W210 Startti ja lohkolämmitys-symbioosi
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
W210 Startti ja lohkolämmitys-symbioosi
Sellainen henkimaailman oire ilmantui, että auto ei välillä starttaa ollenkaan, vaikka akussa on virtaa. Sitten kun laittaa lohkolämmittimen piuhaan ja odottelee 5-10 min niin johan starttaa.
Kun kone on lämmin ajosta tai ollut piuhassa, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä siis toisinaan temppuilee ja tuolloin ei avaimen kääntämisen yhteydessä kuulu minkäänlaista ääntä.
Ei nyt ole tullut kokeiltua sitä, että sammuttaisi auton vaihde päällä ja kokeilisin kääntää virta-avaimesta, edelleen vaihde päällä, startiasentoon (autom). Ajattelin vaan että antaako silloin herätteen startille vai onko täysin mykkää kuten nyt kylmänä... ja oisko vika silloin jossain maadotuksessa.
Olisko siis kokemusta ja korjausneuvoa niin tietäis heti minnepäin työkalujen kanssa suunnistaa.
Kun kone on lämmin ajosta tai ollut piuhassa, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä siis toisinaan temppuilee ja tuolloin ei avaimen kääntämisen yhteydessä kuulu minkäänlaista ääntä.
Ei nyt ole tullut kokeiltua sitä, että sammuttaisi auton vaihde päällä ja kokeilisin kääntää virta-avaimesta, edelleen vaihde päällä, startiasentoon (autom). Ajattelin vaan että antaako silloin herätteen startille vai onko täysin mykkää kuten nyt kylmänä... ja oisko vika silloin jossain maadotuksessa.
Olisko siis kokemusta ja korjausneuvoa niin tietäis heti minnepäin työkalujen kanssa suunnistaa.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: W210 Startti ja lohkolämmitys-symbioosi
Kokeile niin että toinen kääntää avimesta ja toinen kolautta startin solenoidinRuikkalandia kirjoitti:Sellainen henkimaailman oire ilmantui, että auto ei välillä starttaa ollenkaan, vaikka akussa on virtaa. Sitten kun laittaa lohkolämmittimen piuhaan ja odottelee 5-10 min niin johan starttaa.
Kun kone on lämmin ajosta tai ollut piuhassa, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä siis toisinaan temppuilee ja tuolloin ei avaimen kääntämisen yhteydessä kuulu minkäänlaista ääntä.
Ei nyt ole tullut kokeiltua sitä, että sammuttaisi auton vaihde päällä ja kokeilisin kääntää virta-avaimesta, edelleen vaihde päällä, startiasentoon (autom). Ajattelin vaan että antaako silloin herätteen startille vai onko täysin mykkää kuten nyt kylmänä... ja oisko vika silloin jossain maadotuksessa.
Olisko siis kokemusta ja korjausneuvoa niin tietäis heti minnepäin työkalujen kanssa suunnistaa.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Joo, kiitos vinkistä. Tuo oli pohdinnassa myös ja kokeillaan kun seuraavan kerran starttaillaan ilman lohkolämmitystä, eikä kuulu naksahdusta kun käännetään avaimesta.
Mietityttää vain se että lämpimän moottorin kanssa ei ongelmaa ole.
Kosketushäiriö / maadoistuvika tulee omaan mieleen noin ensimmäisenä, koska solenoidin kanssa ei ole startatessa ongelmia... paitsi siis juuri jos starttaa kylmää konetta.
Kokeillaan kopautusta ja odotellaan lisää vaihtoehtoisia syitä moiseen
Mietityttää vain se että lämpimän moottorin kanssa ei ongelmaa ole.
Kosketushäiriö / maadoistuvika tulee omaan mieleen noin ensimmäisenä, koska solenoidin kanssa ei ole startatessa ongelmia... paitsi siis juuri jos starttaa kylmää konetta.
