Väykässä reippahasti vikakoodeja...

Vastaa Viestiin
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Väykässä reippahasti vikakoodeja...

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Tervehdys!

Tuli tuossa kuukauden päivät takaperin kuittailtua itselle uuden paavon (E300 TDT) vikakoodit ystävällisen foorumilaisen avustuksella. Koodit mitä silloin muistissa oli saattoivat olla koko auton elinkaarelta, siksi paljon niitä "varastossa". No, nyt otimme vikakoodit uudemman kerran. Ihan kotitarpeeseen niitä oli sinne tyhjennyksen jälkeenkin ilmaantunut... Koko litania olisi tässä:

BAS:

C1000 BAS Control Unit
- Verify the BAS Control unit

C1025 CAN - communication
- Verify the CAN -communication
-Complete CAN - communication
-the traction control unit
-CAN signal:breag light switch

-CAN signal :Wheel RPM

C1332 BAS solenoidi valve: (Open or short circuit)
-verify the power supply at the BAS solenoidi valve

IGNITION=ON 4,0-5,5V
IGNITION=OFF 1-2OHM

-Verify the BAS control unit
The break power amlifier and the wiring


HRA:

B1480 HRA Front axle engine: short circuit to Ground
B1481 HRA rear axle engine: short circuit to Ground


Inst.Cluster:

B1040 CAN-communication error with the Engine control unit
-verify the cable connection between the instrument cluster and the engine control unit
B1042 CAN-communication error with the BAS control unit
-verify the cable connection between the instrument cluster and the BAS control unit

EIS:

B1156


Koodien kuittauksen jälkeen välittömästi uusiutuivat HRAn koodit B1480 ja B1481.

Muut koodit pysyivät ainakin toistaiseksi hiljaa, vaikka BAS koodeja yritettiin saada aikaan mm. jarruja polkemalla (tosin paikallaan).

Ainakin jarruvalokatkaisija voisi varmaan enstemmäiseksi hyvä olla vaihtaa? Sitten voisi jotenkin kokeilla ajaa autoa kaltevalle pinnalle, ja näin kokeilla tekevätkö ksenonien säädöt yhtikäs mitään :roll: . Olisko viisaammilla muita ideoita hetkättelyssä mielessä?
Mostro
Viestit: 68
Liittynyt: 12.9.2011 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mostro »

Jarruvalokatkaisijan vaihdoin tänään, mielenkiinnolla odottelen mitä BAS vikakoodien kanssa tullee tapahtumaan kun taas auto letkuihin saadaan.

Löytyi samalla vähän lisääkin laitettavaa. Rattiakselin läpivientikume oli ainakin sisäpuolelta aika rieskana... Olin sitä kyllä jo kuunnellutkin, että mahtaa heikossa hapessa olla. Erityisesti kylmän koneen pikku nakutus on kuulunut sisään. Myöskin ratin kääntely vaikuttanut siihen nakutuksen volumeen :roll: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”