W210 Startti ja lohkolämmitys-symbioosi

Vastaa Viestiin
Ruikkalandia
Viestit: 49
Liittynyt: 09.11.2010 8:31
Paikkakunta: Rovaniemi

W210 Startti ja lohkolämmitys-symbioosi

Viesti Kirjoittaja Ruikkalandia »

Sellainen henkimaailman oire ilmantui, että auto ei välillä starttaa ollenkaan, vaikka akussa on virtaa. Sitten kun laittaa lohkolämmittimen piuhaan ja odottelee 5-10 min niin johan starttaa.

Kun kone on lämmin ajosta tai ollut piuhassa, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä siis toisinaan temppuilee ja tuolloin ei avaimen kääntämisen yhteydessä kuulu minkäänlaista ääntä.

Ei nyt ole tullut kokeiltua sitä, että sammuttaisi auton vaihde päällä ja kokeilisin kääntää virta-avaimesta, edelleen vaihde päällä, startiasentoon (autom). Ajattelin vaan että antaako silloin herätteen startille vai onko täysin mykkää kuten nyt kylmänä... :roll: ja oisko vika silloin jossain maadotuksessa.

Olisko siis kokemusta ja korjausneuvoa :?: niin tietäis heti minnepäin työkalujen kanssa suunnistaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 Startti ja lohkolämmitys-symbioosi

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ruikkalandia kirjoitti:Sellainen henkimaailman oire ilmantui, että auto ei välillä starttaa ollenkaan, vaikka akussa on virtaa. Sitten kun laittaa lohkolämmittimen piuhaan ja odottelee 5-10 min niin johan starttaa.

Kun kone on lämmin ajosta tai ollut piuhassa, ei mitään ongelmaa, mutta kylmänä siis toisinaan temppuilee ja tuolloin ei avaimen kääntämisen yhteydessä kuulu minkäänlaista ääntä.

Ei nyt ole tullut kokeiltua sitä, että sammuttaisi auton vaihde päällä ja kokeilisin kääntää virta-avaimesta, edelleen vaihde päällä, startiasentoon (autom). Ajattelin vaan että antaako silloin herätteen startille vai onko täysin mykkää kuten nyt kylmänä... :roll: ja oisko vika silloin jossain maadotuksessa.

Olisko siis kokemusta ja korjausneuvoa :?: niin tietäis heti minnepäin työkalujen kanssa suunnistaa.
Kokeile niin että toinen kääntää avimesta ja toinen kolautta startin solenoidin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ruikkalandia
Viestit: 49
Liittynyt: 09.11.2010 8:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Ruikkalandia »

Joo, kiitos vinkistä. Tuo oli pohdinnassa myös ja kokeillaan kun seuraavan kerran starttaillaan ilman lohkolämmitystä, eikä kuulu naksahdusta kun käännetään avaimesta.

Mietityttää vain se että lämpimän moottorin kanssa ei ongelmaa ole.

Kosketushäiriö / maadoistuvika tulee omaan mieleen noin ensimmäisenä, koska solenoidin kanssa ei ole startatessa ongelmia... paitsi siis juuri jos starttaa kylmää konetta.

Kokeillaan kopautusta ja odotellaan lisää vaihtoehtoisia syitä moiseen :D
Avatar
L.Samarialainen
Viestit: 2178
Liittynyt: 05.11.2005 17:27

Viesti Kirjoittaja L.Samarialainen »

Kuulostaa ihan siltä että moottori saa lisämaata lokilämmittimen kautta. Kokeileppa ihan piruuttaan laittaa vaikka starttiapukaapelilla lisää maata koneeseen, eli kaapelin toinen pää akun miinukseen ja toinen pää moottoriin johonkin metalliin, jätä pluskaapeli kytkemättä ja pane startaten. Pakkasella auton seistessä saattaa löysät maattoliitokset kuuraantua kun taas moottorin käydessä liitokset hierautuu tärinästä toisiaan vasten niin että se jaksaa sen verran maadottaa että autosi lähtee käyntiin...

