Potilas 1998 E240 paavo, automaatti-ilmastoinnilla. Hetkinen moottorin sammutuksen jälkeen sisätilanpuhallin lävähti täysille kierroksille (so. jossain on todennäköisesti trankku oikosulussa) ja pyörii, vaikka virta-avain on irti. Ensiavuksi irroitin moottorille menevän kaapelin.
Vaihdoin moottorin rungossa olevan regulaattorin uuteen, mutta sama vaiva jatkuu. Nyt kokeilin toisella toimivalla ohjauspaneelilla, mutta se ei näemmä ohjaa puhaltimen regua suoraan... onko moottorin regulaattoria ohjaava papu etu-SAMissa vai missä?
Puhallin täysillä vaikka virrat poissa
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Kytkentöjä on tietenkin erilaisia mutta kyllä se lämppärin moottorin regulaattorille menevä ohjaus tulee suoraan automaatti-ilmastoinnin ohjainlaitteelta.
Omassa 2000 mallisessa tuli samanlainen vika ja regulaattori siinä oli rikki. Outoa jos ei sen paremmin regulaattorin kuin ohjainlaitteenkaan vaihdolla tokene.
Omassa 2000 mallisessa tuli samanlainen vika ja regulaattori siinä oli rikki. Outoa jos ei sen paremmin regulaattorin kuin ohjainlaitteenkaan vaihdolla tokene.
MB w210 vm 2000 lämppäri puhaltaa, vaikka avaimet pois
Moi! mistä tuon regulaattorin voi hankkia, mikä hinta ja onko helppo itse vaihtaa? Auto seisoi käyttämättömänä talven yli, ja kun laitoin akun navan kiinni, niin puhallin alkoi toimia, vaikka virta-avaimet vielä oli taskussa.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Re: MB w210 vm 2000 lämppäri puhaltaa, vaikka avaimet pois
Juu, Prismasta ei kannata hakea mersun varaosia. Jos MHe:n vinkki ei kelpaa niin joku KL-varaosat ja sitten uusia mersuja myyvissä putiikeissa on yleensä myös varaosatiski.Tyson69 kirjoitti:Moi! mistä tuon regulaattorin voi hankkia, mikä hinta ja onko helppo itse vaihtaa? Auto seisoi käyttämättömänä talven yli, ja kun laitoin akun navan kiinni, niin puhallin alkoi toimia, vaikka virta-avaimet vielä oli taskussa.
Kannattaa silti ensin tarkistaa että regulaattori on rikki. Tarkistus- ja vaihto-ohjeita kysellessä olisi hyvä kertoa autosta tarkat tiedot, 210:stäkin ainakin kahdenlaisia ilmastointivaihtoehtoja ja kolmea eri ikäversiota. Lisäksi 210:n kytkentäkaaviot ihan p:stä, kestää viikko etsiä mistä regulaattorille tulee sähköt. Myös lämmityslaitteen paneeleissa on joillakin ollut vikaa.