Lisää sähkö häikkiä w210:ssa
Lisää sähkö häikkiä w210:ssa
Terve.
täät foorumia selaillut aika paljon tässä muutaman tunnin aikana, ja ei tullut millään vastaan oikeanlaista vikaa, joten piti rekisteröityä ja laittaa oma viesti.
auto on -01 w210 E320 cdi
tämmönen vika:
aamulla lähin ajelemaan kaupungille, jolloin auto toimi hyvin. matkalla kumminkin tuli "battery/alternator" punanen teksti mittaristoon. auto toimi oikein ja ei sähkö hävikistä ollut muuta todistetta, niin ajelin ekaan paikkaan asti. siellä kävin ja tulin autolle, mittari akkuun kiinni ja 12.3v tulos. sitten auto käyntiin ja nousi jo 13.8v. siinä sitten ajatteli että ei kait se muuta ollut kuin akku vähä alijännitteinen, ja ajelee katastajalle. noh siellä se sitten sammu katastajan käsiin alle 5 metrin, ja oli vilkuttanut samaa "battery/alternator" tekstiä. se oli saanut sen käyntiin ja ajanut talliin päin, jolloin se oli oven suuhun hyytyny kokokaan. sen jälkeen se tuli minut hakemaan ja menin toteamaan, että missään muualla ei ollut/tullut virtaa kuin katto valoissa, ja keskuslukituksessa avaimella. avaimen jos otti pois, se ei hyväksyny sitä takaisin ollenkaan. lukitus oli mennyt päälle. siinä jonkun aikaa sitä ootteli, mietti ja kiroili hieman päässään, ja paljon suustaan, se auto jotenkin sai sähköt takasin ja otti avaimen paikoilleen. sen jälkeen se suostui käynnistyy, mutta mittarin valot ei tullut kirkkaaksi.
sain pakitettua sen pois hallista niin se taki sen uudestaan, ajoin sitä eteenpäin ja laitoin että ikkuna menee kiinni, niin se heitti kaikki sähköt pois. ja taas sai ootella että millon se suostuu taas antamaan misstaristolle ja muulle sähköt takaisin. kattovalot toimi loistavasti silti. (sentään joku)
No sitten se suostu taas käynnistyy ja sain sen katastus aseman parkkipaikalle. siihen se taas sammu ja sama homma. sähköt kokonaan pois, ei hätävilkut, ei valot ei mitkään toimi. kattovalo edelleen kylläkin.
vikaa sitten ehtittiin vähä siinä. tuloksena on että uus akku ei auta, mittarin johtojen räplääminen ei auta ja sulakkeet katottiin. autokorjaajakin kahteli ja mietti, mutta ei hoksannu yhtään sanoa mitä se ois. mittasi sen sähkö homman kun aiheuitettiin se vika siihen. sano vaan että ei se ainakaan lataa liikaa että se ylivirtasuojakaan laukeaisi. muuta se ehdotteli esim sitä konepellin alla oleva virranotto paikka, että jos se olis huonon kosketuksen saanut, mutta siitäkin että ei se maha olla siinä.
romaani loppu. kysykää jos tulee jotain mieleen ja AUTTAKEE!!!
täät foorumia selaillut aika paljon tässä muutaman tunnin aikana, ja ei tullut millään vastaan oikeanlaista vikaa, joten piti rekisteröityä ja laittaa oma viesti.
auto on -01 w210 E320 cdi
tämmönen vika:
aamulla lähin ajelemaan kaupungille, jolloin auto toimi hyvin. matkalla kumminkin tuli "battery/alternator" punanen teksti mittaristoon. auto toimi oikein ja ei sähkö hävikistä ollut muuta todistetta, niin ajelin ekaan paikkaan asti. siellä kävin ja tulin autolle, mittari akkuun kiinni ja 12.3v tulos. sitten auto käyntiin ja nousi jo 13.8v. siinä sitten ajatteli että ei kait se muuta ollut kuin akku vähä alijännitteinen, ja ajelee katastajalle. noh siellä se sitten sammu katastajan käsiin alle 5 metrin, ja oli vilkuttanut samaa "battery/alternator" tekstiä. se oli saanut sen käyntiin ja ajanut talliin päin, jolloin se oli oven suuhun hyytyny kokokaan. sen jälkeen se tuli minut hakemaan ja menin toteamaan, että missään muualla ei ollut/tullut virtaa kuin katto valoissa, ja keskuslukituksessa avaimella. avaimen jos otti pois, se ei hyväksyny sitä takaisin ollenkaan. lukitus oli mennyt päälle. siinä jonkun aikaa sitä ootteli, mietti ja kiroili hieman päässään, ja paljon suustaan, se auto jotenkin sai sähköt takasin ja otti avaimen paikoilleen. sen jälkeen se suostui käynnistyy, mutta mittarin valot ei tullut kirkkaaksi.
