facelift 00- 220cdi,ecu,egs,eis,esl ---> -99 preface 200

mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

facelift 00- 220cdi,ecu,egs,eis,esl ---> -99 preface 200

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ensimmäinen sivu ja hiukan 2 sivukin, koskee virtalukkoa ja avaimia ja muuan kuva virtalukosta mitä voi kotikonstein tehdä jos tunnistus ongelmia.

seuraavat sivut käsittää 220cdi 00- ecun,eis,egs,esl vaihtoa prefaceliftiin 200cdi -99.


eli kertokaa mulle mikä nyt mättää, aamulla oli akku kabutt, panin uuden akun ja varaus oli vajaa ei käynnistynyt, panin lataukseen ja päivän ladannut ja nyt kun olisi ollut mahdollisuus lähtä uudella akulla nätisti käyntiin niin mitä tekee mersu, tunnistaa avaimen tai ainakin avaa rattilukon mutta ei anna käynnistää eli kääntää avainta? eli rönttä tunnistaa avaimen sisään, (avaa rattilukon selvä äänikin) ja avaimen pois otettuaan kytkee rattilukon päälle (selvä äänikin), kun kaikki oli hyvin auton kanssa niin avaimen kun pani lukkoon kytki rattilukon pois ja kuulu semmonen hento napsaus ja sai laittaa virrat päälle, nyt se hento napsaus puuttuu?

autona w210 99- 200cdi ja näemmä toinen jo jonka kanssa saa taistella tämän perkeleen muovi avaimen kanssa. toivottavasti tämän sais kuntoon ilman avaimien/virtalukkojen vaihteluita ettei jäisi tämäkin varaosa autoksi.
Viimeksi muokannut mesemies89, 30.1.2018 12:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kun akku yrvähtää voi jotain koodauksia 'kadota' laitteista jos yritää autoa herätellä just kun jännitteet tippuu lopullisesti alle elektroniikan toimintarajan. Koita antaa sen avaimen möllöttää lovessaan ja käy kääntelemässä muutaman kymmenen minuutin välein... foorumilla on juttua legoavaimen 'opettamisesta'. Ei nyt välttämäti tuossa vika mutta halpa konsti kokeilla.

Sulakkeet katottu ettei mitään rapsahtanu akun vaihdon yhteydessä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

sulakkeet kurkkasin ensimmäisenä, ja ei löytynyt palanutta, ja hankala uskoa että olisi palanutta liittyen virtalukkoon, toki en tiedä, kun avaimen tunnistaa, ja kymmenen aikoihin kävin kokeileen taas ja jätin avaimen paikalleen kun mitään ei sanonut ja nyt 11 aikoihin kävin uudelleen eikä tilanne ole muuttunut, tunnistaa mutta ei anna seuraavaan asentoon kääntää avainta, ja painotan edelleen että rattilukko aukeaa heti kun avaimen panee paikalleen ja kytkeytyy päälle myöskin kun ottaa pois, mutta se hentonen napsahdus/ns lupa kääntää avainta puuttuu, muokkasin radio osan pois kun eihän se tietenkään ppiputa kun ei saa virtoja päälle eikä pois =)


pitää lähtä tutkimaan lisää sen mitä pystyy. jollei löyry onkelmaa niin ei löydy.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kävin vielä sulakkeet läpi, konehuoneesta,ohjainyksikkö laatikosta,kojetaulun päästä, ja takapenkin alta, mikään ei ollut palanut.

mikäs yksikkö tuohon lukkoon vaikuttaa? voiko niitä ihan noin vain vaihtaa toisesta mersusta?

pitäs saaha torstaiksi käyntiin että pääsee töihin tienaamaan rahaa hyvään w124 koriseen. toiset ostelee uudempia minä menen vanhempaan :D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mesemies89 kirjoitti:kävin vielä sulakkeet läpi, konehuoneesta,ohjainyksikkö laatikosta,kojetaulun päästä, ja takapenkin alta, mikään ei ollut palanut.

