webasto
Kyl tuo weba jaksaa ny kiusata. Noin kuukauden on vehje toiminut moitteetta ja ku ny ajattelin lämpöisellä autolla loman jälkeen töihin kaartaa niin eipä pöhissytkään. Ei surinaa kummempaa kuulunut. Eilen toimi ku tupakki, ku ihan vaan huviksi liikkeelle päätin lähteä. Taitaa sähköpuolen ongelmilta haiskahtaa...
Tuli ronkittua "weba" kouraan sieltä renkaan etupuolelta ja Webaongelmat kirkastui kertaheitolla Eberiongelmiksi. Eberihän sieltä kurakasan alta esiin puhdistui. Mallia D4W SC tms. Nyt siis etsimään jostain räjäytyskuvaa yms kyseisestä pöhisijästä. Ilmeisesti Ebereitäkin on noihin orkkiksena laitettu vai mikä l ie tarina taustalla. Kuitenkaan se ei käynnisty enää, kuin nyt puhallin pariksi minuutiksi imemään ilmaa...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Juu, tuttu laite, ittellä oli kyllä jälkiasennus ja toimi yhtä hyvin, en saanut sitä kyllä ikinä kuntoon kun ehdin myydä auton ympäriltä.iglu kirjoitti:Tuli ronkittua "weba" kouraan sieltä renkaan etupuolelta ja Webaongelmat kirkastui kertaheitolla Eberiongelmiksi. Eberihän sieltä kurakasan alta esiin puhdistui. Mallia D4W SC tms. Nyt siis etsimään jostain räjäytyskuvaa yms kyseisestä pöhisijästä. Ilmeisesti Ebereitäkin on noihin orkkiksena laitettu vai mikä l ie tarina taustalla. Kuitenkaan se ei käynnisty enää, kuin nyt puhallin pariksi minuutiksi imemään ilmaa...
Manuskat ja räjäytyskuvat sain wihurilta kun kilautin sinne, parin päivän päästä tuli postia.....eikä laskua ensinkään. Joku homma siinä oli että ei ihan tismalleen samalle laitteelle löytäneet enää kuvia mutta vastaavaan kyllä että toiminnasta sai kuvan. Ittellä varmaan ryttyili vesipumppu mutta jäi sitten laittelematta.
(ei minulla mitään alkoholiongelmaa ole, ongelmia alkoholin kanssa on vaan absolutisteilla)
Häätyypä sinne wihurille killautella. Eberin ohjaus on siel tupakkisytkän vieressä ihan mb:n näköiselläkäyttökytkinlootalla ja siitä meinasin et orkkis on. Nii ja jostain itämaan sivustolta jollain vip-haulla sain varustelistaa ja vaikka lontoota olikin niin jotenkin luulen että on ihan tehdas touhuja tai alihankintasellaisia peruja se eberi. Liekö lohkolämppäri hankala asennella ittekseen... jotenkin varmatoimisempi .
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
No ny on eberimanuaalia ja kuvaa ... niiden avulla sekä muita murheita miettiessä löytyi sievä kolmen sulakkeen rasia jostain epämääräisestä paikasta konehuoneesta. Ja piuhoja seuraavalla epäilin eberin sulakkeiksi. Lisäksi oli rele samaisen piuhanipun jatkeena. Sulakkeet veks ja takaisin ja eberi alko pöhiseen normaalisti, mutta käy noin 5-6 minuuttia ja sitten siirtyy lepoon. Soittelin eberihuoltoon ja tuntuu että uusi on halvempi ku vanhan korjaaminen... Joopa joo. lohtua lisää kaipais täältä
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Juuri tuossa poikkesin tampereen autovahinkokeskuksessa ja kattelin että lattialla lojui w210 Webasto kunnostahan nyt ei ole tietoa ja 5 kw thermo top näytti olevan ja piuhat oli katkaistu, hinta oli 350e. En mä tiedä olisiko tuo pitänyt napata kainaloon pahan päivän varalle vai ei,siis oliko hinta ihan ok vai mettässä.No siellä on jos joku tarvii....
