210 ilmastoinnin flekti ei toimi 96
210 ilmastoinnin flekti ei toimi 96
elikkä ilmastointi flekti ei lähde pyörimään missä vika jos suoraan laittaa virtaa moottoriin niin toimii
Tervetuloa foorumille - jos kukaan ei ole jo ehtinyt toivottelmaan!
Korjataans omia juttuja vähän:
Vaihtoehtoja
- Ilmastoinnin aineet vähissä
- korkeapainepuolen painekytkin rikki
- ilmastoinnin ohjausyksikkö rikki (konehuoneessa)
- ilmastoinnin säätöpaneeli rikki (kajuutassa)
Onko muuten täysautomaatti-ilmastointi vai puoliautom. ?
Tavalliset ilmastointihuoltajat kykenevät testaamaan tuon painekytkimen ja kylmä-aineet mutta ilmastoinnin ohjausyksikkö vaatinee mersuihin kykenevän testerin ja tietäjän.
Tuon ilmastoinnin ohjausyksikön voi avata ja katsoa päällisinpuolin onko piirilevyn tinaukset kunnossa ja miltäkö releiden kärjet näyttää. Puolautomaattisen ohjausyksikön hinta on siinä 300€ vaiheilla - muistaakseni. Täysautomaattisen hinnoista en sano mitään.
Korjataans omia juttuja vähän:
Vaihtoehtoja
- Ilmastoinnin aineet vähissä
- korkeapainepuolen painekytkin rikki
- ilmastoinnin ohjausyksikkö rikki (konehuoneessa)
- ilmastoinnin säätöpaneeli rikki (kajuutassa)
Onko muuten täysautomaatti-ilmastointi vai puoliautom. ?
Tavalliset ilmastointihuoltajat kykenevät testaamaan tuon painekytkimen ja kylmä-aineet mutta ilmastoinnin ohjausyksikkö vaatinee mersuihin kykenevän testerin ja tietäjän.
Tuon ilmastoinnin ohjausyksikön voi avata ja katsoa päällisinpuolin onko piirilevyn tinaukset kunnossa ja miltäkö releiden kärjet näyttää. Puolautomaattisen ohjausyksikön hinta on siinä 300€ vaiheilla - muistaakseni. Täysautomaattisen hinnoista en sano mitään.
. . .
Alkuperäisversiossa korkeapaineanturi sijaitsee kuivaimen kylessä. Kuivain on konehuoneesa kuskinpuoleisen ajovalon takana alhaalla oleva lieriömäinen mötikkä.
Älä irroita anturia koska järjestelmässä on kunnossa ollessaan paine ja kylmä-aineet jotka karkaavat. Anturi on kolmijohdinanturi +5v/-5v/viesti. Viestin jännitetasoista ei ole tietoa - valitettavasti.
Josko joku toinen osaisi vastata.
Ohjausyksikkö sijaitsee konehuoneessa kuskinpuolella sulakerasian virereisen ruuveilla suljetun muovikannen alla. Semmonen 10x15 cm. kokoinen ja muistaakseni torkseilla suljettu pikkurasia.
Luulisin että vuosimallit 1996-97 on osien sijoitteluiltaan tälläinen.
Jos ilmastointi on ns. jälkiasennus ei nämä ohjeet pidä paikkaansa.
Älä irroita anturia koska järjestelmässä on kunnossa ollessaan paine ja kylmä-aineet jotka karkaavat. Anturi on kolmijohdinanturi +5v/-5v/viesti. Viestin jännitetasoista ei ole tietoa - valitettavasti.
Josko joku toinen osaisi vastata.
Ohjausyksikkö sijaitsee konehuoneessa kuskinpuolella sulakerasian virereisen ruuveilla suljetun muovikannen alla. Semmonen 10x15 cm. kokoinen ja muistaakseni torkseilla suljettu pikkurasia.
Luulisin että vuosimallit 1996-97 on osien sijoitteluiltaan tälläinen.
Jos ilmastointi on ns. jälkiasennus ei nämä ohjeet pidä paikkaansa.
. . .