mikäs yksikkö tuohon lukkoon vaikuttaa? voiko niitä ihan noin vain vaihtaa toisesta mersusta?
:D
Ei voi vaihdella noin vaan

onkos se automaatti jos niin tarkista jarruvalon katkaisin/piiri
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

CDI203 kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:kävin vielä sulakkeet läpi, konehuoneesta,ohjainyksikkö laatikosta,kojetaulun päästä, ja takapenkin alta, mikään ei ollut palanut.

mikäs yksikkö tuohon lukkoon vaikuttaa? voiko niitä ihan noin vain vaihtaa toisesta mersusta?
:D
Ei voi vaihdella noin vaan

onkos se automaatti jos niin tarkista jarruvalon katkaisin/piiri
on joo automaatti. oolrait kiitos vastauksesta. pitääpä tarkastaa se jarruvalo katkaisin.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

https://youtu.be/ni1nHlhBz8E


tuossa linkissä näkyy se olennainen eli mitä tekee ja mitä ei tee =) ja äänien kera kuuluu tunnistus äänet, ja nyt jarruvalokatkaisijan kimppuun.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

jarruvalo katkaisin vaihdettu toisesta ja vanhakin mittarin mukaan tuntee tapin liikkeet, ja samalla sain kepin vapautettua liikkeelle, ja ei vaikutusta silläkään?

mystistä, ja mitään muuta ei ole tehty kuin eiles aamulla tartattu kuolleella akulla ja otin akun toisesta mersusta minkä olen uusinut viime keväänä ja panin paikalleen ja lataukseen kun oli tyhjennyt (vissiin unehtunut sisävalo päälle varaosa autoon) ja päivän aikana kahdesti kävin kokeileen josko lähtis vaan ei ollut ihan täysmittaseen tarttiin virtaa. ja sitten illalla kysyin naapurilta kaapeleita ja apu virtaa ja kun kaapelit pantiin kiinni ja olin hyvillä mielin kuskinpenkillä tarttaus mielessä niin yllätys olikin suuri kun sitten ei tahdokkaan antaa virtoja päälle eli tuo tilanne mikä viteollakin.

eli onko nyt mennyt jokin bitti vit***si jossain niistä muutamasta tarttaus yrityksistä jotka ei mennyt loppuun ja en antanutkaan tartata loppuun, ja juuri ennen apuvirta yritystä kokeilin viimesen kerran ja teki tartin loppuun asti laiskan sellasen tästä n.5-10min pantiin kaapelit kiinni ja ollaankin sitten tässä vaiheessa.
pasi j
Viestit: 123
Liittynyt: 24.12.2007 8:06
Paikkakunta: outokumpu

Viesti Kirjoittaja pasi j »

Onko pakkasta?
Omassa vitossa ei starttaa alle -10 lämmössä
Sisätilanlämppäri vähäksi aikaa niin jo starttaa!
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

pasi j kirjoitti:Onko pakkasta?
Omassa vitossa ei starttaa alle -10 lämmössä
Sisätilanlämppäri vähäksi aikaa niin jo starttaa!
eilen -20 tänään -17 sisätilan lämmitin huutanu jo muuan tunnin hantin penkiltä kohti virtalukkoa.

perjantaina oltiin pohjosessa ja pakkasta -19 ja ei muuta ongelmaa tarttauksessa kun justiin ja justiin napsahti tulille kun akku ollut huono.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

alkaa epä toivo iskeä tämän auton kohdalle, ei ilmeisesti carsoftilla saa luettua mitään koodia? kun ei saa virtoja päälle.