Saan varaosiksi yhden eberin ja koitan perehtyä lähiaikoina oikein pöydällä asiaan. Kolmen eberitohtorin kanssa oon asiaa ihmetellyt ja kovin erilaisia on diagnoosit palveluita TARJOAVAN JA PALVELUITA TARVITSEVIEN välillä. Palovahti ja lämpötila-anturi sökö versus koko vehje p..askana eikä mitään järkeä edes avata laitosta. No saan varaosiksi pa-pumppuvikaisen eberin ja koitan niistä kasata yhden toimivan nyt aluksi ihan ilkeyttäni jo myyjäpuheiden jälkeen. Ehkä sitten jo kesä onkin ovella ja ...
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Jo alako pöhiseen... kop kop kop koputtaa puuta...
Vihdoin sain aikaiseksi perehtyö pöydällä tohon lisalämmittimeen. Palovahti oli pimeä hapettuneiden liitosten ym vuoksi. Vaihdoin sen ja samalla hehkun ja lämpötila-anturit siitä "Sököstä" ilmaiseberistä, koska oli kuin uusi sisältä ja päältä koko vehje omaan kökkökuorrutteiseen verrattuna. Ruuvit teki tepposia ja yhden oleellisimman onnistuin parintunnin taiston jälkeen katkaisemaan sisään lyöntimeiselillä. Oli hapettunut totaalisesti. Sain kuitenkin vehkeen kasaan ja se toimii ku ajatus. Ainakin vielä. Siinä varaosassa se vasta vika olikin. Yksi johto poikki puhallinmoottorilta Kolvasin kiinni ihan kiusalla. Ja ei kuulemma huollon mielestä kannattanut tehdä mitään ku puhallin on pimeenä (uus eberi melkeen sen puhaltimen hintanen?) vaan olivat myyneet uutta eberiä tilalle.
5 tuntia meni puhdistamisessa ja ruuvien aukomisessa, tunti kasatessa ja autoon kiinnityksessä. Ehkä kannatti. Ja nyt tietää vähän enemmän eberistäkin
Vihdoin sain aikaiseksi perehtyö pöydällä tohon lisalämmittimeen. Palovahti oli pimeä hapettuneiden liitosten ym vuoksi. Vaihdoin sen ja samalla hehkun ja lämpötila-anturit siitä "Sököstä" ilmaiseberistä, koska oli kuin uusi sisältä ja päältä koko vehje omaan kökkökuorrutteiseen verrattuna. Ruuvit teki tepposia ja yhden oleellisimman onnistuin parintunnin taiston jälkeen katkaisemaan sisään lyöntimeiselillä. Oli hapettunut totaalisesti. Sain kuitenkin vehkeen kasaan ja se toimii ku ajatus. Ainakin vielä. Siinä varaosassa se vasta vika olikin. Yksi johto poikki puhallinmoottorilta Kolvasin kiinni ihan kiusalla. Ja ei kuulemma huollon mielestä kannattanut tehdä mitään ku puhallin on pimeenä (uus eberi melkeen sen puhaltimen hintanen?) vaan olivat myyneet uutta eberiä tilalle.
5 tuntia meni puhdistamisessa ja ruuvien aukomisessa, tunti kasatessa ja autoon kiinnityksessä. Ehkä kannatti. Ja nyt tietää vähän enemmän eberistäkin
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
mä en oo varma toimiiko tuo mun auton webasto, mutta hanskiksen säätöpaneelissa kaikki toiminnot on kuten pitää. Jopa vihreä valo syttyy kun liekin kuvaa painaa.
Mutta tohinaa en ole kuullut. Missä se toosa ede sijaitsee?
A) lähteekö se päälle jos moottori on lämmin.
B) lähteekö se päälle jos ilman lämpötila on vaikka 25-30c
C) lähteekö se päälle viiveellä?
Mutta tohinaa en ole kuullut. Missä se toosa ede sijaitsee?
A) lähteekö se päälle jos moottori on lämmin.
