Puhaltimen säädin
Puhaltimen säädin
Dodiin,
Nyt on lämmityslaitteen puhallin muuttunut automaattiseksi.
Katkasijasta kun valitsee suurempia tehoja niin puhallus
elää aivan omaa elämäänsä, vaihtelee mukavasti nopeutta
laidasta laitaan täysin sattumanvaraisesti. Puhallas sinänsä
pelaa mutta ei oletetulla nopeudella.
Onkohan tässä kysymys katkaisijasta vai puhaltimen moottorin
kupeessa olevasta potikasta, sellainen siellä muistaakseni on.
Niin ja saakohan tähän kyseiseen peliin se potikan irrallaan vai
meneköö koko moottorihärpäkän hankinnaksi.
Autohan on 220cdi 210 -98 manuaali-ilmastoinnilla. Varustekoodia
en tiiä mutta se on sellainen hopian värinen
Vastauksia malttamattomana odotellaan.
Heikki
Nyt on lämmityslaitteen puhallin muuttunut automaattiseksi.
Katkasijasta kun valitsee suurempia tehoja niin puhallus
elää aivan omaa elämäänsä, vaihtelee mukavasti nopeutta
laidasta laitaan täysin sattumanvaraisesti. Puhallas sinänsä
pelaa mutta ei oletetulla nopeudella.
Onkohan tässä kysymys katkaisijasta vai puhaltimen moottorin
kupeessa olevasta potikasta, sellainen siellä muistaakseni on.
Niin ja saakohan tähän kyseiseen peliin se potikan irrallaan vai
meneköö koko moottorihärpäkän hankinnaksi.
Autohan on 220cdi 210 -98 manuaali-ilmastoinnilla. Varustekoodia
en tiiä mutta se on sellainen hopian värinen
Vastauksia malttamattomana odotellaan.
Heikki
Ettei olisi kyse samasta ongelmasta kuin kaiffarin W140:ssä? Se regulaattori mykkä siellä moottorin lähettyvillä. Arvailit tätä jo tosin itsekkin...
viewtopic.php?p=7136#7136
viewtopic.php?p=7136#7136
Juu, mielessä kävi. Mutta mietin kuitenkin vielä vaihtoehtoaHVM kirjoitti:Ettei olisi kyse samasta ongelmasta kuin kaiffarin W140:ssä? Se regulaattori mykkä siellä moottorin lähettyvillä. Arvailit tätä jo tosin itsekkin...
viewtopic.php?p=7136#7136
että voisiko se olla moottorissa itsessään. Se nääs toppas
pari kertaa viime talvena. Vanhana flipperivirtuoosina
löysin pikaratkaisun ongelmaa, toimi muuten w 126 kanssa
myös. Napakka tämäys hanskalokeron alle ja taas puhallellaan
Eikö olekkin melko asiantunteva ratkaisu
Merteilin sivuilla se separaattori näytti esiintyvän. Oli nimellä
etuvastus.
Heikki
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se pitää tarkistaa alustannumeron mukaan. Etuvastus on muuttunut siten,
että joihinkin malleihin täytyy ostaa myös uusi puhallin moottori.
Myös KL varaosilta molempia löytyy
että joihinkin malleihin täytyy ostaa myös uusi puhallin moottori.
Myös KL varaosilta molempia löytyy
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Aivan, tottakai, arvasin tämän. Ei saa tätäkään asiaaLucky-Dog kirjoitti:Se pitää tarkistaa alustannumeron mukaan. Etuvastus on muuttunut siten,
että joihinkin malleihin täytyy ostaa myös uusi puhallin moottori.
Myös KL varaosilta molempia löytyy
jännittämättä selvitettyä
No jääpi ensiviikolle. katsellaan.
Kiitos infosta.
Heikki
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Pistä vaikka yv:llä valmistenumero voin selvitää sen tässä ja nyt
Onko autossa ilmastointi, jos on automaatti sellainen vai manuaali???
Onko autossa ilmastointi, jos on automaatti sellainen vai manuaali???
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Näyttäisi, että pääsee pelkällä etuvastuksella.
Kl -varaosien numero on 16968, hintaa 150 €.
Alkuperänumero on 210 820 62 10
Kl -varaosien numero on 16968, hintaa 150 €.
Alkuperänumero on 210 820 62 10
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
PfiiiuuhhLucky-Dog kirjoitti:Näyttäisi, että pääsee pelkällä etuvastuksella.
Kl -varaosien numero on 16968, hintaa 150 €.
