220 cdi ei starttaa

Vastaa Viestiin
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

220 cdi ei starttaa

Viesti Kirjoittaja jarnox »

elikkäs teko semmosen tempun ettei startti ennee pyöritä.
sulakkeet on tarkastettu
akku on hyvässä virrassa
manuaali lootalla

-starttaa testerillä käynnistin testissä.
-ja starttaa myös kun yhdistää startti releen käret.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mitäs vika koodeja *:ri näytti?
Näyttikö käynnistys luvan olevan ok?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

eipä näättännä

Viesti Kirjoittaja jarnox »

ei näätä tuo testeri :? vika koodi puolella ei ollu mitään oikeen tuonne viittaavaa.

auto muute hinaamalla lähtee tulille.

onko mesen ajon esto että ei tarttoo ollenkaan ku monissahan on että hörähtää mutta sammuu.

pitäsköhä huomenna virtalukkoo tutkailla?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ajon esto tuskin cdi koneen ajonesto jos temppuilee
ei hinaus auta,

voi olla ihan perinteinen virtalukon pohja tai startin rele
(kaikki sulakket ehjät niitähän on ympäri auton)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

onkelma

Viesti Kirjoittaja jarnox »

sulakkeet on käytetty pois ja tutkittu tarkasti :wink:

sulakkeita löysin konehuoneesta vasemmasta ja oikeesta nurkasta kojetaulun päästä ja takapenkin alta.

jossai luin puhuttavan startti sulakkeesta num 52 ei osunu minun silmään :roll:

omasta autosta otin startti releen ja kokeilin sillä ei pelannu eli se on kunnossa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Akselien(nokka) asenon tunnistimet jos temppuilee niin hinaamalla välillä lähtee käyntiin, muta silti yleensä startti pyörittä

ja *:ri ei anna mitään vika koodia/tapahtuma tietoja?

kaikki mittari valot hehku ym toimii normaalisti?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jarnox
Viestit: 66
Liittynyt: 25.8.2007 14:44

ajonesto

Viesti Kirjoittaja jarnox »

No kävipä mese sitten merkkiliikkeellä ja töpselin nokassa niin jopas hörähti tulille. ajonesto oli päällä :?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: ajonesto

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

jarnox kirjoitti:No kävipä mese sitten merkkiliikkeellä ja töpselin nokassa niin jopas hörähti tulille. ajonesto oli päällä :?
Tähän olisi ollut hyvä saada vähän lisää tietoa kun CDI203 ei varmasti ihan aiheetta sulkenut ajonestoa pois todennäköisten syiden listalta.

Mikäs vuosimalli on kyseessä (minkälainen avain ja ajonestosysteemi)? Auto kuitenkin ilmeisesti W210, en muista milloin CDI tuli ja minkälaisia ajonestoratkaisuja CDI-koneille on.

Mitenkäs se ajonesto siellä Veholla otettiin pois päältä, vai onko tässä ne nappulat ja valot peilissä (jolloin käyttöohjetta lukemalla olisi pitänyt ongelman ratketa?).
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: ajonesto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tähtikuljettaja kirjoitti:
jarnox kirjoitti:No kävipä mese sitten merkkiliikkeellä ja töpselin nokassa niin jopas hörähti tulille. ajonesto oli päällä :?
Tähän olisi ollut hyvä saada vähän lisää tietoa kun CDI203 ei varmasti ihan aiheetta sulkenut ajonestoa pois todennäköisten syiden listalta.

Mikäs vuosimalli on kyseessä (minkälainen avain ja ajonestosysteemi)? Auto kuitenkin ilmeisesti W210, en muista milloin CDI tuli ja minkälaisia ajonestoratkaisuja CDI-koneille on.

Mitenkäs se ajonesto siellä Veholla otettiin pois päältä, vai onko tässä ne nappulat ja valot peilissä (jolloin käyttöohjetta lukemalla olisi pitänyt ongelman ratketa?).
Jos siellä on ollut että ei käynistys lupaa niin
(mikä sattaa tulla monesta muustakin kuin varsinaisesti ajonesto tiltta niin sen syyn poistamisen jälkeen lähtee)
niin voi hyvinkin manuaali lähteä hinaamalla(anturilta/nopeus antureila tulee tieto että moottori pyörii ja auto liikkuu niin känistys lupa tulee(ihan viasta riippuen)sitten jos on ei cdi
niin ainakin jossain 210 manuaali maleissa riitti että hiukan tönäsee niin
käy vaikka avaimesta ei mitään tapahdu,

sitten siellä on vielä ne pari(mallista riipuen) johtoa mihin pitäis tulla virtaa tilanteen mukaan, mikä näkyy *:rin mittaus/olosuhdetiedoissa
siksi aikaisemmin kysely että mitä vikakoodia, mittaus arvoja *:ri näytti(varsinainen ajonesto jos jymähtää näkyy se kyllä noista)

mutta tosiaan ei kun ei ole autoniästä/mallista mitään tieto niin... hiukan hankalaa, vaikka joskus näitä/vikoja etänä puhelimella ratkottu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”