S210 virran vähyys/riittämättömyys
S210 virran vähyys/riittämättömyys
Auto on vm98 300 farkku väyrynen.
Auton lataus ajon aikana on 13.5-13.8, mutta kun laittaa pitkät päälle niin lataus tippuu 12-12.9 välille riittääkö tuo lataamaan akkua kunnolla?
Laturi ja hiili ja säädin paketti on vaihdettu.
Autossa on omien pitkien valojen lisäksi kolme lisävaloa 100w lampuilla.
Akku näytti päälle päin aika uudelta, mittasin lepo jännitteen akulta joka oli 12,68
Mistähän tuota lähtis selvittään että miksi virta ei riitä lisävaloille?
Auton lataus ajon aikana on 13.5-13.8, mutta kun laittaa pitkät päälle niin lataus tippuu 12-12.9 välille riittääkö tuo lataamaan akkua kunnolla?
Laturi ja hiili ja säädin paketti on vaihdettu.
Autossa on omien pitkien valojen lisäksi kolme lisävaloa 100w lampuilla.
Akku näytti päälle päin aika uudelta, mittasin lepo jännitteen akulta joka oli 12,68
Mistähän tuota lähtis selvittään että miksi virta ei riitä lisävaloille?
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Okei.
Kyl sen pitäs tuupata lähempää 14 volttia, jos kaikki on kunnossa. Rasituksesta riippumatta. Onko ihan oikean tehoinen laturi? Meidän 220 vapari väyryn takaluukussa on subbarille kondensaattori jossa ittessään on näyttö latausjännitteestä, niin sekin näyttää tyhjäkäynnillä kaikki valot päällä sitä 13.6-13,9 ja mitattu luonnollisesti myös suoraan akusta, ja tehot pysyy soittaessa musiikkiakin. Sama Farkussa. Onkos muuten ne lisävalot releitten kautta? Tokihan 100w lamput haukkaa aikalailla, mutta releiden kautta asennettuna ei kai ihan nuin suurta vaikutusta luulisi olevan? Joku viisaampi voipi tarkentaa, jos oon ihan pihalla. =D
Kyl sen pitäs tuupata lähempää 14 volttia, jos kaikki on kunnossa. Rasituksesta riippumatta. Onko ihan oikean tehoinen laturi? Meidän 220 vapari väyryn takaluukussa on subbarille kondensaattori jossa ittessään on näyttö latausjännitteestä, niin sekin näyttää tyhjäkäynnillä kaikki valot päällä sitä 13.6-13,9 ja mitattu luonnollisesti myös suoraan akusta, ja tehot pysyy soittaessa musiikkiakin. Sama Farkussa. Onkos muuten ne lisävalot releitten kautta? Tokihan 100w lamput haukkaa aikalailla, mutta releiden kautta asennettuna ei kai ihan nuin suurta vaikutusta luulisi olevan? Joku viisaampi voipi tarkentaa, jos oon ihan pihalla. =D
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Koneen maadoitus ja laturin virtajihdolle jännitehäviö mittaus... Kuorma päällä mittaus.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mulla on kanssa tuommonen 115A laturi ja ainua millä olen saanut notkahtamaan 14 voltista alle latausta on kilowatin invertterillä käyttäessäni kilowattista sisätilanlämppäriä, silloin tyhjäkäynnillä meni jonnehin 13V pintaan, mutta kierroksilla nousi silloinkin takas Jarrurumpu jääty jumiin kun heitti vesikeliltä pakkasille, eikä ollut sähköpistoketta lähistöllä, piti vähän hormistaa
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Startin paikkeilta taitaa mennä kaapeli koriin. Eli imusarjan alla. Vaihdelaatikon kiinnityspultin alla on kiinni.
Pieneltä kuulostaa tuo ajon aikanenki lataus, Sais olla yli 14..
Pieneltä kuulostaa tuo ajon aikanenki lataus, Sais olla yli 14..