B) lähteekö se päälle jos ilman lämpötila on vaikka 25-30c
C) lähteekö se päälle viiveellä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Eiköhän noi löydy yleensä repsikan puolen etulokarista sieltä ihan edestä.Sergey kirjoitti:mä en oo varma toimiiko tuo mun auton webasto, mutta hanskiksen säätöpaneelissa kaikki toiminnot on kuten pitää. Jopa vihreä valo syttyy kun liekin kuvaa painaa.
Mutta tohinaa en ole kuullut. Missä se toosa ede sijaitsee?
A) lähteekö se päälle jos moottori on lämmin.
B) lähteekö se päälle jos ilman lämpötila on vaikka 25-30c
C) lähteekö se päälle viiveellä?
ei käynnisty lämpimällä koneella
Mulla ainakin käynnisty +25 mutt kylmä kone
ei mitään sanottavaa viivettä havainnut het alkaa ujeltaa puhallin ja pumppu naksuttaan.
siis noi a,b,c kohtiin vastaus c mesen perusteella
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
tolleen se varmaan on siellä dieselinkin puskurin sisällä...Sergey kirjoitti:mä en oo varma toimiiko tuo mun auton webasto, mutta hanskiksen säätöpaneelissa kaikki toiminnot on kuten pitää. Jopa vihreä valo syttyy kun liekin kuvaa painaa.
Mutta tohinaa en ole kuullut. Missä se toosa ede sijaitsee?
A) lähteekö se päälle jos moottori on lämmin.
B) lähteekö se päälle jos ilman lämpötila on vaikka 25-30c
C) lähteekö se päälle viiveellä?
http://aijaa.com/v.php?i=002958483230.jpg
tuli eilen korjattua (vaihdettua) pakoputki omaan ja testattua toiminto...lähtee siitä liekin kuvasta käyntiin ainakin +12 kelillä kun vaan on kone kylmä....ja kannattaa laittaa testin ajaksi lämmöt HI:lle....
.
Toivotaan nakit ristissä että tuo oma 290 OEM weba korjaantuu kotikonstein.
Uusi värkki aika tökerön kallis, ja ebayn tarjontakin aika heikkoa.
Tullut jokunen päivä tuota pyöriteltyä purettuna ja mitä on tullut huomatuksi:
-hehku pimeänä. KL:sta uutta odotellessa
-60A FET kärähtänyt piirilevyltä. Mikä onkaan tuollekkin syy? Tuli juoteltua uusi tilalle.
-Vesipumppu toimii kun sille tarjoaa 12v ja samoin auton kiertovesipumppukin.
Oireina tuolla pöhisijällä oli viime talvena akun kokonaan tyhjentyminen auton seistessä yön yli. Jatkuva 5A virrankulutus akun läpi. Aluksi tuota ei tajunut mitenkään liittää Webaan, mutta sen kokonaan lopetettua pöhisimisen ymmärti asian sitten. Sitten alkokin kylmät ajat kun vedenlämmöt ei paljoa yli 60c värähtäny vaikka kuinka yritti lontto tiskissä paahtaa kunnon pakkasilla.
Uusi värkki aika tökerön kallis, ja ebayn tarjontakin aika heikkoa.
Tullut jokunen päivä tuota pyöriteltyä purettuna ja mitä on tullut huomatuksi:
-hehku pimeänä. KL:sta uutta odotellessa
-60A FET kärähtänyt piirilevyltä. Mikä onkaan tuollekkin syy? Tuli juoteltua uusi tilalle.
-Vesipumppu toimii kun sille tarjoaa 12v ja samoin auton kiertovesipumppukin.
Oireina tuolla pöhisijällä oli viime talvena akun kokonaan tyhjentyminen auton seistessä yön yli. Jatkuva 5A virrankulutus akun läpi. Aluksi tuota ei tajunut mitenkään liittää Webaan, mutta sen kokonaan lopetettua pöhisimisen ymmärti asian sitten. Sitten alkokin kylmät ajat kun vedenlämmöt ei paljoa yli 60c värähtäny vaikka kuinka yritti lontto tiskissä paahtaa kunnon pakkasilla.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
No ei toimi perkele. Käytävä huomenna lukemassa vikakoodit.