käydä kohta kokeileen viimisen kerran kun on akku ollut irti tunteroisen ja jollei ala toimiin, niin son nostettava käret pystyyn tuon kansa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ei auttanut edellinenkään, otin viimesenä keinona koko helvetin virtalukon sisälle ajatuksena purkaa ja tutkia onko siellä jotain joka ei ala yhteis työhön, ja tein havannon että on joskus avattu tuo virtalukko jälistä päätellen
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

eli nytkun sain tuon virtalukon avattua, niin siinä on ilmeisesti erivaiheet, ekana tunnistaa avaimen palikan ympäriltä että aukeaa rattilukko? sen jälkeen tuo silmä ottaa kontaktin avaimen silmään? jos näin niin avain tunnistuu rattilukon osalta mutta ei enään sen jälkeen, kauhean likanen tuo ei ole.

eli onko jostain kadonnut joku koodi? ja miten sen saa tuossa pihassa takasin :D
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

alkaa vika täsmentyä aikalailla ohjelmointi hommiksi, ilmeisesti avaimesta tai lukosta on hävinnyt joku koodi, koska ei anna käynnistys lupaa/ ajon esto on päällä, saan manuaalisesti vapautettua lipareen mikä aukeaisi jos silmä tunnistaisi parinsa, ja virrat päälle ja startti asentoon vaan ei starttaa tietenkään kun ei ole lupia siihen hommaan.

virrat mittailin ja tulee ja lähtee paitsi tartille kun ei ole lupia siihen.
Viimeksi muokannut mesemies89, 23.1.2018 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

en nyt ihan vielä toivoa pois kun saan tosiaan ajoeston lipareen manuaalisesti auki virtalukosta, niin saan myös virrat päälle, pitänee lukea koodit, mutta juu ajonesto/käynnistyksen esto/ osittainen avaimen tunnistus vikahan se on kun virrat päällä ja meisselillä tarttaa niin ei käynnisty tietenkään.
Avatar
Magge--
Viestit: 647
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ootko kokeillu painella nappeja avaimesta kun lukossa kiinni?
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

olen kokeillut painaa auki ja kiinni nappia lukossa ja ennenlukkoa ja vapauttanut lukossa. jos lukossa painaa avaa tai kiinni nappia niin ei tapahdukkaan mitään, ja taas jos painaa nappia pohjassa ennenkuin lykkii lukkoon avainta niin lukko ei tunnista avainta.


justiinsa luin vika koodit ja carsoft anto eis puolelta koodit

B1156
B1157

ei kaiketi mitä yritin lukea niin ole mukavia koodeja.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mesemies89 kirjoitti:olen kokeillut painaa auki ja kiinni nappia lukossa ja ennenlukkoa ja vapauttanut lukossa. jos lukossa painaa avaa tai kiinni nappia niin ei tapahdukkaan mitään, ja taas jos painaa nappia pohjassa ennenkuin lykkii lukkoon avainta niin lukko ei tunnista avainta.


justiinsa luin vika koodit ja carsoft anto eis puolelta koodit

B1156
B1157

ei kaiketi mitä yritin lukea niin ole mukavia koodeja.

alkaa olemaan keinot loppu ja menee työkeikkakin ohi tämän auton takia. epävirallinen kysymys joka tuskin on edes mahdollista ja en toivo vastausta julkisena, mutta mihinkä piuhaan pitää virtaa antaa tuossa virtalukon moni johtosessa liittimessä että tuon sais käyntiin? se ainakin on se ajonesto ecu härdellin johto liitin kun se on irti niin ei hyväksy avaintakaan
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

melko varmasti löyty vikakin. avainta nyt toista kertaa tutkittuani niin siitä paljastu suurennus lasin kanssa puuttuvan pieni komponentti ja se komponentti putosi varmaankin jo ekalla kerralla kun ihmettelin että mikä se on, ja arvatkaa löytyykö sitä enään.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Kuva

eli tuosta puuttuu komponentti joka kaiketi irronnut juotoksistaan ja ei avain sen takia toimi, olisko jollain tuon mallisesta avaimesta kuvaa että minkä värinen palikka tuohon kuuluu?

