Mulla on 320CDI-väykyssä sama ongelma eli reippaassa kiihdytyksessä EPC-joulukuusi syttyy ja kone sammuu siihen. Kone käynnistyy tämän jälkeen normisti ja kaikki pelaa. Tai siis pelaa niin kauan, kunnes taas erehtyy kiihdyttämään liian voimakkaasti. Joulukuusi tulee niin paikaltaan kiihdytyksessä kuin vauhdissa tehdyissä.
Tämä on muuten aavistuksen verran ärsyttävä ja jopa hengenvaarallinen vika. Kerran tuo tapahtui mulla ohitustilanteessa ja onneksi pääsin nippa nappa takaisin jarruttamalla omalle kaistalle, kun kone sammui

Mulla oli tässä autossa talvella kylmäkäynnistysongelmaa ja suutinten ohivuotoa, ja nuukana vaihdatin paikalleen neljä käytettyä suutinta. Tosin, nyt kun muistelen, niin tätä samaa EPC-ongelmaa oli niin vanhoilla kuin nyt tilalle vaihdetuilla suuttimillakin...
Ja tätähän ei tartte kickdowniin asti painaa, että joulukuusi syttyy, se syttyy jo "rauhallisemmastakin" kiihdytyksestä kuin KD.
En ole vielä käynyt testerissä tämän kanssa, mutta muistelen, että aiempi omistaja olisi vaihtanut korkeapainepumpun aika hiljan.
Jos vika olisi edelleen suuttimissa, niin miten se näkyisi? Onkos nyt 10v aikana tullut lisäviisautta, missä muualla vika voisi olla? Generiggi dekadi sitten mainitsi ainakin tuon rail-putken anturin. Näkyykö tuo testerillä, jos vika olisi siinä?