äänimerkki ja ulkolämpötilan mittari
äänimerkki ja ulkolämpötilan mittari
moro, vaikka tätä palstaa tuli luettua niin hommasin farmariväyrysen 220 CDI vm 2000. Ja heti asiaan.. mistähän.. saattaisi johtua että äänimerkki ei pelaa, ja toisaalta ulkolämpötilan mittariin ei tule lukemia. Sulakkeet kävin lävitse ,ei palaneita.Kellään kokemusta tai arvauksia mistä lähteä kaivelemaan ennen pajalle vientiä??
Mainittakoon että väykyn sähkösaloihin pääsi jyvälle jo eka reissulla kun väärinkytketyn perävaunun sähköt poltti pari valosulaketta ja sitten alkoi kojetaulussa olla valoja ... ja lootasta vaan kakkonen päälle tms tms.
sulakkeet kun vaihtoi niin jopa pelasi taas.
Mainittakoon että väykyn sähkösaloihin pääsi jyvälle jo eka reissulla kun väärinkytketyn perävaunun sähköt poltti pari valosulaketta ja sitten alkoi kojetaulussa olla valoja ... ja lootasta vaan kakkonen päälle tms tms.
sulakkeet kun vaihtoi niin jopa pelasi taas.
Re: äänimerkki ja ulkolämpötilan mittari
Mulla sama homma, eli ulkolämpötilanmittari pimeenä. Mulle kerrottiin (merkkiliikeessä), ettei sitä saa korjattua, vaan on vaihdettava koko mittaristo... about 800€. Onko tuo totta ja eikö kukaan, missään, saa yhtä lämpömittaria korjattua? kokemuksia kellään? Tietoa?soikka kirjoitti:ulkolämpötilan mittariin ei tule lukemia. Sulakkeet kävin lävitse ,ei palaneita.Kellään kokemusta tai arvauksia mistä lähteä kaivelemaan ennen pajalle vientiä??
TÄSSÄ tarinaa aiheesta.
KL myy ulkoilman lämpötila-anturia jos ei halua "harrastaa".
Vaihto on yksinkertainen homma, anturi käteen ja johto liittimestä irti ja uusi anturi tilalle.
Joissakin malleissa anturi on mallia jossa johto on yhtenäinen melkeinpä mittaristolta saakka.
Tässä tapauksessa on anturin lisäksi ostettava se johtoon tuleva liitin, yhteishinnaltaan n. 20 €.
Eli johto poikki ja liitin (mallia puristettava) johdon päähän ja lopuksi anturin tökkäys liittimeen.
Jos et irroita akkua ole varovainen ettet oikosulje anturin johtimia katkaistessa, saattaa ohjauspiiristä trankku kärähtää ja juttu muuttuu huomattavasti kalliimmaksi ja vaikeammaksi.
KL myy ulkoilman lämpötila-anturia jos ei halua "harrastaa".
Vaihto on yksinkertainen homma, anturi käteen ja johto liittimestä irti ja uusi anturi tilalle.
Joissakin malleissa anturi on mallia jossa johto on yhtenäinen melkeinpä mittaristolta saakka.
Tässä tapauksessa on anturin lisäksi ostettava se johtoon tuleva liitin, yhteishinnaltaan n. 20 €.
Eli johto poikki ja liitin (mallia puristettava) johdon päähän ja lopuksi anturin tökkäys liittimeen.
Jos et irroita akkua ole varovainen ettet oikosulje anturin johtimia katkaistessa, saattaa ohjauspiiristä trankku kärähtää ja juttu muuttuu huomattavasti kalliimmaksi ja vaikeammaksi.
. . .
zyys kirjoitti:TÄSSÄ tarinaa aiheesta.
KL myy ulkoilman lämpötila-anturia jos ei halua "harrastaa".
Vaihto on yksinkertainen homma, anturi käteen ja johto liittimestä irti ja uusi anturi tilalle.
Joissakin malleissa anturi on mallia jossa johto on yhtenäinen melkeinpä mittaristolta saakka.
Tässä tapauksessa on anturin lisäksi ostettava se johtoon tuleva liitin, yhteishinnaltaan n. 20 €.
Eli johto poikki ja liitin (mallia puristettava) johdon päähän ja lopuksi anturin tökkäys liittimeen.