jos on harmaa niin voinko tinata tämän siihen?
Kuva

eli ton harmaan? olettaen että olisi ollutkin harmaa, kuva varaosa auton avaimesta, ja mikä tuo komponentti ylipäätään on, en näistä pienistä tiedä juuri mitään, tuon uskosin liittyvään vain virta juttuihin avaimessa, koodauksethan on siruissa...?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

komponentin kolvasin siihen varaosa avaimesta, ja ei auttanut käynnistykseen mutta keskuslukkoon kylläkin iso vaikutus, menee lukkoon ja aukeaa huomattavasti kauempaa, ennen piti olla aina liki autoa ennenku sai ovet auki tai lukkoon.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

on vaan nostettava käet pystyyn, mitään en voi enään tehä itse kaikki on jo kokeiltu ja tinattu, ja pulma ei ole parantunut eikä pahentunut. ilman staria ei voi tehä mitään ja mihinkään en tuota lähe hinuuttaan tai trailaan. kyllä se nyt vaan taas vei väyrynen voiton.

jos joku haluaa kiimingissä käydä starin kanssa todella halvalla ja kahvituksella niin olen kiitollinen jos sillä saisi selkoa tai tuon käyntiin, tuo auto kun on elin ehto minulle kun remontteja tehen asuntoihin ja jo toisen väyrysen takia jää yksi keikka tekemättä.

saa myös yv tarjota w124 250d ja isompaa ja sedania.
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Oliko sulla kokonainen varaosa-auto? Olikohan niin että virtalukon, rattilukon ja ecun kun vaihtaa niin toimii suoraan.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

-jorkki- kirjoitti:Oliko sulla kokonainen varaosa-auto? Olikohan niin että virtalukon, rattilukon ja ecun kun vaihtaa niin toimii suoraan.
on kokonainen, vaan juuri tämä ostettu sen takia kun hylkäsi avaimen kokonaan :/ ja työ keikka oli samana aamuna kun ei enää toiminut, joten tuli tämä nykynen joka tekee saman näköjään mitä entinen...

ja rattilukko ei passaa -01, 99- kun toisessa säädettävä rattiakseli ja toisessa ei
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Onko ööly=Oulu? Mulla olis tuommonen setti jos kiinnostaa kokeilla. 220cdi farkku automaatista purettu. En tiedä käykö suoraan. 2 toimivaa avainta.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

on oulu, niinkuin yhdessä yllä olevassa tekstissä lukee kiiminki, sitä en tiiä hyväksyykö oululaiset kiiminkiä ouluksi mutta se ja sama :D

kiinnostaa kyllä jos on etullinen ja saadaan varmuus että menee paikalleen ja starttaa, ja tietenkään hakemaan en pääse eräästä syystä =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mesemies89 kirjoitti:on oulu, niinkuin yhdessä yllä olevassa tekstissä lukee kiiminki, sitä en tiiä hyväksyykö oululaiset kiiminkiä ouluksi mutta se ja sama :D

kiinnostaa kyllä jos on etullinen ja saadaan varmuus että menee paikalleen ja starttaa, ja tietenkään hakemaan en pääse eräästä syystä =)
niin ja itselläni juuri se missä ei ole säädettävä rattiakseli eli ratti lukko sijaitsee aikalailla virtalukon kohilla, säädettävässä se on syvemmällä jalka tilassa ja putken suuntasesti
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Ei ole säädettävä rattiakseli. Uskoisin, että hinnasta päästään sopuun. Laittele yv:tä jos päädyt kaupoille.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

laitan kun joku minua viisaampi kertois meneekö nuin vaan vaihtaen toisen auton ohjaiyksikkö,virtalukko ja avaimet niin ja ratti lukko nuin vaan paikalleen, ja akku kiinni ja startaten?

jollei niin katsotaan miten saadaan muoviavaimellinen väykky käyntiin jos saadaan.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

..
Viimeksi muokannut mesemies89, 30.1.2018 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”