sain pakitettua sen pois hallista niin se taki sen uudestaan, ajoin sitä eteenpäin ja laitoin että ikkuna menee kiinni, niin se heitti kaikki sähköt pois. ja taas sai ootella että millon se suostuu taas antamaan misstaristolle ja muulle sähköt takaisin. kattovalot toimi loistavasti silti. (sentään joku)
No sitten se suostu taas käynnistyy ja sain sen katastus aseman parkkipaikalle. siihen se taas sammu ja sama homma. sähköt kokonaan pois, ei hätävilkut, ei valot ei mitkään toimi. kattovalo edelleen kylläkin.
vikaa sitten ehtittiin vähä siinä. tuloksena on että uus akku ei auta, mittarin johtojen räplääminen ei auta ja sulakkeet katottiin. autokorjaajakin kahteli ja mietti, mutta ei hoksannu yhtään sanoa mitä se ois. mittasi sen sähkö homman kun aiheuitettiin se vika siihen. sano vaan että ei se ainakaan lataa liikaa että se ylivirtasuojakaan laukeaisi. muuta se ehdotteli esim sitä konepellin alla oleva virranotto paikka, että jos se olis huonon kosketuksen saanut, mutta siitäkin että ei se maha olla siinä.
romaani loppu. kysykää jos tulee jotain mieleen ja AUTTAKEE!!!
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Onko akun jännite sama esim, seuraavana aamuna? Lähinnä että mahtaako oikkarissa oleva sähköinen lisälämmitin aiheuttaa moisia? Omassa se tosin aiheutti vain akun tyhjenemisen, mutta muuten kyllä pelitti. Nyt on johto pois koko lämppäristä niin ei kiusaa enään. Joskin pitää hankkia toimiva tilalle, kun ei tahdo oikein jaksaa lämmetä.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
no nythän se löyty. tia ainakin luulen. polkimien takan, maton alla on joku "laatikko, johon menee 5 johtoa. se on sulanut kuulemma sinne. tai näin rankkaa sanastoa asentajani siitä käytti. nyt popitäs vain keksiä kyseiselle boksille suomalainen nimi, ja metsästää uus. "Cable Connector Socket Terminal Strip" se amerikan poika sitä sanoo, mutta ei oma englannin taito tai google translaten taito riitä muuttamaan tuota tarvittavan tarkkaan suomenkieleen.
noh toivotaan että se oli siinä, eikä ole muita syitä miksi tuo boksi nyt alunperin suli........
i'll be back....
noh toivotaan että se oli siinä, eikä ole muita syitä miksi tuo boksi nyt alunperin suli........
i'll be back....
Tuohon osaan ainakin kuvien perusteella näyttäs tulevan akun toisesta navasta kaapeli ja jatkuvan sitten startille.
Liekkö joku virranjakoboksi?
Tuossa kuvaa, osanumero 65 johon tulee osanumero 45:
http://www.mbpartsworld.com/showAssembl ... ly=1074213
Edit: xr ehti ensin..
Liekkö joku virranjakoboksi?
Tuossa kuvaa, osanumero 65 johon tulee osanumero 45:
http://www.mbpartsworld.com/showAssembl ... ly=1074213
Edit: xr ehti ensin..

Entiset:
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
E220Cdi -02
E250TD -95
230TE -89
200D -89
200D -89
käytettynä 27€Herka kirjoitti:kyllä. bpksissa on varaosa numero, joka on 000 540 17 69
tällä haettaessa ei itse ainakaan löydä kuin lontoon ja itä-naapurimme murretta. pitää kysellä veholta ja jostain purkaamolta. vehon hinnat on kivoja niin.......
http://www.ebay.co.uk/itm/Leitungsverbi ... 3cbf3c8f7e
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01