Sulaketta kun nyppii pois ja laittaa takaisin humisee hetken aikaa sammutettuna, mutta ei lähde polttamaan/jäähdyttämään? Meni autokin vikatilaan tms. kun ei lähteny käyntiinkään yhessä vaiheessa ollenkaan koko värkki.
Kai se on eskimopuku lyötävä takapenkille pahoja päiviä varten.
Sulaketta kun nyppii pois ja laittaa takaisin humisee hetken aikaa sammutettuna, mutta ei lähde polttamaan/jäähdyttämään? Meni autokin vikatilaan tms. kun ei lähteny käyntiinkään yhessä vaiheessa ollenkaan koko värkki.
Kai se on eskimopuku lyötävä takapenkille pahoja päiviä varten.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Voi juma!
Nyt se jääpuikkokin jopa lämpiää kunnolla taas. Nappasin eilen Webaston irti taas vaihteeksi, ja ajattelin käydä näyttämässä sitä weba huollossa. No eipä tarvinukkaan, kun oli hehkun toinen johto irronut kokonaan liitoksistaan. Kunnolla juottaminen paikalleen ja romut takas äkkiä läjään = helvetinmoinen pöhinä ja katku rupes käymään kun auton löi tulille.
Ennen sai 0 kelillä sahata ainakin 15min lontto tiskissä jotta lämmöt oli edes +70c. Nyt meni 5min aikana kevyessä kyläpörräyksessä jo liki 80c hoodeille.
Eli suht halvalla siis tuli päästyä tuonkin fixauksessa. 45e hehku KL + 1e fetti paikallisesta elektroniikkaliikkeestä vs 700€ uus weba. Nyt koittas saada kuntoon muutkin viat yhtä onnistuneesti.
Nyt se jääpuikkokin jopa lämpiää kunnolla taas. Nappasin eilen Webaston irti taas vaihteeksi, ja ajattelin käydä näyttämässä sitä weba huollossa. No eipä tarvinukkaan, kun oli hehkun toinen johto irronut kokonaan liitoksistaan. Kunnolla juottaminen paikalleen ja romut takas äkkiä läjään = helvetinmoinen pöhinä ja katku rupes käymään kun auton löi tulille.
Ennen sai 0 kelillä sahata ainakin 15min lontto tiskissä jotta lämmöt oli edes +70c. Nyt meni 5min aikana kevyessä kyläpörräyksessä jo liki 80c hoodeille.
Eli suht halvalla siis tuli päästyä tuonkin fixauksessa. 45e hehku KL + 1e fetti paikallisesta elektroniikkaliikkeestä vs 700€ uus weba. Nyt koittas saada kuntoon muutkin viat yhtä onnistuneesti.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
nollakelissä mulla tulee 220cdi n 70c lämpimäksi ilman apulämpöjä 8km matkalla. Weban avustamana pari minuuttia nopeammin. AIkasemmin ei mikää auttanu. Termostaatin vaihto auttoi siihen. mutta
nyt on uudistettu kiertovesipumppu ja nyt melkeen aina toimii. Aamulla weba toimi, iltapäivällä weba toimi, mutta nyt kun kokeilin piruuttani, niin eipä toiminut vaan puski taas valkoista savua.
Vika on että kiertovesipumppu ei saa sähköä aina. Mistä se + johtimen virta tulee, onko siinä jotain älykkyyttä kun vaikuttaisi siltä että pumpun pyörimisnopeus vaihtelee (ja jännite muuttui hiljaa 9,8-13V välillä).
ja mitä - johtimessa on? Onko maadoitusjohto eli tuo miinus pelkkä maa vai saako se maadoituksen jostakin muualta?
Kolvasin liittimen nastat uudelleen mutta ei ollut siitäkään apua. Huono kontakti on eikä johtojen heiluttelukaan tunnu auttavan. Mutta suoraan kun käyttää pumppua akkuvirralla ilman että liitin on paikallaan, systeemi pelaa kokonaisuudessaan.
nyt on uudistettu kiertovesipumppu ja nyt melkeen aina toimii. Aamulla weba toimi, iltapäivällä weba toimi, mutta nyt kun kokeilin piruuttani, niin eipä toiminut vaan puski taas valkoista savua.
