Tällä kertaa oireet on seuraavanaiset:
Eli mittaristoon ilmestyy oheisen kuvan mukainen "EPC" herja aina kun auton käynnistää.
Samaten virta-avaimen automaattistarttitoiminto ei tunnu pelittävän. Eli virta-avainta täytyy pitää starttiasennossa niin kauan kuin haluaa startin pyörivän. Normaalistihan systeemi vääntää koneen käyntiin kun vain käyttää avaimen starttiasennnossa.
Onko testeröinnin paikka vai miten asiaa voisi lähteä tarkastelemaan? Vai onko jo jollekin tuttu ongelma? Auto pelittää mielestäni muuten normaalisti, mutta tuon vikaviesti jää muistiin joka startissa.
-00 E320CDI sähköissä kummittelee edelleen?
Tulipas isona kuva.
Joo.
joku tuntui tietävän, että yksi vika, joka johtaa ns. "tip-start" ominaisuuden disabloitumiseen olisi virtalukon itsensä vikaantumisessa?
Mitähän siihen voi yleensäkään vaihtaa tms?
joku tuntui tietävän, että yksi vika, joka johtaa ns. "tip-start" ominaisuuden disabloitumiseen olisi virtalukon itsensä vikaantumisessa?
Mitähän siihen voi yleensäkään vaihtaa tms?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kun ei muita kommentteja tähän näkynyt tulevan niin jotain minulta:
Kyllä tuo EPC-valo/teksti hyvinkin todennäköisesti liittyy tip-startin puuttumiseen, tai päinvastoin. Käynnistyksestähän huolehtii ECU/CDI control unit kun EIS on sille luvan/määräyksen antanut. Automaattistarttauksen lopetusehdot ovat:
- avain 0 tai 1 asentoon,
- moottori käynnistynyt,
- moottorin pyörintänopeus saavuttanut maksimiraja-arvon (startin suojaus),
- vaihde siirretty starttauksen aikana päälle,
- maksimi starttiaika ylittynyt.
Noista minusta mikään ei tässä kyseisessä tilanteessa ole toteutunut joten EPC:n oman vikatilan täytyy myös olla tuolla listalla vaikka sitä ei ole erikseen mainittu (ja aika itsestään selvää onkin, jos ECU:ssa on jotain hämärää, tekee se vain välttämättömät toimenpiteet siinä kun ne katsotaan kohtuullisiksi).
Lähtisin lukemaan koodeja tuon EPC-vian korjaamiseksi, veikkaan että se tip start tulee takaisin siinä sivussa.
Kai joku osaa kommentoida millaisia CDI ohjausyksikön viat yleensä ovat mutta koodien lukemisesta voi aloittaa. Ja voi kai sinne purkkiin katsoa ettei ole korroosiota tai muuta näkyvää ongelmaa.
Kyllä tuo EPC-valo/teksti hyvinkin todennäköisesti liittyy tip-startin puuttumiseen, tai päinvastoin. Käynnistyksestähän huolehtii ECU/CDI control unit kun EIS on sille luvan/määräyksen antanut. Automaattistarttauksen lopetusehdot ovat:
- avain 0 tai 1 asentoon,
- moottori käynnistynyt,
- moottorin pyörintänopeus saavuttanut maksimiraja-arvon (startin suojaus),
- vaihde siirretty starttauksen aikana päälle,
- maksimi starttiaika ylittynyt.
Noista minusta mikään ei tässä kyseisessä tilanteessa ole toteutunut joten EPC:n oman vikatilan täytyy myös olla tuolla listalla vaikka sitä ei ole erikseen mainittu (ja aika itsestään selvää onkin, jos ECU:ssa on jotain hämärää, tekee se vain välttämättömät toimenpiteet siinä kun ne katsotaan kohtuullisiksi).
Lähtisin lukemaan koodeja tuon EPC-vian korjaamiseksi, veikkaan että se tip start tulee takaisin siinä sivussa.
Kai joku osaa kommentoida millaisia CDI ohjausyksikön viat yleensä ovat mutta koodien lukemisesta voi aloittaa. Ja voi kai sinne purkkiin katsoa ettei ole korroosiota tai muuta näkyvää ongelmaa.
EPC vikailmoitus
no niin... Carsofti käytettiin kiinni autossa ja Vikakoodi P1617 oli aktiivisena (samalla ainoa vikakoodi) - Mitä lie tarkoittaa.. jostakin syystä käytetyssä Setupissa Carsoft 7.4 ei saanut yhteyttä error databaseen - jolloin myös "selkokielisempi" viankuvaus jäi saamatta. Osaako joku sanoa voisiko P1617 liittyä Tip-start ongelmaan.
no vikakoodi erasoitiin pois ja nyt autoa starttaillessa sitä ei enää ilmesty mittariston screeniin. Tip-start ei erasoinnista huolimatta alkanut toimia?
Mitäs sitten? jos mielii saada tip-startin toimimaan, pitäiskö kylmästi alkaa ropaamaan virtalukkoa auki? voiko sinne vaihtaa jotain, mistä vika voisi johtua?
no vikakoodi erasoitiin pois ja nyt autoa starttaillessa sitä ei enää ilmesty mittariston screeniin. Tip-start ei erasoinnista huolimatta alkanut toimia?
Mitäs sitten? jos mielii saada tip-startin toimimaan, pitäiskö kylmästi alkaa ropaamaan virtalukkoa auki? voiko sinne vaihtaa jotain, mistä vika voisi johtua?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Tässä jotain viitteitä:
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded Adaptation values of EEPROM, 002
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded AT has been coded as MT., 004
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded MT has been coded as AT., 008
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded EEPROMCOMMUNICATION, 016
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded CAN was interrupted during coding., 032
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded No harmonizing version number, 064
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded Codeword is incorrect or missing., 128
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded Adaptation values of EEPROM, 002
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded AT has been coded as MT., 004
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded MT has been coded as AT., 008
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded EEPROMCOMMUNICATION, 016
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded CAN was interrupted during coding., 032
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded No harmonizing version number, 064
CDI2, P1617, EEPROM or incorrectly coded Codeword is incorrect or missing., 128