Mikä tämä on? ECU?
Mikä tämä on? ECU?
Tervehdys,
Olen etsimässä vikaa mystiselle sähkövialle (W210 , E230)
Mm. ikkunat ei toimi kunnolla, laskee/nousee tovin ja pysähtyy.
Samaa efekti myös etulasin pyyhkijällä. Pyyhkii ja pysähtyy. Jatkaa tovin kuluttua.
Ja sama vika vilkuissa. Vilkuttaa jonkun aikaa ja sitten voi tulla 2s tauko.
Ovien lukitseminan/avaaminen kaukolla kestää.
Nyt kun aloin tarkasteleen sulkakkeita etc. Huomasin tällaisen aparaatin joka on ihme "litkussa". Kun sitä kallistaa, "litkua" tulee sisältä lisää. Ei ole vettä.
Osaisiko joku kertoa: a) mikä tämän on b) miksi vuotaa "litkua" c) voisiko aiheuttaa yllä olevat ongelmat?
Olen etsimässä vikaa mystiselle sähkövialle (W210 , E230)
Mm. ikkunat ei toimi kunnolla, laskee/nousee tovin ja pysähtyy.
Samaa efekti myös etulasin pyyhkijällä. Pyyhkii ja pysähtyy. Jatkaa tovin kuluttua.
Ja sama vika vilkuissa. Vilkuttaa jonkun aikaa ja sitten voi tulla 2s tauko.
Ovien lukitseminan/avaaminen kaukolla kestää.
Nyt kun aloin tarkasteleen sulkakkeita etc. Huomasin tällaisen aparaatin joka on ihme "litkussa". Kun sitä kallistaa, "litkua" tulee sisältä lisää. Ei ole vettä.
Osaisiko joku kertoa: a) mikä tämän on b) miksi vuotaa "litkua" c) voisiko aiheuttaa yllä olevat ongelmat?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
a) Automaattivaihteiston ohjausyksikkö
b) Automaattilaatikon johtodot tulevat laatikon sisältä ohjainyksikölle. Läpiviennin tiiviste on viallinen, jolloin vaihteistoöljy kiipeää kapillaari-ilmiön avulla ohjainyksikköön.
c) Öljy sekoittaa tunnetusti laatikon ohjainyksikön toimintaa. Voi olla syynä myös mainitsemiisi muihin ongelmiin mutta sitä ei pysty varmuudella sanomaan.
b) Automaattilaatikon johtodot tulevat laatikon sisältä ohjainyksikölle. Läpiviennin tiiviste on viallinen, jolloin vaihteistoöljy kiipeää kapillaari-ilmiön avulla ohjainyksikköön.
c) Öljy sekoittaa tunnetusti laatikon ohjainyksikön toimintaa. Voi olla syynä myös mainitsemiisi muihin ongelmiin mutta sitä ei pysty varmuudella sanomaan.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
monitoimirelettä voisin veikkailla viaksi kun se näitä ihmeellisiä vinkeitä monesti aiheuttaa. En oo päässy vielä testaan kun ei oo vielä ollu *:lla semmosta vehjettä, missä ois tuo ollu vikana että ilmottaako se tuon vai antaako se pelekiltä ohjainlaitteilta toimimattomuuksia?
T.Sankari
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Laittelin ohjausyksikön takaisin --> ei vaikutusta sähkö ongelmaan :/
Ongelmat ovat (ja alkoivat kaikki samaan aikaan):
1) Sähköikkunat laskee/nousee vähän kerrallaan. Joskus ei ollenkaan.
2) Ovien avaaminen / lukitseminen kaukosäätimellä kestää useita sekunteja. Ovet lukkoon laittaessa vilkut välähtää 2 kertaa (muistaakseni kunnossa ollessa 3 kertaa).
3) Pyyhkijät pysähtelee kesken kaiken
4) Vänkärin puolen takaikkuna ei toimi ollenkaan
5) Vilkku reagoi vasta 3-4s päästä kun viiksen nostaa ylös/alas
Ongelmat ovat (ja alkoivat kaikki samaan aikaan):
1) Sähköikkunat laskee/nousee vähän kerrallaan. Joskus ei ollenkaan.
2) Ovien avaaminen / lukitseminen kaukosäätimellä kestää useita sekunteja. Ovet lukkoon laittaessa vilkut välähtää 2 kertaa (muistaakseni kunnossa ollessa 3 kertaa).
3) Pyyhkijät pysähtelee kesken kaiken
4) Vänkärin puolen takaikkuna ei toimi ollenkaan
5) Vilkku reagoi vasta 3-4s päästä kun viiksen nostaa ylös/alas
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
vika on toden näköiseti justiinsa siinä viiksessäeXtreme kirjoitti:Muistaakseni nämä ongelmat alkoivat kun kerran palautin vilkun manuaalisesti räväkkäämin alas :/
EDIT: Kuinka työläs on vilkun viiksi irroittaa?
mutta varmistuu *:rin piuhan päässä
mutta nyt kun ilmeiseti on tuuri käynyt eikä öljy ole ehtinyt
tuhota sitä kuvassa olevaa vaihteiston ohjausboxsia
HETI vaihtaa se läpivienti tepselin reikä sinne vaihde laatikon kylkeen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
No niin...ostin MB Carsoft multiplexer 7.4 hilavitkuttimeen.
Auto piuhaan kiinni ja listaa alkoi tulla :/
Tämä liittynee ikkuna ongelmiini (vänkärin puolen takaikkuna on täysin mykkä.)
DCM2 ERROR --> Door Control Module.
Virhe tarkemmin: "B1011: Power supply, tension high.."
Avasin oletetun DMC 2:sen (vänkärin ovessa) ja huomaisin muutaman liittimen hapettuneen.
Onko jollain tietoa mistä moinen "..tension high" johtuu?
Auto piuhaan kiinni ja listaa alkoi tulla :/
Tämä liittynee ikkuna ongelmiini (vänkärin puolen takaikkuna on täysin mykkä.)
DCM2 ERROR --> Door Control Module.
Virhe tarkemmin: "B1011: Power supply, tension high.."
Avasin oletetun DMC 2:sen (vänkärin ovessa) ja huomaisin muutaman liittimen hapettuneen.
Onko jollain tietoa mistä moinen "..tension high" johtuu?