W210 Elektroniavaimen opettaminen? Kauko-ohjaus ei pelitä!

Vastaa Viestiin
Zami87
Viestit: 1
Liittynyt: 29.4.2013 23:53

W210 Elektroniavaimen opettaminen? Kauko-ohjaus ei pelitä!

Viesti Kirjoittaja Zami87 »

Eli kyseessä Väykky mersu, jossa elektroniavain (ei siis sitä taittoavainta)

Auto lähtee käyntiin hyvin kummallakin avaimella, keskuslukko toimii koetaulussa olevasta napista kaikissa ovissa, molemmissa avaimissa vilahtaa valo kun nappeja painaa,

mutta kummankaan avaimen napeista kun painaa jompaa kumpaa nappia ei tapahdu mitään lukoissa eli ei mene auki eikä lukkoon...

Mikä avuksi? missä mahtais olla vika??
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olikos se niin että avain oppii kun jättää sen vaikkapa yön ajaksi virtalukkoon paikalleen, jos on oppiakseen.
Tai sitten se on rikki.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

dealer kirjoitti:Olikos se niin että avain oppii kun jättää sen vaikkapa yön ajaksi virtalukkoon paikalleen, jos on oppiakseen.
Tai sitten se on rikki.
Vaikuttanee avaimen kiertymiseen virtalukossa.

Nyt lienee radiopuoli mykkänä.

Saattais pelata jos akku irti (kenkä) sit "repii" vielä siitä oikean takaumpion luona olevasta luukusta kaikki ovia ohjaavann yksikön piuhat ieti. Sekä sähkö että pneumaattiset. Tällä sai tuttu pelaamaan hangoittelevan keskuslukon.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Tuo kyseinen avain ei kyllä opi yhtään mitään. Sitä taittoavainta voi opettaa jättämällä sen muutamaksi tunniksi virtalukkoon, mutta ei tuota seuraavan sukupolven avainta, joka tässäkin on kyseessä.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitä taittoavainta voi opettaa jättämällä sen muutamaksi tunniksi virtalukkoon,
Mitäs se oppii tuossa ?
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

dealer kirjoitti:
Sitä taittoavainta voi opettaa jättämällä sen muutamaksi tunniksi virtalukkoon
Mitäs se oppii tuossa ?
Olemaan virtalukossa :roll:
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

dealer kirjoitti:
Sitä taittoavainta voi opettaa jättämällä sen muutamaksi tunniksi virtalukkoon,
Mitäs se oppii tuossa ?
No niin korjataas. Tuossa alla ainakin yksi ohje uudelleen koodamiseen. Muistin, että tuota avainta piti pitää virtalukossa pitempääkin, mutta muistin väärin.


viewtopic.php?t=38651&highlight=avaimen+koodaus
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Muistan kyllä lukeneeni täältä myös sellaisen ohjeen, jossa avain on oikein Vehon ohjeissa neuvottu jättämään virtalukkoon pitemmäksi aikaa. Se ohje tosin taisi koskea 124 korimallia.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
felmit
Viestit: 730
Liittynyt: 20.10.2010 7:51
Paikkakunta: near main airport

Viesti Kirjoittaja felmit »

Onko oikea avainntyyppi (Y-muotoinen)?
sisältää ilmeisesti sekä infrapunaa, että radio-ohjausta.

Historian muistelua: Aktivointi tapahtui ymmärtääkseni näin.
(ymmärättehän, että kaikkea tuli yritettyä, niin ilon ja riemun tunne sekoitti pään, että mikä niistä oli se viimeinen onnistunut yritys)
Menin auton sisälle, ovet kiinni, ei lukkoon.
Painoin toimimatonta lähetintä kaksi kertaa peräkkäin.
Toimiva avain virtalukkoon ja HEUREKKA!
Säästypähän muutama eku! Kyllähän sitä taas välillä kuluukin

Kiitos ajatuksista
autodidakti
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mitä tapahtuu jos osoitat avaimella kuskin ovenkahvassa olevaa ir-silmää ja pidät aukinappia pohjassa?
Tähdellisen parantola
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Väsynyt Mies kirjoitti:Muistan kyllä lukeneeni täältä myös sellaisen ohjeen, jossa avain on oikein Vehon ohjeissa neuvottu jättämään virtalukkoon pitemmäksi aikaa. Se ohje tosin taisi koskea 124 korimallia.
Eikun kyllä se on nimenomaan C- ja E-mallille, mutta linkkuavain opetetaan eri tavalla keskuslukon osalta.
Itse muistelin että konsti olisi sille uudemman mallin puikottomalle avaimelle, mutta se on vain muistikuva, ja toinen juttu on se oppiiko avain virtalukossa olemalla keskuslukon vai virtalukon kanssa keskustelut.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

dealer kirjoitti:
Väsynyt Mies kirjoitti:Muistan kyllä lukeneeni täältä myös sellaisen ohjeen, jossa avain on oikein Vehon ohjeissa neuvottu jättämään virtalukkoon pitemmäksi aikaa. Se ohje tosin taisi koskea 124 korimallia.
Eikun kyllä se on nimenomaan C- ja E-mallille, mutta linkkuavain opetetaan eri tavalla keskuslukon osalta.
Itse muistelin että konsti olisi sille uudemman mallin puikottomalle avaimelle, mutta se on vain muistikuva, ja toinen juttu on se oppiiko avain virtalukossa olemalla keskuslukon vai virtalukon kanssa keskustelut.
Eli onko ne kaksi täysin erillistä järjestelmää?
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”