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Jos se antaa kaikki normaalit sähkölaitteet päällä sen 12.9v niin mitäs jos ajelisit vaan. Kun ei lataa tarpeeksi niin kyllä siellä syttyy punainen akun kuva sitten. Akkuhan ei tykkää yhtään enempää ylilataamalla keittämisestä kuin alilataamisestakaan jota tunnut ainoastaan pelkäävän... Voit toki työntää akun aina täyteen 115A virralla (ja tyhjentääkkin suurella virralla) mutta pitempään se kestää jos se ladataan pienemmällä virralla - kunhan kuitenkin tarpeeksi ladataan. Akkusi ja laturisi toimii mielestäni toimivien raja-arvojen sisällä.lege kirjoitti:OK. Pitääpä viikonlopun aikana tutkailla tuota maadoitusta.
Laturi antaa kyllä 14.4v kun kierrokset menee yli 3000, ei vain kehtaa ajella kolmosella kokoaikaa.
Oma auto vaati kuormitusvastuksen käännön isolle että lataus laski alle 13 voltin. 197,2A oli latausta kun jännite oli 12.7V.
Tyhjäkäynnillä kaikki mahdolliset kuormat päällä jännite 14,4V ja virta n.85A.
Jos tässä tapauksessa ei vielä mitään ongelmaa niin jatka ajoa
Tyhjäkäynnillä kaikki mahdolliset kuormat päällä jännite 14,4V ja virta n.85A.
Jos tässä tapauksessa ei vielä mitään ongelmaa niin jatka ajoa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
12, 68v tarkoittaa että akku on täynnä. Tuon kokoinen laturi kyllä jaksaa leikiten hoidella tuollaiset kuormat ja jännite pitäisi olla yli 14v aina. Olisiko siinä joku sähkölämmitin päällä. Myös päälle hirttänyt hehkurele on tehnyt tuollaiset oireet.
Laturin kunto selviäisi kun mittaa virran laturin johdosta. Siitä tietää pitääkö laturi vaihtaa vai onko autossa joku virtasyöppö päällä.
14, 4 on ihanne latausjännite, akku tulee silä täyteen varaukseen. Jos sen yli mennään alkaa akku kiehua ja ikä lyhenee reippaasti. Laturin koollahan ei ole merkitystä, olkoon vaikka 500a, kunhan se pitää jännitteen 14, 4v kohdalla. Akku määrää itse latausvirtansa, jos vai laturi kykene tuottamaan mitä akku pyytää. Alussa akku ottaa tuolla jännitteellä suurinpiirtein 40a virtaa ja siitä se tippuu nopeasti 5-10a luokkaan kunnes akku täyttyy.
Mulla w124 pitää jännitteen tarkasti kohdallaan 115a laturillaan. Väykyssä ei näy tuo 150a laturi pääsevän 14 voltin yli.
Laturin kunto selviäisi kun mittaa virran laturin johdosta. Siitä tietää pitääkö laturi vaihtaa vai onko autossa joku virtasyöppö päällä.
14, 4 on ihanne latausjännite, akku tulee silä täyteen varaukseen. Jos sen yli mennään alkaa akku kiehua ja ikä lyhenee reippaasti. Laturin koollahan ei ole merkitystä, olkoon vaikka 500a, kunhan se pitää jännitteen 14, 4v kohdalla. Akku määrää itse latausvirtansa, jos vai laturi kykene tuottamaan mitä akku pyytää. Alussa akku ottaa tuolla jännitteellä suurinpiirtein 40a virtaa ja siitä se tippuu nopeasti 5-10a luokkaan kunnes akku täyttyy.
Mulla w124 pitää jännitteen tarkasti kohdallaan 115a laturillaan. Väykyssä ei näy tuo 150a laturi pääsevän 14 voltin yli.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Ura tulee kulumalla.lege kirjoitti:Akkua ei pura mistään.
Kuuluuko laturissa olla ura hiilille, kun toisessa oli selvä ura ja tuossa mikä nyt on paikallaan ei ole uraa?
Mulla tossa paloi takalasin pyyhkimen moottori heti 200km sen jälkeen kun vaihdoin laturin. Ennen latas noin 13v ja nyt pukkas 14.2-14.3. Että eipä se ollu vanhoille laitteille hyväksi tuo laturin vaihto...