Varpaita palelee...
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.12.2006 18:08
- Paikkakunta: lakeus
Varpaita palelee...
Vaikka ei tämän kylmempää olekkaan, niin etu- ja takajalkatilaan ei puhalla lämpöä oikein millään puhaltimen nopeudella ja vaikka kuinka kierrän ilmanohjaussäädintä. Eihän tässä pelissä mitään kesäpeltiä ole?
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.12.2006 18:08
- Paikkakunta: lakeus
Moron vaan !
Siis puhaltaako pirusti mutta kylmää vai ei puhalla mitään, entäs koneen lämmöt ?
Jos koneen lämmöt normaalit mutta puhku on kova ja kylmä lienee eräs vikamahdollisuus jumittavat närhenmunat eli lämppärin kennolla ei kierrä vesi.
Jos taas puolestaan jostain rööristä tulee kylmää ja toisesta kuumaa lienee ilmanohjuksen vivusto/läppäzydeemissa hapanta.
Ja kuten Dealeri totesi jotta jos ei puhku ollenkaan voipi raitisilmasuodin olla tukossa tai peräti puhaltimen moottori finaalissa.
Sitten uudemmissa väykissä on sähkövastus vesikierrossa avittamassa lämpenemistä, nekin on joskus poikineet.
Kylsesiitä . . .
Nämä tuli het mieleen ja väykän ollessa kyseessä kaikki yliluonnollinen ja käsittämätön on lisäksi mahdollista
Siis puhaltaako pirusti mutta kylmää vai ei puhalla mitään, entäs koneen lämmöt ?
Jos koneen lämmöt normaalit mutta puhku on kova ja kylmä lienee eräs vikamahdollisuus jumittavat närhenmunat eli lämppärin kennolla ei kierrä vesi.
Jos taas puolestaan jostain rööristä tulee kylmää ja toisesta kuumaa lienee ilmanohjuksen vivusto/läppäzydeemissa hapanta.
Ja kuten Dealeri totesi jotta jos ei puhku ollenkaan voipi raitisilmasuodin olla tukossa tai peräti puhaltimen moottori finaalissa.
Sitten uudemmissa väykissä on sähkövastus vesikierrossa avittamassa lämpenemistä, nekin on joskus poikineet.
Kylsesiitä . . .
Nämä tuli het mieleen ja väykän ollessa kyseessä kaikki yliluonnollinen ja käsittämätön on lisäksi mahdollista
. . .
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.12.2006 18:08
- Paikkakunta: lakeus
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05.12.2006 18:08
- Paikkakunta: lakeus
Suodatin ok. Huomasin jalkatilaan tulevan venttiilin (sellainen musta muovinen läppä, jossa on valkoiset reunat) olevan kiinni.
Näyttää siltä, että ilmansäädönohjain kojelaudassa ei liikuta läppää mitenkään.
Onks kellään hajua miten tämä yhteys pelaa? Tuskin sillä mitään vaijereita on, mikä olisi poikki tai irti?
Näyttää siltä, että ilmansäädönohjain kojelaudassa ei liikuta läppää mitenkään.
Onks kellään hajua miten tämä yhteys pelaa? Tuskin sillä mitään vaijereita on, mikä olisi poikki tai irti?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Siirsin tämän "oikeaan osoitteeseen"
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Omalla kohdalla nuo yllä olevat lukemat ovat lähinnä toiveajattelua Tällä hetkellä (talvipakkasella, -15 astetta) puhallin saa pauhata 5:lla, suuntaus saa olla melkeinpä minne vaan ja aina paleltaa muutenkin kuin vain varpaita Kuumaa ilmaa tulee kyllä, mutta mielestäni ei tarpeeksi. Raitisilmasuodin on menossa vaihtoon, vähän epäilen auttaisiko niin paljoa? Kommentteja?Mariini kirjoitti:W210 on omasta mielestä hiukan heikko juuri jalkatiloihin saamaan lämmintä.
Siispä: Puhallusteho 2, suuntaus klo 4 tai 5 vilusta riippuen.