:D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ruikkalandia kirjoitti: eikä kuulu naksahdusta kun käännetään avaimesta.

Mietityttää vain se että lämpimän moottorin kanssa ei ongelmaa ole.

Kosketushäiriö / maadoistuvika tulee omaan mieleen noin ensimmäisenä, koska solenoidin kanssa ei ole startatessa ongelmia... paitsi siis juuri jos starttaa kylmää konetta.

Kokeillaan kopautusta ja odotellaan lisää vaihtoehtoisia syitä moiseen :D
Hajoaa yleensä juri niin että ei sano mitään ja siten kun kolautta ja lähtee käyntiin voi toimia pitkään ennen seuraava temppuilua,

virta/maa johdot oletin olevan jo tarkistettu ja jos ei ole niin
ne kantta tarkistella jos maajohdoissa on vika voi käydä niin että sen lopulluta hajottua kokonaan alkaa maadotamaan jostain väärää riettiä vaikka ecun kautta ja savu karkaa...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ruikkalandia
Viestit: 49
Liittynyt: 09.11.2010 8:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Kiitos vinkeistä

Viesti Kirjoittaja Ruikkalandia »

Maadotusjuttua olen pähköillyt ja kahden edellisen vastauksen kautta varmistui edelleenkin. Täytyy varmistella tuo maadoitus ja ilmoittelen mikä sen tilanne oli... jatkossa apua sitten jonkun muun vastaavaan
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mulla on täsmälleen sama tauti.onkoha tähän tullut lisätietoa?
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Ruikkalandia
Viestit: 49
Liittynyt: 09.11.2010 8:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Startti...

Viesti Kirjoittaja Ruikkalandia »

Tuo oire poistui viimein startin uusimisella, joten jos startti on vanha niin uutta tilalle. Ilmeisesti kovassa pakkasessa jotkin osat kutistuu erilleen sen verran että ei lähde pelittämään tai jotain, tosiaan yli 0 asteessa pelasi täysin moitteetta. Ilmoittele poistuiko oire kun saat startin vaihdettua ja käytä vaikka piuhan päässä ensin. Rovaniemellä autosähkössä maksoi muutaman kympin
Ruikkalandia
Viestit: 49
Liittynyt: 09.11.2010 8:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Startti...

Viesti Kirjoittaja Ruikkalandia »

Tuo oire poistui viimein startin uusimisella, joten jos startti on vanha niin uutta tilalle. Ilmeisesti kovassa pakkasessa jotkin osat kutistuu erilleen sen verran että ei lähde pelittämään tai jotain, tosiaan yli 0 asteessa pelasi täysin moitteetta. Ilmoittele poistuiko oire kun saat startin vaihdettua ja käytä vaikka piuhan päässä ensin. Rovaniemellä autosähkössä maksoi muutaman kympin
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sitä minä itsekin pähkäilin samaa epäilivät tutulla pajalla. W124:ssa tämä olisi ollut helppo päätellä. Väykky on vähän erityistapaus, jos se ei tahdo lähteä jonnekkin, niin se keksii kyllä konstit. :D kiitos tiedosta, tuo säästää minulta toella paljon vaivaa kun yritän välttää arvauspeeriaatteella osien vaihtamista.

Tuo on työkoneissa ihan yleinenkin vaiva. Niissä startin solenoindiin pääsee kosteutta ja jäätyessään se hiljentää startin. Minulla onkin tähän startti tiedossa tai sitten kunnostan vanhan. Kuitenkaan en lähde nyt sähköbokseja aukomaan.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Ruikkalandia
Viestit: 49
Liittynyt: 09.11.2010 8:31
Paikkakunta: Rovaniemi

Uusi startti

Viesti Kirjoittaja Ruikkalandia »

Raskoneessa startin hinta oli 146 €...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”