Jos et irroita akkua ole varovainen ettet oikosulje anturin johtimia katkaistessa, saattaa ohjauspiiristä trankku kärähtää ja juttu muuttuu huomattavasti kalliimmaksi ja vaikeammaksi.
Nii-in... mutta kun mulle kerrottiin, että jos ulkolämpötilanmittari on pimeenä, eli ei näytä mitään, niin se on rikki. Mutta jos mittari näyttää jotain päätöntä lämpötilaa, niin anturi on rikki. Eli minun tapauksessani ei kuulemma anturin vaihto auta... Kysymykseni kuului siis: eikö kukaan, missään, millään tavalla osaa/voi korjata mittaria, ettei tarvitsisi uusia koko mittaristoa hintaan 800€?!?! Eikö kellään ole kokemuksia tai tietoa?
Jos anturi on vallan irti ei mittariston lämpötilanäytön kohdalla näy yhtään mitään - ei minkäänlaista , vastaa tilannetta että esim. anturijohto on poikki.
Kokeilin itse tämän homman korjatessani anturia.
Jäi nimenomaan senvuoksi mieleen kun ehdin jo kiroilla että nyt hajosi jotain isommin kun mittaristosta katosi lämpötilanäytön kohdalta aivan kaikki.
Oletin että olisi näkynyt edes nollia, viivoja tai jotain - mutta ei.
Uusi anturi paikoilleen niin näyttöön palasi oikeat lukemat .
Kokeilin itse tämän homman korjatessani anturia.
Jäi nimenomaan senvuoksi mieleen kun ehdin jo kiroilla että nyt hajosi jotain isommin kun mittaristosta katosi lämpötilanäytön kohdalta aivan kaikki.
Oletin että olisi näkynyt edes nollia, viivoja tai jotain - mutta ei.
Uusi anturi paikoilleen niin näyttöön palasi oikeat lukemat .
Viimeksi muokannut zyys, 20.1.2007 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
. . .
Onhan mahdollista että koko anturiosa on "kadonnut" syystä tai toisesta, silloin ei kyllä mittaristossa todellakaan näy mitään.Ari66 kirjoitti:Pre-facelift S210:ssa se on kuskin puolella sumuvalon vieressä.soikka kirjoitti:Eli mistähän tuota lämpötila-anturia osais kaivaa? ei ole kallis varaosa vois vaihella ,ettei ainakaan siittä ole kiinnis.
Siellä moottorin alasuojamuovissa vasemman etupyörän etupuolella on luuukku sumuvalojen polttimonvaihtoa varten.
Tämän luukun kautta pääsee helposti käsiksi anturin johtoon.
Jos siellä sumuvalon takaosan vaiheilla on vapaa kaksijohtiminen kaapeli niin se on sitten se anturikaapeli. Itse anturi on joko semmonen lyijykynän vahvunen lieriöpätkä tai kartionmuotoinen ohuehkolla kärjellä.
Itse pujottelin johdon huoltotoimenpidettä varten ylös ajovalon takaa niin ei tarvinnu kykkiä ja konttia, sai tehdä hommat helpommin seisaaltaan. Samalla oli helppo tarkastella ettei anturijohdossa ollut nirhaumia tai muuta mahdollista vikakohtaa.
Eli koeta tarkastaa myös anturijohto mahdollisten katkosten varalta !.
Toivotaan että nämä ohjeet auttaa ja "toimii" ja pääset halvalla.
Paiskaa raporttia miten hommassa kävi.
. . .
Anturi vaihdettu uuteen - Ei minkäänlaista reagointia. Seuraavaksi vaihdan anturille menevät johdot niin pitkältä matkalta kuin löydän (minnehän kauas ne sieltä anturilta lähtevät?)... mutta suurempaa toivoa en elätä... eli mittari on uusittava = 800€ ellei kukaan missään sitä osaa edes puoleen hintaan korjata...
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Tachojustierung....vai mitä se oli Saksaksi......firmat tekevät näitä "säätöjä"320cdia kirjoitti:Joo, mutta miten saat Germaniasta tilattuun mittaristoon "oikeat" kilometrilukemat?