Kovalla pakkasella, -25 ja kylmempää, puhallus 2.5-3 ja suuntaus klo 4-5.
PLBKAC
Pari vuotta sitten kun lasit alkoivat huurtua, hain Veholta alkuperäisen suodattimen (Motonetista ei löytynyt) ja se oli aivan törkeän kallis aktiivihiiliversio, maksoi lähemmäs satasen. No ikkunat kirkastuivat, mutta nyt tosiaan varpaita paleli tänä talvena.vilkku kirjoitti:Sama täällä. Puhdistuskin auttoi, mutta laitan uuden kun käyn Autotarvikeliikkeessä, josta sellanen löytyy.AM kirjoitti:Alkoi kyllä puhaltamaan IHAN erilailla.
Onko teillä aktiivihiilisuodatin vai paperinen (eiautomaatti-ilmastointi w210)?
Eilen satuin ajamaan Merteilin ohi Herttoniemessä ja käväisin kysäisemässä. Heiltä löytyi paperinen normaali versio hintaan 15e. Se on vähän ohuempi, kuin tuo hiiliversio, mutta ilmaa tulee läpi ihan eri tyyliin ja eilen ei enää illalla varpaita palellut
Istuu hyvin paikoilleen, koska siinä on pienet muovikäpälät täyttämässä paksumman suodattimen jäljiltä puuttuvan tilan.
Tänään laittelin erästä 210:ia jossa hehkujen vaihtoa ym. ja työmääräyksessä maininta puhaltimen moottorista että ehkä vaihdettava.
Hetihän sen huomasi että "raikkari" tukossa; ääntä piisasi puhaltimesta mutta ilmaa ei tullut.
Ainakaan viiteen vuoteen / 250 tkm ei ollut vaihdettu, tässä kuva takapuolelta.
Suodatin on painunut pussille ilmavirran vaikutuksesta
Jutellessa selvisi että autossa ei muutenkaan tarkene, siispä vaihdettiin myös viallinen termostaatti.
Levottomiin ajo-ominaisuuksiin auttoi väljän raidepään vaihto ja aurauksen säätö -5 ---> +2 mm:iin. No se ei enää tähän kuulu...
Hetihän sen huomasi että "raikkari" tukossa; ääntä piisasi puhaltimesta mutta ilmaa ei tullut.
Ainakaan viiteen vuoteen / 250 tkm ei ollut vaihdettu, tässä kuva takapuolelta.
Suodatin on painunut pussille ilmavirran vaikutuksesta
Jutellessa selvisi että autossa ei muutenkaan tarkene, siispä vaihdettiin myös viallinen termostaatti.
Levottomiin ajo-ominaisuuksiin auttoi väljän raidepään vaihto ja aurauksen säätö -5 ---> +2 mm:iin. No se ei enää tähän kuulu...
Joo, raitisilmasuodatinta ei monikaan vaihda. Ässässäkin alkoi viime talvena ikkunat huurtua ja tuntui ettei ilma kulje muutenkaan. Katsoin suodattimen ja siinä oli valmistusleima vuodelta 97. Vanhassa Audissa sama homma, sen suodatin oli ihan pikimusta ja tukossa, en yhtään epäile etteikö sekin ollut tehdasasenteinen vuodelta 1989.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Siis meinaat että autosi ei ole koskaan käynyt minkään valtakunnan merkkihuollossa tai ovat "pissineet" silmään ja laskuttaneet vain huollossa tuon suodattimen ???Wikke kirjoitti:Joo, raitisilmasuodatinta ei monikaan vaihda. Ässässäkin alkoi viime talvena ikkunat huurtua ja tuntui ettei ilma kulje muutenkaan. Katsoin suodattimen ja siinä oli valmistusleima vuodelta 97. Vanhassa Audissa sama homma, sen suodatin oli ihan pikimusta ja tukossa, en yhtään epäile etteikö sekin ollut tehdasasenteinen vuodelta 1989.
melko erikoista......