun savua alkoi näkyä, sammui. Jos lähti kunnolla tulille, pysyi kyllä päällä. Paloimapuhaltimen noeus aaltoili käynnistyksessä (vaikka puhallin lähes uusi). Vikakoodeina antoi muutamaan kertaan 30 palopuhaltimen nopeus ei toleranssissa, ja 52 liian pitkä käynnitysyritys. Kunnon plussakeleillä käynnistyi paremmin, nolan tienoissa ei juuri ollenkaan. Jos auton laittoi ensin käyntiin, onnistui käynnistys useammin (ei silti aina silloinkaan). Akussa oli jossain vaiheessa 11,8V (en joka kerta mitannut), mutta myös 12,4V mittasin kerran epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Vesipumppu surraa jne, hehku (keraaminen) on tarkistettu ja rottelo puhdistettu puhaltimen vaihdossa.
Ohjainkortti tuossa varmaan on menossa, käyvän auton tärinä varmaan antoi riittävästi kontaktia että pääsi liikkeelle tai jotain... näkyi olevan valettu marmeladia täyteen, ei pääse ite ronkkimaan pitänee soitella pohjois-suomeen...
Edit: 150e postikuluineen uudet aivot liekinheittimelle saksan ebaysta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01