Vika on että kiertovesipumppu ei saa sähköä aina. Mistä se + johtimen virta tulee, onko siinä jotain älykkyyttä kun vaikuttaisi siltä että pumpun pyörimisnopeus vaihtelee (ja jännite muuttui hiljaa 9,8-13V välillä).
ja mitä - johtimessa on? Onko maadoitusjohto eli tuo miinus pelkkä maa vai saako se maadoituksen jostakin muualta?
Kolvasin liittimen nastat uudelleen mutta ei ollut siitäkään apua. Huono kontakti on eikä johtojen heiluttelukaan tunnu auttavan. Mutta suoraan kun käyttää pumppua akkuvirralla ilman että liitin on paikallaan, systeemi pelaa kokonaisuudessaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
öö siis jos w210 on vastaavanlainen kun w202 tuolta osin niin kun autossa ei ole virtoja päällä niin kiertovesipumpulle ei tule + eikä -. Kun autossa on virrat päällä niin silloin tuli jompi kumpi ja kun auto antaa käskyn niin sitten toinenkin.
Kiertovesipumpunhan ei kuulukkaan pyöriä ennen kuin jäähdytinneste on tietyn lämpöistä.
Tuohon webasto-ongelmaan sen verran että webasto kyllä lähtee nätisti päälle vaikkei kiertovesipumppu toimisikaan. Se vaan sammuttaa itsensä kun veden lämpötila webastossa nousee tarpeeksi korkeaksi. Tähän menee muutama minuutti ja huomaa siitä että webasto tulee ihan tulikuumaksi.
Veikkaisin vian syyksi loppu olevaa poltinta tai piirikorttia.
Kiertovesipumpunhan ei kuulukkaan pyöriä ennen kuin jäähdytinneste on tietyn lämpöistä.
Tuohon webasto-ongelmaan sen verran että webasto kyllä lähtee nätisti päälle vaikkei kiertovesipumppu toimisikaan. Se vaan sammuttaa itsensä kun veden lämpötila webastossa nousee tarpeeksi korkeaksi. Tähän menee muutama minuutti ja huomaa siitä että webasto tulee ihan tulikuumaksi.
Veikkaisin vian syyksi loppu olevaa poltinta tai piirikorttia.
Tuo savutus ei ole normaalia. Käys jostain lukemassa vikakoodit niin selviää miksi webasto sammuu ennen aikojaan.Sergey kirjoitti:niin, weba siis toimii normaalisti sillo ku kiertovesipumppu pelaa. Muttakun pumppu ei pelaa aina ni weba sammuu sillo, ja sauhuaa.
Vai onko kiertovesipumppu varmasti uusi?
Sitten on vielä sellainen kysymys että onko kyseessä Z vai C mallin thermo toppi, jos on varustettu esilämmityssarjalla niin siellä voi olla webaston päässä toinen kiertovesipumppu.
Sitten kannattaa tarkistaa myös webaston pakoputki ettei ole kasassa (tukossa). Onkos siellä muuten konehuoneen puolella webaston vaihtoreleitä? Vai onko sulla kello siinä?
Viimeksi muokannut jolle, 30.12.2011 22:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mulla teki tommosta kun alko weban pa-pumppu ryttyileenSergey kirjoitti:nollakelissä mulla tulee 220cdi n 70c lämpimäksi ilman apulämpöjä 8km matkalla. Weban avustamana pari minuuttia nopeammin. AIkasemmin ei mikää auttanu. Termostaatin vaihto auttoi siihen. mutta
nyt on uudistettu kiertovesipumppu ja nyt melkeen aina toimii. Aamulla weba toimi, iltapäivällä weba toimi, mutta nyt kun kokeilin piruuttani, niin eipä toiminut vaan puski taas valkoista savua.
Vika on että kiertovesipumppu ei saa sähköä aina. Mistä se + johtimen virta tulee, onko siinä jotain älykkyyttä kun vaikuttaisi siltä että pumpun pyörimisnopeus vaihtelee (ja jännite muuttui hiljaa 9,8-13V välillä).
ja mitä - johtimessa on? Onko maadoitusjohto eli tuo miinus pelkkä maa vai saako se maadoituksen jostakin muualta?
