Hulppea lisäominaisuus ilmestynyt. Tai no, oikeastaan on kaiketi jo n. vuosi sitten aloittanut kyseisen rumban mutta niin satunnaisesti (kerran kuukaudessa tai kahdessa) että ei oikein vakavasti tullu otettua asiata.
Nyt -12/13 talven aikana pahentunut, ja etenkin nyt viimeisen 3 viikon aikana autosta on tullut lähinnä vaarallinen ajaa sammumisen takia.
Lähes joka toisen käynnistyksen yhteydessä jää abs/ets ja seisontajarruvalo palamaan, sekä herjaa jarrupalojen kuluneisuudesta. Noh, nopeusmittarikin näyttää pyöreätä nollaa niin kauan kuin valot palavat. Voi muutaman sekunnin ajon jälkeen toimia, ehkä 5 minuutin päästä tai ei ollenkaan koko päivänä.
Tänään ei meinannut oikein mikään mennä putkeen. Valot jäi palamaan lähes joka startin yhteydessä ja vain pari kertaa minuutin sisällä hävisivät. Kaupassa kun kävi ja yritti startata niin vihreä/punainen ledi tuikki kilpaa keskenään taustapeilissä ja eikä lähtenyt käyntiin. 5 minuutin ajan kun käänteli virrat on-off jatkuvasti sai jo hehkun syttymään ja ledit sammumaan, ja johan hörähti taas henkiin.
Noh sitten sammuiluun...
Tällä viikolla ihan positiivinen yllätys ei kertaakaan ole sammunut. Noh, viime viikolla taas joka ikinen arkipäivä töihin lähtiessä. Aina lähestulkoon samaan kohtaan n. 3min käynnistyksestä. Töistä illalla tullessa ei mitään vikaa, paitsi ehkä kahtena päivänä perus abs/ets valot ja nopeus 0 jonkin aikaa.
Virrat jää päälle sammumisilmiön jälkeen, mutta herjaa sitten aivan kaikki mahdolliset viat. Öljynpinnan korkeus matala, flekti sökö, EPC vika ymsyms.
Starin nokassa käynyt viimeksi joku 1½v sitten. Ei mitään hyödyllistä tietoa löytynyt ja jotain perus vikoja tuli kuittailtua (airbagin valo kummitteli).
K40 rele sökö? Jotain antureita sökönä? (abs, jarrupalatunnistimet, jarruvalon katkaisija tms.) Availin tänään kummatkin kannet konehuoneesta. ECU:n kannen vasen. ylänurkka ja sulakepoksin kannen, ja puhaltelin paineilmalla mujut pois. Ei mitään vaikutusta.
Ideoita?
-97 290td: ABS/ETS/seisontajarru, nopeus 0, sammuilee yms.
-97 290td: ABS/ETS/seisontajarru, nopeus 0, sammuilee yms.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
ABSin anturi vois olla pimeänä. Mittaile ne läpi, pitäisi näyttää noin 1 kOhm.
Vuorotellen vilkkuvat ledit taustapeilissä=Ajonesto. Katkaisee polttoaineensyötön jos ei tunnista avainta virtalukossa.
Voi olla myös ajoneston solenoidissa vikaa. Löytyy PA-suodattimen vierestä. Kirkas letku ja banjoliitin, sähköliitin tulee siihen kylkeen.
Sammuilu voisi ehkä liittyä tuohon.
Vuorotellen vilkkuvat ledit taustapeilissä=Ajonesto. Katkaisee polttoaineensyötön jos ei tunnista avainta virtalukossa.
Voi olla myös ajoneston solenoidissa vikaa. Löytyy PA-suodattimen vierestä. Kirkas letku ja banjoliitin, sähköliitin tulee siihen kylkeen.
Sammuilu voisi ehkä liittyä tuohon.
® Mesen V8 Klubi
Hyviä ideoita! Tattista vaan.LiQQe kirjoitti:ABSin anturi vois olla pimeänä. Mittaile ne läpi, pitäisi näyttää noin 1 kOhm.
Vuorotellen vilkkuvat ledit taustapeilissä=Ajonesto. Katkaisee polttoaineensyötön jos ei tunnista avainta virtalukossa.
Voi olla myös ajoneston solenoidissa vikaa. Löytyy PA-suodattimen vierestä. Kirkas letku ja banjoliitin, sähköliitin tulee siihen kylkeen.
Sammuilu voisi ehkä liittyä tuohon.
AM kirjoitti:Tinaileppa ylijännitereleen tinailut uudelleen. Apparin puolella konepellin alla se musta laatikko, niistä se ensimmäinen boksi missä sulakkeita päällä.
Tämän juurikin meinasin tänään toteuttaa!
Harmi vain kun innostuin mopoilemaan hieman niin lässähti sekin homma sikseen. Koitettava huomenna päivemmällä ottaa tuo purkki auki ja tsekata juotosten kunto.
Auto kylläkin toimi koko tämän päivän moitteetta, mikä oli jopa ihan positiivinen yllätys.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
Juottelin tuon releen kaikki kohdat uusiksi. Hieman kyseenalaisen näköiset juotospadit oli muutamassa kohdin, jonkun valkosen töhnän peitossa osittain.
Jokainen juotos suli melko samean näköisesti pois. Yksikään ei ollut enää kirkkaana joten kaikki vanhat tinat piti imuttaa pois ennen uudelleen juottelua.
Noh, kertaakaan ei vielä ole mitään valoja syttynyt ja ei sammuillu tuossa pienen testilenkin aikana. Huomenna näkee todellisen vaikutuksen päivemmällä kun lähtee pouruuttaa vähän enempi. Jos tuolla toimenpiteellä korjaantu niin huhuh.
Jokainen juotos suli melko samean näköisesti pois. Yksikään ei ollut enää kirkkaana joten kaikki vanhat tinat piti imuttaa pois ennen uudelleen juottelua.
Noh, kertaakaan ei vielä ole mitään valoja syttynyt ja ei sammuillu tuossa pienen testilenkin aikana. Huomenna näkee todellisen vaikutuksen päivemmällä kun lähtee pouruuttaa vähän enempi. Jos tuolla toimenpiteellä korjaantu niin huhuh.
-97 W210 290td - traktori
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone
-2011 Husaberg FS 570 - maansiirtokone