Kokeillaan kopautusta ja odotellaan lisää vaihtoehtoisia syitä moiseen
- L.Samarialainen
- Viestit: 2178
- Liittynyt: 05.11.2005 17:27
Kuulostaa ihan siltä että moottori saa lisämaata lokilämmittimen kautta. Kokeileppa ihan piruuttaan laittaa vaikka starttiapukaapelilla lisää maata koneeseen, eli kaapelin toinen pää akun miinukseen ja toinen pää moottoriin johonkin metalliin, jätä pluskaapeli kytkemättä ja pane startaten. Pakkasella auton seistessä saattaa löysät maattoliitokset kuuraantua kun taas moottorin käydessä liitokset hierautuu tärinästä toisiaan vasten niin että se jaksaa sen verran maadottaa että autosi lähtee käyntiin...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Hajoaa yleensä juri niin että ei sano mitään ja siten kun kolautta ja lähtee käyntiin voi toimia pitkään ennen seuraava temppuilua,Ruikkalandia kirjoitti: eikä kuulu naksahdusta kun käännetään avaimesta.
Mietityttää vain se että lämpimän moottorin kanssa ei ongelmaa ole.
Kosketushäiriö / maadoistuvika tulee omaan mieleen noin ensimmäisenä, koska solenoidin kanssa ei ole startatessa ongelmia... paitsi siis juuri jos starttaa kylmää konetta.
Kokeillaan kopautusta ja odotellaan lisää vaihtoehtoisia syitä moiseen
virta/maa johdot oletin olevan jo tarkistettu ja jos ei ole niin
ne kantta tarkistella jos maajohdoissa on vika voi käydä niin että sen lopulluta hajottua kokonaan alkaa maadotamaan jostain väärää riettiä vaikka ecun kautta ja savu karkaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Kiitos vinkeistä
Maadotusjuttua olen pähköillyt ja kahden edellisen vastauksen kautta varmistui edelleenkin. Täytyy varmistella tuo maadoitus ja ilmoittelen mikä sen tilanne oli... jatkossa apua sitten jonkun muun vastaavaan
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Startti...
Tuo oire poistui viimein startin uusimisella, joten jos startti on vanha niin uutta tilalle. Ilmeisesti kovassa pakkasessa jotkin osat kutistuu erilleen sen verran että ei lähde pelittämään tai jotain, tosiaan yli 0 asteessa pelasi täysin moitteetta. Ilmoittele poistuiko oire kun saat startin vaihdettua ja käytä vaikka piuhan päässä ensin. Rovaniemellä autosähkössä maksoi muutaman kympin
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Startti...
Tuo oire poistui viimein startin uusimisella, joten jos startti on vanha niin uutta tilalle. Ilmeisesti kovassa pakkasessa jotkin osat kutistuu erilleen sen verran että ei lähde pelittämään tai jotain, tosiaan yli 0 asteessa pelasi täysin moitteetta. Ilmoittele poistuiko oire kun saat startin vaihdettua ja käytä vaikka piuhan päässä ensin. Rovaniemellä autosähkössä maksoi muutaman kympin
Sitä minä itsekin pähkäilin samaa epäilivät tutulla pajalla. W124:ssa tämä olisi ollut helppo päätellä. Väykky on vähän erityistapaus, jos se ei tahdo lähteä jonnekkin, niin se keksii kyllä konstit. kiitos tiedosta, tuo säästää minulta toella paljon vaivaa kun yritän välttää arvauspeeriaatteella osien vaihtamista.
Tuo on työkoneissa ihan yleinenkin vaiva. Niissä startin solenoindiin pääsee kosteutta ja jäätyessään se hiljentää startin. Minulla onkin tähän startti tiedossa tai sitten kunnostan vanhan. Kuitenkaan en lähde nyt sähköbokseja aukomaan.
Tuo on työkoneissa ihan yleinenkin vaiva. Niissä startin solenoindiin pääsee kosteutta ja jäätyessään se hiljentää startin. Minulla onkin tähän startti tiedossa tai sitten kunnostan vanhan. Kuitenkaan en lähde nyt sähköbokseja aukomaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
-
- Viestit: 49
- Liittynyt: 09.11.2010 8:31
- Paikkakunta: Rovaniemi
Uusi startti
Raskoneessa startin hinta oli 146 €...