Kolvasin liittimen nastat uudelleen mutta ei ollut siitäkään apua. Huono kontakti on eikä johtojen heiluttelukaan tunnu auttavan. Mutta suoraan kun käyttää pumppua akkuvirralla ilman että liitin on paikallaan, systeemi pelaa kokonaisuudessaan.
alkuperäinen tehtaan tekele kyseessä. Jolle, minäpä tarkistan heti pakoputken kun tuo kauhee räntäsade loppuu. Paikallistin kyllä pakoputken pimeessä loskassa mutta selvää en saanut.
Vikakoodia en käy lukemassa kun se maksaa. Ja arvaan että vikakoodi on että kiertovesipumppu ei toimi.
Vikakoodia en käy lukemassa kun se maksaa. Ja arvaan että vikakoodi on että kiertovesipumppu ei toimi.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Jos ruuvit aukee. ei oo iha parhaas iskus enää tuo toosa. Mitä pitäs tehä että autolla voisi ajaa vaikka toosa olisikin pois pelistä? pitäs kai putket yhdistellä?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: 18.2.2007 21:03
Se vikahan on kuitenkin niissä johdotuksissa niin kuin Kone tuossa jo kertoi. Vesipumppua ei ole Z-webastossa, joten sitä ei löydy myöskään sen vikamuistilistalta.
Ruuvaa auki se webasto. Karstaa höyrystimessä on varmaan oikeen kokkareina. Kaavi varovasti pois hajottamatta höyrystinverkkoa. Höyrystimen tiiviste voipi mureta käsiin. Ohjainkortin juotokset kannattaa myös käydä läpi.
Voi ajaa kun liittää vesiputket yhteen, suojaa liittimet ja tulppaa/suojaa pa-putken.
Ruuvaa auki se webasto. Karstaa höyrystimessä on varmaan oikeen kokkareina. Kaavi varovasti pois hajottamatta höyrystinverkkoa. Höyrystimen tiiviste voipi mureta käsiin. Ohjainkortin juotokset kannattaa myös käydä läpi.
Voi ajaa kun liittää vesiputket yhteen, suojaa liittimet ja tulppaa/suojaa pa-putken.
joo-o Putsasin lisää tuota tyyppikilpeä ja siinä lukee Z/C ja kuvasta päätellen se on C kun siinä ON kiertovesipumppu. Eli mun päästä lukuvirhe en olettanut että siinä lukee molemmat yhtäaikaa. itseasiassa siinä on kolmaskin kirjain mutta se on jo niin epäselvä että ei siitä saa selvää, ehkä P tai E tai F. Tuolta sivulla 7 kuvassa oikeanpuoleinen.
http://www.elektromobily.org/w/images/1/13/Webasto.pdf
tuolta selvisi monia asioita, otan auki tuon tänään... tai siis yritän ottaa kun on aika hapekkaassa kunnossa tuo että ruuvit ei aukea.
Auton oma kiertovesipumppu joka siis on REST toiminnon kanssa toiminnassa, sitä olen korjaillut ja se toimii kyllä
http://www.elektromobily.org/w/images/1/13/Webasto.pdf
tuolta selvisi monia asioita, otan auki tuon tänään... tai siis yritän ottaa kun on aika hapekkaassa kunnossa tuo että ruuvit ei aukea.
Auton oma kiertovesipumppu joka siis on REST toiminnon kanssa toiminnassa, sitä olen korjaillut ja se toimii kyllä
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Tuolleen pelaa to poltin. Sytytinkin sytyttää. Auton päästä saa virtaa.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LShuHraW5W8[/youtube]
seuraavana vuorossa kiertovesipumpun toiminta.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LShuHraW5W8[/youtube]
seuraavana vuorossa kiertovesipumpun toiminta.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
mikä lie oli vikana mutta paikkojen rassaus auttoi ja kaikki pelaa taas asiallisesti. Äänenvaimennin pitäisi vain korjata ja pakoputki vaihtaa ehjään. Nyt on suora putki auton alle. EI se kyllä kauhean kova melu ole. Imuäänistä tulee paljon kovempi tohina.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.