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
eli ensin pitäisi ostaa mittari germaniasta ebay:n kautta ja sitten lähettää se johonkin tachojustierungi-firmaan?... vaikuttaa h i e m a n hankalalta...Lucky-Dog kirjoitti:Tachojustierung....vai mitä se oli Saksaksi......firmat tekevät näitä "säätöjä"320cdia kirjoitti:Joo, mutta miten saat Germaniasta tilattuun mittaristoon "oikeat" kilometrilukemat?
Googeli löysi minulle nämä sivut:
http://www.mercedes-tachos.de/ ja http://www.pixelfehler-behebung.de/
joissa tarjotaan korjauksia ja puuttuvien pikseleiden löytämistä ym mittareihin liittyvää... eikä mitenkään ylihintaankaan (jos vertaa suomalaisen merkkikorjaamon hintoihin)!
Onko kenelläkään foorumilaisella kokemuksia / tietoa näistä firmoista ????????? ...tai edes tuttavan kaverin serkkua, joka olisi käyttänyt näitä palveluja?
http://www.mercedes-tachos.de/ ja http://www.pixelfehler-behebung.de/
joissa tarjotaan korjauksia ja puuttuvien pikseleiden löytämistä ym mittareihin liittyvää... eikä mitenkään ylihintaankaan (jos vertaa suomalaisen merkkikorjaamon hintoihin)!
Onko kenelläkään foorumilaisella kokemuksia / tietoa näistä firmoista ????????? ...tai edes tuttavan kaverin serkkua, joka olisi käyttänyt näitä palveluja?
Noh... kun kellään ei ollut tuttavan serkkua, joka tuota olisi kokeillut, niin päätin itse katsoa miten tuo toimii. Lähetin sähkäriä hra D. Domhöfer:ille[[email protected]] joka löytyi http://www.mercedes-tachos.de/ -sivustolta. Kerroin autoni tiedot ja paljonko kilometrejä haluaisin uuteen mittariini. Maksoin maanantaina (235€) ja uusi mittari oli kädessäni saman viikon perjantaina. Nyt pitäisi vain lähettää vanha mittaristo (josta lupasivat maksaa 100€) Saksaan. Eli pimeän lämpömittarin ja hullunkurisen kellon/vaihteenilmaisimen korjauttaminen maksoi 135€. Käyttöauto oy:ssä sama olisi maksanut noin 800€.320cdia kirjoitti:Googeli löysi minulle nämä sivut:
http://www.mercedes-tachos.de/ ja http://www.pixelfehler-behebung.de/
joissa tarjotaan korjauksia ja puuttuvien pikseleiden löytämistä ym mittareihin liittyvää... eikä mitenkään ylihintaankaan (jos vertaa suomalaisen merkkikorjaamon hintoihin)!
Onko kenelläkään foorumilaisella kokemuksia / tietoa näistä firmoista ????????? ...tai edes tuttavan kaverin serkkua, joka olisi käyttänyt näitä palveluja?
Ainoa moka oli, että "jouduin" ajamaan autollani liian kauan, ennekuin ehdin pysähtyä varikolle mittarinvaihtoon , joten uudessa mittarissa olikin yhtäkkiä 2000 km liian vähän... mutta se oli täysin oma moka, ja "vika" on siedettävä!
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
Jatkuu...320cdia kirjoitti:320cdia kirjoitti: Nyt pitäisi vain lähettää vanha mittaristo (josta lupasivat maksaa 100€) Saksaan. Eli pimeän lämpömittarin ja hullunkurisen kellon/vaihteenilmaisimen korjauttaminen maksoi 135€.
Niin... lähetin vanhan mittaristoni, ja olen siitä lähtien odotellut satastani... olen muistuttanut firmalle asiasta noin kerran viikossa sähköpostilla... rahoja ei vielä ole näkynyt... eli taisi tuo remppa kuitenkin maksaa 235€...
*****************
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
If you make it idiotproof, someone will surely make a better idiot.
******************
S211 320cdiA 2004
C123 300CDT 1983
W116 280S 1973
e-bay?
Toimiiko firma e-bay kautta ? jos toimii laita tieto ongelmasta e-bay:lle, kyllä alkaa tapahtua.
ML 270 CDI 01 ..
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm
Mb Exiä:
220 CDI 00 väykky 340 tkm
250 D 124 89 farkku 560 tkm
200 D 124 90 350 tkm
200 D 124 86 650 tkm
220 D 123 78 880 tkm