Alkuperänumero on 210 820 62 10
Hyvä homma, otetaan tapetille heti kun on aikaa. Moottorikompleksi
muistaakseni tipahtaa aika nätisti alas sieltä. Toppailun jälkeen
annoin sinne vähän voitelua viime talvena. Samalla voi silmämääräisesti
tarkastella hiillet ja muut kontaktit.
Kiitos avustasi
Heikki
Kas, tämä topikki on jäänyt minulta kokonaan huomaamatta.
Lucky - Dog antoikin jo selvän vastauksen.
Puhallusnopeuden vaeltelu johtuu juuri siitä "potikasta", mutta se että kopauttamalla lähtee mykästä > toimimaan viittaisi moottorin hiilien kuluneisuuteen.
Moottori on tosiaan helppo irrottaa ja vaihtaa se vastus.
Joissain automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa väykyissä joutuu vaihtamaan moottorin, vastuksen ja sen alapuolen suojalevyn, jolloin hintaa tulee noin 600 euroa.
Lucky - Dog antoikin jo selvän vastauksen.
Puhallusnopeuden vaeltelu johtuu juuri siitä "potikasta", mutta se että kopauttamalla lähtee mykästä > toimimaan viittaisi moottorin hiilien kuluneisuuteen.
Moottori on tosiaan helppo irrottaa ja vaihtaa se vastus.
Joissain automaatti-ilmastoinnilla varustetuissa väykyissä joutuu vaihtamaan moottorin, vastuksen ja sen alapuolen suojalevyn, jolloin hintaa tulee noin 600 euroa.
wiimax.fi
Kammetaas wanha asia taas pinnalle Semmosta kummastelin että missä se tuo etuvastus oikein makaa, kun ei näillä nakkisormilla + roikkalampulla + vähän likinäköisellä silimillä sitä puhaltimen moottorin kyljestä/lähitienoilta löytynyt? Tartteeko se moottorikompleksi irrottaa ennen kuin vastus/regulaattori/whatever ilmaantuu näkösälle? Vai mentiinkö taas sille osastolle että "Tommi sää et vaan osaa..."
PLBKAC
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Taidan kallistua tuohon viimesiseen kommenttiin..... ...ota käteen se puhallin, niin eiköhän asia selekiä sitten.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
No niin, voi kättä voi jalkaa Sitä kun pimeässä ja kylmässä turaa noiden hommien kanssa, niin ei voi tietenkään huomata, että tarvis ottaa vielä yksi suojalevy irti tuosta puhallinkompleksista Melkein hävettää Löytyi siis kyseinen komponentti kun ihan valossa asiaa tutkaili.Tommi P kirjoitti:Ok, kokeilenpa tonkia uudella innolla kunhan seuraavan kerran auton kanssa talliin asti päädyn
Mutta sitten pieni jatkokysymys. Omiin (tai siis auton) ongelmiin tuon etuvastuksen vaihtaminen ei auttanut, käsittääkseni seuraava syyllinen saattaisi löytyä kojelaudan lämmönsäätöpaneelista?
Ongelma on siis omalla kohdallani sellainen, että puhallin jää toisinaan päälle (ykkösnopeudella), loppuu vasta kun käyttää esim. sulaketta nro 4 irti. Myös jos koneen ajaa lämpimäksi, niin puhallus loppuu. Saman ongelman saa myös esiin niin, että koneen ollessa kylmänä painaa paneelista taukolämpönappia, jolloin siihen ei syty sitä punaista valoa, puhallus lähtee päälle, mutta ei enää sammu kuin sulakkeen irrottamalla. Jos taukolämmön painaa päälle koneen ollessa lämpimänä, valo syttyy, puhallin lähtee päälle ja myös sammuu samaisesta napista.
Tässä parin vuoden aikana kun tuon ongelman kanssa on kikkaillut on tullut muutama ongelman aiheuttava skenaario testattua
Jos tuossa säätöpaneelissa ja sen takaisessa elektroniikassa on tuo vika, joutuu varmaan kaivelemaan rahaa toisestakin housuntaskusta, hintaa näyttäisi säätöpaneelilla olevan rapiat 700€ (manuaali-ilmastoinnillinen -98 väyrynen) Tai sitten otetaan yleismittari kauniiseen käteen ja käytetään kesäloma ongelman etsimiseen, vaimo ja lapset osaa ainakin varmasti arvostaa syntynyttä rahansäästöä
PLBKAC